handdator

Visa fullständig version : Gymnastik på Eurosport nu


Lasse Kongo
2006-05-08, 10:37
Satan alltså, jag blir lika imponerad varje gång ja ser detta, är ringar nu, vilka jädrans överkroppar dem sitter inne med!

Riktigt grymma atleter!

Metal_boy_
2006-05-08, 11:46
Håller med. Tittade på det rätt mycket när det var OS i Athen. Förbannat bra kroppar. Axlar och armar brukar se jävligt imponerande ut.

petersson
2006-05-08, 11:51
http://www.akrobatik.se/Pictures/Gympa/rings.jpg

HenrY
2006-05-08, 11:54
Hehe ja d e satan vikka överkroppar dom har!:hbang:
Kan ju använda de rätt bra med...

Mental
2006-05-08, 12:19
Funktionell styrka.
Men jag är mer imponerad av damernas, eller ska jag säga barnens/flickornas. Se en 13-14 åring svinga sig i barren eller över hästen eller på bommen, det är svindlande vad duktiga de är.

Nemesis
2006-05-08, 14:43
Lite offT: Jag såg en dokumentär i helgen om fotboll i brasilianska favelan. Att ungdomarna där lever fotboll och är hutlöst duktiga vet vi alla om, men ett inslag tog upp en ungdom som blev av med benet i en olycka, men trots det hade en fortsatt stark kärlek till att spela fotboll - vilket han gjorde exemplariskt, med kryckor!
Han rörde sig enormt smidigt trots sitt ena ben och hade riktigt unik spelstil, och jag blev minst lika förvånad över hans överkropp. Riktigt välutvecklad! Stora bröst/armar/axlar och inte minst magmuskler. Samtidigt ett enormt lågt bf. Detta trots den minimala mängd mat de får i sig pga fattigdomen.

Tänkte bara att ett evigt hoppande på kryckor har sina likheter med att vara gymnast :)

PS. Brasilianska OS-truppen i handikappfotboll har bättre meriter än dess ordinarie landslag.

Doctor Snuggles
2006-05-08, 18:09
Men det går ju inte att bli stark av statisk träning! :D
Gymnaster rockar... ringar... hohoho