handdator

Visa fullständig version : Löst fett runt magen..?


martynj
2006-05-05, 01:24
Hallå!
Jag har (som tidigare nämts) fått lite lösare fett kring magen i med min deff.
Som jag har fått höra kan man använda en rad olika salvor och blandningar för att dra ihop huden och därmed definiera musklerna mer.

Men hur bra resultat ger detta egentligen?
Någon som har något svar? (eller praktisk erfarenhet?)

Vill veta om det är värt att inhandla diverse krämer osv. för att minska det lösa fettet/överskottshuden kring magen i synnerhet!

Gorgoroth
2006-05-05, 10:56
Med små mängder glykogen i musklerna ser iaf jag mindre fast ut, under deffen. Att trycka i sig ett jättemål mat brukar lösa det (huden stramas åt). Upptäckte det av en slump en gång när jag tappade kontrollen och lät mig frossa lite.. hehe =p

Har inga erfarenheter av salvor dock.

larre
2006-05-05, 11:02
Upptäckte det av en slump en gång när jag tappade kontrollen och lät mig frossa lite..
:laugh:

Har aldrig hört talats om några sådana salvor, låter som någe tv-shop bullshit.
Är du ung så drar huden väl ihop sig till kondom-tajt?
Annars kan du juh alltid träna mage så att musklerna fyller ut skinner :D

cheesian
2006-05-06, 15:57
Xyloproct kan du köpa lagligt på apoteket.

Annars thiomucase, tror det ej har laglig status. Vet ej.

Men bästa är bara vänta, huden drar ihop sig själv rätt snabbt.

martynj
2006-05-06, 16:45
Ah ok, jag får väl ta och vänta :)
Men jobbigt när det mesta av fettet verkar vara borta, fast man ser inte musklerna pga. en massa hud!

Simson
2006-05-06, 16:52
Då måste du gått ned rätt mycket & snabbt eller? Borde fixa sig av sig själv, om det nu bara är hud..... :)

Tror inte Xyloproct drar ihop huden men det har definitivt en vasokonsriktiv effekt på blodkärl..... det är väl därför det säljs som en hemorröjd salva. (i min mening en av dom bästa allt i allo grejjorna som finns mot myggbett, brännsår etc; bedövande & desinfekterande, ett måste på semestern tillsammans med silvertejp)

martynj
2006-05-06, 17:05
Gått ner kanske 8kg och man ser ju självklart mer muskler än innan, men på vissa ställen känns det som det bara är en massa hud som ligger i vägen!

Simson
2006-05-06, 17:07
Gått ner kanske 8kg och man ser ju självklart mer muskler än innan, men på vissa ställen känns det som det bara är en massa hud som ligger i vägen!

Bra jobbat! 8kg! Det borde inte ta lång tid innan huden stramar åt igen. Det beror ffa på ålder. (och rökning men det antar jag att du inte håller på med :) )

martynj
2006-05-06, 17:09
Tackar! :D
Nope ingen rökning.
Jag är 19år så åldern är väl antagligen inte ett problem.
Får ha lite tålamod så borde det väl lösa sig till sommaren :)

paddanboy
2006-05-06, 17:40
thiomucase är en salva som finns som temporärt stramar åt huden, det är receptbelagt eller dyligt. Jag har även funnit en salva vid namn Thiomax Skin Rejuvenator som också stramar temporärt...

Åse Columbus
2006-05-06, 17:48
http://www.thiomax.com/

martynj
2006-05-06, 17:56
Hjälper thiomax? Är ju som sagt några veckor kvar tills sommaren börjar, så jag har ju lite tid på mig att låta huden dra ihop sig själv.