handdator

Visa fullständig version : En liten CoC rapport från Expot


Arne Persson
2002-11-26, 17:35
Jag blev intervjuad av Ove Rytter, ang greppträning och grippers, på lilla scenen kl 11.30 i söndags. Dom hade ett gäng grippers på en bräda som var ooljade och allmänt gnissliga. Där kom fram några stycken som tog CoC#2. Några som jag träffade sa sig även klarat CoC#3vid ett eller flera tillfällen. Av en händelse så råkade jag ha en inoljad och "inkörd" (dvs totalt ihoptryckt minst 100 ggr) gripper som låg precis under en lätt CoC#3. Där var faktiskt ingen som ens var nära att klara denna grippers.
Joakim CoC Palmqvist som under närmare ett års tid mosat diverse CoC#3:or hade varit där på lördagen och testat en splitt ny CoC#3 men missat med ett par mm. Dom köpte med sig denna grippers. Eftersom Kult Jocke hade bommat den på mässan så hade han varit odrägligt sur på vägen hem. Det fanns bara en sak att göra. Dom tryckte ihop den fullständigt 100 ggr samt smörjde den med MC Donalds frityrolja i Norrköping. Därefter tjongade Jocke CoC#3 Palmqvist fullständigt ihop den och satt sedan tyst hela vägen hem till Lödde med ett fånflin på läpparna.
Provade på skoj att möta en av armbrytarna på deras specialbord, han verkade inte särskilt glad efteråt.:confused: :confused:

Grahn
2002-11-26, 18:14
Stängde en CoC#2 i B&K disken på söndagen, den var rätt "lätt". Men #3 var överdjävligt tung :) den får man träna mer för att få igen!

Pez
2002-11-26, 19:29
Grahn - jaja, så det var dig jag såg - du bräkte nåt snarlikt "Geronimo!" och tröck ihop 2an med båda händerna? :D

Tröck ihop 1an men fick inte testa 2an, för "den hade dom packat ner...1an räcker" :insane: Inte för att jag tror att jag hade klarat 2an.. :angel:

/pez

Chris
2002-11-26, 21:07
"den hade dom packat ner..."

Haha, den har man ju hört förr. :notme: :rolleyes: :D

Pez
2002-11-26, 21:18
Originally posted by Chris
"den hade dom packat ner..."

Haha, den har man ju hört förr. :notme: :rolleyes: :D

Chris - ingen är ledsnare än jag över att jag inte fick misslyckas med 2an :D ..det var den småsnorkiga tjejen i montern som vägrade lägga ner mer än 1-2 sekunders slött letande efter 2an som citatet syftade på... :insane:

/pez

Peter
2002-11-26, 21:27
Jasså Arne du hade tid att klämma grippers, bryta arm och snacka med Rytter. Trodde du hade fullt upp med att döma ner forumets deltagare. Såg att du var den enda som inte hade powerbear som etta.

Obs nu att det här var ett skämt och att jag naturligtvis inte tycker Arne ska ge någon fördel bara för att de är medlemmar på samma forum.

Grahn
2002-11-26, 21:38
Originally posted by Pez
Grahn - jaja, så det var dig jag såg - du bräkte nåt snarlikt "Geronimo!" och tröck ihop 2an med båda händerna? :D



Hehehe neeeeee tröck ihop den med högernäven :) är tyvärr mkt svagare i vänstern. :smokin:

Chris
2002-11-26, 22:17
Originally posted by Pez


Chris - ingen är ledsnare än jag över att jag inte fick misslyckas med 2an :D ..det var den småsnorkiga tjejen i montern som vägrade lägga ner mer än 1-2 sekunders slött letande efter 2an som citatet syftade på... :insane:

/pez

Jo jag förstog också de, skojade bara lite me dig.. skulle också vilja prova #2an. Har klarat 5 reps på #1an som bäst... lär ha en bit kvar på #2 =)

Arne Persson
2002-11-26, 22:25
Peter: Jag har bränt licensen.:em: Det var lättare att att trycka grippers än att döma i år. Och bryta arm.......;)

Arne Persson
2002-12-03, 15:59
I går klämde jag äntligen ihop Jockes PDA gripper på 399 Ip vid två tillfällen. Denna ligger precis under den CoC#3 som jag varit 0,25 mm ifrån. Bådar gott inför helgens tävling Löddeköpinge Grip Challenge VI, åtminstone vad gäller Grippers momentet (med högern). Det var mkt intressant att ingen av de på mässan som enligt egna utsagor hade klämt diverse CoC#3 ens var i närheten på denna gripper.

emmzan
2002-12-03, 19:22
Japp.. börjar bli dags för CoC nr 3 tycker jag!

Lycka till i helgen!

Powerbear
2002-12-09, 09:54
Såg att du var den enda som inte hade powerbear som etta.

Gick ju bra ändå... :D

-xR-
2002-12-09, 10:06
hade tänkt träna upp greppet med en gripper. ngn som vet vart man kan köpa dessa(eller säljer sin gammla)? vad kostar en coc#1 eller trainer gripper? Måste man beställa från USA eller?

/Mvh

CoC
2002-12-11, 09:27
Enklast är att beställa direkt från IronMind. Kostar ca 300 inkl. frakt och man får den på en vecka. Betala med kreditkort.