handdator

Visa fullständig version : Protein drink


Beazt
2006-05-08, 20:15
Tjena i stugan!

Jo nu är det så att jag har tänkt...
Jag undrar nu lite om Protein drinkar, alltså hjälper det nått? Vad tycker ni som använder det? Villken sort/Villket märke ska man använda sig utav?

Förklara gärna lite om detta då jag inte är ett dugg insatt..

:confused:

Langster
2006-05-08, 21:53
Det är ett enkelt sätt att få i sig protein. Kroppen behöver protein för att bygga muskler. Om man redan får i sig tillräckligt med protein från den övriga kosten är det inte nödvändigt att dricka proteindrinkar. Men de kan ändå underlätta muskelbyggandet då kroppen tar upp t.ex vassleprotein (i form av drink) snabbare än från de flesta "normala" proteinkällorna (dvs mat). Därför passar proteindrinkar bra före och/eller under och/eller efter träning då proteinbehovet är stort.
Dessutom får du garanterat ett fullvärdigt protein från t.ex vassleproteindrinkar.

Beazt
2006-05-09, 14:20
Så om jag dricker proteinpulver före och efter träningen, tror du då det hjälper? Jag skulle behöva Deffa så det kanske är ett bra val då jag gärna äter lite mindre nu.

Sen om någon har bra förslag på Märke så snälla :)

MVH//Emil

stenis
2006-05-09, 15:00
Om du skall deffa så är det kanon att ha ett proteintillskott att fylla på med.

Bra protein har Fairing och även Eiselt. Kika i webshoppen. Har du råd att köpa kasein, typ Fairings Slow Protein, så skulle jag rekomendera dig att köpa det då de är likvärdigt med vassle efter träning, och vid mellanmål så mättar (kasein) bättre än vassle.

Men är det så du inte har råd med kasein (kostar ~50kr mer kg än vassle) så fungerar vassle kanon också.