handdator

Visa fullständig version : backspeglar och morkerseende?


hobbitar
2006-05-07, 08:59
Jag har 2 fragor som nan kanske kan svara pa.

1. Ni byggare som kor MC/Moped, vet ni om det finns speciella "byggarbackspeglar" att kopa? Om jag kollar i backspegeln pa min vespa ser jag bara min axel/arm.

2. Har Nordiska manniskor battre morkerseende an aisater pga ogonstorleken?

sunkan
2006-05-07, 09:06
är det här en tråd för å säga hur grov man blivit? Isf: Vilket är det lättaste sättet att bredda dörrarna hemma, axlarna tar i dörrkarmen när jag ska igenom;)

hobbitar
2006-05-07, 09:19
är det här en tråd för å säga hur grov man blivit? Isf: Vilket är det lättaste sättet att bredda dörrarna hemma, axlarna tar i dörrkarmen när jag ska igenom;)

hehe ne jag har inte blivit grov, snarare tvartom:) Men det borde vara ett kant problem bland kroppsbyggare.

Metal_boy_
2006-05-07, 09:29
Går det inte vinkla dom och kanske flytta ut lite?

Tolkia
2006-05-07, 09:44
1. Ni byggare som kor MC/Moped, vet ni om det finns speciella "byggarbackspeglar" att kopa? Om jag kollar i backspegeln pa min vespa ser jag bara min axel/arm.

2. Har Nordiska manniskor battre morkerseende an aisater pga ogonstorleken?
1. En del har ju skitlånga armar på sina speglar, så det borde ju finnas, tycker man.

2. Skulle tro "nej", eftersom näthinnan lär vara ungefär lika stor på båda. Ljusinsläppetn sker ju genom pupillen, och den är ju fri hos även de mest smalögda asiater, vad jag vet.