handdator

Visa fullständig version : Billigt bälte att hänga vikt i?


Yes
2006-05-07, 19:58
Behöver ett billigt(helst gratis) bälte som jag kan hänga vikt i, för chins och dips. Några tips?

BigForre
2006-05-07, 20:10
Ta ett rep :)

Jorgen
2006-05-07, 20:14
Har du ett vanligt träningsbälte så är det bara en bit kedja och några karbinhakar som behövs.

Annars är det inget fel på forres förslag. Förutom att det gör lite ont när man kommer upp i lite vikt.

adis
2006-05-07, 20:29
Skulle föreslå rep om du inte hänger i tyngre än sisådär 25 kg... sen kan man få ont runt midjan ;D

Yes
2006-05-07, 21:20
Rep är ju en bra början(behövs bara leta upp någon vettig knop så det går snabbt att hänga på vikten :) ). Ett bälte är ju annars som sagts lite skönare när man börjar komma upp i vikt. Väldigt bra också att kunna lasta på med vikt för att köra negativa dips.

Ps. Något vanligt träningsbälte har jag inte heller(och jag upplever inget behov av ett).

Bönne
2006-05-07, 21:21
Skulle föreslå rep om du inte hänger i tyngre än sisådär 25 kg... sen kan man få ont runt midjan ;DKör med en kedja och en karbinhake (kopplar som en åtta). Haft på 65kg, var inte så jäkla farligt, det känns ju, men absolut inget som de flesta inte lätt skulle kunna uthärda.


Rekommenderar dig en kedja och en karbinhake alltså, lätt och billigt.

Yes
2006-05-07, 21:49
Rekommenderar dig en kedja och en karbinhake alltså, lätt och billigt.
Jag skall prova det. Med lite tur har jag något lämpligt liggandes i garaget, så då blir det ju t.om. gratis. :)