handdator

Visa fullständig version : Träning efter förkylning


bluelight
2006-05-06, 23:55
Tjena, har varit sjuk ett tag nu och ska börja träna igen. Hade ont i halsen, snuva och hosta, halsen och snuvan är över men hostan sitter i. Den kan sitta i ganska länge har jag hört pga irriterad hals (apotekets hemsida) eller vad det var, har man fortfarande viruset i sig så man inte kan träna när hostan är kvar eller är den borta?

Brattström
2006-05-07, 11:04
jag hade samma problem fast lunginflamation istället för förkylning så efter pencilinkuren+3-4 dagar började jag träna igen lite smått, hostan satt kvar lite med det fungerade att köra lite lugnt, nu är jag starkare än någonsin:cool: så mitt tips är om du känner att kroppen är frisk bara att du hostar lite almänt, träna lite försiktigt å lyssna på hur din kropp svarar.

vad du än gör blunda INTE för eventuella symptom på att du inte är hellt frisk!!!

bluelight
2006-05-07, 11:34
jag hade samma problem fast lunginflamation istället för förkylning så efter pencilinkuren+3-4 dagar började jag träna igen lite smått, hostan satt kvar lite med det fungerade att köra lite lugnt, nu är jag starkare än någonsin:cool: så mitt tips är om du känner att kroppen är frisk bara att du hostar lite almänt, träna lite försiktigt å lyssna på hur din kropp svarar.

vad du än gör blunda INTE för eventuella symptom på att du inte är hellt frisk!!!

Ska prova lite försiktigt idag, avbryter direkt om jag känner något obehag.