handdator

Visa fullständig version : World Of Warcraft (tråden) :D


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

kneger
2006-05-05, 19:17
hehe, kalla mig nörd men ja, jag spelar wow. :)

köpte det i förrgår och har spelat mycket.

någon annan som spelar? spelar själv med en priest på lvl 12 på Ahn'Qiraj ..

vi är några stycken som spelar där och har börjat på nya gubbar, någon som vill va med och ha kul ?
:D

heter Quan förästen på den servern!

Evensar
2006-05-05, 19:19
Jag är också nörd. Men en stolt wow nörd:D

Jag har en lvl 60 warrior på stormrage (pve), men jag har tröttnat på den så jag håller på att lvla upp en mage. Är lvl 33 just nu.

keffat_liv
2006-05-05, 19:20
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.

dynamo
2006-05-05, 19:23
Provade det några veckor. Var rätt skoj då jag spelade med folk jag kände och ignorerade övrig chat.

Men insåg att det skulle sluta med att jag spenderar en massa tid att grinda smobs för bättre equipment. Och jag fick inte ut så mycket av det, så la av. Ger mer att grinda det verkliga livet tbfh!

Evensar
2006-05-05, 19:23
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.

Visst finns det väldigt omogna fjortisar som spelar, men nu behöver det ju inte betyda att alla servrar är fyllda av dessa idioter. På stormrage så är det sällan något omoget snack. Och i vårat guild är medelåldern 30, och dom ända svordommarna som förekommer i våran guildchat är väl när någon använder ordet alliance :D

kneger
2006-05-05, 19:24
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.
nä så är det juh fan inte alls..

när man skriver fuck så står det typ !@#£ .. blir även så när man skriver fick... :/

ingen som har någon i låg level på servern Ahn'Qiraj och har lust att spela med mig lite? bara adda mig som friend, Quan, är night elf :D

Evensar
2006-05-05, 19:26
nä så är det juh fan inte alls..

när man skriver fuck så står det typ !@#£ .. blir även så när man skriver fick... :/

Du kan ju gå in i inställningarna och kryssa bort profanity filter. Varför ordet fick blir censurerat är för att det kommer från det tyska ordet fickeln vilket betyder ******. :) Men det kanske du redan visste.

keffat_liv
2006-05-05, 19:27
nä så är det juh fan inte alls..

när man skriver fuck så står det typ !@#£ .. blir även så när man skriver fick... :/

ingen som har någon i låg level på servern Ahn'Qiraj och har lust att spela med mig lite? bara adda mig som friend, Quan, är night elf :D

ja men du kan ju skriva f*ck, fck och alla svenska ord.

kneger
2006-05-05, 19:28
ja men du kan ju skriva f*ck, fck och alla svenska ord.
jag har iaf. inte sett något såtn.. brukar inte bry mig så mycket om general chaten heller.. och jag stör mig inte på om någon skulle skriva svordommar... varför bry sig?

keffat_liv
2006-05-05, 19:28
Visst finns det väldigt omogna fjortisar som spelar, men nu behöver det ju inte betyda att alla servrar är fyllda av dessa idioter. På stormrage så är det sällan något omoget snack. Och i vårat guild är medelåldern 30, och dom ända svordommarna som förekommer i våran guildchat är väl när någon använder ordet alliance :D

:) Kommer bara ihåg att det mycket sådant skit när jag lirade det när det var nytt. Grym skillnad mot t.ex. everquest 2. Sa du fuck you eller något liknande där rapporterade de en direkt. Sjuk mognadsgrad på det spelet.

Einar
2006-05-05, 19:29
Jag har precis lyckats lägga av med skiten. Hade gjort i princip allt som fanns i spelet. Hade lyckats komma till C'Thun i AQ med gillet så det fanns inte så mycket kvar att se fram emot.. jo, en ny instans att harva sig igenom och den kommande expansionen till hösten. Men jag insåg att det tog alldeles för mycket tid som man egentligen skulle använt till vettigare saker. Så nu är det full satsning på gymmet istället :)

Evensar
2006-05-05, 19:29
Nej det är väl inte så ofta man bryr sig, om någon börjar tigga pengar eller liknande så är det ju mer störande. Men då finns ju ignore :)

keffat_liv
2006-05-05, 19:29
jag har iaf. inte sett något såtn.. brukar inte bry mig så mycket om general chaten heller.. och jag stör mig inte på om någon skulle skriva svordommar... varför bry sig?

spela ett riktigt mmorpg så ska du få se på en grym skillnad. Inget skitsnacke ller nåt och alla försöker rollspela så bra som möjligt. Helt annan atmosfär.

Antosh
2006-05-05, 19:38
spela ett riktigt mmorpg så ska du få se på en grym skillnad. Inget skitsnacke ller nåt och alla försöker rollspela så bra som möjligt. Helt annan atmosfär.

som vadå?

har alltid och kommer alltid finnas idioter i alla mmorpgs

Einar
2006-05-05, 19:39
spela ett riktigt mmorpg så ska du få se på en grym skillnad. Inget skitsnacke ller nåt och alla försöker rollspela så bra som möjligt. Helt annan atmosfär.

RP server? ;)

Isdrake
2006-05-05, 19:39
Jag har spelat Wow sedan förra sommaren. Min huvudkaraktär är en lv60 Tauren huntress. Jag har det coolaste peten i hela spelet för övrigt. :)

Jag har nyligen lagt av dock. Det kändes inte kul efter lv 60 längre. Att pvp:a är roligt men nu känns det som man måste spendera timtal på att göra samma instanser om och om igen för att bli bättre. Då ifrågasatte jag ifall det faktiskt var värt den tiden vilket jag kom fram till att det inte var.

Nu väntar jag på ett nytt mmog som förhoppningsvis kommer ut om en månad. Dark and light heter det och det verkar riktigt lovande, har stora förhoppningar på det spelet. www.darkandlight.net/

Einar
2006-05-05, 19:40
som vadå?

har alltid och kommer alltid finnas idioter i alla mmorpgs

Det är så sant som det är sagt. Om man lyssnar på allt dravel som sägs i general chat så är det klart man får uppfattningen av att det är mycket idioter/fjortisar som sitter och lirar. Men om man skrapar på ytan så hittar man ganska många sansade personer också, de gör inte så mycket väsen av sig däremot.

nemd
2006-05-05, 19:44
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.

Lol du var ju inte dömande och hade fördomar. Du ser väll sånt överallt på hela internet? Då är ju internet löjligt, då är ju världen löjlig.

Jag spelar med mogna folk i åldrarna 17-44. Vaddå fjortisar?

Har en level 40 mage på Bloodhoff. :)

dynamo
2006-05-05, 19:47
Nu väntar jag på ett nytt mmog som förhoppningsvis kommer ut om en månad. Dark and light heter det och det verkar riktigt lovande, har stora förhoppningar på det spelet. www.darkandlight.net/

Tror jag kommer testa DnL också. Har inte alls följt utvecklingen av det, men nåra polare från hemstaden ska lira så jag testar för att kunna lira med dem ett tag. Egentligen är jag inte så sugen på att låsa upp min tid på mmorpgs, men ser det även som ett sätt att hålla kontakt med polarna så..

keffat_liv
2006-05-05, 19:48
RP server? ;)

nope:) På rp servrar kan man inte ens tänka sig hur stämmningen är:)

keffat_liv
2006-05-05, 19:49
Tror jag kommer testa DnL också. Har inte alls följt utvecklingen av det, men nåra polare från hemstaden ska lira så jag testar för att kunna lira med dem ett tag. Egentligen är jag inte så sugen på att låsa upp min tid på mmorpgs, men ser det även som ett sätt att hålla kontakt med polarna så..

dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.

dynamo
2006-05-05, 19:50
dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.

Näe, är väl bara Settlers of Ganareth som finns ute? Eller är du med i nån beta?

keffat_liv
2006-05-05, 19:50
Det är så sant som det är sagt. Om man lyssnar på allt dravel som sägs i general chat så är det klart man får uppfattningen av att det är mycket idioter/fjortisar som sitter och lirar. Men om man skrapar på ytan så hittar man ganska många sansade personer också, de gör inte så mycket väsen av sig däremot.

I vissa spel är de sjukt hårda, EQ2 t.ex. Vill minnas att finfalfantasy 11 också var så.

keffat_liv
2006-05-05, 19:51
Näe, är väl bara Settlers of Ganereth som finns ute? Eller är du med i nån beta?

det är väl spelet?

keffat_liv
2006-05-05, 19:54
det är väl spelet?

eller inte verkar det som när jag kollade hemsidan nu.. vad är skillnaden?

dynamo
2006-05-05, 19:56
eller inte verkar det som när jag kollade hemsidan nu.. vad är skillnaden?

Vet inte detaljerna. Tror det är något de körde igång med för att kunna beta-testa sin teknik och spelidéer på folk och samtidigt kunna ta betalt för det.

Elwyndaz
2006-05-05, 19:58
Jag har en rank14 warrior med 7/8 wrath! de ni.
fast jag har "fuskat", eftersom att det var jag och en polare som lirade upp den till rank14.

men är sjukt less nu och ska sälja accet till en kompis

Einar
2006-05-05, 19:58
I vissa spel är de sjukt hårda, EQ2 t.ex. Vill minnas att finfalfantasy 11 också var så.

Det jag menar är att du väljer vem du vill spela med. Men det är klart att det borde finnas lite mods aka GMs som styr upp och bannar folk lite mer frekvent. Men blizzard tjänar väl å andra sidan ganska mycket pengar på alla "fjortisar" också.

Jag spelade en MUD under gymnasietiden (textbaserat rollspel för den oinvigde) och kan säga att stämmningen där var väldigt gemytlig överlag. Men WoW har också en helt annan klientel.. det måste man tänka på.

Jag kan tillägga att min mainkaraktär hade 100 timmars speltid och 35 epics.. så sjukt mycket tid man laggt på den här skiten. I'm free !!! :)

Isdrake
2006-05-05, 19:59
dark and light har varit ute ett tag nu. Grafiken är inte något speciellt att hurra för direkt, men annars verkar det väl ganska lovande.

Fast grafiken är ju ändå mycket bättre än Wow. Något som jag tycker verkar väldigt bra med spelet är att det är jordnära. Dom manliga spelarna ser inte ut som värsta bodybuilders och kvinnorna ser inte ut som sköra fotomodeller. Människorna (och dom övriga raserna) ser mer realitiska ut än andra spel vilket jag tror att åtminstone jag kommer att ta åt mig spelet lättare.

Tigerkotten
2006-05-05, 20:02
Riktigt mmorpg? lol

Okej visst mmorpg står för massive multiplayer online roleplaying game.

Jag har inte prövat Guild War, men antar att Guild War tillsammans med Daoc(dark age of camelot) är dom enda RIKTIGA mmorpg spelen, för dom har bling bling ett bra pvp system!

WoW pvp är så jäkla sjukt dålig, battlegrounds någon? hahha säger jag bara..

Nej daoc är spelet som har grym pvp. Då gäller det springa runt och vara redo att möta andra grupper, och också vara redo att flera kan lägga sig i. Då kan det rätt som det är vara 3 sidor som slåss mot varandra.

WoW är däremot ett snyggt spel, det har sina fina saker som auction house m.m

edit: glömde nämna hur folk snackar, det beror ju på vilka du spelar med.

Är du duktig så spelar du inte med olika personer hela tiden, utan du kör främst med personer du lärt dig känna. O vid vissa tillfällen så spelar man ihop med "randoms" i stora slag i pvp och pve.

Tigerkotten
2006-05-05, 20:09
Jag kan tillägga att min mainkaraktär hade 100 timmars speltid och 35 epics.. så sjukt mycket tid man laggt på den här skiten. I'm free !!! :)

100timmars speltid mycket?

Det tar väl faen bara den tiden att nå level 60 i WoW och snart ännu längre då dom höjjer max leveln till 70.

För övrigt ska jag säga att jag var en av dom spelade mest i spelet jag körde >.< Jag hade på min första gubbe i spelet 100-120days tror jag played. Dvs IRL tid. = 2000+h på 1 char :)

Tråkigt med WoW är att det inte går powerlevla upp en ny char fort med, då man har nått max nivå på sin "sida" (horde/alliance) och man vill ha en ny gubbe till 60 så måste man göra om proceduren.

I daoc går det powerlevla man lånar ofta ens annan konto o kör 2 konton samtidigt. Då går det ut på att stå för det mesta på samma ställe och nöta (grinda) på samma mobs om o om med andra personer. Så når man max level ca på 1d 10h eller något.


Sedan när man nått max leveln så är det endå grymt mycket man vill ha speciellt i WoW och då gäller det gå på massor av raids för att få bra utrustning, efterosm bara för att itemet droppat så betyder inte det att du får det. Lotto och andra saker och ting.

Nej säger tack daoc. :)

Har dock lagt av med att spela då jag spelat alldeles för mycket.

Einar
2006-05-05, 20:17
100timmars speltid mycket?

Det tar väl faen bara den tiden att nå level 60 i WoW och snart ännu längre då dom höjjer max leveln till 70.


Jag menade 100 dagar. =)

kneger
2006-05-05, 20:20
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.

Einar
2006-05-05, 20:23
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.

Han blev nog boostad ganska rejält. ;)

Jag hade en galen kille i guilden som blev 60 på sju dagar. dvs. från måndag till måndag. vet ej hur många timmar vaken tid han hade.. men han var helt utslagen efter det. han disconnectade och kom tillbaks igen efter tre dagar, ingen visste var han hade tagit vägen, inte han själv heller.

Angående föregående post. Jag kollade nu. hade 70 dagars speltid. aja.. sjukt mycket vilket som

ugglan
2006-05-05, 20:29
För övrigt ska jag säga att jag var en av dom spelade mest i spelet jag körde >.< Jag hade på min första gubbe i spelet 100-120days tror jag played. Dvs IRL tid. = 2000+h på 1 char :)

Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.

Tigerkotten
2006-05-05, 20:35
Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.
nääää för det har funnits så länge det spelet :D

Vem vet jag kanske lirar daoc igen fast det tror jag inte :D Speciellt inte den gubben då dom var rätt gimpiga, fast man var ju fotm så man körde andra gubbar :D


för övrigt tror jag inte det går att nå 50 på 2days played i wow. Men vem vet kan ha fel, kanske går powerlevla på något ställe. Ej insatt i spelet så värst.

Btw så vet jag att en del sharear sitt konto med annan person, bara för att nå max level först.

Mago
2006-05-06, 01:35
Jag var bäst. Dyrka mig!

Förbeställde det och levlade till L60 snabbt. Var mad PK och sen kom honor och battlegrounds osv. och förstörde lite av det roliga.

aliquis
2006-05-06, 01:57
så sjukt löjligt det spelet. Bara en massa fjortisar som spelar det. Man läser ord som hora fuck off osv hela tiden i chatten.Läs inte chatten då ;)

Min bekant som kör det är väl 79a, eller ja, alla bekanta till mig som kör det är 79-80.

Aya, MM, shattered hand.

Stab
2006-05-06, 02:13
Jag hade 400+ på min karaktär i EQ. Jag vann.
HAAHAHA pafageln tagga ner

OT: Ar det tontarnas julafton eller?

Antosh
2006-05-06, 05:39
HAAHAHA pafageln tagga ner

OT: Ar det tontarnas julafton eller?

jepp, vi väntade bara på att någon cool kille som du skulle komma hem o påpeka det.

Greg
2006-05-06, 08:38
Har en lvl 53a. Vill tillbaka till spelet när jag känner mig redo. Redo att ta 53-60 relativt snabbt.

ugglan
2006-05-06, 11:12
HAAHAHA pafageln tagga ner

:naughty: alla har ju någon merit. Jag var mmorpg-pro, du hade sex med Paradise Hotel-Gregory.

LunaSpice
2006-05-07, 00:35
rekordet på att bli lvl 60 är 2 dagar har jag hört.. alltså playintime 2 dagar.. någon kines har jag för mig.. sitter säkert i sitt rum och kallar på mamma när han behöver matas.

Han blev rejält boostad. Detta var innan patch X (minns inte vilken) då mängden Xp från en mob ändrades till att ha större betydelse beroende på hur mkt skada man gör på moben. Då detta rekord sattes så slog killen i fråga ett slag på moben medan de andra slog ihjäl moben = killen fick full XP eftersom de ändå inte var i party. Dessutom så hade han polare som teleporterade honom vart han än skulle + warlocks som summonade ifall det skulle behövas.

Jag befinner mig på Stormreaver där jag är medlem i Trolltyg. Kämpar tappert med en Orc warrior. Levlade upp min polares rogue till 60 då han var i Thailand så jag har en hel del förspänt + hjälp från guildet. Tråkigt nog så innebär detta att jag sällan kan gör Q´s på egen hand eftersom jag hela tiden ligger ett steg före och gör Q´s tillsammans med lvl 60. :)

Har också 1 lvl 60 rogue + 1 lvl 60 druid på Kor´Gall. Dock inte i närheten så kul som att spela warrior.

BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering. :)

kneger
2006-05-07, 00:40
Han blev rejält boostad. Detta var innan patch X (minns inte vilken) då mängden Xp från en mob ändrades till att ha större betydelse beroende på hur mkt skada man gör på moben. Då detta rekord sattes så slog killen i fråga ett slag på moben medan de andra slog ihjäl moben = killen fick full XP eftersom de ändå inte var i party. Dessutom så hade han polare som teleporterade honom vart han än skulle + warlocks som summonade ifall det skulle behövas.

Jag befinner mig på Stormreaver där jag är medlem i Trolltyg. Kämpar tappert med en Orc warrior. Levlade upp min polares rogue till 60 då han var i Thailand så jag har en hel del förspänt + hjälp från guildet. Tråkigt nog så innebär detta att jag sällan kan gör Q´s på egen hand eftersom jag hela tiden ligger ett steg före och gör Q´s tillsammans med lvl 60. :)

Har också 1 lvl 60 rogue + 1 lvl 60 druid på Kor´Gall. Dock inte i närheten så kul som att spela warrior.

BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering. :)

fixa en char på Ahn'Qiraj så kör vi då, är lvl 14 :D haha, börja om med typ en mage så kör vi på, om du orkar :)

nemd
2006-05-07, 00:41
BTW, jag har tid att vara med på raider, instanser, BG-raider + träning 5 dagar/vecka + jobb och flickvän så att säga att spelet sabbar träning handlar helt enkelt bara om prioritering. :)

Så rätt så! :)

Tenzu
2006-05-07, 00:59
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare. Fast spelar inte alls nu, la av helt. Främst för att det tog alldeles för mycket tid och så kändes det lite game over när man sett allt flera gånger om och nytt content kommer så långsamt. Sen var ju AQ en stor besvikelse också.
På ett sätt så ja det är det bästa spelet någonsin men.. det formligen ÄTER upp ditt liv(inte allas eller ens de flestas men mångas, väldigt många blir "fast"), så jag är glad att jag slutat men jag kan säga att det är det svåraste jag någonsin gjort. Slutade snusa t ex och det gav ju en del obekväm abstinens men det var inte i närheten av att vara i närheten av lika psykiskt påfrestande.

Math
2006-05-07, 01:11
Har haft spelet i ett par månader nu.. Sjukligt beroende framkallande, har inte haft träningar nu heller så har blivit myyyycket tid över till wow skrämande att kolla played tycker jag.

Detta är iag mina mains;
Nokuz lvl37 Shaman - Lighning's Blade
Cosnomic lvl26 Mage - Vel'Ni (den nya pvp-servern är osäker på va den heter)
Huey lvl17 Hunter - Stormrage

Bestämde med några polare att vi skulle börja köra PvE på en ny server så det blev Stormrage. Dom andra har jag slutat köra på eftersom jag tröttnade.

Mago
2006-05-07, 01:13
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare.[...]

På toppen ligger de som är bäst på PvP, i min bok iaf. :)

Math
2006-05-07, 01:20
På toppen ligger de som är bäst på PvP, i min bok iaf. :)

Tycker det beror om man kör PvP eller PvE. Helt klart en bedrift att vara 8onde guilden att klara det.

Mago
2006-05-07, 01:33
Tycker det beror om man kör PvP eller PvE. Helt klart en bedrift att vara 8onde guilden att klara det.

Jo, man kan ju jämföra var och en för sig.
Inte så impad av att de klarade som 8:e guild dock, men vi har ju alla olika preferensramar. ;)


/griefing carebears since 1873

LunaSpice
2006-05-07, 01:34
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.

Mago
2006-05-07, 01:38
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.


Menar självklart inte några sunkna Battlegrounds osv.

LunaSpice
2006-05-07, 01:52
Menar självklart inte några sunkna Battlegrounds osv.

Tror iofs inte det finns några fair fights. Alla klasser har 1-2 klasser som de har otroliga problem med i 1vs1. Dueller ska vi inte tala om. Det som kanske kan klassas som fair är om man möts 4-5 vs 4-5 i World PvP med blandade klasser. Där krävs teamwork, l2p osv.

tossefar
2006-05-07, 02:30
Läs inte chatten då ;)

Min bekant som kör det är väl 79a, eller ja, alla bekanta till mig som kör det är 79-80.

Aya, MM, shattered hand.

haha woot memento mori? Varför har du aldrig sagt hej på venten? :(

Tigerkotten
2006-05-07, 02:32
Min guild var 8:e i världen att ta ner Twin Emps, var rätt cool känsla att man var top 300 av ett antal miljoner spelare.


Vilken plats var PE(Public Enemies) hört att dom ska vara bra, jag spelade med några av dom. GM joinade samma guild som mig i början främst pga mig, fast quitade senare efter jag hade slutat spela o då startade PE I wow, som även finns i spelet daoc :)


Jag tycker seriöst inte plats 8 e så speciellt heller, det krävs väl folk och om någon redan dödat bossen eller vad det nu är så får man ju information ang det. :]

Jag kan skryta med att jag ledde första successfull Dragon Raid (svårarste bossen då) på min "sida" vet ej om det var hela servern.

Jag var även först som ledde 3grupper som tog draken först på Engelska servrarna tror jag med :) O jag räknar faen inte animists då det enbart e cheat :) I spelet daoc dvs :]
Jag var tredje person på nå maxleveln i spelet på min server med :( Första i min klass dock! :)

Tigerkotten
2006-05-07, 02:34
Dessutom så kräver inte PvP särskilt mkt skill. Det kräver tid, tid, tid och åter tid. Plus teamwork såklart. Ju mer tid man spenderar desto mer honor. Så enkelt är det. Har kommit till rank 11 med min rogue sen tröttnade jag och körde World PvP istället...mkt roligare.

Nu kör jag AV med min Orc Warrior och det är ruggigt skoj. Hade aldrig funkat utan en prälle + druid i gruppen med premade BGraider så blir BG betydligt roligare.


Det tar så faen mycket mera skill att bli grym i pvp än att vara duktig i pve, pve finns det sätt att göra dom mobsen/bossarna man möter på nästan samma sätt konstant. Medans i PVP måste du vara mångsidig och anpassa dig till situationer mycket mera. Vet inte riktigt hur WoW pve är, men vet hur grunden ofta är.

LunaSpice
2006-05-07, 02:39
Det tar så faen mycket mera skill att bli grym i pvp än att vara duktig i pve, pve finns det sätt att göra dom mobsen/bossarna man möter på nästan samma sätt konstant. Medans i PVP måste du vara mångsidig och anpassa dig till situationer mycket mera. Vet inte riktigt hur WoW pve är, men vet hur grunden ofta är.

Jag syftade in på att jämföra PvP med PvE. Jag menar bara att just själva ranksystemet/PvPmangel i WoW inte kräver särskilt mkt skill utan främst tid för att spendera åtskilliga timmar/dag på att farma honor. Självklart kräver WorldPvP och andra mer fairfights avsevärt mkt mer skill än BG av just de anledningar du påpekar.

ugglan
2006-05-07, 11:30
Det är ju inte speciellt mycket skillfaktor/talang i något mmorpg. Den som lägger ner mest tid och är mest socialt kompetent blir bäst. Den sociala biten kanske inte behövs i WoW, men i lite mer gruppinriktade mmorpgs.

hahavaffan
2006-05-07, 11:41
Har en polare som är jävligt duktig. Säkerligen en av de bättre i Sverige. Synd om honom.

Mago
2006-05-07, 11:56
Vilken plats var PE(Public Enemies) hört att dom ska vara bra, jag spelade med några av dom. GM joinade samma guild som mig i början främst pga mig, fast quitade senare efter jag hade slutat spela o då startade PE I wow, som även finns i spelet daoc :)



Wtf. Då lirade vi på samma server och sida. Eller visste jag det och har glömt?

PE var väl rätt bra på PvE, men var inte så bra på PvP.
De var rätt löjliga öht.. De och de flesta andra "storguilder" ingick i nån alians om att aldrig teamworka med oss för en kille i vår guild scammade en kille i deras och vi inte ville kicka honom för det. Det var ett jäääävla gnäll. :D

beckman88
2006-05-07, 12:21
oj oj oj här komemr då nörden på fomumet =P

Server : Shatted Hands
characters:
lvl 52 Tauren Warrior
lvl 30 Undead Priest
lvl 20 Orc Hunter
2Xlvl 15 troll shaman
2X lvl 15 undead mage
lvl 10 Warlock

Och lite krimskrams chars på andra servrar :booty: :booty:

manko
2006-05-07, 12:30
vem av er är http://www.slan.nu/out_top.php?id=4785

myggan
2006-05-07, 12:41
vem av er är http://www.slan.nu/out_top.php?id=4785

:laugh:

Tigerkotten
2006-05-07, 13:37
Det är ju inte speciellt mycket skillfaktor/talang i något mmorpg. Den som lägger ner mest tid och är mest socialt kompetent blir bäst. Den sociala biten kanske inte behövs i WoW, men i lite mer gruppinriktade mmorpgs.

håller inte med, man måste hitta rätt folk och spela med.

Jag vet vissa i spelet jag körde har kört extremt mycket och kan mycket om själva spelet, fast dom sög verkligen att spela med. Dom höll inte måttet och enda ggr man körde med dessa spelare var när det var totalt "random grupp".

Tigerkotten
2006-05-07, 13:41
Wtf. Då lirade vi på samma server och sida. Eller visste jag det och har glömt?

PE var väl rätt bra på PvE, men var inte så bra på PvP.
De var rätt löjliga öht.. De och de flesta andra "storguilder" ingick i nån alians om att aldrig teamworka med oss för en kille i vår guild scammade en kille i deras och vi inte ville kicka honom för det. Det var ett jäääävla gnäll. :D


Jo PE vet jag hade attityds problem, men det är väl samma med NP,Warders etc :)

Jag var med i Amazing Randys i början, jag och 2 till skulle starta guildet o jag var tänkt som GM med dessa 2. Men sedan pallade jag ej köra i setgroup, så jag körde casual 3veckor o blev 46, fast var en av dom högre levels i guildet då iaf :)

Jag tycker att ni borde kickat killen som scammade personen, eller sett att han som blev scammad blev nöjd. Det handlar om respekt helt enkelt :)

AR hörde jag iaf var bra i pvp, flesta som var med i AR i början var ex daocers och några bra quake spelare :]AR blev ju mergat med något guild senare hörde jag och skapade ett nytt Cure? Minns ej, körde som sagt ej WoW länge. Kände redan då att spelet saknade något :)

Kaboffastar
2006-05-07, 13:43
någon som vet vem f4nt4sy / fantasy / fanta är ?

Tenzu
2006-05-07, 13:55
Hög rankkräver absolut ingen skill alls. I AB som ger mest honor/spelad timme så är det mest effektiva att gå in med färdig grupp och om det är randoms så tar det 5min att vinna, är det en annan grupp så /afk och gå in igen(tar för lång tid). Så gör de som får hög rank och drar in 1'000'000+ cp på en vecka. Sen i världpvp så är gear minst lika viktigt som skicklighet faktiskt. Vad som verkligen sög var dishonorable kills, ingen som överhuvudtaget bryr sig om rank kan ge sig på rasledarna eftersom det räcker att en av 40pers råkar klicka fel och attackera en NCP så får alla sjukt mycket minus honor.
PvE har mest att gör med att ha en guild med seriösa spelare som trivs ihop och är villiga att spela mycket, det handlar inte så mycket om indivuduell skicklighet som sammarbete. PvE är gjort så att det är svinsvårt från början, sen börjar det komma ut taktik och då blir det lättare och sen mods som gör det lättare och lättare tills varenda guild kan klara av det. Exempel på det är Nefarian, svårt som satan utan mods som visar vad som händer, men med CT-bossmod är det en 20min sömnfight.

Sen om det är socialt eller inte tja.. satt och snackade på ventrilo varje kväll typ 6timmar med 40pers från hela europa och pratade naturligtvis om annat än spelet då. Många fördomar som jag hade som krossades, folk är jäkligt lika idag som världen ser ut och det är snarare intressen och värderingar som skiljer folk åt än geografisk plats. Det finns intelligenta männsikor med smart humor i såväl Krakov, Aten, Lyon, Leipzig, Svedala och alla andra delar av världen. Den sociala biten är väldigt stor och utan den tror jag få skulle fortsätta spela efter lvl60. Sen om det som för mig handlade mer och mer om verklighetsflykt så är det ju int så bra naturligtvis.

Lasse Kongo
2006-05-07, 14:09
vem av er är http://www.slan.nu/out_top.php?id=4785

haha så illaaaaa

nemd
2006-05-07, 14:24
http://media.putfile.com/Silverstein-Wins-the-Internet

Hahaha. Tragiskt, men roligt.

Tenzu
2006-05-07, 14:34
http://media.putfile.com/Silverstein-Wins-the-Internet

Hahaha. Tragiskt, men roligt.

så kul :D finns en del klipp med folk som får totalt psykbryt efter att folk gankat dom för 5e ggn etc :D

Flygplan
2006-05-07, 15:20
oj oj oj här komemr då nörden på fomumet =P

Server : Shatted Hands
characters:
lvl 52 Tauren Warrior
lvl 30 Undead Priest
lvl 20 Orc Hunter
2Xlvl 15 troll shaman
2X lvl 15 undead mage
lvl 10 Warlock

Och lite krimskrams chars på andra servrar :booty: :booty:

Äsh, när det kommer till nördskryt vinner jag.
3 st lvl 60
lvl 48
lvl 44
10 st lvl 30-36

Bra tidsfördriv :thumbup:
Kul att lvla upp en gubbe så fort man bara kan, speciellt på en ny server.
På en av de senare, Xavius var jag först hela vägen upp till 30, sen var jag tvungen att lägga av pga. jobb. Tog 1.5 dag RL time.

Man får mycket skit kan jag säga... Men sånt är bara skojj, brukar svara på några av de kinesiska fraser jag lärt mig :D

Mago
2006-05-07, 20:32
Jo PE vet jag hade attityds problem, men det är väl samma med NP,Warders etc :)

Jag var med i Amazing Randys i början, jag och 2 till skulle starta guildet o jag var tänkt som GM med dessa 2. Men sedan pallade jag ej köra i setgroup, så jag körde casual 3veckor o blev 46, fast var en av dom högre levels i guildet då iaf :)

Jag tycker att ni borde kickat killen som scammade personen, eller sett att han som blev scammad blev nöjd. Det handlar om respekt helt enkelt :)

AR hörde jag iaf var bra i pvp, flesta som var med i AR i början var ex daocers och några bra quake spelare :]AR blev ju mergat med något guild senare hörde jag och skapade ett nytt Cure? Minns ej, körde som sagt ej WoW länge. Kände redan då att spelet saknade något :)

Åfan. AR var rätt shyssta.

Han hade inte gjort något för att förtjäna vår respekt. :)
Horde eller Alliance, skitsamma, skulle helst kunnat döda alla. Lite extra pengar är aldrig fel.

Tigerkotten
2006-05-07, 20:45
Åfan. AR var rätt shyssta.

Han hade inte gjort något för att förtjäna vår respekt. :)
Horde eller Alliance, skitsamma, skulle helst kunnat döda alla. Lite extra pengar är aldrig fel.


Alltså vad jag menar är att man vill endå att guildet ska vara ett bra namn, dom kan hata guildet. Fast det ska inte vara pga man är ett guild som scammar folk :) Finns ju roliga guilds som gör så dock, "Dark Wolves".

Eller roligt o roligt, dom e elaka fast roliga svar ofta.

http://www.darkwolves.org/
http://www.darkwolves.org/nerner.html

Ett quote.

"i played like 15hours for that hammer"
han: really? it only took me 5mins to get one

han fick "pröva" hans hammare, fast behöll den. Man måste inte enligt COC lämna tebax det man fått.

:] Iaf spana in själva länkarna :)

Tigerkotten
2006-05-07, 20:49
http://www.darkwolves.org/screenshots/nerner79.jpg
http://www.darkwolves.org/screenshots/nerner81.jpg
http://www.darkwolves.org/screenshots/nerner84.jpg


1 av många scams

Tigerkotten
2006-05-07, 20:51
oj oj oj här komemr då nörden på fomumet =P

Server : Shatted Hands
characters:
lvl 52 Tauren Warrior
lvl 30 Undead Priest
lvl 20 Orc Hunter
2Xlvl 15 troll shaman
2X lvl 15 undead mage
lvl 10 Warlock

Och lite krimskrams chars på andra servrar :booty: :booty:


Du har ju inte ens 1 lvl 60? Jäkla roleplayer xD :D

Kurash
2006-05-07, 20:59
Skönt att inte vara ensam i MMORPG-träsket. Imorgon går mitt WoW-account ut, dags för sommaruppehåll. Spelat sen starten på Stormreaver, började precis på den nya servern Veknilash också. Efter sommaren blir det nog Lineage2 igen.

Mago
2006-05-07, 22:43
Det var en liknande scam Blejs.. Inget olagligt alltså. Han litade på honom och blev bränd. :)

Äsch, vi har ett "bra" rykte.. folk hatar oss och har alltid gjort.
Sen att alla noobs trodde vi var snällast i stan efter att vi försökte samordna så alla bra guilder skulle välja RC för bra PvP och de sen fick bita i det sura äpplet gör det hela bara mer roligt.

Tigerkotten
2006-05-08, 00:43
aaa Mago du är SUN va?

Var bra iniativ det där, men jag tycker fortfarande lågt att scamma på sådant sätt :)

Mago
2006-05-08, 01:09
Yee, representn' www.guildofsun.com

Det roligaste som fanns i WoW var ju att förstöra för andra. :)

"Scamma", stoppa raids och griefa folk till de loggade ut. :hbang:

Tigerkotten
2006-05-08, 01:26
Yee, representn' www.guildofsun.com

Det roligaste som fanns i WoW var ju att förstöra för andra. :)

"Scamma", stoppa raids och griefa folk till de loggade ut. :hbang:

fucka upp saker för andra sidan kan jag hålla med om, vad griefa e vet jag inte :)

Mago
2006-05-08, 01:45
fucka upp saker för andra sidan kan jag hålla med om, vad griefa e vet jag inte :)

Finns väl olika definitioner på vad "griefa" är, men typ att orsaka någon "grief" (sorg) utan att själv direkt tjäna något på det. :) Oftast typ döda någon, låta honom ressa och heala upp, sen döda igen och hålla på så tills de tröttnar och loggar ut och skapar en tråd på något forum och whinar om hur taskigt och meningslöst det var. :D Helt plötsligt blev det oerhört meningsfullt. *njuter*

Tricklev
2006-05-08, 04:42
Finns väl olika definitioner på vad "griefa" är, men typ att orsaka någon "grief" (sorg) utan att själv direkt tjäna något på det. :) Oftast typ döda någon, låta honom ressa och heala upp, sen döda igen och hålla på så tills de tröttnar och loggar ut och skapar en tråd på något forum och whinar om hur taskigt och meningslöst det var. :D Helt plötsligt blev det oerhört meningsfullt. *njuter*

Det är så underbart kul:D

Synd att man är resto speccad, men funkar hyffsat ändå.


Lvl 60 Druid Stormscale.

Spawn
2006-05-08, 05:38
hehe, kalla mig nörd men ja, jag spelar wow. :)

köpte det i förrgår och har spelat mycket.

någon annan som spelar? spelar själv med en priest på lvl 12 på Ahn'Qiraj ..

vi är några stycken som spelar där och har börjat på nya gubbar, någon som vill va med och ha kul ?
:D

heter Quan förästen på den servern!

Är det inte en aning sent att köpa det nu? Var typ aktuellt för året sen gese....du kommer bara bli beroende av det och inte orka träna nej fy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!HATAR WOW NÖRDAR! har sådana i klassen och deras jävliga tjat om detta B-spel kan få mig att stå på händer!

Tricklev
2006-05-08, 05:41
Är det inte en aning sent att köpa det nu? Var typ aktuellt för året sen gese....du kommer bara bli beroende av det och inte orka träna nej fy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!HATAR WOW NÖRDAR! har sådana i klassen och deras jävliga tjat om detta B-spel kan få mig att stå på händer!

omfgbbq?

nemd
2006-05-08, 09:46
Är det inte en aning sent att köpa det nu? Var typ aktuellt för året sen gese....du kommer bara bli beroende av det och inte orka träna nej fy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!HATAR WOW NÖRDAR! har sådana i klassen och deras jävliga tjat om detta B-spel kan få mig att stå på händer!


Varför är det sent att köpa det ny. Då kanske det var för sent för dig att börja träna på gym, jag menar dem har ju tränat på gym nu ett tag.

B-spel?! Grundar du det på?

Gå till en psykolog och köp en boxningssäck så slipper du stå på händer varje gång dem pratar om det, låter ju jobbigt. Och så slipper du hata.

Tigerkotten
2006-05-08, 11:13
Är det inte en aning sent att köpa det nu? Var typ aktuellt för året sen gese....du kommer bara bli beroende av det och inte orka träna nej fy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!HATAR WOW NÖRDAR! har sådana i klassen och deras jävliga tjat om detta B-spel kan få mig att stå på händer!

omfg stfu noob, pls kktnxbye ;)


dock börja med mmorpg var ett av mina sämsta beslut i livet :)

ugglan
2006-05-08, 11:24
dock börja med mmorpg var ett av mina sämsta beslut i livet :)

+0,5. Ångrar inte att jag började, men att jag hade det som prio1 under så lång tid.

Har iofs träffat en hel del roligt folk som jag umgås med IRL numera, så total loss var det kanske inte.

Flygplan
2006-05-08, 11:24
Är det inte en aning sent att köpa det nu? Var typ aktuellt för året sen gese....du kommer bara bli beroende av det och inte orka träna nej fy fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!HATAR WOW NÖRDAR! har sådana i klassen och deras jävliga tjat om detta B-spel kan få mig att stå på händer!

http://www.orlyowl.com/rutrippin.jpg

Termy
2006-05-08, 11:42
Spelade du DaoC på Mid/Merlin med resten av SUN då, Mago?

Mago
2006-05-08, 13:14
Spelade du DaoC på Mid/Merlin med resten av SUN då, Mago?

Svar ja.
Leffe the Skald. :hbang:

Du lirade också där antar jag?

Termy
2006-05-08, 13:21
Yep... du verkar ju vara ett fan av griefing så du kanske har hört talas om DarkWolves? Min crew lirade med dem i DaoC (och emot dem i WoW). Leffe låter bekant, tror jag (Det var ju ett antal år sedan jag spelade DaoC)

Helena B
2006-10-03, 13:06
Bra det fanns en wow-tråd. När jag spelade wow så behövde jag inte betala för det. Jag undrar om man till exempel köper ett sånt där 60 dagars kort och sedan köper ett nytt om 60 dagar, måste man då skapa en ny figur varje gång eller finns den kvar på kontot?

Antosh
2006-10-03, 13:10
Bra det fanns en wow-tråd. När jag spelade wow så behövde jag inte betala för det. Jag undrar om man till exempel köper ett sånt där 60 dagars kort och sedan köper ett nytt om 60 dagar, måste man då skapa en ny figur varje gång eller finns den kvar på kontot?

Figuren finns kvar på kontot

Antosh
2006-10-03, 13:12
Svar ja.
Leffe the Skald. :hbang:

Du lirade också där antar jag?

SUN..hm ni fanns me på andred (pvp servern..va den nu hette) också va? Och sen mordred när den andra dog?

Helena B
2006-10-03, 13:16
Figuren finns kvar på kontot

Vad bra, tack! Nu ska man bara vänta på expansionen så man kan skapa en blood elve.

LadyG
2006-10-03, 13:20
Figuren finns kvar på kontot

Inte nog med det:

Du kan ha tio figurer på samma realm (server) samtidigt.

Du kan ladda in flera 60-dagarskort direkt.

Du kan ha figurer i båda faktionerna om du vill (men då kan de inte skicka mail sins emellan, det kan man bara göra till figurer i samma faktion).

Visst är WoW härligt? :D

Helena B
2006-10-03, 13:22
Inte nog med det:

Du kan ha tio figurer på samma realm (server) samtidigt.

Du kan ladda in flera 60-dagarskort direkt.

Du kan ha figurer i båda faktionerna om du vill (men då kan de inte skicka mail sins emellan, det kan man bara göra till figurer i samma faktion).

Visst är WoW härligt? :D

Figurer i båda faktioner? Vad menas med faktioner? Notera att det var länge sedan jag spelade wow.

nemd
2006-10-03, 13:34
Figurer i båda faktioner? Vad menas med faktioner? Notera att det var länge sedan jag spelade wow.

Alltså du kan ha en Allians gubbe och en Horde gubbe, men då måste man vara på en Normal eller RP server.

Helena B
2006-10-03, 13:38
Alltså du kan ha en Allians gubbe och en Horde gubbe, men då måste man vara på en Normal eller RP server.

Jaha att man kan ha båda på samma server. Normal eller RP, alltså inte pvp?

kaer
2006-10-03, 13:44
60 - paladin - stormscale
60 - priest - neptulon

Ny dator igår, fan vad det ska spelas ikväll =D

Beecher
2006-10-03, 16:25
härligt, en WoW tråd!
tror ni att det är nån chans att man hinner spela upp en druid från lvl 10 till 60 innan burning crusade? *popcorn*

Mago
2006-10-03, 16:46
SUN..hm ni fanns me på andred (pvp servern..va den nu hette) också va? Och sen mordred när den andra dog?

Jajjemen. :)

Kabuto
2006-10-03, 16:47
härligt, en WoW tråd!
tror ni att det är nån chans att man hinner spela upp en druid från lvl 10 till 60 innan burning crusade? *popcorn*

Lätt.

Grahn
2006-10-03, 16:52
härligt, en WoW tråd!
tror ni att det är nån chans att man hinner spela upp en druid från lvl 10 till 60 innan burning crusade? *popcorn*

Tar väl knappt en tio dagar eller ngt om du ligger på lite.

Helena B
2006-10-03, 16:59
Tar väl knappt en tio dagar eller ngt om du ligger på lite.

10 dagar? Ja kanske om man får hjälp av sina kompisar, men hur kul är det på en skala.

Grahn
2006-10-03, 17:01
10 dagar? Ja kanske om man får hjälp av sina kompisar, men hur kul är det på en skala.

Nej solo, ska du bostas går det fortare.

Kul, nej inte spec men frågan var ju hur fort det går att göra inte hur roligt det blir.

coxie
2006-10-03, 17:02
En druid drar du lätt upp till 60 på 6-7 dagar played. Drog min till 60 på 6 dagar, utan större hjälp av highlvls.

Snart är det dags för BC, kel'thuzad dör förhoppningsvis idag och sedan blir det paus fram till det släpps.

Kabuto
2006-10-03, 17:04
TBC lär ju dröja åtminstone 1 månad till tror jag..

Beecher
2006-10-03, 17:07
ok...behöver väl inte tokstressa, tänkte att man skulle lira upp en karaktär som ingen annan ras kan vara på alliance sidan, som inte heller draenei kan vara och då blev det druid, blir till att göra draenei shaman också...

ingen som har en cd key till skänks/salu?, sitter på nub trial account :Virro :(

coxie
2006-10-03, 17:16
TBC lär ju dröja åtminstone 1 månad till tror jag..

ja ungefär 4-6 veckor bör det ta, fick precis klartecken för att min guild får beta nycklar denna veckan så det är där jag kommer spendera större delen av min wow tid tills dess.

Garnax
2006-10-03, 18:29
Full Tier 2 Rogue nu, bara väntat 6 månader på Glovsen som aldrig
velat droppa...

nemd
2006-10-03, 18:36
http://www.wow-pro.com/node/692

Till er som vill levla fort. :)

Chris
2006-10-03, 19:33
Beckman88, jag spelade på Shattered hand jag också. Du kanske sett till mig, ex.-officer i Gosu, lvl60 shaman sharingan.

Tyvärr så har jag inte tid längre att spela när jag börjat på högskolan, men är inne ibland och spelar för skojs skull. Har lagt av med raidandet då, vi hade tagit 5 bossar i Naxxramas innan jag slutade.

Föresten, vår maintank heter Bäckman, bäst gearade tanken på horde-sidan. Lustigt ni har samma namn =)

Chris
2006-10-03, 19:36
Coxie, spelar du i nihilum eller liknande?

mulliy
2006-10-03, 20:31
Garnax. är du på bloodscalp ? ;D

LadyG
2006-10-03, 21:31
Så, vad kör ni helst? Priest? Druid? På min server ska alla (en grofv majoritet iaf) köra hunters av någon anledning :)

Mage eller Priest blir det nog om jag ska välja en ny, eller kanske Warlock... Har en förkärlek för casters :D

Kwon
2006-10-03, 21:33
Är du Horde LadyG? :D

Garnax
2006-10-03, 21:34
Min rogue gjorde lvl 60 på 10 dagars played utan att stressa, drog
upp crafts och slöa

Garnax
2006-10-03, 21:37
Garnax. är du på bloodscalp ? ;D

Ja i Hrafnin Flygur

nemd
2006-10-03, 21:45
Så, vad kör ni helst? Priest? Druid? På min server ska alla (en grofv majoritet iaf) köra hunters av någon anledning :)

Mage eller Priest blir det nog om jag ska välja en ny, eller kanske Warlock... Har en förkärlek för casters :D

Jag kör på en mage som är en jävligt kul karaktär när det gäller allround, ganska nice att raida med, skitkul att aoe sönder och se hela skärmen fyllas med dmg siffror. Är man frostmage så är det skitnice att köra svåra eliter solo. Och riktigt nice att levla upp också. ;F

Hunter kör dem ju mycket för den är lätt att äga med utan speciellt bra gear och levlar upp jädrans lätt, och springer ikapp en i BG's och ska dryga.

X-ecuter
2006-10-03, 21:58
Coxie, spelar du i nihilum eller liknande?

nihilium... tror jag ej :D skulle vetat de då // Kungen @ nihilium

LadyG
2006-10-03, 22:03
Är du Horde LadyG? :D

Hur i helsefyr visste du det??? :D

Kwon
2006-10-03, 22:05
Hur i helsefyr visste du det??? :D

Horde = Soussarna

Alliance = Alliansen

I nästa expansion får man slåss mot Khel Thuzad(Reinfelt)

Helena B
2006-10-03, 22:08
Så, vad kör ni helst? Priest? Druid? På min server ska alla (en grofv majoritet iaf) köra hunters av någon anledning :)

Mage eller Priest blir det nog om jag ska välja en ny, eller kanske Warlock... Har en förkärlek för casters :D

Jag var Hunter när jag spelade. Fast det var mest av feghet, behövde inte stå så när målet då :D Med min nya karaktär ska jag testa att vara mage.

Helena B
2006-10-03, 22:09
Horde = Soussarna

Alliance = Alliansen

I nästa expansion får man slåss mot Khel Thuzad(Reinfelt)

Usch säg inte så *grr27*

LadyG
2006-10-03, 22:19
Horde = Soussarna

Alliance = Alliansen

I nästa expansion får man slåss mot Khel Thuzad(Reinfelt)

:laugh:

Jag trodde det berodde på min förkärlek för våld och ondska; alla hävdar att horde är elakingarna, men de har inte sett skönheten i en rasande orc helt enkelt, eller den grace som trollen uppvisar när de breakdansar :D

Horde är inte elaka, de är bara missuppfattade :)

Alliance däremot är sissy-assed pansies som inte vågar annat än gömma sig bakom sina paladiner *rolleyes*

Chris
2006-10-03, 22:45
nihilium... tror jag ej :D skulle vetat de då // Kungen @ nihilium

King of the nerds! :D Snyggt jobbat med med kelthuzad. :>

Raidar ni lika hardcore som när racet till firstkill var igång?

Kwon
2006-10-03, 22:49
:laugh:

Jag trodde det berodde på min förkärlek för våld och ondska; alla hävdar att horde är elakingarna, men de har inte sett skönheten i en rasande orc helt enkelt, eller den grace som trollen uppvisar när de breakdansar :D

Horde är inte elaka, de är bara missuppfattade

Alliance däremot är sissy-assed pansies som inte vågar annat än gömma sig bakom sina paladiner

Jag körde Troll Shaman en gång! OBS det e inte breakdance, det e ju ginga från Capoeira! :D
http://student.educ.umu.se/~jonsvg02/Basics-filer/image001.gif

nemd
2006-10-03, 22:56
:laugh:

Jag trodde det berodde på min förkärlek för våld och ondska; alla hävdar att horde är elakingarna, men de har inte sett skönheten i en rasande orc helt enkelt, eller den grace som trollen uppvisar när de breakdansar :D

Horde är inte elaka, de är bara missuppfattade :)

Alliance däremot är sissy-assed pansies som inte vågar annat än gömma sig bakom sina paladiner *rolleyes*

Men snart så står hordsen också och gömmer sig bakom sina aldeles egna paladinfjollor. ;F


Det som är kul med mage är ju när man börjat få bra gear och en nice build kan ta ut en motståndare på bara några sekunder. ;F Nu snackar jag ju då om duel och BG. Men det är riktigt kul. ^^

Kabuto
2006-10-03, 23:22
Horde är ju de goda och alliance de onda. Att folk inte förstår det alltså :)

aliquis
2006-10-04, 01:51
Nej, inte alliance o horde på samma server.

nemd
2006-10-04, 01:54
Nej, inte alliance o horde på samma server.

Vaddå nej? Man kan ha en alliance och en horde på samma server.. aight. Om det är en Normal server.

Fjod0r
2006-10-04, 06:46
O hu

coxie
2006-10-04, 07:53
Coxie, spelar du i nihilum eller liknande?

nä inte nihilum, alliance>horde. Dock visste jag inte att kungen hänger här :D

coxie
2006-10-05, 10:10
Såg precis den nya south park episoden, så skön parodi har man inte sett på länge

Taririi
2006-10-05, 10:22
Såg precis den nya south park episoden, så skön parodi har man inte sett på länge

"How do you kill that which has no life?" :laugh:

Kabuto
2006-10-05, 11:32
Senaste south park avsnittet var riktigt roligt ^_^

LadyG
2006-10-05, 11:59
Men snart så står hordsen också och gömmer sig bakom sina aldeles egna paladinfjollor. ;F


Det som är kul med mage är ju när man börjat få bra gear och en nice build kan ta ut en motståndare på bara några sekunder. ;F Nu snackar jag ju då om duel och BG. Men det är riktigt kul. ^^

Det kommer aldrig att hända :D Delvis pga att Blizz aldrig kommer att göra Horde-paladiner *rolleyes*

Mage rockar, helt klart, fast jag tycker ju att en vass mage är bättre att ha i en instance än t ex en rouge. Fast jag har å andra sidan aldrig träffat en riktigt duktig rouge-spelare som skulle kunna visa mig vad en rouge egentligen ska vara bra på.

LadyG
2006-10-05, 12:00
Jag körde Troll Shaman en gång! OBS det e inte breakdance, det e ju ginga från Capoeira! :D
http://student.educ.umu.se/~jonsvg02/Basics-filer/image001.gif

Trollen dansar hur som helst, och de har helt klart de fräckaste movsen i hela WoW :)

Varför slutade du?

Kabuto
2006-10-05, 12:06
Det kommer aldrig att hända :D Delvis pga att Blizz aldrig kommer att göra Horde-paladiner *rolleyes*

Mage rockar, helt klart, fast jag tycker ju att en vass mage är bättre att ha i en instance än t ex en rouge. Fast jag har å andra sidan aldrig träffat en riktigt duktig rouge-spelare som skulle kunna visa mig vad en rouge egentligen ska vara bra på.

Försöker du vara ironisk nu eller?

Kan passa på att fråga vilken level du spelat till och vad du har spelat för instancer.

Ame
2006-10-05, 12:06
Det kommer aldrig att hända :D Delvis pga att Blizz aldrig kommer att göra Horde-paladiner *rolleyes*

I Burning Crusade så får horde Paladins.

Mage rockar, helt klart, fast jag tycker ju att en vass mage är bättre att ha i en instance än t ex en rouge. Fast jag har å andra sidan aldrig träffat en riktigt duktig rouge-spelare som skulle kunna visa mig vad en rouge egentligen ska vara bra på.
Rogue :whipped:

LadyG
2006-10-05, 12:25
Kan passa på att fråga vilken level du spelat till och vad du har spelat för instancer.

Som om det skulle vara svårt att dra upp en level 60? *slap*

Enda jag inte deltagit i än är aq20/40 till mitt stora förtret men så stora raids görs knappt längre nu när alla bara väntar på bc *rolleyes*

Du då?

LadyG
2006-10-05, 12:26
I Burning Crusade så får horde Paladins.

Rogue :whipped:

Ja, fast dig har jag aldrig spelat med så mitt påstpående kvarstår :)

kaer
2006-10-05, 12:35
Du har kört ZG/MC/BWL men hävdar att rogues inte gör ngn nytta?

Här är en liten film med en rogue, visserligen pvp, men det kanske kan ge en ide om vad rogues gör.
dps t ex.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=23562

LadyG
2006-10-05, 12:40
Du har kört ZG/MC/BWL men hävdar att rogues inte gör ngn nytta?

Här är en liten film med en rogue, visserligen pvp, men det kanske kan ge en ide om vad rogues gör.
dps t ex.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=23562

Men PvP roar mig inte längre *spy*

Hävdar inte att de inte gör någon nytta (annars skulle ju Blizz inte lagt in rouges eller hur?), bara att jag aldrig spelat med några bra rouges som kunnat mäta sig med en bra mage. (Sidenote: Warlocks är också otroligt bra att ha och på vissa ställen t om bättre än mage.)

Ame
2006-10-05, 12:47
Ja, fast dig har jag aldrig spelat med så mitt påstpående kvarstår :)
Jag tänkte mer på din stavning av rogue *innocent*

tuben
2006-10-05, 12:51
Haha senaste south park.
Kanske får en del riktiga wow-addicts att inse hur meningslöst spelet är :)

Kabuto
2006-10-05, 12:53
Som om det skulle vara svårt att dra upp en level 60?

Enda jag inte deltagit i än är aq20/40 till mitt stora förtret men så stora raids görs knappt längre nu när alla bara väntar på bc

Du då?

Nä det är ju inte svårt att spela upp till 60. Kanske därför du inte verkar ha någon koll? :booty: ;)

Var du ironisk i inlägget förut eller?

Själv så började jag med closed eu beta sen när hela släpptes började allt på Shattered Hand jag spela shaman kom upp till 60 ganska fort och på vägen upp var jag och några kompisar ledare för Evil Eye Tribe. Var ganska ökända för vår ganking på Shattered Hand på den tiden. Lämnade EET gick med i imperium som startades av de mest aktiva level 60s på servern (fanns inte överdrivet många då). 20e april 2005 samma dag som imperium skapades så tog vi onyxia tror vi var 10 dagar efter nilbog eller nåt var hyffsat tidiga, har kvar filmen på hårddisken om nån vill se :). Efter onyxia satsades det hårdare på MC när vi var vid ragnaros tog jag paus från spelandet och sommarjobbet 2005 började. Efter mitt ca 2 månader långa uppehåll tyckte jag inte det var roligt längre så jag slutade spela och sålde mitt konto.

Minns inte riktigt när jag köpte nytt konto men tror det var i mars,april nånting. Denna gång spelade jag upp en warlock som huvudkaraktär. Har full tier 2 och annan bra gear. Min guild raidar naxxramas jag tror dom tagit 6 eller 7 bossar, jag själv har bara raidat naxxramas fåtal gånger pga. det känns väldigt onödigt att vara där och kämpa när tBC är hyffsat nära och jag tycker inte det är lika roligt längre. Hoppas på en nytändning när tBC kommer.


Sådär nu fick du en liten kortfattad version av min wow-historia :thumbup: :laugh:

Ame
2006-10-05, 13:04
Spelar du på veknilash kabuto?

ugglan
2006-10-05, 13:05
nihilium... tror jag ej :D skulle vetat de då // Kungen @ nihilium

Skankigaste munken nånsin :Virro

Kabuto
2006-10-05, 13:48
Spelar du på veknilash kabuto?

Shattered Hand

LadyG
2006-10-05, 14:58
Jag tänkte mer på din stavning av rogue *innocent*

:em:

Shit det såg jag inte ens :D

LadyG
2006-10-05, 15:07
Var du ironisk i inlägget förut eller?
...
Sådär nu fick du en liten kortfattad version av min wow-historia :thumbup: :laugh:

Lite kattsparkade jag allt, trodde inte nån skulle ta det på allvar bara :)

Mycket har hänt sen closed beta, mer än jag trodde skulle hända faktiskt. Visst tittade jag på det då (å yrkets vägnar), testade, avfärdade detsom ännu ett mmorpg (ja, jag vet jag vet, jag missbedömde spelets magnetism katastrofalt) och blev fast i ett obevakat ögonblick nångång hösten 2005 när jag skulle göra ett reportage med fakta från WoW. "...skulle bara kolla en sak..." hette det.

Har spelat hunter hela vägen, mage, priest och larvat runt med en warlock som aldrig kommer att bli bra. Har dock aldrig spelat Alliance mer än upp till level 15 :em:

Besvarade det din fråga :)

Kabuto
2006-10-05, 15:13
:thumbup:

passar på att skriva en länk också
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=31013618&sid=1

coxie
2006-10-05, 15:37
Nä det är ju inte svårt att spela upp till 60. Kanske därför du inte verkar ha någon koll? :booty: ;)

Var du ironisk i inlägget förut eller?

Själv så började jag med closed eu beta sen när hela släpptes började allt på Shattered Hand jag spela shaman kom upp till 60 ganska fort och på vägen upp var jag och några kompisar ledare för Evil Eye Tribe. Var ganska ökända för vår ganking på Shattered Hand på den tiden. Lämnade EET gick med i imperium som startades av de mest aktiva level 60s på servern (fanns inte överdrivet många då). 20e april 2005 samma dag som imperium skapades så tog vi onyxia tror vi var 10 dagar efter nilbog eller nåt var hyffsat tidiga, har kvar filmen på hårddisken om nån vill se :). Efter onyxia satsades det hårdare på MC när vi var vid ragnaros tog jag paus från spelandet och sommarjobbet 2005 började. Efter mitt ca 2 månader långa uppehåll tyckte jag inte det var roligt längre så jag slutade spela och sålde mitt konto.

Minns inte riktigt när jag köpte nytt konto men tror det var i mars,april nånting. Denna gång spelade jag upp en warlock som huvudkaraktär. Har full tier 2 och annan bra gear. Min guild raidar naxxramas jag tror dom tagit 6 eller 7 bossar, jag själv har bara raidat naxxramas fåtal gånger pga. det känns väldigt onödigt att vara där och kämpa när tBC är hyffsat nära och jag tycker inte det är lika roligt längre. Hoppas på en nytändning när tBC kommer.


Sådär nu fick du en liten kortfattad version av min wow-historia :thumbup: :laugh:

Om du lirade i Imperium så minns du kanske våra extremt roliga 12h fighter i azhara om azuregos.

Från en i Memento Mori

Kabuto
2006-10-05, 15:54
Haha jo det gör jag :D

Ni var alltid så dryga :]

Drfg
2006-10-05, 15:58
Haha senaste south park.
Kanske får en del riktiga wow-addicts att inse hur meningslöst spelet är :)

Klart det är meningslöst, men det är kul =)

Kwon
2006-10-05, 15:58
Trollen dansar hur som helst, och de har helt klart de fräckaste movsen i hela WoW :)

Varför slutade du?

Hörde att Lady G skulle börja lira och antog att hon skulle sno all lewt från mig när vi raidade lejon i barrens alt Onyxia så jag slutade.

LadyG
2006-10-05, 16:30
Hörde att Lady G skulle börja lira och antog att hon skulle sno all lewt från mig när vi raidade lejon i barrens alt Onyxia så jag slutade.

Erkänn, du blev byxis för att du skulle åka på spö av en tjej :)

aliquis
2006-10-05, 16:40
Shattered HandGuild?Om du lirade i Imperium så minns du kanske våra extremt roliga 12h fighter i azhara om azuregos.

Från en i Memento MoriVar texten från en i MM eller är du med i MM? Aya är min ven.

Om jag hade behållit mitt wow istället för att låta en polare ta det hade jag också spelat i MM ;/

Beecher
2006-10-05, 16:42
jag var stållt guild officer för mages i The Flaming Skulls om någon minns den SH guilden.... numera Skull Collectors på frostmane, fast nu lirar jag på hellscream med mina syskon och irl vänner :naughty:

Kwon
2006-10-05, 16:50
Erkänn, du blev byxis för att du skulle åka på spö av en tjej :)

Somewhat, yeah.. :em: :D

Einar
2006-10-05, 16:56
..Om jag hade behållit mitt wow istället för att låta en polare ta det hade jag också spelat i MM ;/

Hade jag behållit mitt wow så hade jag spelat i antingen Nihilum (dit mina gm och officers slöt sig) eller någon av de undre top3 guildsen på magtheridon.. då lär man inte ha haft något liv alls.

Nej, tacka vet jag fps-spelen. :hbang: Logga på en server, spela i 30 minuter för lite instant action och sen stänga ner för att göra annat. Det funkar mycket bättre :)

Kabuto
2006-10-05, 17:01
Guild?

Börja med Evil Eye Tribe och var med som ledare där sen blev det imperium som senare blev insperation och nu på frostmane in exelcis

coxie
2006-10-05, 17:01
Guild?Var texten från en i MM eller är du med i MM? Aya är min ven.

Om jag hade behållit mitt wow istället för att låta en polare ta det hade jag också spelat i MM ;/

Lirar fortfarande i MM, och ayagnåm är kvar :D

aliquis
2006-10-05, 17:03
Lirar fortfarande i MM, och ayagnåm är kvar :DJag vet, men han jobbar ju nu ;)

Kabuto
2006-10-05, 17:08
Börja med Evil Eye Tribe och var med som ledare där sen blev det imperium som senare blev insperation och nu på frostmane in exelcis

Oj blev lite fel. Jag slutade spela före de flyttade till frostmane osv osv..

Chris
2006-10-05, 18:55
Börja med Evil Eye Tribe och var med som ledare där sen blev det imperium som senare blev insperation och nu på frostmane in exelcis

Munkki?

Helena B
2006-10-05, 21:18
Yes imorgon kommer jag börja spela igen, efter 1.5 års uppehåll (bådar inte gott).

En fråga till er som har lite koll, antar att min gamla server är full nu. När expansionen kommer med nya raser kommer man att kunna använda raserna på alla servrar eller kommer det då att startas nya servrar?

Kabuto
2006-10-05, 21:21
Munkki?

Nää, var shaman när jag spelade i imp,insp osv..


Helena B >> Alla servrar, men finns ju många fulla där man man inte kan starta nåt nytt..

Kwon
2006-10-05, 21:36
Yes imorgon kommer jag börja spela igen, efter 1.5 års uppehåll (bådar inte gott).

En fråga till er som har lite koll, antar att min gamla server är full nu. När expansionen kommer med nya raser kommer man att kunna använda raserna på alla servrar eller kommer det då att startas nya servrar?

Behöver du tips ere bara att planera i förväg här http://www.wow-loot.com./

Chris
2006-10-05, 21:45
Nää, var shaman när jag spelade i imp,insp osv..


Helena B >> Alla servrar, men finns ju många fulla där man man inte kan starta nåt nytt..

Manduloome, Dissector? Tycker man borde känna igen vem du är, berätta nu! Wambo spelar ju i mitt guild, eller ja, spelade, han kanske du känner?

Kabuto
2006-10-05, 21:49
Disector känner jag ganska bra han spelade i evil eye tribe ett tag före imp startades. Wambo känner jag inte riktigt igen. Tror inte han spelade samtidigt som mig.

Tror jag ska hålla inne med nicket tills du gissat rätt :devil:

Helena B
2006-10-05, 21:51
Behöver du tips ere bara att planera i förväg här http://www.wow-loot.com./

Tack vad snällt, men det där är överkurs för mig. Prio nummer ett är att inte bli dödad av hordes :D Det lär dröja innan jag kommer kunna förstå sånt där. Men jag har lagt till den i favoriter.

Kwon
2006-10-05, 21:52
Tack vad snällt, men det där är överkurs för mig. Prio nummer ett är att inte bli dödad av hordes :D Det lär dröja innan jag kommer kunna förstå sånt där. Men jag har lagt till den i favoriter.

Först så måste du ju komma underfund med vad du är för typ.

Är du en krigare? Har du kort stubin? Tappar då tålamodet fort och går in i ett bärsärkarraseri?

Chris
2006-10-05, 21:55
Disector känner jag ganska bra han spelade i evil eye tribe ett tag före imp startades. Wambo känner jag inte riktigt igen. Tror inte han spelade samtidigt som mig.

Tror jag ska hålla inne med nicket tills du gissat rätt :devil:

Wambo hade ju full tier 2 redan innan tier2 nya grafiken var skapad, så han är ju rätt oldschool.

Torg? Wiizz?
Har inga mer shamaners namn i huvet. Men känner med stor sannolik igen dig om ja hör namnet. Aja. :P

Jag spelade ju också shaman, 540 spelldamage nånting har jag. Riktigt skoj att pvpa med elementalspecc. :)

Kabuto
2006-10-05, 22:04
Jag slutade spela med shamanen ungefär när bwl lanserades. Hade Wambo så tur att han hade hunnit få från MC? minns inte exakt om vi i EU missade när tier 2 kunde droppa i mc...

Vad hette du då? och vilken guild?

Chris
2006-10-05, 22:10
Jag slutade spela med shamanen ungefär när bwl lanserades. Hade Wambo så tur att han hade hunnit få från MC? minns inte exakt om vi i EU missade när tier 2 kunde droppa i mc...

Vad hette du då? och vilken guild?

Tier 2 legsen får du ju i MC och huvet från Onyxia, men även fast du kunde få hela setet när BWL lanserades så var ju inte grafiken klar, utan alla items såg riktigt dåliga ut. Nu ser man ju faktiskt rätt ball ut i tier 2. Visste du inte att när BWL kom så var inte tier 2 "klart"? Kom ihåg att ten storms såg ut typ som wildheartsettet, fast blått.

Heter Sharingan, orc shaman. Spelade i Protectors of the horde på den gamla goda tiden, efter det "The Rising" och sen Gosu (där jag fastnade resten av tiden, grymt guild)

Helena B
2006-10-05, 22:12
Först så måste du ju komma underfund med vad du är för typ.

Är du en krigare? Har du kort stubin? Tappar då tålamodet fort och går in i ett bärsärkarraseri?

Vad jag är för typ? Hmm jag är nog ganska feg så jag brukar alltid skaffa mig en bodyguard.

Kwon
2006-10-05, 22:14
Vad jag är för typ? Hmm jag är nog ganska feg så jag brukar alltid skaffa mig en bodyguard.

Warlock eller Hunter alltså?

Klicka isf på din typ och läs igenom rekommendationerna.

Du kan även välja mellan alla instanser (för 20-40 pers) och kolla de "krejjer" som är bäst för din klasstyp.

Kabuto
2006-10-05, 22:23
Jo det vet jag. Men det jag pratade om var för väääldigt längesen (tror det blev bort patchat före EU började vara i MC och härja) så droppades stort sett alla tier 2 delar i MC. Och tänkte då att wambo hade fått sin tier 2 därifrån. Men om jag minns rätt så hann inte särskilt många i EU med det.
Så jag antar han fick mesta av tier 2 från bwl?

Helena B
2006-10-05, 23:12
Warlock eller Hunter alltså?

Klicka isf på din typ och läs igenom rekommendationerna.

Du kan även välja mellan alla instanser (för 20-40 pers) och kolla de "krejjer" som är bäst för din klasstyp.

Hunter har jag alltid varit. Tänkte testa på mage denna gång. Jo jag tittade igenom sidan, men jag förstår inte riktigt...

Kwon
2006-10-05, 23:13
Hunter har jag alltid varit. Tänkte testa på mage denna gång. Jo jag tittade igenom sidan, men jag förstår inte riktigt...

Ok, längst upp ser du länkar för klasserna du kan klicka på (Mage, Warrior, Lasse etc).

Börja med det och klicka på Mage. Kan vara bra rekommendationer för dig.

nemd
2006-10-05, 23:13
Hunter har jag alltid varit. Tänkte testa på mage denna gång. Jo jag tittade igenom sidan, men jag förstår inte riktigt...

Wohoo nice. Mage är riktigt nice. :D

Kwon
2006-10-05, 23:17
Hunter har jag alltid varit. Tänkte testa på mage denna gång. Jo jag tittade igenom sidan, men jag förstår inte riktigt...

Efter du bemästrat Mage-sektionen och kommit en bit in i liret senare, kan du klicka på länkarna Raid-Content (20-man) och Raid-Content (40-man).

nemd
2006-10-05, 23:31
Efter du bemästrat Mage-sektionen och kommit en bit in i liret senare, kan du klicka på länkarna Raid-Content (20-man) och Raid-Content (40-man).

Det där med loot behöver man egentligen inte bry sig om för ens man kommer bortåt 60.

Helena B
2006-10-06, 14:51
Det där med loot behöver man egentligen inte bry sig om för ens man kommer bortåt 60.

Menar det, jag får ändå aldrig något bra...inte när man slår med tärningarna iaf.

Nu är det installerat och klart....lets go *popcorn*

Helena B
2006-10-06, 15:17
Menar det, jag får ändå aldrig något bra...inte när man slår med tärningarna iaf.

Nu är det installerat och klart....lets go *popcorn*

Där fick jag så jag teg, 8 h tar det att ladda ner något patch till spelet *screwy* Så vid midnatt kan jag alltså börja lira.

Kwon
2006-10-06, 15:59
Där fick jag så jag teg, 8 h tar det att ladda ner något patch till spelet *screwy* Så vid midnatt kan jag alltså börja lira.

Att du bara har mage att lira mage! ;)

Kaew
2006-10-06, 16:47
Senaste avsnittet av Southpark har wow som tema , riktigt roligt !

Beecher
2006-10-06, 16:50
var får jag tag i det där south park avsnittet? :confused: :(

Kabuto
2006-10-06, 16:51
Internet :P

Beecher
2006-10-06, 16:52
Internet :P
var på internet får jag tag i det där south park avsnittet? :confused: :(

Kwon
2006-10-06, 16:56
var på internet får jag tag i det där south park avsnittet? :confused: :(

orm-oE_9zjA
bQjR9EOwHuw
Xz5rP4OcHVg
Y8Uu7spdSKQ
6eIjJWP74uQ

mrburns
2006-10-06, 17:03
på www.mrtwig.net kan du ladda hem i både rm och avi format.
(torrent)
rm formatet duger helt klart och går skitfort att ladda hem.

Avsnittet ägde btw!!!

How do you kill... Which has no life?

Kwon
2006-10-06, 17:38
Här kan man också se episoden

http://www.wowsouthpark.com/

Beecher
2006-10-06, 18:00
jag har inte skrattat så gott på länge åt någon serie :laugh: MEEER!

nemd
2006-10-07, 01:26
hahah kungligaste avsnittet :D

Rellos_87
2006-10-07, 11:00
Funderar på att börja lira lite igen, någon som kan tipsa om en relativt ny PvP-server som det inte är för många 1337z0rs på?

coxie
2006-10-07, 12:00
Funderar på att börja lira lite igen, någon som kan tipsa om en relativt ny PvP-server som det inte är för många 1337z0rs på?

de flesta pvp-servarna på EU är gamla, var ett bra tag sedan de la till nya och iom transfers så finns det "1337-kids" på alla servrar nu. Spelar själv på frostmane vilket har en del high-end guilder men även många som är "softcore". Vill du ha många svenskar att spela med så starta på shattered hand.

Beecher
2006-10-07, 12:08
Funderar på att börja lira lite igen, någon som kan tipsa om en relativt ny PvP-server som det inte är för många 1337z0rs på?
normal server for tha winzor *flex*

dared
2006-10-07, 12:12
Haha South park ftw!

Fyfan vad Guildledar-sterotypen knäckte på han som inte hade något liv. Exakt så jag tänker mig riktigt seriösa woware faktiskt. haha

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Fem tummar får avsnittet.

nemd
2006-10-07, 13:32
Haha South park ftw!

Fyfan vad Guildledar-sterotypen knäckte på han som inte hade något liv. Exakt så jag tänker mig riktigt seriösa woware faktiskt. haha

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Fem tummar får avsnittet.

Men där har du ju fel. Visst det finns nog många sånna också. Men våra raidledare och klassledare som var dem mest seriösa såg inte ut så och de flesta hade ett fungerande liv, bra jobb, fru, barn m.m. Det är fler "normala" folk än vad man kan tro som är s.k seriösa spelare. ;F

Antosh
2006-10-07, 14:04
Men där har du ju fel. Visst det finns nog många sånna också. Men våra raidledare och klassledare som var dem mest seriösa såg inte ut så och de flesta hade ett fungerande liv, bra jobb, fru, barn m.m. Det är fler "normala" folk än vad man kan tro som är s.k seriösa spelare. ;F

+1 på det

Har varit med i flertalet guilder i olika spel genom åren. Många av de bästa guildledarna har i verkligheten varit framgångsrika, en hel del på ledande positioner och med ordnade liv i övrigt


Fördomar 4tw :)

coxie
2006-10-07, 15:27
+1 på det

Har varit med i flertalet guilder i olika spel genom åren. Många av de bästa guildledarna har i verkligheten varit framgångsrika, en hel del på ledande positioner och med ordnade liv i övrigt


Fördomar 4tw :)

hmm min guildledare är tyvärr just en sådan stereotyp, han lever på sin flickvän och på de bidrag hans 2 barn ger honom. Pendlar mellan socialbidrag, pappaledig samt a-kassa.

Tycker faktiskt synd om sådana individer som struntar i allt förutom sitt spel och sin guild.

Tenzu
2006-10-07, 16:17
hmm min guildledare är tyvärr just en sådan stereotyp, han lever på sin flickvän och på de bidrag hans 2 barn ger honom. Pendlar mellan socialbidrag, pappaledig samt a-kassa.

Tycker faktiskt synd om sådana individer som struntar i allt förutom sitt spel och sin guild.
Precis, beror på nivån som sagt. Inte många andra spel där 5h/day är "casual". I topguilderna där medlemmarna snittar 10h+/dag så lägger guildledaren i princip varje vaken timme på spelet och då kan han ju lycka till med att hålla ett jobb.
Jo sorgligt många som har spelet som verklighetsflykt från sitt raserade liv.


Grymt southpark avsnitt förresten :laugh:

tossefar
2006-10-07, 16:20
hmm min guildledare är tyvärr just en sådan stereotyp, han lever på sin flickvän och på de bidrag hans 2 barn ger honom. Pendlar mellan socialbidrag, pappaledig samt a-kassa.

Tycker faktiskt synd om sådana individer som struntar i allt förutom sitt spel och sin guild.
Men bally har å andra sidan snyggast raid attendance i världen :P

Tricklev
2006-10-07, 16:35
Precis, beror på nivån som sagt. Inte många andra spel där 5h/day är "casual". I topguilderna där medlemmarna snittar 10h+/dag så lägger guildledaren i princip varje vaken timme på spelet och då kan han ju lycka till med att hålla ett jobb.
Jo sorgligt många som har spelet som verklighetsflykt från sitt raserade liv.


Grymt southpark avsnitt förresten :laugh:

10th+/per dag är inte så jätte vanligt ens i dom hårdaste guilderna, så länge raidar man inte, och så länge man har bra attendence där (samt hjälper till med potions o har pengar för rep costs etc) så brukar ingen tvinga dig att grinda i silithus i 4 timmar per dag.

coxie
2006-10-07, 16:38
Men bally har å andra sidan snyggast raid attendance i världen :P

jo sjukt dedikerat till spelet och underbar som person, men fattar inte hur hans flickvän står ut med det.

coxie
2006-10-07, 16:40
10th+/per dag är inte så jätte vanligt ens i dom hårdaste guilderna, så länge raidar man inte, och så länge man har bra attendence där (samt hjälper till med potions o har pengar för rep costs etc) så brukar ingen tvinga dig att grinda i silithus i 4 timmar per dag.

Jo men när det går en titan+pots varje dag så tar det tid innan raids, sedan vill många pvpa lite på dagarna med så 10h per dag är det många som spelar.

Tenzu
2006-10-07, 16:45
10th+/per dag är inte så jätte vanligt ens i dom hårdaste guilderna, så länge raidar man inte, och så länge man har bra attendence där (samt hjälper till med potions o har pengar för rep costs etc) så brukar ingen tvinga dig att grinda i silithus i 4 timmar per dag.
Nä 40p raiderna är bara 5h/dag för det mesta men sen går det tid till annat och GL har en del annat att stöka med dessutom. Som vanlig medlem klarar man sig på lite mindre visst men de flesta är ändå online mycket mer än under raidtiden.

Tricklev
2006-10-07, 16:49
Jo men när det går en titan+pots varje dag så tar det tid innan raids, sedan vill många pvpa lite på dagarna med så 10h per dag är det många som spelar.

Jo dom existerar, men jag vet också att man kan raida top endgame utan att spendera mer än 5timmar per dag på raid.

coxie
2006-10-07, 17:05
Jo dom existerar, men jag vet också att man kan raida top endgame utan att spendera mer än 5timmar per dag på raid.

jo självklart går det, studerar själv 40p per termin och jobbar upptill, dock tvingas jag ibland köpa guld för att ha råd att raida.

Garnax
2006-10-07, 17:05
bara att jag aldrig spelat med några bra rouges som kunnat mäta sig med en bra mage.

Konstigt...

Min rogue gör ensam i MC runt 8% av raidens totala DPS med en total critt% på runt 45% och ingen mage är ens nära det. Jag toppar alltid dmg listan och under mig brukar det finnas en dps warrior, ett par hunters, fler rogues men dock inga mages.

Mages är bra till mycket i raider, men kan aldrig ta rogues plats för ren DPS.

Jag är då full Tier 2 rogue, vi dansar igenom MC(ca 3h)/BWL(ca 3h)/ZG(ca 2.5h)/AQ20(ca 2.5h) och
tar självklart Onyxia (på 20 pers)
och arbetar inne i AQ40 och Naxx. Vi är ingen elite guild så vi är
runt 60-70 raid aktiva spelare, så det är en viss rotation

Garnax
2006-10-07, 17:09
Nä 40p raiderna är bara 5h/dag för det mesta men sen går det tid till annat och GL har en del annat att stöka med dessutom. Som vanlig medlem klarar man sig på lite mindre visst men de flesta är ändå online mycket mer än under raidtiden.

Min guild har aldrig raidat längre än mellan 19:00 och 23:00, när vi inte kom till längre än Garr på den tiden i MC så körde vi andra delen en annan dag.

Som du kan läsa i min post över denna så är så längre inte fallet
och det har inte drabbats och direkt hårt att raida lite lungnare
emot elite, dessutom utöver att vi klarar oss bra i instancerna så
klarar vi bortfall av spelare då vi har ordentligt med reserver

Tenzu
2006-10-07, 17:20
Tror folk i tråden har lite olika definition på topguild, jag menar de 10-20 guilder som tävlar om world first. tex så drog drakarna en del timmar för att få nr-gear till AQ(särskilt när de var buggade haha det var sinnes då), spelar inte längre dock.

Naxx är ju rensat nu för topguilderna och då blir det ju slappt ett tag fram tills nästa nya instans kommer.

coxie
2006-10-07, 17:29
Tror folk i tråden har lite olika definition på topguild, jag menar de 10-20 guilder som tävlar om world first. tex så drog drakarna en del timmar för att få nr-gear till AQ(särskilt när de var buggade haha det var sinnes då), spelar inte längre dock.

Naxx är ju rensat nu för topguilderna och då blir det ju slappt ett tag fram tills nästa nya instans kommer.

jo topp guild är man i dag om man clearat hela naxx eller är nära att göra det.

blekfet2
2006-10-07, 17:42
Avslutade mitt konto nyligen, satan vad mycket mer tid man fick över till verkligheten :thumbup:

Tricklev
2006-10-07, 18:08
Tror folk i tråden har lite olika definition på topguild, jag menar de 10-20 guilder som tävlar om world first. tex så drog drakarna en del timmar för att få nr-gear till AQ(särskilt när de var buggade haha det var sinnes då), spelar inte längre dock.

Naxx är ju rensat nu för topguilderna och då blir det ju slappt ett tag fram tills nästa nya instans kommer.

Dom menade jag också, guilder som ännu inte har tagit C´thun och är riktigt nära att ta alla i Naxx är inte top endgame guilder, även om dom garanterat är endgame.

Tricklev
2006-10-07, 18:08
Avslutade mitt konto nyligen, satan vad mycket mer tid man fick över till verkligheten :thumbup:

Det där håller jag dock med om, grymmt mycket tid har jag över nu.


Till kolozzeum.... =/

Helena B
2006-10-07, 18:43
Är det ingen som spelar på Spinebreaker?

Garnax
2006-10-07, 18:49
Tror folk i tråden har lite olika definition på topguild, jag menar de 10-20 guilder som tävlar om world first. tex så drog drakarna en del timmar för att få nr-gear till AQ(särskilt när de var buggade haha det var sinnes då), spelar inte längre dock.

Naxx är ju rensat nu för topguilderna och då blir det ju slappt ett tag fram tills nästa nya instans kommer.

topp och elite är inte samma sak....

Dom som leder och kommit längst är topp, dom som genom regler
styr sitt raidande och spelarna väldigt hårt är elite.

Det senare brukar dock vara en förutsättning för att kunna vara topp...

Dock ska man klart veta att man får offra väldigt mycket som spelare
för att klara den där instancen 3 månader innan andra...

FreCKo
2006-10-07, 19:05
en fråga: hur mycket tid per dag lägger ni ner på WoW?

blekfet2
2006-10-07, 19:17
en fråga: hur mycket tid per dag lägger ni ner på WoW?


0 nu ,men jag kan säga att jag totalt spelat i ungefär 950h :em:


tragiskt, javisst *slap*

Helena B
2006-10-07, 19:27
Är det ingen som spelar på Spinebreaker?

Jag menar Dragonmaw...

ugglan
2006-10-08, 02:02
Funderar på att börja lira lite igen, någon som kan tipsa om en relativt ny PvP-server som det inte är för många 1337z0rs på?

Darksorrow, visserligen märkt 'Full', men vi har bara en guild som har nämnvärd progress i nax.

ugglan
2006-10-08, 02:05
0 nu ,men jag kan säga att jag totalt spelat i ungefär 950h :em:


tragiskt, javisst *slap*

är ju knappt 40 dagar, bättre kan du!

Helena B
2006-10-08, 04:42
Vilket spel :D Första gången jag dog var i en hiss (?) sedan blev jag indragen i en instance med alldeles för höga lvl monster. Det var jag lvl 9 och fyra stycken lvl 60 gubbar..vilka lirare alltså...fattar inte vad jag skulle med och göra där. Men seriöst vilka trevliga personer det finns att prata med....Kul kul *popcorn*

Nu är det iaf dags att sova :sleep:

Rellos_87
2006-10-14, 12:44
Någon som vet vad det är för fel om det står "Disconnected from server" när man försöker logga in? Har varit så i 2 dagar nu, smått störigt.

blekfet2
2006-10-14, 12:51
är ju knappt 40 dagar, bättre kan du!


sedan i april :em:

sammy1
2006-10-14, 12:51
Säljer min lvl 60 rouge med massa endgame blåa items ettpar hundra gul och alla originalskivor om nån är intresserad =) PÅ stormreaver

600:-

blekfet2
2006-10-14, 12:53
Säljer min lvl 60 rouge med massa endgame blåa items ettpar hundra gul och alla originalskivor om nån är intresserad =) PÅ stormreaver

600:-


Nästan mer tragiskt att sälja en gubbe än att spela wow :D

coxie
2006-10-14, 13:21
en fråga: hur mycket tid per dag lägger ni ner på WoW?

runt 200 dagar sedan release, release var februari 2005.

krilleh
2006-10-28, 18:03
Ska börja lira mage tänkte jag. vilken ras är bäst till de? vill va horde iaf :D

Sen undrar jag också vilken den nyaste servern är och när den kom ut :D

Kurash
2006-10-28, 18:26
Säljer min lvl 60 rouge med massa endgame blåa items ettpar hundra gul och alla originalskivor om nån är intresserad =) PÅ stormreaver

600:-

Jag spelade på Stormreaver! I Deathrow/Asylum.

Kabuto
2006-10-28, 18:37
Ska börja lira mage tänkte jag. vilken ras är bäst till de? vill va horde iaf :D

Sen undrar jag också vilken den nyaste servern är och när den kom ut :D

Man väljer ju den ras man tycker ser häftigast ut! *grr27*

Undead är nog bäst, will of the forsaken är en grym racial...

aliquis
2006-11-11, 19:24
En kompis har visst blivit erbjuden 3500 euro för sin gubbe, varför säljer man inte då? ;/

Tigerkotten
2006-11-11, 19:32
Nu är jag inte insatt i WoW speciellt, men jag tvivlar på det. För snart kommer det där burning crusade grejset, och då är frågan hur bra det man nu har kommer vara när det väl släppts. Så 3,5k euro låter lite väl mycket. Men jag har ingen aning om hur bra saker som finns nu kommer vara då, kanske har många uber uber uber rare stuff. Vad vet jag :D

aliquis
2006-11-11, 19:44
Nu är jag inte insatt i WoW speciellt, men jag tvivlar på det. För snart kommer det där burning crusade grejset, och då är frågan hur bra det man nu har kommer vara när det väl släppts. Så 3,5k euro låter lite väl mycket. Men jag har ingen aning om hur bra saker som finns nu kommer vara då, kanske har många uber uber uber rare stuff. Vad vet jag :DTror han har spelat burning crusadebeta rätt länge så han har nog koll på vad han vill ha o så i expansionen iaf.

Tigerkotten
2006-11-11, 20:01
So? Det kommer väl säkert nya items som e bättre än de som finns? Som sagt inte insatt i det där, låter lite väl mycket bara.

Men spana ebay du så får du säkert en idé vad konton kanske kan gå för :)

Tabbe
2006-11-11, 20:20
Nagon som fatt tag i en TBC beta key?

Skulle fan betala for att spela det :P

Har sjalv en rogue 60 pa Trollbane, spelat for mkt..
ca 150-200 dagar played pa alla chars.

Hermanssson
2006-11-11, 21:07
http://www.badongo.com/pic/344471

Deletad sedan snart ett år tillbaks.

Nithian
2006-11-11, 21:12
Lirade Closed beta, open beta, korea betan, köpte spelet dagen innan det kom ut i sverige, lirade lite mindre än 1½ år.

Sålde warriorn precis innan AQ40 kom ut, 3000 kr.


Jävligt roligt spel, om man spelar med rätt folk. Dock så tog det över mitt liv så jag var tvungen att göra mig av med skiten. :thumbup:

Dissector
2006-11-11, 21:18
Hay! Kul att denna tråden kom upp igen =) Tankade ett gratis trial-account för lite mer än en vecka sen. Har precis gått ut. Gissa vem som ska gå och köpa hela köret på måndag :D


Helt underbart spel. Kommer förmodligen spela på Deathwing. Har många kompisar som lirar där. Undead mage har jag bestämt mig för att köra.

Nu kommer väl iofs de flesta gå över till Burning Crusade när det kommer.

aliquis
2006-11-11, 21:26
So? Det kommer väl säkert nya items som e bättre än de som finns? Som sagt inte insatt i det där, låter lite väl mycket bara.

Men spana ebay du så får du säkert en idé vad konton kanske kan gå för :)Han är ju plo ;)

Vet inte om de slänger in så mycket mer items allteftersom? Men visst, några kanske.

Tricklev
2006-11-11, 21:27
Han är ju plo ;)

Vet inte om de slänger in så mycket mer items allteftersom? Men visst, några kanske.

Ja, dom kommer slänga in en massa mer nya items.

Nej din polare får inte 3500Euro/dollar/pund/kronor ens för den, han överdriver.

Tigerkotten
2006-11-11, 21:32
3500kr låter ju inte osannolikt.

aliquis
2006-11-11, 21:55
Ja, dom kommer slänga in en massa mer nya items.

Nej din polare får inte 3500Euro/dollar/pund/kronor ens för den, han överdriver.Nej, han överdriver inte, han har ju redan blivit erbjuden det.

Två bekanta sålde sina för aslänge sedan för runt 4500 och 8000 tror jag.

3500kr är ju ingenting, det går ju asmånga konton för.

Tigerkotten
2006-11-11, 22:04
Nej, han överdriver inte, han har ju redan blivit erbjuden det.

Två bekanta sålde sina för aslänge sedan för runt 4500 och 8000 tror jag.

3500kr är ju ingenting, det går ju asmånga konton för.


http://video-games.search.ebay.com/world-of-warcraft_Internet-Games_W0QQfsooZ2QQfsopZ3QQsacatZ1654QQsbrsrtZd

Inte finns det någon som fått ett bud över 2k euro iaf. Högsta 1500$

Som sagt jag tvilar på din polare :)

Nithian
2006-11-11, 22:04
Nej, han överdriver inte, han har ju redan blivit erbjuden det.

Två bekanta sålde sina för aslänge sedan för runt 4500 och 8000 tror jag.

3500kr är ju ingenting, det går ju asmånga konton för.



När blev 3500 kr 3500 Euro?