handdator

Visa fullständig version : Shave everywhere!


Nina L
2006-05-08, 12:49
http://www.shaveeverywhere.com/

Säljande, inte sant? :)

När jag ändå är inne på rakning så har jag ett par frågor.

1. Är det någon som har provat de där vibrerande rakhyvlarna? (Det verkar ju helt sjukt.)

2. (till tjejer) Stämmer det att Gilettes rakhyvlar för killar är fan så mycket bättre än Venus, eller är det jag som är förvirrad?

Yankeee
2006-05-08, 12:51
Jag skulle kunna köpa en bara för att reklamen var så bra :D

Mental
2006-05-08, 12:56
http://www.shaveeverywhere.com/

Säljande, inte sant? :)

När jag ändå är inne på rakning så har jag ett par frågor.

1. Är det någon som har provat de där vibrerande rakhyvlarna? (Det verkar ju helt sjukt.)

2. (till tjejer) Stämmer det att Gilettes rakhyvlar för killar är fan så mycket bättre än Venus, eller är det jag som är förvirrad?

Vibrerande hyvel fungerar lite bättre, men inte värt den extra kostnaden.
Kör på vanliga mach 3 utan klet inbygt i bladet eller vibrator, och jag rakar mig utan problem.

Sen antar jag att 2:an stämmer, eller så är tjejer snåla, för jag har aldrig fått ha mina hyvlar i fred när jag haft kvinntimmer på halsen.

hahavaffan
2006-05-08, 12:59
Märkte ingen skillnad på den snordyra, snorgröna hyveln, och min vanliga Mach 3 Turbo.

Cerberus
2006-05-08, 13:18
lol vilken skön reklam, och hemsida!! vill ha!

Mental
2006-05-08, 13:23
Märkte ingen skillnad på den snordyra, snorgröna hyveln, och min vanliga Mach 3 Turbo.

Lika lite som skillnaden mellan vanlig mach 3 och turboverren tycker jag, dvs knappt märkbar :p

Metal_boy_
2006-05-08, 13:33
Jo, jag har iaf hört att våra Gilette-hyvlar är bra mycket bättre än era rosa anus.

Castro
2006-05-08, 13:43
I already got that! Beställde den för några månader sedan från nån webshop i England för typ 30 pund eller nåt sånt. Funkar riktigt bra (nästan lika bra som reklamen var) :D

Kagen
2006-05-08, 13:46
Har varit tvungen att låna tjejens hyvel ibland, det var ju inte så jag kände att "wow" den här vill jag ha istället..

Dumleman
2006-05-08, 13:55
Äh engångsrakhyvlar som man spolar av och använder 5 gånger och som säljs i 20 pack på ica äger allt.

Tolkia
2006-05-08, 13:57
[url]2. (till tjejer) Stämmer det att Gilettes rakhyvlar för killar är fan så mycket bättre än Venus, eller är det jag som är förvirrad?
Just Venus har jag inte provat, däremot den där lilla med brett, platt skaftsom de hade förut, och den sög. Använder en vanlig tråkig Sensor Excel som fungerar utmärkt.

Med den där nya rosa, Venus Vibration, är det ju nästan så att man undrar om det är en rakhyvel de försöker sälja. :D

Metal_boy_
2006-05-08, 14:00
Just Venus har jag inte provat, däremot den där lilla med brett, platt skaftsom de hade förut, och den sög. Använder en vanlig tråkig Sensor Excel som fungerar utmärkt.

Med den där nya rosa, Venus Vibration, är det ju nästan så att man undrar om det är en rakhyvel de försöker sälja. :D

:naughty:

Papi
2006-05-08, 14:02
Äh engångsrakhyvlar som man spolar av och använder 5 gånger och som säljs i 20 pack på ica äger allt.
Isåfall har du en skäggväxt som det räcker med en grov handduk för att gnugga bort... *rolleyes*

Nalfaren
2006-05-08, 14:03
fan va bra reklam.. klicka på where to shave länken å gissa var.. så bra han är ;) hehe

jwzrd
2006-05-08, 14:06
Äh engångsrakhyvlar som man spolar av och använder 5 gånger och som säljs i 20 pack på ica äger allt.

Japp. Jag kör nått billigt engångsmärke också, dom är överlägsna alla finhyvlar jag testat.

AlexGBG
2006-05-08, 14:08
självklart ska man ha den vibrerande, blir mkt bättre tycker jag. helt klart märkbar skillnad.

fast å andra sidan så är jag ju en sån som rakar bort rätt så mycket från kroppen och även då huvudet.

Dissector
2006-05-08, 14:12
När jag ändå är inne på rakning så har jag ett par frågor.

1. Är det någon som har provat de där vibrerande rakhyvlarna? (Det verkar ju helt sjukt.)


Yes! Gillette's vibrerande hyvlar har jag provat. Rakade huvudet med såna några gånger, ingen nämnvärd skillnad enligt mig. Kändes kanske aningen mjukare, men ändå väldigt marginellt. Har iofs inte provat raka könet med en. Det kan säkert vara en helt annan femma :D
Men visst, om jag får en vibrerande grej för samma pris som en icke-vibrerande så skulle jag köpa den vibrerande.

*Flash*
2006-05-08, 14:14
2. (till tjejer) Stämmer det att Gilettes rakhyvlar för killar är fan så mycket bättre än Venus, eller är det jag som är förvirrad?
Jag tycker det iaf:thumbup:

Metal_boy_
2006-05-08, 14:14
självklart ska man ha den vibrerande, blir mkt bättre tycker jag. helt klart märkbar skillnad.

fast å andra sidan så är jag ju en sån som rakar bort rätt så mycket från kroppen och även då huvudet.

OH MY GOD! YOU'RE GAY!!

aliquis
2006-05-08, 15:23
Just Venus har jag inte provat, däremot den där lilla med brett, platt skaftsom de hade förut, och den sög. Använder en vanlig tråkig Sensor Excel som fungerar utmärkt.

Med den där nya rosa, Venus Vibration, är det ju nästan så att man undrar om det är en rakhyvel de försöker sälja. :DDubbelt nöje!

Kanske blir mer välrakat pga vibrationerna trots allt.

Mental
2006-05-08, 15:35
Dubbelt nöje!

Kanske blir mer välrakat pga vibrationerna trots allt.

Det är befogat att anta att rakningsfrekvensen kommer vara både tät och regelbunden

:naughty:

skaparn
2006-05-08, 15:36
Oj vad sugen jag blev, men om jag anstränger mitt sunda förnuft får jag nog mer rakning för pengarna med min gamla apparat kombinerat med engångshyvlar. Mer vax åt folket!

ugglan
2006-05-08, 15:38
Vaxar hellre tror jag. Testade att raka magen förut, men det blir ju stubb efter typ en dag, pass på det.

Baan
2006-05-08, 16:11
nu var visserligen frågan om venus är sämre än mach 3 riktad till tjejer men eftersom jag är en kille som hårdtestat båda (:D) så måste jag säga att mach 3 är överlägsen på alla sätt.

hahavaffan
2006-05-08, 16:22
nu var visserligen frågan om venus är sämre än mach 3 riktad till tjejer men eftersom jag är en kille som hårdtestat båda (:D) så måste jag säga att mach 3 är överlägsen på alla sätt.Så den där rosa venus kvinnohyveln funkade att raka ryggen med? ;)

Slartibartfast
2006-05-08, 16:23
Japp. Jag kör nått billigt engångsmärke också, dom är överlägsna alla finhyvlar jag testat.

+1

Mach 3 är den sämsta skit jag testat.

Baan
2006-05-08, 16:27
Så den där rosa venus kvinnohyveln funkade att raka ryggen med? ;)

Haha... nä testade lite under armarna (å inte var det min hyvel heller teheheheheh) och det var inget vidare.

Baan
2006-05-08, 16:27
+1

Mach 3 är den sämsta skit jag testat.

Jag kan helt enkelt inte förstå hur skithyvlar kan vara bättre än mach 3, men det finns ju uppenbart individer som verkar tycka att dom är det. Är du nykter när du rakar dig?

PyToN
2006-05-08, 16:32
UsMen.se (http://www.usmen.se) ;)

Slartibartfast
2006-05-08, 16:36
Jag kan helt enkelt inte förstå hur skithyvlar kan vara bättre än mach 3, men det finns ju uppenbart individer som verkar tycka att dom är det. Är du nykter när du rakar dig?

Huvudet på Mach 3 är ledat helt fel. Det ska vara oledat eller endast lite som på sensor Excell som är riktigt bra.

dynamo
2006-05-08, 16:38
1. Är det någon som har provat de där vibrerande rakhyvlarna? (Det verkar ju helt sjukt.)

Japp, Mach3 vibrerande eller vad den heter. Min erfarenhet är att rakar närmare utan att irritera lika mycket.

Jag har inte hunnit testa nå andra rakblad till den vibrerade hyveln. De bladen som är tänkta för den vibrerade hyveln är mycket dyrare än de till ickevibrerande. Jag såg när den var ny att det var nästan dubbla priset. Kanske blir lika bra eller nästan lika bra att köra med vibrerande hyvel med bladen från icke-vibrerande, i så fall skulle det då vara prisvärt. Batteriet i hyveln verkar räcka bra också.

Har provat engångshyvlar nån gång och det gick åt helvette alla gånger. Är sugen att köpa en rakkniv, men med darriga armar och muskelryckningar från träning känns det lite väl riskabelt.

Krampus
2006-05-08, 16:39
+1

Mach 3 är den sämsta skit jag testat.

Testa att bränna bort stubben med tändare gubben.
Smörjer du bara in anisktet med solrosolja innan så funkar det jättebra...

Dumleman
2006-05-08, 16:52
Jag kan helt enkelt inte förstå hur skithyvlar kan vara bättre än mach 3, men det finns ju uppenbart individer som verkar tycka att dom är det. Är du nykter när du rakar dig?
Vadå skithyvlar, de är ju jättevassa och bra. Rakhyvlar/rakapparater är så jävla hypade, ungefär som magträningsredskap på tvshop :D.

Baan
2006-05-08, 16:54
Vadå skithyvlar, de är ju jättevassa och bra. Rakhyvlar/rakapparater är så jävla hypade, ungefär som magträningsredskap på tvshop :D.

Bah! Vassa? Jämfört med en smörkniv kanske. Har iofs bara provat bic (?) engångshyvlar, ICA:s fenoomenala engångshyvlar (enlgit vissa inlägg i tråden) har jag inte provat, så möjligt att man missar något där.

gribby
2006-05-08, 16:58
skönaste reklamen någonsin!

fonzie
2006-05-08, 17:11
Härligt reklam! Sånt som får en att vilja köpa. :)

Synd bara att man förmodligen aldrig lär behöva raka sig.

adis
2006-05-08, 19:31
Veet for men!

Dante
2006-05-08, 19:56
Engångs hyvlar är livsfarliga ser ut som en halv kebab efteråt. :D

mela
2006-05-08, 19:59
Mäns rakhyvlar och hårborttagningskräm för män fungerar väldigt mkt bättre än det för kvinnor. Varför? Vet ej, men så är fallet.

Det enda positiva med venus är att man kommer åt runt vristen.

Helena B
2006-05-08, 20:01
Mäns rakhyvlar och hårborttagningskräm för män fungerar väldigt mkt bättre än det för kvinnor. Varför? Vet ej, men så är fallet.

Det enda positiva med venus är att man kommer åt runt vristen.


Därför man använder epilator. Orka hålla på och raka sig flera gånger i veckan.

mela
2006-05-08, 20:03
Därför man använder epilator. Orka hålla på och raka sig flera gånger i veckan.

Rakar mig under armarna (med venus *grr27* ) varannan dag. Resten orkar jag inte förrän jag ska visa det :D

ante
2006-05-08, 20:16
Mäns rakhyvlar och hårborttagningskräm för män fungerar väldigt mkt bättre än det för kvinnor. Varför? Vet ej, men så är fallet.

Det enda positiva med venus är att man kommer åt runt vristen.

Rakar du vristen?

Me_Myself
2006-05-08, 20:20
Jag tycker mach3 är överlägsen alla engångs och vanliga venus men jag ahr inte testat den vibrerande.

mela
2006-05-08, 21:06
Rakar du vristen?


runt knölen å det på foten där nere yes

bear.flowertwig
2006-05-08, 22:40
...Det ska vara oledat eller endast lite...

Så att det ska vara svårare för bladet att följa huden precis och du måste röra armen mer...? *screwy*

ugglan
2006-05-08, 22:41
Mäns rakhyvlar och hårborttagningskräm för män fungerar väldigt mkt bättre än det för kvinnor. Varför? Vet ej, men så är fallet.

det är för att Den Onda Vita Mannen bestämmer i samhället.

bear.flowertwig
2006-05-08, 22:43
Därför man använder epilator. Orka hålla på och raka sig flera gånger i veckan.

Provat en gång. Men den körde fast :D

Helena B
2006-05-08, 23:13
Provat en gång. Men den körde fast :D

Aj :D Kanske inte lämpar sig för grova hårstrån som killar har.

Bolio
2006-05-09, 00:31
det är för att Den Onda Vita Mannen bestämmer i samhället.

Är han bög eller?

mangemani
2006-05-09, 00:38
ser rätt så farlig ut när man her på vibratorn,skakar och håller på,kan lätt bli otrevliga ärr i ansiktet;)

AlexGBG
2006-05-16, 14:56
OH MY GOD! YOU'RE GAY!!

haha, nä =)

ps. glömde denna tråd. ds

Tricklev
2006-05-16, 16:44
+1

Mach 3 är den sämsta skit jag testat.


+6152

AlexGBG
2006-05-16, 16:59
jaså?