handdator

Visa fullständig version : tips bärbar radio (liten)


Cilia
2006-05-06, 11:44
min mp3-spelare med radio gick sönder idag. jag har en annan mp3 utan radio men vill ha en radio jag kan ta med mig på promenader och springturer.

Har ni några tips på en liten.
*Gärna så liten som möjligt.
*Gärna vattentät så jag kan ha den i bhn utan att riskera att den blir fuktskadad.
*Så bra mottagning som möjligt så det inte knastrar eller störs av att den har några lager tyg mellan.
*lätt att hantera är ju ett plus med.

Löjtnant Blank
2006-05-06, 12:26
Jag har en sådan här liggande i en låda någonstans. Använde den inte så länge innan jag gick över till md- och mp3-spelare. Nätt och lätt som en fjäder (du märker inte ens att du har den på dig). Bra mottagning, men den är inte vattentät. Jag tror att den heter SRF-S54. Något för dig kanske?

http://www.bestekeus.nl/shop/images/SRF-S54.jpg

Löjtnant Blank
2006-05-06, 12:26
Tillägg: basen överraskande stark.

viktor88
2006-05-06, 12:28
mobbilen brukar jag använda

Löjtnant Blank
2006-05-06, 12:29
mobbilen brukar jag använda
Okej.

mathor
2006-05-06, 12:32
mobbilen brukar jag använda

Tackar och bockar inför det inlägget.

aliquis
2006-05-06, 13:20
Jag tycker radio är rätt värdelöst eftersom det är så mycket reklam, så jag kan inte tänka mig att man vill släpa på både radio o mp3-spelare. Skaffa en till mp3-spelare med radio eller en mobiltelefon med radio som sagt.

SE j230i har radio.

http://www.ezoutletshoppingmall.com/files/j230i.jpg

Bönne
2006-05-06, 13:24
Hon vill väl ha en radio som är väldigt bekväm att ha på sig när man springer, en mobil är knappast så bekväm, inte neligt mig i alla fall. Samt är en liten radio mycket billigare än allt ni föreslår.

aliquis
2006-05-06, 13:30
En radio är ändå dyr mot vad man får för pengarna.

De som kostar typ 40kronor fungerar ju knappt så de räknas inte.

Kul o motiverat att betala 300kr för en bärbar radio när man får en 256mb mp3-spelare med radio för typ 550? Eller en telefon för 800?

Bönne
2006-05-06, 15:06
En radio är ändå dyr mot vad man får för pengarna.

De som kostar typ 40kronor fungerar ju knappt så de räknas inte.

Kul o motiverat att betala 300kr för en bärbar radio när man får en 256mb mp3-spelare med radio för typ 550? Eller en telefon för 800?Det är väl skitsamma, för ytterligare några hundra lappar får du en handdator, tre dubbla som du gjort från radio till mobil, så får du snart en laptop. Hur motiverat känns det då? Inte fan ska du springa runt med en laptop, och inte ska du springa runt med en mobil heller när du behöver något som är otroligt lätt och som klarar direkt våta utrymme.

Tolkia
2006-05-06, 17:21
En radio är ändå dyr mot vad man får för pengarna.

De som kostar typ 40kronor fungerar ju knappt så de räknas inte.

Kul o motiverat att betala 300kr för en bärbar radio när man får en 256mb mp3-spelare med radio för typ 550? Eller en telefon för 800?
Kul och motiverat att betala för en lägenhet när det finns hus att köpa för det tredubbla?

Cilia
2006-05-06, 20:02
En radio är ändå dyr mot vad man får för pengarna.

De som kostar typ 40kronor fungerar ju knappt så de räknas inte.

Kul o motiverat att betala 300kr för en bärbar radio när man får en 256mb mp3-spelare med radio för typ 550? Eller en telefon för 800?
Fast jag har ju redan en mp3 som jag använder när jag vill ha den men jag vill variera och jag gillar att köra med radio.

Sen behöver ni inte hjälpa mig att värdera om jag vill lyssna på reklam eller inte. Jag orkar inte alltid byta ut musik och ladda ner ny etc och jag tröttnar på den musiken jag har. För mig är det enkelt att ha på en radiokanal.

Sen vill jag inte ha en ny mp3 med radio för jag har för mig att man kan få tag på en väldigt liten radio som jag bara kan ploppa ner i BHn och den varken känns eller tar plats. Dessutom är det kanon om den är vattentät så jag inte behöver oroa mig för svetten.

telefon funkar inte, jag har redan fuktskadat en som jag sprang med.


Sen förstår jag inte varför alla ska förklara vad jag behöver istället när jag råkar vara väldigt säker över vilken typ av produkt jag vill ha bara inte vad som finns på marknaden.


Tack löjtnanten, vad ska du ha för den? *L*

Yankeee
2006-05-06, 20:06
Jag hade iallafall försökt få tag i en med digital frekvensinställning, det är ett helvete att försöka ratta in rätt kanal på de där ibland.

T.ex
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=060039

Kanske lite dyr?

Den Lt. pratar om.

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=060016

Cilia
2006-05-06, 20:16
tack, dom är ju nära jobbet med så jag kan gå in och titta.