handdator

Visa fullständig version : Köra igång


Aatun
2006-05-07, 12:17
nu är det så jag ska komma igång med min kampsport igen, och undrar om nån har bra tips på att bygga upp bra allround styrka i kroppen,
just nu springer jag upp och ner for en slalom backe och gör 100benböj per "varv" (just nu klarar jag bara upp, ner 100benböj och upp igen :p)

detta för att bygga upp benmuskler/rygg och få kondis, jag kör givetvis pushups/situps etc, men tips är alltid bra.
även tips om hur jag tranar ben/överkripp så jag sparkar/slår hårt (då jag äventuellt skall börja tävla.)

tack på förhand!

BRÖÖÖÖD
2006-05-07, 13:11
Jag har 3 tips. Men i detta spelar även roll vilken motivation du har och hur ofta du hinner träna.

1. Försök alltid att förbättra dig.

2. Börja gymma (det bror som sagt på hur ofta du har tid att träna)

3. Börja springa intervaller

Förutom det här ska du självklart träna vidare med kampsport, strecha ordentligt o.s.v. Du skulle även kunna köpa en säck och hopprep. Båda grejerna är suveräna för kampsportare

MVH Isak (Ashihara Karate)

Aatun
2006-05-07, 13:51
schyssta tips, skall börja träna i gym om ca 1 månad (dumma regler i vårt gym) så försöker bygga upp nån form av kondis innan dess.
har nästan noll koll hur man tränar upp snabbhet i kroppen med hjälp av vikter etc (och även styrka), har även problem med vissa muskelpartier så som bröst (volym) och jag är inte så mycket för att räkna hur mycket protein etc jag äter varje dag (viktiga är att man tränar "bort" den energi man tar in)

BRÖÖÖÖD
2006-05-07, 15:34
schyssta tips, skall börja träna i gym om ca 1 månad (dumma regler i vårt gym) så försöker bygga upp nån form av kondis innan dess.
har nästan noll koll hur man tränar upp snabbhet i kroppen med hjälp av vikter etc (och även styrka), har även problem med vissa muskelpartier så som bröst (volym) och jag är inte så mycket för att räkna hur mycket protein etc jag äter varje dag (viktiga är att man tränar "bort" den energi man tar in)

Vill du verkligen gå ner i vikt? I så fall är det:
"viktiga är att man tränar "bort" den energi man tar in" + att man ska ligga på ett kaloriunderskott.
Läs lite böcker om kost. Det är också ett bra tips. Gå till biblioteket och låna någonting som ser ut att vara kul att läsa.