handdator

Visa fullständig version : Börjar skaka


col64
2006-05-07, 11:48
Händer ganska ofta när jag tränar , tex bänkpressen att man börjar skaka i armarna. Varför händer det så och så undrar ja om det kan skada musklerna?

Gripparn
2006-05-07, 11:59
Vet inte vad det beror på men jag vet vad du menar. Förut lät det som jag skulle skaka sönder bensparken. Har dock blivit mycket mindre skak med tiden. Kan också bero på att jag inte kör den övningen så ofta.

Intressant fråga i alla fall.

dynamo
2006-05-07, 13:09
Mina armar skakar som faen när jag kör hantelpress i lätt lutad bänk. Jag undrar också.

foxx
2006-05-07, 13:42
Mina armar skakar som faen när jag kör hantelpress i lätt lutad bänk. Jag undrar också.

Kan det bero på att du inte kört med fria vikter så mycket och "stabilitets musklerna" inte har används?

Ren gissning :) Min armar skakar som fan också i hantelpress.

JailBait
2006-05-07, 19:48
jag tror det är en del i det hela med stabilitetsmusklerna... sedan så tror jag också att man måste vänja in musklerna vid dom olika rörelserna så dom blir konstanta.. viktigt för att inte skaka är att köra med rätt kontakt från början. då blir den avsedda muskeln stark o man känner stabiliteten med dom fria vikterna o skaket slutar. jag menar jag kan ju också skaka men det är ju bara i slutet av seten när musklerna börjar o käfta emot haha...

adis
2006-05-07, 22:46
Adrenalin :)

Skakar alltid så efter jag fightats ;P

qwerty1
2006-05-07, 22:48
Ibland får jag vissa skakningar när jag inte käkat tillräckligt under hela dagen och innan passet.. kanske kan bero på det med?

Samboy
2006-05-07, 22:57
Ibland får jag vissa skakningar när jag inte käkat tillräckligt under hela dagen och innan passet.. kanske kan bero på det med?


jo det är samma med mig! kan även skaka utan träning dvs..om jag inte äter nått och ska typ hålla på med nån sak .dvs hålla still något eller bara nått så skakar jag attans...tror det har väldigt mycket med kolhydrater att göra.. för om jag är tom på kolhydrater så skakar jag.. sen när jag drar i mig kolhydrater så är jag ganska lugn. och inga kraftiga skakningar. testa att dra i er en stor portion kolhydrater så ska ni se att det hjälper.

Lantz
2006-05-07, 23:01
Tror helt enkelt att det beror på lågt blod socker...har hört det i alla fall. Typ om man inte har ätit så börjar man skaka. Jag brukar oftast känna av det på slutet av passet och altid när jag inte har käkat rätt.

Samboy
2006-05-07, 23:25
Tror helt enkelt att det beror på lågt blod socker...har hört det i alla fall. Typ om man inte har ätit så börjar man skaka. Jag brukar oftast känna av det på slutet av passet och altid när jag inte har käkat rätt.


jo då sockret har den stora delen också.. min bruds morsa har förstagrads diabetes. och hon skakar attans mycket om hon inte får i sig socker. och har också med blodtrycket att göra dock för hennes del.

col64
2006-05-12, 23:08
Kan det bero på att du inte kört med fria vikter så mycket och "stabilitets musklerna" inte har används?

Ren gissning :) Min armar skakar som fan också i hantelpress.

känns som din gissning stämmer in väldigt bra , med tanke på att själv så skakar ja inte mkt när ja använder lösa viker. :)

dynamo
2006-05-12, 23:19
Kan det bero på att du inte kört med fria vikter så mycket och "stabilitets musklerna" inte har används?

Ren gissning :) Min armar skakar som fan också i hantelpress.

Det var ju vad jag tänkte i början, men nu har jag ju kört ett tag.. närmare ett år har jag hållt igång nu senaste svängen (och redan innan dess hade jag kört övningen en del).

Jag är inte så jättestark i den, men jag kanske lyfter större vikter än jag borde? Att tillägga är att jag har långa armar.

Kanske är så enkelt som att jag inte lyckas trycka vikten bra med bröstet och fumlar med armarna istället.

foxx
2006-05-13, 01:16
Det var ju vad jag tänkte i början, men nu har jag ju kört ett tag.. närmare ett år har jag hållt igång nu senaste svängen (och redan innan dess hade jag kört övningen en del).

Jag är inte så jättestark i den, men jag kanske lyfter större vikter än jag borde? Att tillägga är att jag har långa armar.

Kanske är så enkelt som att jag inte lyckas trycka vikten bra med bröstet och fumlar med armarna istället.

Kan med säkerhet säga att det inte är farligt, vid tyngre vikter upplever nog de flesta dessa s.k "skakningarna", sedan om det har att göra med stabilitets musklerna vet jag inte, men så länge du får upp vikten så ser jag inga problem med att fortsätta och köra tungt i bänken/hantelpress.

Bara att kötta på!