handdator

Visa fullständig version : Stor i spegeln.


erik87-78
2006-05-09, 14:57
Var på gymmet nyss och kom på en grej. Varför ser man alltid större ut i spegeln? Kollar jag på mina armar i spegeln ser jag gigantiskt ut.. drar jag bara huvudet över axeln och kollar så är dom inte ens i närheten av så stora.

Är det någon som ens förstår vad jag babblar om? :booty:

Evensar
2006-05-09, 14:59
Har dom gym i lustigahuset?

:D

Piranha
2006-05-09, 15:04
Hur betraktar du dig själv annars om inte genom en spegel ?

nemd
2006-05-09, 15:05
Hehe tycker inte jag stämmer, jag ser lika liten och klen ut i spegeln som annars, om inte ännu mindre ibland.

erik87-78
2006-05-09, 15:06
Nej men om jag kollar ner på mig utan spegel så ser jag fan så mycket mindre ut än när jag kolalr genom en spegel

ugglan
2006-05-09, 15:06
Hur betraktar du dig själv annars om inte genom en spegel ?

Kamera kanske, eller en fransk fickkonstnär (med randig tröja och basker)

MasterChief
2006-05-09, 15:15
Speglarna är av dålig kvalitet och är något skeva. Väldigt vanligt.

erik87-78
2006-05-09, 15:23
Men nu snackar jag om alla speglar. Kan det inte vara så att jag ser mig själv som mycket mindre än vad jag egentligen är?

MasterChief
2006-05-09, 15:25
Men nu snackar jag om alla speglar. Kan det inte vara så att jag ser mig själv som mycket mindre än vad jag egentligen är?

Speglarna på många gym är skeva och ger felaktiga proportioner. Detta kan alla med normalsyn och ett normaltstort ego se. Vanliga speglar hemma brukar hålla formen betydligt bättre och ger därmed en bättre bild. Det är väl bara att ta en bild på dig själv om du har svårt att avgöra spegelns kvaliteter.

Officer
2006-05-09, 15:28
Det är nog inga fel på speglarna, även om det är vanligt.

När du sitter och skiter t ex, så kan du ta en titt ner på armarna. Då ser dom skitsmå ut jämfört med benen osv. Man blir lurad.
Du får inte alls samma synvinkel på dina armar heller när du tittar ner, än när du beskådar de i en spegel - där du får med hela armen och kan beskåda hela dess område osv lite längre bort.


När du är ute på stan ser du också alltid grövre ut på håll än på nära håll. Om du nu är en bitig person dvs. På långt håll får man en bättre bild av hur stor man egentligen är jämfört med närliggande objekt osv.

MasterChief
2006-05-09, 15:31
Det är nog inga fel på speglarna, även om det är vanligt.

När du sitter och skiter t ex, så kan du ta en titt ner på armarna. Då ser de skitsmå ut jämfört med benen osv. Man blir lurad.
Du får inte alls samma synvinkel på dina armar heller när du tittar ner, än när du beskådar de i en spegel - där du får med hela armen och kan beskåda hela dess område osv lite längre bort.


När du är ute på stan ser du också alltid grövre ut på håll än på nära håll. Om du nu är en bitig person dvs. På långt håll får man en bättre bild av hur stor man egentligen är jämfört med närliggande objekt osv.

Föbannat sant. Flickors rumpor ser alltid större ut på avstånd har jag märkt.

Sen när man såg sin fjong i profil för första gången...Ja menar...att se den ovanifrån ger liksom inte samma intryck.

grisbil3n
2006-05-09, 15:40
Hehe, hårda bud...

viktor88
2006-05-09, 15:43
Var på gymmet nyss och kom på en grej. Varför ser man alltid större ut i spegeln? Kollar jag på mina armar i spegeln ser jag gigantiskt ut.. drar jag bara huvudet över axeln och kollar så är dom inte ens i närheten av så stora.

Är det någon som ens förstår vad jag babblar om? :booty:

tycker de samma

mathor
2006-05-09, 15:50
[...]än när du beskådar de i en spegel [...]

Dem.

Officer
2006-05-09, 15:51
Dem.


Jag mailade en mod nu för att få mitt stavfel fixat.

jesse
2006-05-09, 16:20
Jag mailade en mod nu för att få mitt stavfel fixat.

skönt, äntligen kan vi pusta ut.

Drfg
2006-05-09, 16:36
Var på gymmet nyss och kom på en grej. Varför ser man alltid större ut i spegeln? Kollar jag på mina armar i spegeln ser jag gigantiskt ut.. drar jag bara huvudet över axeln och kollar så är dom inte ens i närheten av så stora.

Är det någon som ens förstår vad jag babblar om? :booty:

Håller med helt och hållet, ser minst dubbelt så stor ut i speglarna som i verkligheten.

Pez
2006-05-09, 16:56
Dem.
Dom.

Kör med "vi"/"oss"-knepet så ser du det.

Dem.. *screwy*

mathor
2006-05-09, 16:57
Dom.

Kör med "vi"/"oss"-knepet så ser du det.

Dem.. *screwy*

Vem är dömd?

Pez
2006-05-09, 16:58
Fö så är det nog så att de flesta detaljstuderar sig själva i spegeln efter passet med pump..

kkk
2006-05-09, 17:12
Tror dom trixar lite med lite konvexa eller konkava speglar.
Se bara på speglarna i HM-provhytten. Där ser man alltid ut som en liten räka, så dom tjocka tanterna blir glada.

reinholdsson
2006-05-09, 17:17
Vem är dömd?

Du är dömd ;)

Men varför hänga upp sig på ett grammatikfel, förstod du inte vad han skrev eller?

mathor
2006-05-09, 17:19
Du är dömd ;)

Men varför hänga upp sig på ett grammatikfel, förstod du inte vad han skrev eller?

Jag räckte ut en hjälpande hand åt en förvirrad själ.

Sniggel
2006-05-09, 18:40
skönt, äntligen kan vi pusta ut.

Inte förrän felet är ändrat!
Får se om jag vågar sova i natt eller inte.