handdator

Visa fullständig version : Antiöstrogener olagligt?


mallex
2006-05-05, 14:28
jag har två frågor jag skulle vilja ha svar på, om ni tycker det är olämpligt att fråga om sånt i forumet så får ni väll ta bort tråden.

För det första, är antiöstrogener olagliga att inneha eller använda?

Och sen, det ska ju förebygga så att man inte får bitch tits vid användning av anabola, borde det inte göra så att tonårs gyno försvinner?

ugglan
2006-05-05, 14:30
Nej det blockerar bara östrogenreceptorerna, det tar inte bort något vad jag vet.

jwzrd
2006-05-05, 14:31
Fel forum för den här frågan eftersom det inte går att svara på den utan att röja loss "för djupt" i ämnet. OM du har tonårs-gynekomasti så är det smidigare om du pratar med läkare om det, eller googlar för att få svar.

jwzrd
2006-05-05, 14:31
Nej det blockerar bara östrogenreceptorerna, det tar inte bort något vad jag vet.

Bra ide att svara om du inte vet.

ugglan
2006-05-05, 14:39
Det har inte fungerat för mig iaf, jag testade på min tonårsgyno för några år sen. Provade både tamoxifen och anastrozole.

så mycket vet jag iaf.

Piranha
2006-05-05, 14:40
Dem är med i listan över dopingklassade medel iaf.

Tolkia
2006-05-05, 14:46
Läs den här forskningsplanen (http://www.sos.ki.se/forskning/handkirurgen/glenmark.html)för en fingervisning om vilka system i kroppen som påverkas av östrogener. Och som du alltså fipplar med om du börjar medicinera. FASS säger så här (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19760428000027&DocTypeID=3&UserTypeID=0)om ett vanligt läkemedel i klassen (kul biverkningar).

Jag skulle inte rekommendera att man laborerar med det på egen hand.

michael
2006-05-05, 16:35
Allt som höjer androgenhalten vare sig naturligt eller ickenaturligt klassas som doping, då antiöstrogener har den effekten faller de under dopinglagen.

jwzrd
2006-05-05, 16:37
Allt som höjer androgenhalten vare sig naturligt eller ickenaturligt klassas som doping, då antiöstrogener har den effekten faller de under dopinglagen.

Erm, antriöstrogener höjer inte androgenhalten så vitt jag vet. Faktum är att du som vanlig byggare/tränande antagligen får en sämre träningseffekt om nu anti-östrogenpreparatet skulle verka.