handdator

Visa fullständig version : Kort bröstmuskel?


makaronen
2006-05-07, 16:47
Jag har tränat i snart tre månader och allt har gett bra resultat utan en sak; nämligen att min högra bröstmuskel slutar ca 1 cm längre ned än min vänstra. Min högra bröstmuskel har dessutom blivit bredare än min vänstra. Jag kör plan och sned hantelpress samt flyes med 16 kilos hantlar. Antar att det är något med min teknik som är fel men vet inte riktigt vad det kan vara eftersom jag alltid försöker kontrollera rörelsen. Någon som har något tips på vad det kan bero på samt tips på övningar som kan få mitt vänstra bröst att växa ikapp det högra så fort som möjligt?

Sheogorath
2006-05-07, 16:52
Det där beror inte på att du tränat fel utan på att dina bröstmuskler fäster olika i ditt skelett. Jag har det likadant. Det finns inget sätt att korrigera det utan kirurgi. De flesta har någon asymmetri på kroppen. Vissa av oss fick otur i Guds lotteri och har mer än andra. Men vi får kompensera genom att bära hatt etc ;).

BigForre
2006-05-07, 17:13
Sheo: Hur bär du din hatt egentligen?

makaronen
2006-05-07, 17:22
Men att värken längden eller bredden på min vänstra bröstmuskel går nedanför/utanför min bröstvårta måste väl ändå gå att korrigera via träning?

Sheogorath
2006-05-07, 20:34
Men att värken längden eller bredden på min vänstra bröstmuskel går nedanför/utanför min bröstvårta måste väl ändå gå att korrigera via träning?

Öhm :). Om jag läser dig rätt låter det där som en lite grövre genetisk "defekt" än den som jag med flera bär. Nu blev man ju genast nyfiken på bild. Vågar du?

adis
2006-05-07, 22:09
Mutant? :O

shadowfire
2006-05-27, 10:56
Jag är inte mutant, men har precis samma problem. Högra bröstmuskeln ser större ut då den går aningen längre ner och är rundare av någon anledning, men eftersom jag inte är deffad så vettefan om det är så att det kan vara underhudsfett som skapar en illusion med eller inte. Det syns en klar skillnad på t.ex. en krabba iaf mellan vänster o höger bröstmuskel.

Min teori var att eftersom vi inte har vanlig bänkpress på gymet mitt, utan jag alltid får köra i smith, så kan jag ha utnyttjat att jag är högerhandsfattat och undermedvetet alltid pressat mer med höger sida av kroppen i 5 månader nu... det märks ju inte i smithen om man tar i mer med en sida av kroppen... :furious:

mACKANNN
2006-05-28, 00:35
jag har oxå typ ett liknande "problem" med brösten. men äh,
förhoppningsvis ser de bättre ut när man blir mer biff ;)
om de nu inte skulle göra de så, ja vad ska man säga, life's a bitch =)