handdator

Visa fullständig version : Totalt tränings/kost-fritt lov?


devi
2006-05-07, 20:05
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:

reinholdsson
2006-05-07, 20:07
Jag kommer inte. Ska nog träna på ganska hårt och lägga in lite mer kondition så jag inte dör under lumpen.

Jorgen
2006-05-07, 20:09
Träna gör man väl året runt? :confused:

skaparn
2006-05-07, 20:09
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:

Det beror förstås på vad du menar med "strunta i all som har med kost och träning att göra", men man hinner ställa till med mycket elände ifall lovet är långt. Sommaren är ju den bästa tiden för diverse utomhusaktiviteter, så det är snarare tvärtom, det är nu du ska jogga, skejta, inlina, spela beachvolley etc.

King Grub
2006-05-07, 20:13
Skulle jag strunta i något jag tycker är roligt?

Trivs man så illa med den livsstil man valt, att man behöver "lov" från den... bör man nog se sig om efter en ny sådan.

Jorgen
2006-05-07, 20:14
Skulle jag strunta i något jag tycker är roligt?

Behöver man "lov" från den livsstil man valt... bör man nog se sig om efter en ny sådan.
:thumbup:

ugglan
2006-05-07, 20:14
ska träna extra hårt i sommar.

1986
2006-05-07, 20:23
Det är ju riktigt härligt att dra till gymmet efter jobbet och träna i solskenet, så nej det blir inget uppehåll.
Nu får man ju träna ihop med strandraggarna också, det är ju ett jävla plus.

Math
2006-05-07, 20:24
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:

Om du struntar i all kost så dör du..?:D

Nej men seriöst så är sommaren bäst att träna på. Gå med pump utan tröja från gymmet :hbang:

reinholdsson
2006-05-07, 20:26
Det är ju riktigt härligt att dra till gymmet efter jobbet och träna i solskenet, så nej det blir inget uppehåll.
Nu får man ju träna ihop med strandraggarna också, det är ju ett jävla plus.

Ja, sen tycker jag det är mer tjejer på gymmet med :)

Jense
2006-05-07, 20:26
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:


jag vet inte hur det ligger till med dig men jag tränar för att jag älskar att träna

mangemani
2006-05-07, 20:29
låter som du tycker träningen är en pina samt att kosten är nånting du bara sköter pga träningen=/....varför då träna i över huvud taget?då är det väl lika bra du har "lov" hela tiden.

som jag sagt tidigare,finns ingen jul,finns ingen sommar,finns ingen påsk osv osv,alla dagar är träning för mej,året om,så nej,jag tar inte nått lov från träningen.

Princy
2006-05-07, 20:33
Jag älskar min kost och träning, det får mig att må bra och är inget jag vill vara ifrån. :)

Cidersson
2006-05-07, 20:35
Haha.. eh.. va? :confused:

Jag får abstinensbesvär när jag inte tränat på 3 dagar. Hur kan du se det som "lov" att vara borta från träning? Det är kul, hälsosamt och alldeles..alldeles underbart! (för att citera cinderella) Muskler och kondition är en färskvara!

Larsson
2006-05-07, 20:35
På något sätt kommer jag att hålla igång. Men det är inte säkert att det blir på gymmet.

Bartman
2006-05-07, 20:37
Skulle inte klara av att inte träna på hela sommaren, blir rastlös om jag inte får träna på några dagar.

Absinteh
2006-05-07, 20:38
Just cardion känns jävligt jävligt jobbig nu när det är så varmt.
Men styrketräningen tror jag går bra.

raQblad
2006-05-07, 20:42
Jag kan tänka mig att det blir några slarvigare veckor pga resor osv. men att ta ett helt uppehåll vore att ta i, det är ju faktiskt roligt när motviationen finns där.

Destra
2006-05-07, 20:45
Nope, kommer att träna även på sommaren, kanske inte lika mycket dock.

Förra året gjorde jag misstaget att totalt strunta i att träna, jag åt dessutom skitdåligt och drack mig berusad ofta.
Det har varit ett rent helvete att ta sig tillbaks, något jag inte tänker genomlida igen.

Metal_boy_
2006-05-07, 21:21
Kommer köra på. Jag har vilat i två veckor nu, det får fan räcka. Börjar känna suget nu.

Sonny
2006-05-07, 21:28
Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti.Det låter nästan som att du ser träning som ett onödigt ont?

Personligen ska ja sköta träning o kost ännu bättre under lovet.

Fille.p
2006-05-07, 21:38
det är väll på lovet om någon gång på året det är som bäst? har gott om tid till att göra mat, träna, vila och ligga på stranden. sommarlovet dom veckorna man är ledig, måste ju vara dom mest OPTIMALA på året?

Pepparkakssmurfen
2006-05-07, 21:41
Skulle jag strunta i något jag tycker är roligt?

Trivs man så illa med den livsstil man valt, att man behöver "lov" från den... bör man nog se sig om efter en ny sådan.


Exakt. :thumbup: :thumbup:

Baan
2006-05-07, 21:41
Det är idiotiskt med långa uppehåll om man tränar för att får resultat av sin träning, jag har ganska lång erfarenhet själv av att ta ledig en månad eller två varje år - det är ingen höjdare. En vecka kan man snacka om, men att löka när man kan träna är bara dumt.

devi
2006-05-07, 21:43
Träning suger. Strikt kost suger. Bada är kul. Strunta i tider är kul. McDonald's är kul. Ett fritt sommarlov är kul.

Lallle
2006-05-07, 21:51
hell No

Hermit
2006-05-07, 21:52
Träning är härligt, skulle inte klara hela sommaren utan att träna regelbundet

Antosh
2006-05-07, 21:52
Träning suger. Strikt kost suger. Bada är kul. Strunta i tider är kul. McDonald's är kul. Ett fritt sommarlov är kul.
byt hobby?

Baan
2006-05-07, 21:53
Träning suger. Strikt kost suger. Bada är kul. Strunta i tider är kul. McDonald's är kul. Ett fritt sommarlov är kul.

Ärligt talat så låter det inte som träning är något för dig. Om du tvingar dig själv att träna så kommer det inte leda till något positivt.

Metal_boy_
2006-05-07, 21:53
Jag är dock glad att många andra tar semester från träningen på sommarn = mer grejer på gymet till mig :)

Metal_boy_
2006-05-07, 21:54
Ärligt talat så låter det inte som träning är något för dig. Om du tvingar dig själv att träna så kommer det inte leda till något positivt.


Precis, det kommer inte hålla i längden iaf. Så det är bara bortslösad tid.

Sonny
2006-05-07, 21:55
Träning suger. Strikt kost suger. Bada är kul. Strunta i tider är kul. McDonald's är kul. Ett fritt sommarlov är kul.Vad i helvete tränar du för då?

devi
2006-05-07, 21:55
Vad i helvete tränar du för då?
Gissa tre gånger. *rolleyes* Jag tror att till och med du kan ta det på första gissningen...

Metal_boy_
2006-05-07, 21:59
Gissa tre gånger. *rolleyes* Jag tror att till och med du kan ta det på första gissningen...


Du gillar när vinden från roddmaskinen ömsint smeker din pung?

mangemani
2006-05-07, 22:01
Gissa tre gånger. *rolleyes* Jag tror att till och med du kan ta det på första gissningen...


faktiskt så är svaret inte så uppenbart=/

devi
2006-05-07, 22:03
faktiskt så är svaret inte så uppenbart=/
Lillasystern håller en pistol mot min tinning och tvingar mig att bänka. Nej. Jag vill bara ha en fräsch och snygg kropp. Så enkelt är det.

Fatalist
2006-05-07, 22:08
Träning är själva grundstommen i njutandet under sommarlovet *screwy*

Baan
2006-05-07, 22:09
Lillasystern håller en pistol mot min tinning och tvingar mig att bänka. Nej. Jag vill bara ha en fräsch och snygg kropp. Så enkelt är det.

Å det kommer du aldrig få om du inte gillar att träna. Du säger ju nu att det är skit träna på sommaren, det går inte få bra resultat med en tre månaders paus, eller ja, om man nu inte tycker 70kg med två synliga magrutor är feeeta resultat.

adis
2006-05-07, 22:10
Absolut inte .. ska satsa stenhårt under sommaren.. mycket roligare att gymma då till och med när man inte har skola :)

Fatalist
2006-05-07, 22:11
Å det kommer du aldrig få om du inte gillar att träna. Du säger ju nu att det är skit träna på sommaren, det går inte få bra resultat med en tre månaders paus, eller ja, om man nu inte tycker 70kg med två synliga magrutor är feeeta resultat.

Jag väger 80kg med synliga magrutor, är det fett resultat då?!?!?!?+ :D

Spawn
2006-05-07, 22:13
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:

Känns som att man slänger bort den hårda vinterträningen så nope kommer bulka och träna aset ur mig!

aliquis
2006-05-07, 22:13
nej

Baan
2006-05-07, 22:14
Jag väger 80kg med synliga magrutor, är det fett resultat då?!?!?!?+ :D

Det var inte menat som en diss mot någon, även om det nu kanske blev det ;)

Toel
2006-05-07, 22:15
Oj, vilken forum-chock, kolo rasar mot devi!

Om man går till ett "mainstream" gym så tror jag inte en majoritet av dem som tränar gör det för de gillar skrika; "nothing but a peanut" och "light- weight baby". De tränar för att de helt enkelt vill uppnå ett mål; en atletisk kropp eller några av de hälsofördelar som det innebär att träna. Inte nödvändigtvis att de tycker det är skitball att dra i kablarna och slänga runt med skivstänger. Så man kan se det som ett sommarlov precis som man har från skolan; ingen unge gillar skolan men de inser att de "måste" gå där. Ett sommarlov blir ett bra tillfälle att samla nya krafter inför en ny termin, kan man inte applicera det på träning?

Lite mer on topic så kommer jag träna i sommar, precis som vanligt.

Sebbe_H
2006-05-07, 22:15
trofan att man ska träna :D

Baan
2006-05-07, 22:19
Oj, vilken forum-chock, kolo rasar mot devi!

Om man går till ett "mainstream" gym så tror jag inte en majoritet av dem som tränar gör det för de gillar skrika; "nothing but a peanut" och "light- weight baby". De tränar för att de helt enkelt vill uppnå ett mål; en atletisk kropp eller några av de hälsofördelar som det innebär att träna. Inte nödvändigtvis att de tycker det är skitball att dra i kablarna och slänga runt med skivstänger. Så man kan se det som ett sommarlov precis som man har från skolan; ingen unge gillar skolan men de inser att de "måste" gå där. Ett sommarlov blir ett bra tillfälle att samla nya krafter inför en ny termin, kan man inte applicera det på träning?

Lite mer on topic så kommer jag träna i sommar, precis som vanligt.

Tränar du för att du gillar att skrika? :confused:

Vad vill du få sagt, bara för att man förstår att det finns hur många människor som helst som slänger flera tusenlappar per år för inga resultat alls så ska man respektera detta och säga "du gör helt rätt"? Snackar vi träning och att få någon effekt av sin träning kan jag aldrig tänka mig rekommendera en tremånadersvila.

Noodles
2006-05-07, 22:21
Jag tänker träna på precis som vanligt. Ser ingen anledning att ha ett uppehåll bara för att det är sommar.

devi
2006-05-07, 22:22
Jag är ingen kroppsbyggare. Jag går inte in för träningen på fullaste allvar. Jag tränar på SATS (vilken nyhet) och jag gör det lite då och då med kompisar, mest för att få en mer vältränad kropp och en bättre hälsa.

Krokodil
2006-05-07, 22:24
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:
Om du mår bra av att göra så ska du göra det! :thumbup:

devi
2006-05-07, 22:26
Om du mår bra av att göra så ska du göra det! :thumbup:
Tack för den krokodil! :hbang:

mangemani
2006-05-07, 22:27
Om du mår bra av att göra så ska du göra det! :thumbup:


det är ju just det han inte tycks göra

devi
2006-05-07, 22:35
det är ju just det han inte tycks göra
Jag skulle faktiskt må bra av ett break?

Toel
2006-05-07, 22:36
Tränar du för att du gillar att skrika? :confused:

Vad vill du få sagt, bara för att man förstår att det finns hur många människor som helst som slänger flera tusenlappar per år för inga resultat alls så ska man respektera detta och säga "du gör helt rätt"? Snackar vi träning och att få någon effekt av sin träning kan jag aldrig tänka mig rekommendera en tremånadersvila.

Nej.

Ville bara säga att det finns fler som tränar på gym än de som skriver på kolozzeum, alla är inte lika fanatiska som många här på brädan är. Vi snackar inte någon optimal byggning, vi snackar inte flest mikrogram muskelmazzzza när de dör vinner. Det låter som struntprat att 9 månaders träning per år skulle vara bortkastat bara för man har uppehåll på 3 månader; som antaligen inte kommer vara helt inaktiva bara för man inte går på gym. Vardagliga aktiviter kommer säker kunna konserva formen hyffsat.

Behöver man ett "lov" för och orka med träningen resten av årets 9 månader så är det ju bättre än ingen träning alls.

Dissector
2006-05-07, 22:41
Duh, inte en chans. I sommar ska det tränas extra hårt och ätas extra mycket när man har bra med tid! Ser verkligen fram emot en sommar där 90% av tiden dedikeras till något som har med träning att göra! HOOYAA säger jag!

Jag ska ju till toppen damnit :D


Men devi, självklart, om träningen tynger dig under din ledighet så, ta en period off. Man ägnar sig åt det man verkligen vill göra på sin fritid!

Baan
2006-05-07, 22:42
Nej.

Ville bara säga att det finns fler som tränar på gym än de som skriver på kolozzeum, alla är inte lika fanatiska som många här på brädan är. Vi snackar inte någon optimal byggning, vi snackar inte flest mikrogram muskelmazzzza när de dör vinner. Det låter som struntprat att 9 månaders träning per år skulle vara bortkastat bara för man har uppehåll på 3 månader; som antaligen inte kommer vara helt inaktiva bara för man inte går på gym. Vardagliga aktiviter kommer säker kunna konserva formen hyffsat.

Behöver man ett "lov" för och orka med träningen resten av årets 9 månader så är det ju bättre än ingen träning alls.

Det är nog få på brädan här som är überseriösa, och det finns oändligt antal nivåer på hur seriös man är med träningen. Tar man en vila på tre månader så är man djävligt oseriös kan jag säga, och resultaten kommer bli skit. Det är alltså inte en fråga om ta igen det på några veckor, det kommer ta ett bra tag. Gör man detta varje år i många år så kanske ens resultat motsvarar vad man kunde ha åstadkommit på en tredjedel av tiden. Detta säger jag själv eftersom jag själv tagit långa pausar förr i tiden, och det är inte skitsamma.

Sebbe_H
2006-05-07, 22:45
Jag skulle faktiskt må bra av ett break?

Du skrev ju förut att du ville ha en snygg och mer hälsosam kropp.

Den blir nog knappast bättre av ett break med mc donalds osv...

Allt du tränat hittills är ju förgäves då.. Nästan..

Toel
2006-05-07, 22:47
Det är nog få på brädan här som är überseriösa, och det finns oändligt antal nivåer på hur seriös man är med träningen. Tar man en vila på tre månader så är man djävligt oseriös kan jag säga, och resultaten kommer bli skit. Det är alltså inte en fråga om ta igen det på några veckor, det kommer ta ett bra tag. Gör man detta varje år i många år så kanske ens resultat motsvarar vad man kunde ha åstadkommit på en tredjedel av tiden. Detta säger jag själv eftersom jag själv tagit långa pausar förr i tiden, och det är inte skitsamma.

Tror du vi kan enas om att säga det blir bättre resultat om man inte vilar 3 månader men samtidigt förstå att en del nöjer sig med lite sämre resultat om de kan få ut mer av andra intressen? Det var iaf min poäng med det hela. Over and out.

HenrY
2006-05-07, 22:54
Håller med Grubben!:thumbup:

Träning på lovet ser jag enbart som en självklarhet eftersom jag tycker det är kul!

Sultanen
2006-05-07, 22:54
ska iväg 3 veckor på bilsemester enda breaket från träningen och det skulle ja helst inte vilja ha men nu blir d så, ...=)

mangemani
2006-05-07, 22:55
Nej.

Ville bara säga att det finns fler som tränar på gym än de som skriver på kolozzeum, alla är inte lika fanatiska som många här på brädan är. Vi snackar inte någon optimal byggning, vi snackar inte flest mikrogram muskelmazzzza när de dör vinner. Det låter som struntprat att 9 månaders träning per år skulle vara bortkastat bara för man har uppehåll på 3 månader; som antaligen inte kommer vara helt inaktiva bara för man inte går på gym. Vardagliga aktiviter kommer säker kunna konserva formen hyffsat.

Behöver man ett "lov" för och orka med träningen resten av årets 9 månader så är det ju bättre än ingen träning alls.


MYCKET kan hända på 3 månader utan träning samt dålig kost,tro mej,själv varit där.
vardagliga aktiviteter duger inte för att hålla kroppen i form(alltså nu menar jag städa osv)

Oskis
2006-05-07, 23:02
Njuter av att träna :thumbup:

Destra
2006-05-07, 23:02
MYCKET kan hända på 3 månader utan träning samt dålig kost,tro mej,själv varit där.
vardagliga aktiviteter duger inte för att hålla kroppen i form(alltså nu menar jag städa osv)

Sant, men det behöver inte betyda att all tidigare träning varit bortkastad.

Fredrik_S
2006-05-07, 23:03
MYCKET kan hända på 3 månader utan träning samt dålig kost,tro mej,själv varit där.
vardagliga aktiviteter duger inte för att hålla kroppen i form(alltså nu menar jag städa osv)

Ja framförallt kost.. där kan det gå ruskigt fort.. en lyckad 8-12 veckorsdeff är som bortblåst på 1-2 veckor med frosseri.

mangemani
2006-05-07, 23:03
Sant, men det behöver inte betyda att all tidigare träning varit bortkastad.


nej nej,inte nödvändigtvis.

mangemani
2006-05-07, 23:05
Ja framförallt kost.. där kan det gå ruskigt fort.. en lyckad 8-12 veckorsdeff är som bortblåst på 1-2 veckor med frosseri.


tell me about it=/....ruskigt fort:(

Krokodil
2006-05-07, 23:05
Så här såg det ut när jag började träna efter sommaruppehållet förra året! http://www.break.com/index/walrusworkout.html

:D

Sultanen
2006-05-07, 23:08
Så här såg det ut när jag började träna efter sommaruppehållet förra året! http://www.break.com/index/walrusworkout.html

:D

lol japsar asså hahaha =)

Dissector
2006-05-07, 23:09
Så här såg det ut när jag började träna efter sommaruppehållet förra året! http://www.break.com/index/walrusworkout.html

:D

:laugh: :laugh: :laugh:

Cerberus
2006-05-07, 23:10
jag har inget sommarlov men jag ska börja träna ännu hårdare IMORGON.

grabben i skogen
2006-05-07, 23:25
När jag blir arbetslös i höst ser jag det som ett gyllene tillfälle att intensifiera träningen. Nu stör jobbet för mkt!

Alla ggr kanske det inte är så roligt att gå till gymmet eller dra ut å springa, men fan va bra man mår av det ändå.

emmphiil
2006-05-08, 09:03
Jag ska helt klart träna hela sommaren. Dock kommer det bli ca en månads uppehåll från styrketräningen.

Honn
2006-05-08, 09:35
Jag älskar att träna, så jag tar inget uppehåll från det. Kan väl hända att jag flyttar något pass för att uttnyttja solen lite, men det är allt.
Sommaruppehåll tog jag i början av min karriär. Gick bra de första åren då jag på kort tid gick upp alla kilon jag tappat under sommaren, men sen tog det stopp. Sista året jag tog uppehåll så gick jag plötsligt inte alls upp tre Kg första månaden. Smått traumatisk att plötsligt behöva kämpa för att gå upp den vikt jag slappat/supit bort under sommaren.
Tänk långsiktigt och träna även under sommaren. Du behöver inte köra på för fullt, men 1-2 pass/vecka för att hindra förfall kan vara en bra idé.

AngelLove
2006-05-08, 09:35
Kanske tänka om dina ideal under tiden du har "lov" från träningen..?
Precis haft lång tids inaktivitet och lättare träning pga ryggproblemen och jag hatar det. Längtar så tills dagen kommer när kroppen är återställd och man kan köra igång igen.

hahavaffan
2006-05-08, 10:04
Eftersom att jag aldrig direkt tränat på riktigt tidigare, utan bara hållt på sedan november-december 2005, så ska jag utan tvekan köra hårt hela sommaren. Dock ska jag till Ayia Napa i 2 veckor i augusti, och då lär jag inte styrketräna ;)

mini
2006-05-08, 10:07
Lov?
Nä, jag ska träna i sommar. Blir både gymmet samt löpning. Annars kan man ju inte äta den mängden glass man vill ju.

Slimfit
2006-05-08, 10:07
Kommer att försöka träna på som vanligt under sommaren men jag vet med mig redan nu att när semestern kommer så blir det svårt att hålla samma strikta schema. Kommer tillbringa stora delar av tiden åt att fiska i sommarstugan och då har jag ju svårt att träna. På semestern tänker jag njuta av ledigheten och träna när jag kommer åt och har tid.

Skulle jag hålla samma intensitet kan ju ju knappt åka hemmifrån på hela semestern ju...kan nog uppfattas som lite fanatiskt av mina bekanta :D

Karl_alfred
2006-05-08, 10:20
Vilka här kommer att ta ett totalt sommarlov från träningen? Alltså strunta i all som har med kost och träning att göra. Jag funderar starkt på att verkligen njuta av den här sommaren och komma tillbaka till träningen i början av augusti. :thumbup:
Gör det du!

Rock'nRoll
2006-05-08, 10:28
Ledig från träningen? Själv har jag redan börjat ora mig för vad 4-5 dagar i Roskilde kommer göra för min träning. Träna är roligt och prio # 1.

grisbil3n
2006-05-08, 11:00
Ledig från träningen? Själv har jag redan börjat ora mig för vad 4-5 dagar i Roskilde kommer göra för min träning. Träna är roligt och prio # 1.

Blir väl en del cardio iaf när alla små moshande skitungar ska läxas upp!

Jag tar inte gärna uppehål frivilligt, är alldeles för roligt. Sen suger det fan att ta igen när man kmr tillbaka.

Johan1986
2006-05-08, 11:09
Kommer nog dra ner lite på styrketräningen nu i sommar. Men det kommer bli desto mer volleyboll, inlines, streethockey och flaggfotboll.

Cinna
2006-05-08, 11:12
Träningen kommer rulla på som vanligt!
Semester betyder snarare att man rör sig mer än till vardags ...