handdator

Visa fullständig version : ont i armbågsled


AlexGBG
2006-05-08, 07:48
Ja, tyvärr så har jag ju varit dum nog att köra lite väl hårt nu med träningen och ökat lite väl mycket i styrka jämfört med vad lederna klarar av. Förutom att dra ner på viktökningarna, finns det nånting annat man kan göra för att minska risken för att få ont igen. Det känns ju mycket tråkigt att behöva hålla tillbaka träningen pga. smärta och inte trötthet.
Undrar också om det finns nånting som man kan köpa i tillskottsväg för att hjälpa lederna att bli starkare.

Sohlis
2006-05-08, 09:18
God middag.

Det beror ju lite på var, hur och varför det gör ont. Som ett första råd kan man ju alltid stretcha musklerna runt armbågen i både över och underarm.
Hade inte du problem med underarmarna för ett tag sedan?

M.v.h.
/Sohlis

AlexGBG
2006-05-08, 13:31
God middag.

Det beror ju lite på var, hur och varför det gör ont. Som ett första råd kan man ju alltid stretcha musklerna runt armbågen i både över och underarm.
Hade inte du problem med underarmarna för ett tag sedan?

M.v.h.
/Sohlis

Jo, det stämmer att jag hade ont i underarmarna och har nu stretchat supimatorerna(?) och har försökt tänka på allt folk har sagt här att t.ex. vid bicepscurls inte hålla så hårt om stången utan snarare försöka att hålla så slappt som möjligt. Jag har inte vid mina armpass kännt av underarmarna. detta medförde att jag provade att öka vikten i bicepscurl samt börjat köra övre delen av pullups som ny bicepsövning. efter detta fick jag ont i armbågsleden.

hur det gör ont är lite svårt att förklara, men det börjar smärta när jag belastar armbågsleden, förra veckan även då jag bara skulle känna lite hur bänkpress kändes i bröstmuskeln så körde jag med tom stång och även då gjorde det ont.

har vilat armen rätt så mycket nu på sistone och ska kolla idag om jag kan köra bänk. återkommer annars med mer precis information om VAR det gör ont.