handdator

Visa fullständig version : köra på gammalt eller skaffa nytt


greken
2002-11-27, 00:47
tänkte fråga en sak...

har ganska mycket kreatin liggandes hemma typ 6-7 månader gammalt (skip är märket) så vart jag sugen på att börja nu igen en kur... kan inte minnas att den förra gav någon märkvärdig effekt så frågan är:

ska jag slänga skiten och köpa nytt typ eiselt explode, eller ska jag köra på det jag har?

Petrus
2002-11-27, 00:52
Om burken är öppnad tycker jag att du ska slänga det och köpa nytt kvalitétskreatin... Kreatin är så billigt att det är bättre att ta det säkra före det osäkra.

Vänligen,,,
Petrus

muskelbyggarn
2002-11-27, 10:21
Håller med Tinner, men har du bara förvarat produkten normalt så bör det inte vara några problem. Beroende på vilket kreatin som använts som råvara så kan bästföredatumet skilja lite (har för mig Eiselt skrev om detta i en tidigare tråd).

Kolla bästföredatumet.

Vänl,,,
Tobbe

ABC123
2002-11-27, 13:55
Ja öppnade en burk med ast´s micronized kreatin monohydrate för säker 1½, kanske rent utav 2 år sen, som bara blev liggande sen. Bäst föredatumet är utsuddat så vet inte när det gick/går ut :confused:
Men jag började dock köra på det för några veckor sen, och har inga problem alls, ökat 2kg, och ökat varje träningspass.

muskelbyggarn
2002-11-27, 14:03
Som sagt, kvailtets kreatin håller längre som Eiselt skrev förut.

Vet att kreatin från Degussa (bla, Eiselt, Fairing, Optimum mfl. ) har en ganska lång hållbarhet, men som sagt vem har kreatin hemma längre än 6 månader :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

greken
2002-11-28, 00:07
tackar boys...

det blir att slänga det gammla för jag har inte förvarat det så som man ska göra =) sen vill jag ju köra kvalitets grejer så det blir nytt ..

tackar för alla svar