handdator

Visa fullständig version : Kan mixat grepp ge osymetriskt axelparti?


Erik__
2006-05-06, 00:18
Kom att tänka på det, vänstra trapzen är 10ggr större än högra och kan inte komma på någon annan andledning, tänkte ett tag börja nöta shurgs och hoppas att skulle jämna ut sig, men då blir väl "flaskhalslooken" ännu uppenbarare, men kan det vara marklyft med mixat grepp som är boven i dramat?

Guns n hoses
2006-05-06, 11:45
Inte ifall du byter sida på greppet varje gång, så du håller höger/vänster, vänster/höger etc..

ugglan
2006-05-06, 11:46
Jag brukar byta grepp varje rep. Symmetriska traps so far.

Erik__
2006-05-06, 11:55
Okej, jag har inte kört så, var så mkt starkare på ena sättet och var _bara_ ute efter mer vikt på stången, det är nog förklaringen, får hoppas det typ jämnar ut sig.

rolf
2006-05-06, 12:55
Precis samma sak för mig. Ser mycket större ut på vänster sida, och antagligen är det orsakat av att jag i flera månader körde mixat grepp samma väg.

BeatNec
2006-05-06, 19:30
kör med snören då :booty:

Lillgrabben
2006-05-06, 19:43
kör med snören då :booty:


Det är ju verkligen ett skitbra råd till Erik__ som tävlar i styrkelyft......

BigForre
2006-05-06, 19:47
Go OL-style, kör tumlås :)

Edit: Har själv aldrig provat...

petersson
2006-05-06, 19:50
Precis samma sak för mig. Ser mycket större ut på vänster sida, och antagligen är det orsakat av att jag i flera månader körde mixat grepp samma väg.

hur håller du vänster hand då? med handflatan mot kroppen eller från kroppen?

BeatNec
2006-05-06, 20:01
Det är ju verkligen ett skitbra råd till Erik__ som tävlar i styrkelyft......

hade ingen aning om att han gjorde de. sorry

J.Saarela
2006-05-06, 22:24
Jag blev då jävligt sne då jag körde mycket mark,och jag tror mixat grepp var orsaken.Så jag körde "vanligt" grepp så långt det gick,sen dragremmar för greppet får sig en jävla träning endå.



p.s Finns dom som kör med tumlås få är då,men vet då en iaf som gör det å han drar en jävla massa.

mathor
2006-05-06, 23:50
Jag växlar grepp mellan varje rep, och har vacker, stor och symmetrisk trapezius-muskulatur.

BigForre
2006-05-07, 00:27
Jag växlar grepp mellan varje rep, och har vacker, stor och symmetrisk trapezius-muskulatur.

Jag brukar byta grepp varje rep. Symmetriska traps so far.

Eh, vad roligt det måste se ut när ni kör ett set på 10 repetitioner.

hur håller du vänster hand då? med handflatan mot kroppen eller från kroppen?

Säkert vänster handflata mot kroppen, om jag inte tänker fel i min teoretiska värld. Borde innebära lite mer tyngd på vänstern.

rolf
2006-05-07, 00:52
hur håller du vänster hand då? med handflatan mot kroppen eller från kroppen?

Jag höll vänstra handflatan vänd mot kroppen, och högra tvärtom.

Cerberus
2006-05-07, 01:00
tror definitivt att mixat grepp kan ge asymmetrisk fysik. Min högra utsida axel är större än vänstra och vänstra biceps är större än höger.

Försöker köra mer med vanligt grepp även om jag inte alls klarar samma vikter utan mixat grepp.

Erik__
2006-05-07, 01:03
Aaaah okej, då kan det nog vara det, stod mellan det eller mitellan när axeln var pajjsing.

Testat tumlås, sitter som klistrat men jag har stora problem att uthärda smärtan.

jonte85
2007-03-22, 19:13
Har också jäkligt ojämna traps, min vänstra är betydligt större än den högra och jag kör med mixat grepp i marklyft, då jag har högra handflatan inåt och vänstra utåt, brukar det inte vara tvärtom, att när man har vänstra inåt så blir vänstra traps större? aja blir lite förvirrad nu, men någon som kan ge ett bra råd för att jämna ut mina traps?

Rune_Raptor
2007-03-22, 20:42
Har precis samma problem som dig jonte85, jag funderar på om man egentligen bra tror att ena trapzen e större än den andra för att ryggen är en aning sne. Det e min iaf, min höger axel sitter längre ner så att säga.. Min vänstra traps ser mkt större ut än min högra, håller vänterhandlata utåt, höger innåt mot kroppen-

Gpajpen
2007-03-22, 20:45
det brukar vanligtvis jämna ut sig med tiden, och det är vanligt förekommande, inte alls nödvändigtvis bara inbillning.

beckman88
2007-03-23, 14:14
Kort samma grepp i 2 ar utan att byta :P Ser ingen skillnad pa axlar eller traps..

champion
2007-05-07, 16:47
Nu har jag krigat med min högra axel att bli stor. Men sjutton inte blivit så mycket bättre. kört skiten ur axeln i ca 8-9månader.
Ni som har olika storlekar har ni lyckats med att få dom lika stora??

Cerberus
2007-05-07, 17:02
hur menar ni med att de jämnar ut sig? Om båda kroppssidorna växer lika mycket osymmetriskt så blir det väl inte bättre?

Johan_P
2007-05-07, 20:03
Jag hade turen att lära mig att man tränar båda sidorna lika mycket från början :smash:

Byter grepp efter varje set då jag kör mixed, om jag kör med lindor är det vanligt grepp. Har aldrig noterat någon asymmetri på axlar/traps.

Rambo
2007-05-07, 20:08
Jag brukar köra med remmar ganska ofta på mina träningsvikt när jag kör mark för att få ett jämt lyft brukar bara använda mixatgrepp när jag kör tung mark å då menar jag
2or eller 3or .För att träna greppet i mark så brukar jag köra mark med frontgrepp utan tummlås