handdator

Visa fullständig version : Kranvatten ger cancer ?!!


LuThe
2006-05-06, 14:11
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,820955,00.html

någon som tror att man bör passa sig? vad händer om man får blåscancer ?

Ikon
2006-05-06, 14:15
Jag kan inte direkt kommentera kvaliteten på det svenska dricksvattnet, men det i USA smakar fan simbassäng. Det är nog inte särskilt bra för hälsan att få i sig så mycket klorid.

LuThe
2006-05-06, 14:17
samma sak som att dricka i spanien, turkiet å domdär länderna, råkar man få i sig ngt där är det bara att svälja en whisky :naughty:

King Grub
2006-05-06, 14:27
vad händer om man får blåscancer ?

Opera bort tumören/tumörerna.

Cellgifts- och strålbehandling.

Operera bort urinblåsan.

Död.

Beroende på cancerns omfattning och elakhet.

smürfpücko
2006-05-06, 14:28
Jag kan inte direkt kommentera kvaliteten på det svenska dricksvattnet, men det i USA smakar fan simbassäng. Det är nog inte särskilt bra för hälsan att få i sig så mycket klorid.

Ja jävlar vad klor det smakar.
Men det är väl tillsatt just för att får bort bakterier och sånt? Bra lär det hur som helst inte vara, det tar väl dö på allt nyttigt i vattnet också.

Greg
2006-05-06, 15:33
Det svenska dricksvattnet är väl rätt bra? USA:s är på väg att bli bättre. I mitt tycke smakar det inte lika mycket klorid som innan (notera att jag enbart har varit i New York/New Jersey)

krosus
2006-05-06, 16:28
Hr smakar klorid? Natriumklorid vet jag vad det smakar, men det är nog det enda klorsaltet jag provat. Är det det saltet ni menar?

LunaSpice
2006-05-06, 23:18
För som är intresserade...

Jag har faktiskt snappat upp EN sak de få ggr jag sett på Du är vad du äter med Gucchihäxan/kost"experten". Hon nämnde en produkt som man kunde köpa på hälsobutiker vars syfte var att rena vattnet från fler "giftiga" ämnen. Jag gav detta chansen och provade (minns nu inte vad det hette) och faktum är att vattnet smakar betydligt bättre och känns renare (om det nu är det är en annan fråga).