handdator

Visa fullständig version : Hur blir jag av med en blåtira?


Gimp
2006-05-07, 17:16
Jag har ingen aning om vad som hände i fredags, jag vet att jag vaknade upp hemma på lördagen och mådde inte alls särskillt bra och valde att stanna kvar i sängen. Någon gång runt tio på kvällen vågade jag mig upp för att kunna äta något och fick se att jag var lite röd och svullen under ena ögat. Strunt samma tänkte jag och försökte äta lite mat för att sedan gå och lägga mig igen.

I morse mådde jag ganska bra igen och såg till min förfäran att jag hade en läskigt stor blåtira på höger öga och jag har inte en blekaste aning om hur jag fått den. Vad kan jag göra för att påskynda läkningen? Jag behöver en riktig huskur, någon som sitter inne på något klokt?

Jag är MYCKET tacksam för all hjälp. :(

nemd
2006-05-07, 17:19
Och detta är varför man ska hålla sig ifrån alkohol. Eller droger.....? :D

internethjälten
2006-05-07, 17:30
bara att låta skiten vara, kroppen tar den tid den tar för
att läka skiten.

King Grub
2006-05-07, 17:46
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1286520&postcount=4

Gimp
2006-05-07, 18:04
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1286520&postcount=4

Tack, ska prova det. Hoppas det funkar bättre än att bara låta den vara. :D

Cilia
2006-05-07, 18:07
Det jag skulle vara mest rädd över är det faktum att jag har druckigt (eller annat) så pass mycket så jag har en total black out. Tycker du ska vara glad över att inget värre hände än en blåtira

J.Saarela
2006-05-07, 18:08
Ha ha fy fan jag såg dig ute i fredags,du hånglade med en kille och hans tjej sopade till dig så du blev golvad.Klant!

grisbil3n
2006-05-07, 18:48
Varit ute i skogen? Där kan allt hända och man får räkna med personskador.

Gimp
2006-05-07, 19:36
a. Ja, jag är glad att inget mer än en blåtira hände.
b. Antagligen hånglade jag med en kille och blev slagen av hans brud
c. Nej, jag var inte ute i skogen (tror jag).

Annars är man ju faktiskt bara ung och dum en gång här i livet och det gäller att ta vara på den tiden så bra man kan. :em:

Helena B
2006-05-07, 19:37
Det är bara att sminka över det så syns det inte.

Larsson
2006-05-07, 19:55
Det är bara att sminka över det så syns det inte.

Blir riktigt snyggt om en kille ska låna mammas smink och försöker sminka :D

Cilia
2006-05-07, 19:56
aAnnars är man ju faktiskt bara ung och dum en gång här i livet och det gäller att ta vara på den tiden så bra man kan. :em:
precis, är det det du menar att du gjorde eller?
jag är lite fundersam på syftningen nämligen *L*

skaparn
2006-05-07, 20:07
I Kalle Anka lade de ofta en stor rå kall stek över ögat. Testa!

Gimp
2006-05-07, 20:07
precis, är det det du menar att du gjorde eller?
jag är lite fundersam på syftningen nämligen *L*

Är inte en blåtira och helg bestående av sängliggande och uppkastande av galla att ta vara på tiden? :thumbup:

Cilia
2006-05-07, 20:09
Är inte en blåtira och helg bestående av sängliggande och uppkastande av galla att ta vara på tiden? :thumbup:
vet inte om du rankar det som din bästa helg i ditt liv men den bedömningen får du göra själv.


Jag har också kommit en måndag till arbetet med en blåtira. Det var efter en midsommar när en av deltagarna (som var medlem i juniorlandslaget i boxning) skulle lära oss lite slag sent på kvällen. En kompis gjorde en baloo och jag fick en blåtira.

Mitt tips är att inte försöka måla över för det kommer bara se ut som om du har försökt måla över en blåtira och då blir det bara mer pinsamt. Bär den med aktning och låtsas som om allt är normalt.

Solros
2006-05-07, 20:13
Det är bara att sminka över det så syns det inte.

Försöker du säga oss något?

Helena B
2006-05-07, 20:15
Försöker du säga oss något?

Att det är mycket lättare än man tror. Bara man vet vilket smink man ska använda.

Solros
2006-05-07, 20:17
Att det är mycket lättare än man tror. Bara man vet vilket smink man ska använda.


http://www.kvinnofrid.se/

Helena B
2006-05-07, 20:28
http://www.kvinnofrid.se/

Nej, har bara lätt att få blåmärken.

Gimp
2006-05-07, 20:33
Att det är mycket lättare än man tror. Bara man vet vilket smink man ska använda.

Är det inte lite omanligt att smika bort den? Dels för att jag måste gå och köpa smink och sedan försöka få på det snyggt och dels för att jag är man/pojk. :)

Kanske ska bära den med stolthet som Cilia säjer....men jag vet inte om jag vågar. :(

Helena B
2006-05-07, 20:35
Är det inte lite omanligt att smika bort den? Dels för att jag måste gå och köpa smink och sedan försöka få på det snyggt och dels för att jag är man/pojk. :)

Kanske ska bära den med stolthet som Cilia säjer....men jag vet inte om jag vågar. :(

Omanligt, du menar att det är manligt med blåtira:) Strunt i att sminka över den, utan gör som Cilia säger. Låtsas som ingenting och om någon frågar så är det bara att berätta sanningen eller en modifikation av sanningen.

Princy
2006-05-07, 20:44
Är du säker på att det är en blåtira och inte någon slags infektion?

Jag vaknade upp för några veckor sedan med en infektion av något slag under ögat. Eftersom huden är så känslig där så bildas det väldigt lätt en vattenansamling.

Jag såg inte klok ut, det var svullet från ögat ner till kindbenet. :D Jag satte iallafall ett stort plåster över det och pallrade mig till gymmet. Det gick över efter några dagar.

Metal_boy_
2006-05-07, 20:46
Ta på dig solglasögon och om nån frågar så har du fått stryk av din hustru = ingen bryr sig. :thumbup:

Gimp
2006-05-07, 21:26
Ta på dig solglasögon och om nån frågar så har du fått stryk av din hustru = ingen bryr sig. :thumbup:

Bäst hittills, solglasögon och stryk av min hustru. Jag har trots allt ett par tidlösa pilotglasögon. :cool: (<--- typ så snygg är jag i dom)

Metal_boy_
2006-05-07, 21:49
Bäst hittills, solglasögon och stryk av min hustru. Jag har trots allt ett par tidlösa pilotglasögon. :cool: (<--- typ så snygg är jag i dom)


Kanon!:thumbup: Sen försöker undvika att le för mycket också, för jag råkade slå ut en tand på dig med. :D

dared
2006-05-07, 21:53
finns en salva som e sjukt bra, kommer inte riktigt ihåg vad den heter. hudoroid eller nått skit. Fråga på apoteket

Spawn
2006-05-07, 22:22
Blir riktigt snyggt om en kille ska låna mammas smink och försöker sminka :D

:laugh:

Helena B
2006-05-07, 22:40
finns en salva som e sjukt bra, kommer inte riktigt ihåg vad den heter. hudoroid eller nått skit. Fråga på apoteket

Hirudoid, receptfri:thumbup:

Gimp
2006-05-08, 09:55
Hirudoid, receptfri:thumbup:

Inhandlad! :bow:

hahavaffan
2006-05-08, 10:13
Du hånglade inte med en kille. Du förolämpade Griip på något sätt :(