handdator

Visa fullständig version : Efter träning då?


MartinC
2006-05-06, 22:01
Om man deffar och försöker dra ned på kolhydrater..ja då drar det ju iväg en massa gram kolisar om man ska äta 1g snabba kolisar per kg kroppsvikt efter passet. Hur gör man där? drar men ned på dem oxå?

Är det positivt att ta kreatin vid deff? har fått rekomenderat att ta protein och kreatin efter styrkepasset..inga kolisar....tydligen bra återhämtning då.

Vad ska man äta direkt efter träning då man tex bara fettförbrännt?

Vad ska man äta direkt efter när man gått på spinningpass?

Tack på förhand!

Simson
2006-05-07, 00:10
Kolhydraterna efter träning är nog de sista du ska skära ned på. Även om mängden kanske inte behöver vara exakt 1g/kg kroppsvikt.

Själv kör jag inte kreatin under deff pga "psykologiska skäl" man binder upp mer vatten med kreatin och det gör att definitionen inte syns lika bra. Om jag inte ser resultatet blir jag mindre motiverad....

Kör alltid kolhydrat efter träning, (alla pass utom prommisar osv) det finns ingen träning som "bara fettförbränner" även om olika intensitet ger olika effekt. Vet inte vad du menar med spinning pass och fettförbrännings pass men antar att du gör nån skillnad där?

När man ändå har höga insulin nivåer är det lika bra att slänga in en protein drink oxå med kolhydraterna.

MartinC
2006-05-07, 11:37
Tack!

Med spinningpass så menar jag ett sådant schemalagt spinningpass i sal på ca 55 min inkl uppvärmning å stretch.

Toppen...då vet jag att jag hellre skär ned på andra kolisar än dom efter träning.

Om jag tränar kl 6-7 tex..direkt i omklädningsrummet så tar jag protein och maltodextrin...senare hemma..då kan jag väl äta en måltid med lite mindre kolisar än normalt och mer protein? eller ska man hålla den måltiden hög på kolisar med?