handdator

Visa fullständig version : Bulka vad krävs?


Spawn
2006-05-07, 22:02
tja jag har läst och tittar lite på era inlägg och beslutat mig för att börja bulka vad är det ultimataste för att gå upp i så mycket fett som möjligt?
Jag vet att man ska krubba som fan men det gör jag redan och det står i princip still. Har ni lite tips på vad man bör äta samt vilka tider på dygnet. Går i skolan fortfarande så kan inte klämma i mig så mycket mer under 7-13

Tack för hjälpen




Spawnie!

Trance
2006-05-07, 22:03
Bulka är inte på modet på kolo längre.

Spawn
2006-05-07, 22:05
Bulka är inte på modet på kolo längre.

Det var inte det jag ville veta!
Kom igen nu hjälp mig ;)

christian
2006-05-07, 22:05
Varför vill du gå upp i fett?

Isf är det väl bara att äta tills du spyr av pizza, hamburgare, godis mm mm.

Spawn
2006-05-07, 22:06
Varför vill du gå upp i fett?

Isf är det väl bara att äta tills du spyr av pizza, hamburgare, godis mm mm.

Är det de ultimataste för bulka? Är det inte farligt att äta för mycket godis,pizza och hamburgare med mera?

adis
2006-05-07, 22:07
Är det de ultimataste för bulka? Är det inte farligt att äta för mycket godis,pizza och hamburgare med mera?

Nej absolut inte "ultimataste"..

Få i dig VÄLDIGT mycket mat .. men nyttig mat!.. släng inte i dig skit!

Spawn
2006-05-07, 22:10
Nej absolut inte "ultimataste"..

Få i dig VÄLDIGT mycket mat .. men nyttig mat!.. släng inte i dig skit!

Okey men finns det någon speciell mat som är fettrik men nyttig? Är det bra att äta innan man slaggar?

Wikner
2006-05-07, 22:14
Nötter

Liten Men Fet
2006-05-07, 22:15
Okey men finns det någon speciell mat som är fettrik men nyttig? Är det bra att äta innan man slaggar?

Grejen med att "bulka" är att man ska äta så mycket BRA mat att kroppen alltid har byggstenar för muskler och så kroppen inte ska uppleva någon begränsning i födointaget för att bygga muskler.
En BI-effekt av det här är att man lägger på sig en del fett samtidigt, det är inget syfte i sig att bli fet.

Det kommer vara poppis igen i höst EFTER badsässongen att bli tjock igen.
För övrigt tycker jag det luktar troll.

adis
2006-05-07, 22:26
Okey men finns det någon speciell mat som är fettrik men nyttig? Är det bra att äta innan man slaggar?

Nötter =)
Bra o bra.. viktigaste är ju att du får i dig massa mat.. speciellt innan och efter träning *flex*

Spawn
2006-05-07, 22:29
Nötter =)
Bra o bra.. viktigaste är ju att du får i dig massa mat.. speciellt innan och efter träning *flex*

Men hur ser det ut med att krubba innan man sussar sött? Har det någon som hälls negativ påverkan på kroppens uppbyggnad?

adis
2006-05-07, 22:42
Men hur ser det ut med att krubba innan man sussar sött? Har det någon som hälls negativ påverkan på kroppens uppbyggnad?

Kan du skriva lite tydligare (ren och skär svenska ;P ) vad är "kubba innan man sussar sött" ? *screwy*

Baan
2006-05-07, 22:46
Vad krävs hmm

Valfri kolhydratskälla säg 200-300gram per dag

Nu till protein
10 tonfiskburkar
alt
1-1.5 nötkött/griskött/etc
alt
10 kesella
alt
massa proteinpulver

you get the point.

LuThe
2006-05-08, 09:16
jag har bulkat i 14 veckor nu, Se till att äta minst 3 mellanmål utöver dina 3 riktiga mål. Själv äter jag 4-5 st fullkornsmackor med kvarg och kalkonskivor + frukt om jag har hemma ... Jag ökar kopiöst i styrka, det är underbart :D förutom att badsäsongen snart är här