handdator

Visa fullständig version : 15000 kaloriers middagstips


Pepparkakssmurfen
2006-05-07, 09:33
GW:s matorgie på 15 000 kalorier

Starköl.
Jättehumrar.
Ostron.
Räkor.
Krabba.
Sprit.
Svartsoppa.
Stekt gås.
Sprit.
Äppelkaka, vaniljsås.
Potatismos på äggula, smör, grädde.
Ett kilo rysk kaviar.
Mer sprit.


http://www.expressen.se/index.jsp?a=580051

Tolkia
2006-05-07, 09:40
Expressen är efter, ser jag, det där hade P3:s "Flipper" uppe för evigheter sedan; då i ett program om Jan Stenbeck som sändes inte alltför långt efter hans död (GW, som överlevande kompis, berättade och beskrev; Erik Lallerstedt var med på ett hörn också, tror jag). Bra program, för övrigt.

Yankeee
2006-05-07, 09:41
Knappast troligt att någon, öht, kan trycka i sig 15 000 kcal av de där saker i en måltid. Om det inte var flera st som delade på det då.

skaparn
2006-05-07, 09:43
Knappast troligt att någon, öht, kan trycka i sig 15 000 kcal av de där saker i en måltid. Om det inte var flera st som delade på det då.

Bara ett kilo kaviar på en gång ingjuter respekt ifall det vore sant. Fanken vad less man ska vara.

Yankeee
2006-05-07, 09:44
Bara ett kilo kaviar på en gång ingjuter respekt ifall det vore sant. Fanken vad less man ska vara.

Vilken densitet har kaviar? :D

Spontat så känns inte ett kg kaviar så svårt, det är ju bara att suga i sig. Om man ska njuta av det är det så klart en annan femma.

Tolkia
2006-05-07, 09:47
Ett kilo kaviar var ju till hela vickningen (hela satsen potatismos Stenbeck, m.a.o.) så det var de ju flera på. Vad osm inte framkommer i artikeln är f.ö. att den s.k. "middagen" konsumerades under en hel dag (i alla fall eftermiddag - kväll); inte inom loppet av två timmar.

Pellefant
2006-05-07, 09:50
Expressen är efter, ser jag, det där hade P3:s "Flipper" uppe för evigheter sedan; då i ett program om Jan Stenbeck som sändes inte alltför långt efter hans död (GW, som överlevande kompis, berättade och beskrev; Erik Lallerstedt var med på ett hörn också, tror jag). Bra program, för övrigt.

Ja, mycket bra program(Kropp&själ är det nog du menar eller så klippte Flipper delar av intervjun till sitt program). Här kan man ladda ner/lyssna på det(28 feb):

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=1272&Artikel=564059

Dagens Kropp & själ handlar om myter och obekväma sanningar om män och deras matvanor. Leif GW Persson berättar om matorgierna tillsammans med Jan Stenbeck, som formligen åt ihjäl sig. Psykologen och psykoterapeuten Gunborg Palme svarar på lyssnarnas frågor om tröstätning och ätbeteenden.

Några citat jag skrev ner när jag lyssnade på det förut:
"Män är ofta ett offer för andras matlagning för kocken på lunchrestaurangen och hustrun hemma". :D

"Bantning leder till 100% återfall(uppgång), det är meningslöst, det man måste göra är att ändra sina mat och motionsvanor för resten av livet"

"Kvinnor söker hjälp hos psykoteraputen i programmet när de har 10-20 kg övervikt, en man kommer när läkaren säger "gör du inget så dör du!"

"Folk som äter frukost, lunch och middag på vanlig mat blir inte särskilt tjocka, utan det folk blir tjocka av är vetebröd, snask, chips, ostsmörgås, öl"

"Jag tycker godis ska säljas på systemet, men politikerna skrattar åt mig. Men jag har träffat så otroligt tjocka människor och sett hur det förstör unga människors liv, jag har träffat ungdomar som väger uppåt 200 kg"

hahavaffan
2006-05-07, 09:50
GW är cool, skönt att han är på bättringsvägen!

Tolkia
2006-05-07, 09:53
Ja, mycket bra program(Kropp&själ är det nog du menar eller så klippte Flipper delar av intervjun till sitt program).
De klippte nog de delar som handlare om GW och Stenbeck, för det där om varför män blir feta osv. var inte med (men när du tar upp det så hörde jag nog det programmet också; det känns bekant). Flipperavsnittet handlade om Stenbeck mannen, myten, legenden ungefär, och hade ingen hälsovinkling i övrigt.

Fascinerande dock hur Expressen lyckas vrida till det så att det inte säger någonting, typ. :D

Pellefant
2006-05-07, 09:58
Lyssna nu på programmet gott folk, så får ni bra motivation till era deffar.

Slartibartfast
2006-05-07, 10:12
GW:s nya slanka superdiet"
Frukost:
Fullkornsbröd med skinka och grönsaker. Ett ägg. Apelsinjuice. Färsk frukt. Kaffe med mjölk.

Lunch:
Sushi.

Middag:
Kyckling, lax, kokt fisk, grönsaker, ris.

På kvällen:
Äpplen och apelsiner."

Massa fruktos på kvällen. Helt fel juh! *rolleyes*

grisbil3n
2006-05-07, 10:20
Om jag känner GW rätt så blir det nog uppehåll i deffen framåt midsommar :thumbup: