handdator

Visa fullständig version : Gillar tjejer Badboys mer än snälla killar?


Röda_Lacket
2006-05-07, 13:47
Stämmer det att tjejer dras mer till "badboys" som tex Mikael Persbrandt än snälla killar eller är detta bara en myt?

Tolkia
2006-05-07, 13:50
"Tjejer" är ju en väldigt liten och homogen grupp. :D
Jag skulle säga att det finns alla sorter. Dock skulle jag tro att antalet som dras till "farliga" killar minskar med ökande ålder (men jag har inga bevis för det här). Personlig åsikt: Skall jag leva med någon vill jag hellre leva med pelle Svanslös än med Måns (vem är det förresten som vinner i slutänden? :D ).

Baan
2006-05-07, 13:50
Jag gillar inte dela upp det i svart och vitt som "bad boys" och datornördar t ex. Det går nog fint att vara snäll, schysst, rättvis etc och ändå ha dom egenskaperna som uppskattas som karismatiska..

Slartibartfast
2006-05-07, 13:51
Jag tror inte de gillar badboys mera, men de ogillar mesar. Jag tror du blandar på snälla killar och mesar.

RajtanTajtan
2006-05-07, 13:57
Jag tror ju helt klart att en sk bad boy har lättare för att hitta tjejer, än en mesig kille. Det är ju oftast kontrasten som tjejen gillar, killen är en bad boy i de flestas ögon men han behandlar henne som en prinsessa.

Griip
2006-05-07, 14:08
Det är samma sak för killar som för tjejer. Vem vill ha en töntig mes? Nejdu, man vill ju ha någon med självförtroende osv osv etc etc, "bad boys" utstrålar detta tio gånger mer(även om det ofta är fäjjjjk) än en snäll å trevlig kille även om han kanske är lika självsäker.

mini
2006-05-07, 14:09
Sådana här frågor brukar sluta med att tjejer förklarar att snälla killar står högre i kurs, och killar säger att tjejer ljuger.

Jag gillar snälla killar. :love:

Löjtnant Blank
2006-05-07, 14:09
Jag tror att Nina gillar bad boys.

Akilles
2006-05-07, 14:09
Jag tror inte att man kan säga att tjejer "vill ha" enbart det ena eller det andra. Vissa tjejer gillar Bad Boys, andra tjejer gillar snälla killar, och ytterligare andra tjejer gillar killar som har båda sidorna. Själv är jag en i huvudsak mesig personlighet, med elaka och cyniskt-bittra undertoner. Jag gör mig åtråvärd genom att kombinera båda sidorna.

dynamo
2006-05-07, 14:20
Sådana här frågor brukar sluta med att tjejer förklarar att snälla killar står högre i kurs, och killar säger att tjejer ljuger.

Jag gillar snälla killar. :love:

Du ljuger.

Avvaktar och ser om tråden slutar.

Jense
2006-05-07, 14:29
men riktiga bad boys .. dvs fångar eller liknande är det väl inte så många kvinnor som gillar, även om det är en del

Diana
2006-05-07, 14:30
Jag tror ju helt klart att en sk bad boy har lättare för att hitta tjejer, än en mesig kille. Det är ju oftast kontrasten som tjejen gillar, killen är en bad boy i de flestas ögon men han behandlar henne som en prinsessa.
Där har vi en viktig, hon känner sej speciell/beskyddad.

Lasse Kongo
2006-05-07, 14:31
Vore ja tjej skulle ja hellre ligga med en badboy än en n3rd, den saken är klar.

Pudzianovski
2006-05-07, 14:34
John Ausonius fick väl typ 5000 friarbrev i fängelset?

*flex*

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:35
Det är ju ingen tillfällighet att Tommy Lee, Dennis Rodman, Richie Sambora osv har fullt med (vackra) damer.

Tolkia
2006-05-07, 14:35
Här kommer en kuggfråga till killarna (ni måste ju veta): Finns det bara "bad boys" och "mesar"? Om det är så (vilket man kan tro av den här tråden), vilken kategori tillhör in själva, och hur kvalificerar ni er till sagda kategori?

paddanboy
2006-05-07, 14:35
Badboys och badboys, vi snackar inte om folk som rånar banker och liknande utan pojkar som kanske hellre slår till än att förhandlar och backar, killen som har stort självförtroende och tar för sig. Inte backar för spydiga tjejer och är snälla emot dem.

Det är också skillnad från att vara snäll och gentleman, en gentleman är artig och trevlig och kan blandas ihop med snäll. Snäll är väll de flesta mer eller mindre, även badboysen även om den snälle killen är snäll alltid.

Låt oss säga att en kille närmar en tjej och söker kontakt och tjejen ifråga är otroligt frånstötande säger den snälla; "ursäkta, de va inte meningen att störa". Killen som vi kallar badboy bemöter snarare denna nonchalans med rätt ordval, humor eller provokation så han inte går förlorare ur situationen utan under de långa loppet vinner... och i vissa fall flickan.

Tolkia
2006-05-07, 14:36
Sådana här frågor brukar sluta med att tjejer förklarar att snälla killar står högre i kurs, och killar säger att tjejer ljuger.
Snacka om "ser jag tjock ut i den här?"-fråga. :D

vato
2006-05-07, 14:39
Persbrandt är ingen bad boy...

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:41
Persbrandt är ingen bad boy...


Avgör du det? Jämför du honom då med Clark Olofsson eller med andra skådespelare i sverige?

Han är ju så älskad av kvinnornma just för att han anses vara lite av en begåvad och manlig bad boy.

Loke
2006-05-07, 14:43
Det är ju ingen tillfällighet att Tommy Lee, Dennis Rodman, Richie Sambora osv har fullt med (vackra) damer.

Heh, det har mer att göra med att de är bandmedlemmar och idrottstjärnor. De flesta tjejer gillar killar som är stora inom sådana områden. Tror inte Tommy Lee skulle varit så populär bland kvinnor om han inte var med i ett band :)

Tolkia
2006-05-07, 14:44
Inte heller i fallet Persbrandt skall vi glömma hans kändisfaktor, som ju är hög.

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:44
Heh, det har mer att göra med att de är bandmedlemmar och idrottstjärnor. De flesta tjejer gillar killar som är stora inom sådana områden. Tror inte Tommy Lee skulle varit så populär bland kvinnor om han inte var med i ett band :)

Jo men du kan ju jämföra med andra som också är kända, men som inte har samma bad boy appeal.

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:45
Inte heller i fallet Persbrandt skall vi glömma hans kändisfaktor, som ju är hög.


Ännu en gång, då kan man ju jämföra med andra kända för att fatta läget.

Greg
2006-05-07, 14:47
Badboys dejtar man/har kul med, snälla killar gifter man sig med?

Arne Persson
2006-05-07, 14:47
Det är nog bara en tidsfråga, om det såklart inte redan har hänt, att en sådan totalloser som "Hagamannen" får sin beskärda del av beundrarposten till dom sk "farliga boysen". Sanslöst!

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:48
Badboys dejtar man/har kul med, snälla killar gifter man sig med?


Där har du nog en poäng. På samma sätt som vi gärna förlustar oss med villiga Lisa men avlar oss med lämpliga Anna :)

Arne Persson
2006-05-07, 14:49
Inte heller i fallet Persbrandt skall vi glömma hans kändisfaktor, som ju är hög.


Att han sedan är en rökande bråkig halvalkis ökar nog bara hans chanser!:thumbup:

Tolkia
2006-05-07, 14:49
Ännu en gång, då kan man ju jämföra med andra kända för att fatta läget.
Tänkt på att tjejer även dyrkar Björn Kjellman, Samuel Fröler och Rikard Wolff? :D

Man måste inte vara "bad" för att ha självförtroende, och att våga stå upp för saker och ting är inte detsamma som att gå runt och slå folk på käften. Personligen tror jag att lockelsen hos "bad boys" är störst så länge tjejen i fråga tror att han kommer att vara en "bad boy" mot alla utom just henne, mot vilken han kommer att vara en prins och teddybjörn. Ibland är det sant, ibland inte.

Arne Persson
2006-05-07, 14:52
Tänkt på att tjejer även dyrkar Björn Kjellman, Samuel Fröler och Rikard Wolff? :D

Man måste inte vara "bad" för att ha självförtroende, och att våga stå upp för saker och ting är inte detsamma som att gå runt och slå folk på käften. Personligen tror jag att lockelsen hos "bad boys" är störst så länge tjejen i fråga tror att han kommer att vara en "bad boy" mot alla utom just henne, mot vilken han kommer att vara en prins och teddybjörn. Ibland är det sant, ibland inte.

"så red dom iväg i solnedgången och levde sedan lyckliga i alla sina dagar....."

nemd
2006-05-07, 14:54
Här kommer en kuggfråga till killarna (ni måste ju veta): Finns det bara "bad boys" och "mesar"? Om det är så (vilket man kan tro av den här tråden), vilken kategori tillhör in själva, och hur kvalificerar ni er till sagda kategori?

Nej det finns inte bara dem.

Jag tillhör mesarna/töntarna.

RajtanTajtan
2006-05-07, 14:54
Tänkt på att tjejer även dyrkar Björn Kjellman, Samuel Fröler och Rikard Wolff? :D

Klart att tjejer gillar vanliga killar också, det räcker väl med att nämna Peter Jöback ;)

Man måste inte vara "bad" för att ha självförtroende, och att våga stå upp för saker och ting är inte detsamma som att gå runt och slå folk på käften. Personligen tror jag att lockelsen hos "bad boys" är störst så länge tjejen i fråga tror att han kommer att vara en "bad boy" mot alla utom just henne, mot vilken han kommer att vara en prins och teddybjörn. Ibland är det sant, ibland inte.

Persbrandts popularitet har ju ökat med antalet negativa skriverier. Då när han flydde utomlands för att få lugn och ro (vid jul), så vann han en omröstning där kvinnor fick välja vem de helst firade jul med.

Tolkia
2006-05-07, 15:03
Persbrandts popularitet har ju ökat med antalet negativa skriverier. Då när han flydde utomlands för att få lugn och ro (vid jul), så vann han en omröstning där kvinnor fick välja vem de helst firade jul med.
Japp, men jag gissar att de kvinnor som vill fira jul med Persbrandt är övertygade om att han absoluuuut inte skulle supa och vara otrogen när DE tog hand om honom; hans tidigare diverse fruntimmer har bara inte varit RÄTT kvinna för honom ... osv. osv. Egentligen är det lite tragiskt. Dock tror jag inte att de kvinnor som röstar i kvällstidningarnas web-frågor är något tvärsnitt av Sveriges kvinnliga befolkning (som tur är).

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:07
Japp, men jag gissar att de kvinnor som vill fira jul med Persbrandt är övertygade om att han absoluuuut inte skulle supa och vara otrogen när DE tog hand om honom; hans tidigare diverse fruntimmer har bara inte varit RÄTT kvinna för honom ... osv. osv. Egentligen är det lite tragiskt. Dock tror jag inte att de kvinnor som röstar i kvällstidningarnas web-frågor är något tvärsnitt av Sveriges kvinnliga befolkning (som tur är).


De flesta kvinnor älskar Micke, så är det bara. Sen varför de gör det, kan man ju lista ut själv. Att han är svergies i särklass populäraste skådis beror ju ju väldigt mycket på hur hans liv ser ut vid sidan om.

Tjejer ser djuret i honom men det gör de knappast i Björn Kjellman :)

Zakath
2006-05-07, 15:08
Det jag personligen tror är absolut viktigast för att få tjejer (iaf i åldrarna 25 och mindre) är att man är framåt, det spelar ingen roll hur snäll eller "bad" man är om man inte är framåt. Denna slutsats drar jag av min egen avsaknad av framåtanda, det har nämligen inte gått så bra för mig, haha!

Jay-Z
2006-05-07, 15:12
Där har du nog en poäng. På samma sätt som vi gärna förlustar oss med villiga Lisa men avlar oss med lämpliga Anna :)

Fuck that. Jävla dubbelmoral. Vem vill, för att hårdra det lite, sätta på tråkiga Anna resten av livet?

Lämplig? För vem? Dina föräldrar runt middagsbordet. ;)


"Villiga brudar" med Just D är en klok låt. :thumbup:

Tolkia
2006-05-07, 15:14
De flesta kvinnor älskar Micke, så är det bara.
Om du med "älskar" menar "verkligen älskar" och inte bara "gillar som skådis" tror jag att du har fel här (och nu kommer du, som mini förutsade att säga att jag ljuger, är kvar i min barndoms illusioner, applicerar mina egna komplex på andra eller något i den stilen; mer verklighetsnära tjejer få väl komma in och rätta mig). Och jag undrar lite var du fått informationen att "de flesta" kvinnor älskar Persbrandt?

Tolkia
2006-05-07, 15:16
Det är nog bara en tidsfråga, om det såklart inte redan har hänt, att en sådan totalloser som "Hagamannen" får sin beskärda del av beundrarposten till dom sk "farliga boysen". Sanslöst!
Antagligen, ja. :( Man skall dock komma ihåg att det inte är något tvärsnitt av den kvinnliga befolkningen som står för större delen av den här sortens odjursdyrkan.

J.Saarela
2006-05-07, 15:16
En Kille ska se farlig ut,men vara snäll.

En tjej ska se ut som en slyna,men vara en bra tjej!

Så nu är gåtan löst!

Tolkia
2006-05-07, 15:17
Fuck that. Jävla dubbelmoral. Vem vill, för att hårdra det lite, sätta på tråkiga Anna resten av livet?
Möjligen den som inte vill vakna upp, hitta sängen tom och undra i vems säng villiga Lisa vaknar den här morgonen, då. Kanske?

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:17
Fuck that. Jävla dubbelmoral. Vem vill, för att hårdra det lite, sätta på tråkiga Anna resten av livet?
Om Anna är tråkig så får man göra henne rolig. Förblir hon tråkig i ditt sällskap så är det du som är o-rolig.


Lämplig? För vem? Dina föräldrar runt middagsbordet. ;)



Hon är lämpligare som mor och som fru, iaf i mina ögon.

Tolkia
2006-05-07, 15:18
En Kille ska se farlig ut,men vara snäll.

En tjej ska se ut som en slyna,men vara en bra tjej!

Så nu är gåtan löst!
Det är möjligt att du är sanningen på spåren här. :D

Jay-Z
2006-05-07, 15:20
Möjligen den som inte vill vakna upp, hitta sängen tom och undra i vems säng villiga Lisa vaknar den här morgonen, då. Kanske?


Vad är det som säger att villiga Lisa knullar runt? Tjej med sexlust = slampa? Det vet jag iofs att du nog inte menade. ;)

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:20
Om du med "älskar" menar "verkligen älskar" och inte bara "gillar som skådis" tror jag att du har fel här (och nu kommer du, som mini förutsade att säga att jag ljuger, är kvar i min barndoms illusioner, applicerar mina egna komplex på andra eller något i den stilen; mer verklighetsnära tjejer få väl komma in och rätta mig). Och jag undrar lite var du fått informationen att "de flesta" kvinnor älskar Persbrandt?


Med älskar så menar jag gillar som människa och skådis. Jag har ju varit på hans föreställningar och sett hur kvinnor beter sig. Att han dessutom vann den där omsröstningen säger ju även det en del.

Jay-Z
2006-05-07, 15:21
Hon är lämpligare som mor och som fru, iaf i mina ögon.


Hörru, Don Juan, medeltiden ringde och sa att det var dags att åka hem.

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:22
Vad är det som säger att villiga Lisa knullar runt?


Vad är det som säger att lämpliga Anna är tråkig eller att hon är dålig i sängen?

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:23
Hörru, Don Juan, medeltiden ringde och sa att det var dags att åka hem.

Är det bara för att du inte får ngt annat än villiga Lisa?

Jay-Z
2006-05-07, 15:24
Vad är det som säger att lämpliga Anna är tråkig eller att hon är dålig i sängen?

In the words of TCOG: :sleep:

Jay-Z
2006-05-07, 15:25
Är det bara för att du inte får ngt annat än villiga Lisa?

Du känner mig så väl.

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:25
In the words of TCOG: :sleep:


Härligt med olika syn på idealkvinnan :cool:

HenrY
2006-05-07, 15:35
En Kille ska se farlig ut,men vara snäll.

En tjej ska se ut som en slyna,men vara en bra tjej!

Så nu är gåtan löst!

Word man!:laugh: :D

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:38
En Kille ska se farlig ut,men vara snäll.

En tjej ska se ut som en slyna,men vara en bra tjej!

Så nu är gåtan löst!


Ett rätt av två. Tjejen ska se ut som en bra tjej och bete sig som en utåt men innerst inne vara en slyna. Madonnan och horan ju, men hon ska ju fan inte se ut som en hora :)

shadowfire
2006-05-07, 15:44
Sjukast är de tjejer som faller gång på gång för badguys.
Först blir tjejen misshandlad av grabb nr1, sedan bedragen av grabb nr2, sedan stulen på pengar av grabb nr3. Alla omkring inkl. hennes föräldrar skakar bara på huvudet, alla andra ser att det är en badboy direkt men nejdå, tjejen är såååå lycklig o kär. Inledningsvis. Sedan får sådana som mig agera kompis o stötta o städa upp allt efteråt. Tssss...

dynamo
2006-05-07, 15:49
Ett rätt av två. Tjejen ska se ut som en bra tjej och bete sig som en utåt men innerst inne vara en slyna. Madonnan och horan ju, men hon ska ju fan inte se ut som en hora :)

+1

J.Saarela
2006-05-07, 15:50
Ett rätt av två. Tjejen ska se ut som en bra tjej och bete sig som en utåt men innerst inne vara en slyna. Madonnan och horan ju, men hon ska ju fan inte se ut som en hora :)



Se ut som en slyna=Sexig och snyggt
Se ut som en Hora=Äckligt

Innerst inne vara en slyna??? jadu *screwy*

RajtanTajtan
2006-05-07, 15:53
Se ut som en slyna=Sexig och snyggt
Se ut som en Hora=Äckligt

Innerst inne vara en slyna??? jadu *screwy*


Ja för det är ju hennes innersta talanger som visas sexuellt. Man ska alltså inte se ut som det man är.

Vad vinner du på att hon ser ut som en slyna?

J.Saarela
2006-05-07, 15:57
[QUOTE=RajtanTajtan]Ja för det är ju hennes innersta talanger som visas sexuellt. Man ska alltså inte se ut som det man är.

Vad vinner du på att hon ser ut som en slyna?[/QUOTE

Att man är en slyna betyder inte med automatik man är bra i sängen,tro mig.Vad jag vinner?hmm inge speciellt.Dock förlorar jag inget.

RajtanTajtan
2006-05-07, 16:01
[QUOTE=RajtanTajtan]Ja för det är ju hennes innersta talanger som visas sexuellt. Man ska alltså inte se ut som det man är.

Vad vinner du på att hon ser ut som en slyna?[/QUOTE

Att man är en slyna betyder inte med automatik man är bra i sängen,tro mig.Vad jag vinner?hmm inge speciellt.Dock förlorar jag inget.


Om hon är en slyna i sängen så är ju det en bra egenskap, eller hur? Det kan ju vara till glädje för dig, eller hur? Men du vinner ju inget på att det är tvärtom, att hon ser ut som en slyna men är trist i sängen, eller bara ser ut som en slyna. Sen finns det ju hon som ser ut som en slyna och är en i sängen, men det som de flesta män brukar föredra, är en gullig, söt och skötsam tjej, som är en hungrig liten piiip i sängen :)

J.Saarela
2006-05-07, 16:21
[QUOTE=J.Saarela]


Om hon är en slyna i sängen så är ju det en bra egenskap, eller hur? Det kan ju vara till glädje för dig, eller hur? Men du vinner ju inget på att det är tvärtom, att hon ser ut som en slyna men är trist i sängen, eller bara ser ut som en slyna. Sen finns det ju hon som ser ut som en slyna och är en i sängen, men det som de flesta män brukar föredra, är en gullig, söt och skötsam tjej, som är en hungrig liten piiip i sängen :)





Bra i sängen/bra på ****** eller dålig i sängen/kass på ******.

Finns inge som Slyna i sängen och oslyna i sängen.

Tolkia
2006-05-07, 16:23
Gaahhh ... sluta slarva när ni citerar; det blir ju kortslutning i skallen på oss mindre snabbtänkta läsare! :confused:

mini
2006-05-07, 16:24
Söt vokabulär ni har pojkar. Försöker ni bli bad boys?

J.Saarela
2006-05-07, 16:24
Gaahhh ... sluta slarva när ni citerar; det blir ju kortslutning i skallen på oss mindre snabbtänkta läsare! :confused:



hahaha skitsamma :)

RajtanTajtan
2006-05-07, 16:24
Söt vokabulär ni har pojkar. Försöker ni bli bad boys?


Det vore min dröm, men jag vet att jag är alldeles för töntig.

J.Saarela
2006-05-07, 16:26
Söt vokabulär ni har pojkar. Försöker ni bli bad boys?


Absolut inget jag eftersträvar.Men känner du att du saknar nått i livet av våran disskution?

RajtanTajtan
2006-05-07, 16:26
Saarela, vi har nu kommit fram till att vi ser tjejer på olika sätt. Nu kan vi äntligen hålla oss till trådens topic :)

J.Saarela
2006-05-07, 16:28
Saarela, vi har nu kommit fram till att vi ser tjejer på olika sätt. Nu kan vi äntligen hålla oss till trådens topic :)


Jaha du känner att jag vann.Okej för min del:D

mini
2006-05-07, 16:29
Absolut inget jag eftersträvar.Men känner du att du saknar nått i livet av våran disskution?
Nej, jag har allt jag behöver på pojkfronten tack.

Tolkia
2006-05-07, 16:31
Med anledning av mellanspelet ovan. (http://www.ctg.nu/turkpop/fiskpinnar.html)

J.Saarela
2006-05-07, 16:32
Nej, jag har allt jag behöver på pojkfronten tack.




Ok.Kul att höra.Lycka till med Metal_boy i fortsättningen då.

mini
2006-05-07, 16:34
Med anledning av mellanspelet ovan. (http://www.ctg.nu/turkpop/fiskpinnar.html)
:laugh:

Herkulez
2006-05-07, 16:43
Nej, jag har allt jag behöver på pojkfronten tack.
?

http://frenchbelette333.canalblog.com/images/t-dildo.JPG

J.Saarela
2006-05-07, 16:44
?

http://frenchbelette333.canalblog.com/images/t-dildo.JPG




hahahha

The Somberlain
2006-05-07, 16:53
Allt handlar ju om att fånga brudens intresse. För "one night stand" är utseendet viktigast. Fördel "Bad Boy" (avskyr uttrycket), då (ev. karisma och) ett dekadent beteende sätter reptilhjärnan (och därmed parningsinstinkt) i arbete.

För långsiktiga och mer seriösa förhållanden har beteende, intelligens och känslor desto större betydelse. Visst spelar utseende och karisma viss roll, men inte lika mycket som i kortsiktiga förhållanden. Enklast är att hitta någon som gillar dig "när du är dig själv", t.ex. en arbetskamrat eller liknande. Självfallet ska kärleken vara ömsesidig.

Gott om stålar är i båda fallen inget krav, men det underlättar. Kan dock vara till nackdel i exempel #2, ifall bruden du gillar bara "låtsas vara kär" för att lägga rabarber på en del av dina tillgångar. I exempel #1 kan man dra nytta av nyss nämnda scenario, då du i själva verket bringar tjejen falska förhoppningar om ett rikt förhållande som i själva verket bara varar en natt.

Obs, detta är en ren generalisering och visst fasen finns det undantag, så var kritisk till ovanstående!

Tolkia
2006-05-07, 17:02
http://frenchbelette333.canalblog.com/images/t-dildo.JPG
Tja, tjafsar inte och finns alltid där när man behöver den - i det skick man vill ha den ...?

Tolkia
2006-05-07, 17:02
Ok.Kul att höra.Lycka till med Metal_boy i fortsättningen då.
Svartsjuk?

Viktor_Balck
2006-05-07, 17:03
Stämmer det att tjejer dras mer till "badboys" som tex Mikael Persbrandt än snälla killar eller är detta bara en myt?

mikael persbrandt är verkligen en äkta badboy.

Tolkia
2006-05-07, 17:03
mikael persbrandt är verkligen en äkta badboy.
1-0. :D

Tjej83
2006-05-07, 17:09
Jag tror alla snälla killar har tagit slut! Eller var håller de hus? Framför datorn? I brist på annat så får man klara sig med bad boys...

Lodiz2
2006-05-07, 17:16
Jag tror alla snälla killar har tagit slut! Eller var håller de hus? Framför datorn? I brist på annat så får man klara sig med bad boys...

snälla killar är snart utrotningshotade ...

för det verkar ju inte löna sig att vara den snälla trevliga killen , man får 10ggr lättare tjejer när man ser tuffare ut inte är lika snäll osv i dagens samhälle så ska man ju vara en bad boy annars är man inget kap...
fast det ändras ju mer och mer beroende på åldern och om det ska bli ett seriöst förhållande

men snackar vi engångsligg och ragg så är det överlägset bäst att vara badboy!

egenupplevt javisst!

irriterande javisst!

"ser ut som en men är inte en"

Baan
2006-05-07, 17:18
Jag tror alla snälla killar har tagit slut! Eller var håller de hus? Framför datorn? I brist på annat så får man klara sig med bad boys...

Vaddå snälla killar?

Va fan dom flesta killarna är snälla normala människor, när du säger snäll menar du ryggrads/vilje-lösa killar? Förstår inte annars vilka dom här speciellt snälla killarna skulle vara. Dom kanske uttrotades innan jag föddes :confused:

internethjälten
2006-05-07, 17:32
Stämmer det att tjejer dras mer till "badboys" som tex Mikael Persbrandt än snälla killar eller är detta bara en myt?

kvinnor överlag är inte lika smarta som män så
varför skulle de inte falla för rötägg ;)

Tjej83
2006-05-07, 17:33
Vaddå snälla killar?

Va fan dom flesta killarna är snälla normala människor, när du säger snäll menar du ryggrads/vilje-lösa killar? Förstår inte annars vilka dom här speciellt snälla killarna skulle vara. Dom kanske uttrotades innan jag föddes :confused:

Neee...inga ryggrads/vilje-lösa killar! Aja, jag kanske letar för dåligt :rolleyes:

Baan
2006-05-07, 17:40
Neee...inga ryggrads/vilje-lösa killar! Aja, jag kanske letar för dåligt :rolleyes:

Det handlar väl inte om att vara snäll eller inte. Jag tror det är en grov förenkling av att man inte hittar någon man passar med, antigen att man är en jobbig person att göra med som funkar med väldigt få människor, eller att man egentligen inte försöker i någon högre grad. Det sistnämnda stämmer in på mig :) Jag skulle dock aldrig få för mig att säga att det saknas snälla tjejer, jag anser att dom flesta människorna är snälla.

Metal_boy_
2006-05-07, 18:42
Badboys brukar ha en tendens att fånga brudar som är rätt blåsta, så det är väl mestadels den skaran av tjejer då :D

J.Saarela
2006-05-07, 18:48
Badboys brukar ha en tendens att fånga brudar som är rätt blåsta, så det är väl mestadels den skaran av tjejer då :D


Du är rätt Bad,lycka till med mini.

zanzi
2006-05-07, 18:50
Här kommer en kuggfråga till killarna (ni måste ju veta): Finns det bara "bad boys" och "mesar"? Om det är så (vilket man kan tro av den här tråden), vilken kategori tillhör in själva, och hur kvalificerar ni er till sagda kategori?

Visst finns det fler kategorier men jag delar upp dom i "mesar/snälla" - "resten" och tillhör man mesarna (som jag gör) så har man mindre chans att träffa tjejer (och lyckas få dom man träffar att finna en intressan). Väldigt logiskt egentligen för vem skulle du själv välja om det var mellan killen med motorcykel eller killen med alla avsnitt av Star Trek från 1966 och framåt? :em:

Lasse Kongo
2006-05-07, 18:50
Du är rätt Bad,lycka till med mini.

ahahaha

Mental Boy - själva definitionen av en Badboy!

Cilia
2006-05-07, 19:06
att vissa tjejer dras till badboys tror ofta inte har att göra med att dom vill ha en badboy men att dom ska omvandla honom till en snäll en. Och ack så sällan dom lyckas.

Trance
2006-05-07, 19:18
Badboy-fenomenet är väl rätt välkänt, vissa tjejer dras väl till dessa.

Sedan är väl saker som självförtroende, självständig, framåt/ledare, inte mesig, våga ta kommandot viktigt. Det är ju ofta det som syns med en badboy-attityd medans en "snäll" kille skulle ha svårare att visa upp dessa egenskaper om han nu hade dem. Att dras till svin är väl kanske en mindre del som gör, även om de helt klart finns.

Dock one night stand på krogen etc så verkar badboy fungera bäst..till och med spelad.

Metal_boy_
2006-05-07, 19:19
Du är rätt Bad,lycka till med mini.


:laugh:

Piranha
2006-05-07, 19:24
Hela "Badboy" temat får mig att tänka på följande sida.

En riktigt badboy.

http://www.geocities.com/asianprince_213/

Krokodil
2006-05-07, 19:29
Hela "Badboy" temat får mig att tänka på följande sida.

En riktigt badboy.

http://www.geocities.com/asianprince_213/lol! :D

RajtanTajtan
2006-05-07, 19:31
Hela "Badboy" temat får mig att tänka på följande sida.

En riktigt badboy.

http://www.geocities.com/asianprince_213/


Du ser ut som en klockren bad boy på din avatar. ;) De blir nog mycket mus för dig i sommar.

Piranha
2006-05-07, 19:33
Du ser ut som en klockren bad boy på din avatar. ;) De blir nog mycket mus för dig i sommar.

Nejfan, jag har rakad skalle det är ute i år.

Tigerkotten
2006-05-07, 19:36
Jag tror att tjejer gillar "badboys" för att dom ger spänning, snälla killar kan ju självklart ge sådant med. Men det är spänningen och att saker och ting sker som jag tror dom gillar.

En annan sak är att jag tror att "snälla" killar ger komplimanger för mycket till en tjej, och detta är för det mesta inte bra.

Whats a badboy?

He is a reball without a cause, a cool dude and a motorcycel jacket. A reallife huckelberry finn who wants to take you on a wild river to adventure, he is wounded moody and missunderstood. A dreamer, a seducer a daredevil he is a man of mystery and a fasinating paradox. He is both a lost littleboy and a man with a darkside, he breaks your heart with his wicked ways. But weather(sp?) he is a wanted wolf or a dangerous desperado. He makes you long to rescue him from his pain, he is hurtfull, cruel or simply carelss and self absorb.

But you cant resist jumping on his motorcycle and roaring off into the steaming night with him. And once you have given him your heart forever, he is gone with the wind. He is someone who sets off throbing sexual and aggressive passions within you, because he is a louf(?) and elovsive(?) you get caught up in the challenge and excitment of the chase.

Tho he is not always someone who you really want if u did caputure him. A badboy may tell you he is generally right, he is a frog you hope to turn into a fairytell prince with the magic of your kiss.

Från en bok fast norpade det från en ljudfil, fast var svårt som attan att höra allt som sades :) Blev väl en del stavfel också :)

Herkulez
2006-05-07, 19:42
Nejfan, jag har rakad skalle det är ute i år.
:D

det är kört för oss

Ungtuppen
2006-05-07, 19:52
Tjejer dras till killar som är självsäkra, framåt och kan försvara sig själv och hans älskade väl. Han ska inte vara någon som tar skit från folk och ska vara bestämd. Han ska vara snäll mot tjejen, samtidigt som han ska vara den som bestämmer. Folk ska ha respekt för honom och han ska ha ett relativt stort socialt nätverk. Han ska vara förstående, omtänksam, ha humor, vara intelligent och cool.

Han ska kunna bli riktigt förbannad och ryta till när det väl behövs och han ska i vanliga fall vara en lugn typ. Han ska vara förstående och tjejen ska kunna känna sig trygg hos honom.

Han ska visa att tjejen betyder väldigt mycket för honom, samtidigt som det inte får bli överdrivet då han även ska kunna klara sig själv.

Där tror jag vi har ett praktexemplar på en kille som tjejer blir både kär i och tänd på.

Allan
2006-05-07, 20:00
Det där är nåt som är övergående. I sluitäden är det de trevliga killarna som vinner i varje fall, och knölen sitter frånskild med skulder i en tvåa och reser till Thailand där kvinnorna är lydiga.
Jag är övertygad om att majoriteten tjejer inte attraheras av bufflighet.


allan

Piranha
2006-05-07, 20:06
Kalla det badboys om ni vill men tjejer attraheras av killar som säger vad dem tycker (om dem) och inte svänger runt å lallar allt förmycke, alltså tar för sig.

Sen när dem väl är hooked så är det slut på klarspråket och rakt på sak.

Efter X antal misslyckade försök lägger dem sig på en mer normal nivå.


(det här är min teori som jag varken lever efter eller fått bekräftad).

Cilia
2006-05-07, 20:07
Kalla det badboys om ni vill men tjejer attraheras av killar som säger vad dem tycker (om dem) och inte svänger runt å lallar allt förmycke, alltså tar för sig.
japp, orkar inte med fler som inte kan häva ur sig sin åsikt.
Men är det verkligen en bad boy?

Röda_Lacket
2006-05-07, 20:09
Jag har en polare som är genomgo kille men han är för snäll. Inget fel med hans stil, utseende osv men alltid alltid vill tjejer bara bli kompis med honom. OCH alltid gnäller dom om hur taskiga killar är och har varit mot dom för honom. Medans en annan polare som gymmar massor och är små kaxig, hela tiden träffar tjejer. Man kan kalla han en "badboy" och ju mer taskig han är mot tjejer desto mer vill dom ha honom. Jag kan då fan inte förstå mig på tjejer ibland.

En annan rolig sak är 1 av dom få 1night stands jag haft var med en tjej som tydligen drogs till farliga killar. När vi kommer hem till mig vill hon att jag tar fram det farligaste jag har i min lägenhet*screwy*. Okej säger jag och tar fram kökskniven hahah helt sjukt men tydligen gick hon igång på detta men hon var nog lite besviken då jag inte var någon riktig "badboy".

Piranha
2006-05-07, 20:10
japp, orkar inte med fler som inte kan häva ur sig sin åsikt.
Men är det verkligen en bad boy?


Lägg till alkoholvanor och lite sol-å-vårar metalitet på det där så har du en winner.

Cilia
2006-05-07, 20:12
Lägg till alkoholvanor och lite sol-å-vårar metalitet på det där så har du en winner.
du menar att om jag ska hitta en som vågar säga sin åsikt så måste han samtidigt ha alkoholproblem och svårigheter att stänga dragkedjan?

Janna
2006-05-07, 20:18
Hmm jag tycker killar ska va snälla men de ska va starka personligheter och ha åsikter och kunna prata.

Dock får de mer än gärna vara lite bad boys mellan lakanen lite då och då :em:

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:19
Dock får de mer än gärna vara lite bad boys mellan lakanen lite då och då :em:



Så ska det låta ;)

Piranha
2006-05-07, 20:32
du menar att om jag ska hitta en som vågar säga sin åsikt så måste han samtidigt ha alkoholproblem och svårigheter att stänga dragkedjan?

Ämmeeeeeeen du vänder på allting.

Jag tror ja gör de smarta nu å håller käften :)

Helena B
2006-05-07, 20:37
Har inte riktigt förstått vad en badboy är men om det är motsatsen till snäll kille så väljer jag absolut snäll kille.

Metal_boy_
2006-05-07, 20:38
Cilia: Du ska skaffa en flaska Mr muscle och en grabb som Pirre, så kan du skrubba toaletten med det där lilla sträva och äckliga ragget han har på skallen. Du ser ju hur han ser ut kraken. Han måste ha blivit doppad i holken bra många ggr.

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:41
Har inte riktigt förstått vad en badboy är men om det är motsatsen till snäll kille så väljer jag absolut snäll kille.


Du är ju bara för rolig :)

Cilia
2006-05-07, 20:41
Ämmeeeeeeen du vänder på allting.

Jag tror ja gör de smarta nu å håller käften :)
sorry, tror jag förstår vad du menar då.

var inte smart, du vet hur det brukar sluta! *L*

Helena B
2006-05-07, 20:43
Du är ju bara för rolig :)

Jupp ett stort skämt. Nä men seriöst, varför då?

babbett
2006-05-07, 20:44
Har inte riktigt förstått vad en badboy är men om det är motsatsen till snäll kille så väljer jag absolut snäll kille.


Självklart väljer man en snäll kille.

Fast det är inte alltid man väljer...man kanske bara blir dragen mot den där lite spännande, lite svårfångade!?

Helena B
2006-05-07, 20:46
Självklart väljer man en snäll kille.

Fast det är inte alltid man väljer...man kanske bara blir dragen mot den där lite spännande, lite svårfångade!?

Jag skulle vilja ha en definition på en badboy. Men det är alltså en kille som är spännande och svårfångad?

Metal_boy_
2006-05-07, 20:47
Jag skulle vilja ha en definition på en badboy. Men det är alltså en kille som är spännande och svårfångad?


Finns väl ingen exakt definition ffs. Det är som att prata allmänt om snabba bilar.

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:48
Jag skulle vilja ha en definition på en badboy. Men det är alltså en kille som är spännande och svårfångad?

Snygg, lite farligt utseende, spännande, bra på att uppvakta, osv. Vem skulle du vilja ha under täcket, Micke Persbrandt eller Peter Jöback?

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:49
Finns väl ingen exakt definition ffs. Det är som att prata allmänt om snabba bilar.


Klart att det finns vissa kriterier för en sk bad boy.

Metal_boy_
2006-05-07, 20:49
Snygg, lite farligt utseende, spännande, bra på att uppvakta, osv. Vem skulle du vilja ha under täcket, Micke Persbrandt eller Peter Jöback?


Peter Ölback är ju homosexuell *screwy*

babbett
2006-05-07, 20:50
Jag skulle vilja ha en definition på en badboy. Men det är alltså en kille som är spännande och svårfångad?

Det beror på ögat som ser vill jag anta..

Vad tycker du det låter som?

Vissa kanske tycker badboy är en som suttit inne för olagligheter!?

När jag läser ordet badboy tänker jag nog på en kille som jag dras mot även fast en inre röst säger att han inte är bra för mig..typ en sån kille jag skulle varna dottern för!

Metal_boy_
2006-05-07, 20:51
Klart att det finns vissa kriterier för en sk bad boy.


Ja men det ser ju olika ut även om det inom vissa gränser finns likheter. Som sagt, som snabba lockande bilar ;). Häftiga, snygga men olika.

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:51
Peter Ölback är ju homosexuell *screwy*


Kan inte en tjej gilla honom då? Det är ju han som inte gillar tjejer, ditt smarta helvete. Vet du hur många kvinnor som trånade efter Rock Hudson!?

Metal_boy_
2006-05-07, 20:52
Det beror på ögat som ser vill jag anta..

Vad tycker du det låter som?

Vissa kanske tycker badboy är en som suttit inne för olagligheter!?

När jag läser ordet badboy tänker jag nog på en kille som jag dras mot även fast en inre röst säger att han inte är bra för mig..typ en sån kille jag skulle varna dottern för!


Släpp andarna fria. Låt dina inre demoner visa dig vägen till lustens källa.

Helena B
2006-05-07, 20:53
Snygg, lite farligt utseende, spännande, bra på att uppvakta, osv. Vem skulle du vilja ha under täcket, Micke Persbrandt eller Peter Jöback?

Ja eftersom Jöback spelar för det andra laget... Du sa förut att tjejer som är lugna är ofta motsatsen i sängen. Om jag väljer en kille som är snäll så kanske han är en badboy i sängen. Men bara för att man vill att han ska vara så där så kanske man inte vill att han alltid ska vara så.

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:53
Ja men det ser ju olika ut även om det inom vissa gränser finns likheter. Som sagt, som snabba lockande bilar ;). Häftiga, snygga men olika.


Klart att människor är olika, men det som kännetecknar bad boys är ju deras likheter. På samma sätt som likheten mellan sportbilar.

babbett
2006-05-07, 20:53
Släpp andarna fria. Låt dina inre demoner visa dig vägen till lustens källa.


Jag har redan en badboy...som även är snäll :thumbup:

RajtanTajtan
2006-05-07, 20:55
Jag har redan en badboy...som även är snäll :thumbup:


Det är ju det som är en riktig bad boy :)

Helena B
2006-05-07, 20:55
Det beror på ögat som ser vill jag anta..

Vad tycker du det låter som?

Vissa kanske tycker badboy är en som suttit inne för olagligheter!?

När jag läser ordet badboy tänker jag nog på en kille som jag dras mot även fast en inre röst säger att han inte är bra för mig..typ en sån kille jag skulle varna dottern för!

Tycker mer att en badboy är en kille som strular runt och krossar hjärtan på rutin. Precis en kille som man skulle varna dottern för. Men jag ser inget positivt med en badboy och skulle inte vilja gå ut med en (one night stand är en annan sak).

Lizard
2006-05-07, 20:59
Jo, visst föredrar många tjejer idioter.

Djursholms-Alice vill ha en lång, snygg och framgångsrik idiot som kan stå för den levndadsstandarden de vuxit upp kring och förväntar sig av livet.

Farsta-Bettan vill ha en tuff hantverkare eller brandman som idiot och finns det ingen ledig så kan hon ta vilken annan idiot som helst.
Idioten behöver inte slå henne, det klarar hon bra själv. Idioten sätter på projektledar-Anna på firmafesten och torkar av sig på skjortan som han stopper snyggt i brallorna.
Eller så sätter idioten på Linköpings-Mia på ålandsfärjan dit han åker för att festa med grabbarna (varför heter det "festa" när folk sitter rätt upp och ned och super...super de inte bara då? På fest håller man väl tal och dansar eller lever jag i fel värld?).
Tjejerna är inte dummare än att de förstår att det förhåller sig på det viset men de struntar i det så länge som idioten klarar av det mest basala för familjen.

Båda idioterna skiter så där lite lagom i sina barn och gillar jobbet mer än familjen. Om de har ett jobb vill säga. Och nu kommer vi till själva förklaringen; det tjejer söker hos sina idioter är inte kärlek utan uppmärksamhet. Ju mer omöjlig desto mer äkta. En praktidiot är alltså ett bättre kap sett ur den logiken. Varför? För att de också haft en idiot till farsa, om de ens haft någon, och saknar den självkänsla som bara en förälder, helst båda, kan ge ett barn. Farsorna har kort sagt skitit i dem. Ursäkta svenskan.
De har lärt sig att bara så lite uppmärksamhet räcker för att fylla det som kärlek borde ha utfyllt.
Detta blir en pertetemum mobile som bara snurrrar vidare i arv från ett barn till nästa utan att sluta.

En riktig man står inte för sitt ord eller något annat dravel du läst. En pojke blir inte man föränn han tagit hand om en familj. En riktig man ser till sina ungar att de får kraften att bära sitt huvud högt genom livet. Även om han råkat skaffa barn med en riktig idiot.

Lizard

Metal_boy_
2006-05-07, 20:59
Klart att människor är olika, men det som kännetecknar bad boys är ju deras likheter. På samma sätt som likheten mellan sportbilar.


Jo men det går inte bara definera en sportbil med att säga att den är svart, går fort och är häftig.

Tigerkotten
2006-05-07, 21:00
Tycker mer att en badboy är en kille som strular runt och krossar hjärtan på rutin. Precis en kille som man skulle varna dottern för. Men jag ser inget positivt med en badboy och skulle inte vilja gå ut med en (one night stand är en annan sak).

jag skrev för fasiken på sida 7 vad en "badboy" e. Tog lång tid att skriva ner också *Grr*

Whats a badboy?

He is a reball without a cause, a cool dude and a motorcycel jacket. A reallife huckelberry finn who wants to take you on a wild river to adventure, he is wounded moody and missunderstood. A dreamer, a seducer a daredevil he is a man of mystery and a fasinating paradox. He is both a lost littleboy and a man with a darkside, he breaks your heart with his wicked ways. But weather(sp?) he is a wanted wolf or a dangerous desperado. He makes you long to rescue him from his pain, he is hurtfull, cruel or simply carelss and self absorb.

But you cant resist jumping on his motorcycle and roaring off into the steaming night with him. And once you have given him your heart forever, he is gone with the wind. He is someone who sets off throbing sexual and aggressive passions within you, because he is a louf(?) and elovsive(?) you get caught up in the challenge and excitment of the chase.

Tho he is not always someone who you really want if u did caputure him. A badboy may tell you he is generally right, he is a frog you hope to turn into a fairytell prince with the magic of your kiss.

Tycker jag iaf är rätt bra beskrivning

Metal_boy_
2006-05-07, 21:01
Jag har redan en badboy...som även är snäll :thumbup:


Nu har ju inte jag tackat ja än, även om jag är positivt inställd till själva idén. Men adda mig gärna på din msn ;)

*innocent*

Helena B
2006-05-07, 21:02
jag skrev för fasiken på sida 7 vad en "badboy" e. Tog lång tid att skriva ner också *Grr*

Whats a badboy?

He is a reball without a cause, a cool dude and a motorcycel jacket. A reallife huckelberry finn who wants to take you on a wild river to adventure, he is wounded moody and missunderstood. A dreamer, a seducer a daredevil he is a man of mystery and a fasinating paradox. He is both a lost littleboy and a man with a darkside, he breaks your heart with his wicked ways. But weather(sp?) he is a wanted wolf or a dangerous desperado. He makes you long to rescue him from his pain, he is hurtfull, cruel or simply carelss and self absorb.

But you cant resist jumping on his motorcycle and roaring off into the steaming night with him. And once you have given him your heart forever, he is gone with the wind. He is someone who sets off throbing sexual and aggressive passions within you, because he is a louf(?) and elovsive(?) you get caught up in the challenge and excitment of the chase.

Tho he is not always someone who you really want if u did caputure him. A badboy may tell you he is generally right, he is a frog you hope to turn into a fairytell prince with the magic of your kiss.

Tycker jag iaf är rätt bra beskrivning

Jag läste det, men det finns tydligen olika uppfattningar och det där är en, men det betyder inte att det är rätt.

Tigerkotten
2006-05-07, 21:08
Jag läste det, men det finns tydligen olika uppfattningar och det där är en, men det betyder inte att det är rätt.


Jora såklart det e rätt, nöjd dig med det nu xD

RajtanTajtan
2006-05-07, 21:09
Jo men det går inte bara definera en sportbil med att säga att den är svart, går fort och är häftig.


Kan man inte jämföra saker som har likheter? Eller tror du att alla sportbilar är olika, och bad boys likaså?

Metal_boy_
2006-05-07, 21:10
Kan man inte jämföra saker som har likheter? Eller tror du att alla sportbilar är olika, och bad boys likaså?


Nä, men det lät som att det fanns ett exakt recept på en badboy. Självklart kan man jämföra, det har jag aldrig sagt nått om.

Helena B
2006-05-07, 21:14
Tjejer dras till killar som är självsäkra, framåt och kan försvara sig själv och hans älskade väl. Han ska inte vara någon som tar skit från folk och ska vara bestämd. Han ska vara snäll mot tjejen, samtidigt som han ska vara den som bestämmer. Folk ska ha respekt för honom och han ska ha ett relativt stort socialt nätverk. Han ska vara förstående, omtänksam, ha humor, vara intelligent och cool.

Han ska kunna bli riktigt förbannad och ryta till när det väl behövs och han ska i vanliga fall vara en lugn typ. Han ska vara förstående och tjejen ska kunna känna sig trygg hos honom.

Han ska visa att tjejen betyder väldigt mycket för honom, samtidigt som det inte får bli överdrivet då han även ska kunna klara sig själv.

Där tror jag vi har ett praktexemplar på en kille som tjejer blir både kär i och tänd på.

Jora såklart det e rätt, nöjd dig med det nu xD


:MrT:

Tigerkotten
2006-05-07, 21:16
:MrT:

ojdå, ;) :cool:

Caixa**
2006-05-07, 22:28
Jag tror det ligger något i att många tjejer dras till sk. "Bad boys". Kan handla om rena moderskänslor, eller sk. projekt. Man vill omvandla en tuff, kaxig och allmänt odräglig kille till något gott..och eftersom man är så naiv tror man att man kan göra det genom kärlek..*kissass* ..brukar ofta gå åt h-vete..men men.. nångång måste man ju lyckas.. bara att försöka igen! å igen! å igen!

Varför snackas det så lite om "Bad girls" föressten? (eller vad de nu kallas..) Borde vara minst lika vanliga som Bad Boys..och ha ugnefär samma effekt på killar..eller?

Sebbe_H
2006-05-07, 22:33
Varför snackas det så lite om "Bad girls" föressten? (eller vad de nu kallas..) Borde vara minst lika vanliga som Bad Boys..och ha ugnefär samma effekt på killar..eller?

Väldigt mycket hellre en trevlig och omtänksam tjej än en badass bitch :P
Själv tillhör jag ingen kategori, är något mellanting:P

Baan
2006-05-07, 22:35
Varför snackas det så lite om "Bad girls" föressten? (eller vad de nu kallas..) Borde vara minst lika vanliga som Bad Boys..och ha ugnefär samma effekt på killar..eller?

Kanske för ingen definerat vad en "bad boy" är? ;)

Hälften av svaren är ju något ni verkar ha läst från någon novell "åååååh han var så vild på sin harley från 1938... jag var bara tvungen att ha honom" etc.

ugglan
2006-05-07, 22:56
Den här tråden behöver lite drama, var är userfriendly?

Tolkia
2006-05-07, 23:27
Visst finns det fler kategorier men jag delar upp dom i "mesar/snälla" - "resten" och tillhör man mesarna (som jag gör) så har man mindre chans att träffa tjejer (och lyckas få dom man träffar att finna en intressan). Väldigt logiskt egentligen för vem skulle du själv välja om det var mellan killen med motorcykel eller killen med alla avsnitt av Star Trek från 1966 och framåt?
Du vet inte vem du frågar märker jag ... Sanningen är nog att Tolkia, mesarnas mes, skulle passa betydligt bättre i TV-soffan framför Star Trek än som spätta. :D

(Men så är jag ju gammal också.)

Tolkia
2006-05-07, 23:33
Häpp, nu har man läst igenom hela tråden, och det är bara att inse att man nog inte är någon tjej när allt kommer omkring.

(det fanns f.ö. många poänger i vad Lizard skrev)

Trance
2006-05-07, 23:43
Häpp, nu har man läst igenom hela tråden, och det är bara att inse att man nog inte är någon tjej när allt kommer omkring.

(det fanns f.ö. många poänger i vad Lizard skrev)

Fenomenet badboy existerar men det betyder ju inte att alla tjejer dras till dem. En kille är ju inte mindre kille för att han säger att han inte dras till en urringning men det gör ju inte att fenomenet urringning är ganska populärt bland killar i stort.

Tolkia
2006-05-08, 00:10
Fenomenet badboy existerar men det betyder ju inte att alla tjejer dras till dem.
Nej, men jag tycker att det är lite väl många (killar) i tråden som vill peka i den riktningen. Minis första inlägg sammanfattade nog det hela ganska väl.

Nina L
2006-05-08, 07:02
Stämmer det att tjejer dras mer till "badboys" som tex Mikael Persbrandt än snälla killar eller är detta bara en myt?Givetvis, men vi menar inte allvar med dem. :D

Jense
2006-05-08, 07:14
Givetvis, men vi menar inte allvar med dem. :D


tror det är så på båda hållen. fast det är skillnad på badboys och badboys. är det en pop-badboy som typ tommy lee eller micke persbrandt går det att göra så som nina säger, leka med dem eftersom dom är tämligen ofarliga.

sorg i familjen lätt dock om nina skulle börja leka med riktiga badboys som t.ex jackie arklöv.

finns enligt mig 2 olika typer, en typ som är ganska harmlös, ofta tattuerad och piercad.. går gärna i linne o skit.

sen den andra yrkeskriminella typen som inte drar sig från att skjuta ner dig om du säger emot


badboys är inget bra, inget coolt enligt mig. fast et är bättre man är som man är istället för något annat

Nina L
2006-05-08, 09:04
sorg i familjen lätt dock om nina skulle börja leka med riktiga badboys som t.ex jackie arklöv.Been there, done that. (Dock skall vi inte smickra honom med personliknelsen.)

Jet
2006-05-08, 09:19
Tjejer vill ha en tuffing som står upp för dem, men naturligtvis ska tjejen bestämma när.

Tjejer vill ha en kille som betämmer, bara han tänker likadant som tjejen.

Tjejer vill gärna ha råd av sin kille, bara råden överrenstämmer med hennes

Tjejen vill gärna ha en snygging till kille, bara inte solen skiner mer på honom än henne.

und so weiter......

Piranha
2006-05-08, 09:34
Tjejer vill ha en tuffing som står upp för dem, men naturligtvis ska tjejen bestämma när.

Tjejer vill ha en kille som betämmer, bara han tänker likadant som tjejen.

Tjejer vill gärna ha råd av sin kille, bara råden överrenstämmer med hennes

Tjejen vill gärna ha en snygging till kille, bara inte solen skiner mer på honom än henne.

und so weiter......


Du skriver inte ofta nuförtiden, men när du gör det glänser du fan till.

:thumbup:

Mental
2006-05-08, 09:34
Tjejer vill ha en tuffing som står upp för dem, men naturligtvis ska tjejen bestämma när.

Tjejer vill ha en kille som betämmer, bara han tänker likadant som tjejen.

Tjejer vill gärna ha råd av sin kille, bara råden överrenstämmer med hennes

Tjejen vill gärna ha en snygging till kille, bara inte solen skiner mer på honom än henne.

und so weiter......

Ganska lika på båda sidor om staket käns det som :D

teal
2006-05-08, 10:05
tjejer gillar självsäkra killar och inte menlösa sådana som halvt pissar ner sig när de tar kontakt.

MilkmaN
2006-05-08, 10:45
Alfa > Beta.

Nog sagt.

Wain
2006-05-08, 19:13
pertetemum mobile

Perpetuum mobile antar jag att du menar?
(ursäkta :D :em:)

adis
2006-05-08, 19:27
Kan stämma en hel del ja =)

Tolkia
2006-05-08, 20:22
Alfa > Beta.
Nog sagt.
Människa > Gorilla.

Me_Myself
2006-05-08, 20:23
Det är samma sak för killar som för tjejer. Vem vill ha en töntig mes? Nejdu, man vill ju ha någon med självförtroende osv osv etc etc, "bad boys" utstrålar detta tio gånger mer(även om det ofta är fäjjjjk) än en snäll å trevlig kille även om han kanske är lika självsäker.

Håller med. Det är helt klart något med utstrålningen..
Jag dras till dem som om dem vore magneter.

RajtanTajtan
2006-05-08, 20:28
Människa > Gorilla.


Gorilla > människa är det ju.

Tolkia
2006-05-08, 20:39
Gorilla > människa är det ju.
Jag beskrev mer min egen preferens än försökte översätta. :D

Trance
2006-05-08, 20:51
Människa > Gorilla.

Attraktion > Logik?

RajtanTajtan
2006-05-08, 20:53
Attraktion > Logik?


Amen.

Kwon
2006-05-08, 20:59
Var går gränsen för badboy och nerd etc?

Vad är den allmänna definitionen?

Vad skall man ha gjort eller ha för egenskaper för att klassas som badboy respektive nerd?

Enlighten me plz, Tolkia eller vilka nu som kan detta.

Löjtnant Blank
2006-05-08, 21:20
Been there, done that. (Dock skall vi inte smickra honom med personliknelsen.)
Så jag hade rätt? Jag visste väl det.

Jay-Z
2006-05-08, 21:25
Jag gillar Lt. Blank. Jag tror han är badboy fo life.

Kwon
2006-05-08, 21:27
Är detta en badboy?

http://x402.putfile.com/4/11922174088.gif

Jay-Z
2006-05-08, 21:29
Är detta en badboy?


Nej, det är en post som visar att du är mästare på att alltid lägga upp animerade giffar som tar en evighet att ladda. :D

Metal_boy_
2006-05-08, 21:37
Är detta en badboy?

http://x402.putfile.com/4/11922174088.gif


Nä, det är psychoboy.

MilkmaN
2006-05-08, 21:42
Människa > Gorilla.

Måste det ena utesluta det andra?

Kwon
2006-05-08, 21:47
Nej, det är en post som visar att du är mästare på att alltid lägga upp animerade giffar som tar en evighet att ladda. :D

What's new baby? :laugh:

Löjtnant Blank
2006-05-08, 22:11
Jag gillar Lt. Blank. Jag tror han är badboy fo life.
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00182/p_diddy_182163g.jpg
"Du är också en del av Bad Boy-familjen, Jay. Du är fin."

Nina L
2006-05-09, 05:46
Good boys 4 life. :hbang:

Så jag hade rätt? Jag visste väl det.Inte då. Det är lite som att blanda alkohol och GHB. Det kan verka lite wild & crazy men egentligen är det mest korkat. Vad jag vill säga är; Jag är för smart för det.

Jag har dessutom rejält med fördomar när det gäller vilka tjejer som på allvar föredrar bad boys. (Nu skall det generaliseras hej vilt!)

Grupp 1. Odiciplinerade biAtches som behöver killar som kan trycka ner dem eftersom de inte klarar av att hålla koll på sig själva.
Grupp 2. Naiva fruntimmer som inte kan låta bli att tro att de kommer att kunna förändra dem.

Jag tillhörde grupp 2.