handdator

Visa fullständig version : Ey len, checka dagboken! (daslaxs träningsjournal))


daslax
2002-11-25, 22:12
Hej kära läsare! :love:
Nu är det dags för ännu en dagbok i vårt fantastiska forum. Detta blir min första och jag är övertygad om att det kommer bli riktigt kul att skriva. Här nedan följer lite nödvändiga fakta...

« Introduktion »
Kön: Man
Ålder: 18 år (fyller 19 i april)
Längd: 179 cm
Vikt: ~69 kg
Antal träningsmånader: 8 st

« Bakgrund »
Min idrottskarriär är som 50% av alla andra killars. Jag började spela fotboll när jag var tio bast och höll på med det ända tills 8:te klass då upptäckte jag kampsport. Detta satsade jag relativt hårt på och det är jag mkt tacksam för, eftersom den har givit mig en grundstyrka och bra koordination.
I alla fall när jag började träna vägde jag 58 kg, dvs jag var ultra deffad. Nu har jag gått upp några kilon som ni ser. Jag kan även nämna att min kroppstyp är mesomorfen, enligt Fredrik Carlssons lilla lexikon. Jag har med andra ord smala leder, relativt breda axlar och lätt för att gå ner i vikt.

« Kost » :eating:
Jag kommer aldrig orka bokföra allt jag äter varje dag, räkna kalorier osv. Därför följer nu en generell dag i mitt tarmsystems liv:

Mål 1:
Här blir det the one and only fibergröt, ungefär 3-4dl (Jag har provat kornris också men ngt äckligare får man leta länge efter)

Mål 2:
Om det skulle finnas något som är äckligare än kornris
så skulle det vara maten i min skola :cryout:. Men som tur är finns det ju mjölk i massor, så det blir en del mjölk på lunchrasten. Ungefär 1.5 liter.

Mål 3:
Någon halvtimme innan träning brukar jag äta några mackor med kalkonbröst samt dricka lite mjölk för att inte träna på tom mage.

Mål 4:
Direkt efter träning dricker jag 50 g dextropur + mitt kosttillskot som för tillfället är tripple way fuel (ngn banan förekommer ibland också).

Mål 5.
Jag har sedan förra veckan börjat med ett matschema, så jag alltid får en proteinrik måltid :). Min favorit rätt är kyckling med wokade grönsaker, basmati och någon yoghurtsås. Den brukar jag äta 2ggr/vecka.


(Mål 6).
Ibland inträffar det att jag känner mig jätte hungrig på kvällen. Som om min mage inte hade varit med på Robinson. Då äter jag mackor och dricker mjölk (igen). Sedan så ungefär 1ggr/vecka dricker jag en burk tonfisk ner mixad i 1 liter filmjölk, 1 timme innan jag går och lägger mig.

« Träning »
Jag tränar varje vardag och sedan så kör jag ett extra pass varannan söndag, detta reagerar min kropp väldigt positivt på. När jag tränar kör jag med max-ots uppvärming den är ju den bästa. Sedan blir det väl diverse basövningen och några isoleringsövningar, ni ser ju vilka övningar jag kör när jag bokför dem i dagboken. Min nuvarande splitt ser ut på följande sätt:

Mån: Rygg, Traps
Tis: Bröst, Underarm
Ons: Biceps, Mage
Tors: Axlar, Triceps
Fre: Bak/framsida lår, vader
Lör: Vila
Sön: Vila el. extra pass

« Målsättning »
Enda sedan jag började grundskolan har jag haft ett yrke i sikte nämligen helikopterpilot i försvarsmakten. Jag har redan mönstrat och ska göra lumpen som närskydd med befälsutbildning. Denna befattning är ”realtivt hård” så just nu tränar jag för att klara av den. Målsättningen i år är väl att bänka tresiffrigt och få starkare ben.

Jag hoppas nu att ni kommer kommentera min dagbok som in i helvete. Lite tips och trix skulle ju inte skada heller :thumbup:

daslax
2002-11-25, 22:29
Kära dagbok...

Passet flöt på som det skulle. Jag var klar på 55 minuter typ. Var lite starkare också sedan förra veckan vilket jag självklart är nöjd över.
Jag började med att värma upp på "chinsmaskinen" enligt max-ot. När den då var klar såg det ut på följande sätt:

Chins: (Kroppsvikten + 10 kg) 8 reps, 6 reps, 7 reps
Latsdrag med V-hantag: 7@75kg, 6@75kg, 5@75kg
Rodd i maskin: 8@72.5kg, 7@67.5kg, 7@67.5kg (jag älskar den här maskinen men hur långt bak ska man gå? när börjar fusket :confused:)

Skivstångsshrugs: 12@80kg, 12@80kg, 11@80kg
Hantelshrugs: 10@20kg, 11@20kg, 10@20kg (vid den här övningen ska man "rulla" axlarna då?)

jaha, då var det slut... jag hoppas bröstet går bra imorrn :kickass:

dared
2002-11-25, 23:10
Träningsdagboken låter toppen Alex, den kommer jag att följa.

scythe
2002-11-25, 23:30
alltid kul att läsa om folk och deras träning.
bänka tresiffrigt: gör en etta på t.ex. 82,5 så har du tre siffror! ;)


lycka till!

michael
2002-11-26, 00:10
OBS! du skall icke rulla axlarna i den övningen, det är onödigt , bygger ingenting och dessutom ökar skaderisken rätt mycket! rakt upp eller mot gravitationens riktning(om du får för dig att böja dig framåt eller nåt )

daslax
2002-11-26, 21:14
Det här passet gick riktigt kasst, jag blir tokig :insane: !!!!

Jag läser nämligen en 50 poängskurs den här terminen som heter "Styrketräning". För det mesta så har vi terio, men idag hade vi en slags styrkebana. En av stationerna var armhävningar och jag ville vinna på det... orkade 52 st, så jag var riktigt trött på gymmet idag. Men jag provade träna bröstet iaf, det behövs ju ingen Einstein för att förstå hur det gick. Jo just d, rent åt helvete :devil:. Min misserabla bröst träning såg ut på följade sätt efter uppvärmningen.

Bänkpress: 5@70kg, 5@70kg (sedan la jag av)

Jag tar igen detta på söndag under mitt extra pass.
Men jag tränade i alla fall mina underarmar ordentligt...

Omvänd handledscurl: 10@27kg, 10@27kg, 6@27kg
Handledscurl med skivstång: 11@30kg, 12@30kg, 10@30kg

Aja jag hoppas bröstet är biffigt på söndag...

Fredszky
2002-11-26, 22:43
--läste fel---

dared
2002-11-26, 22:49
Synd att passet blev dåligt. Men om du gjorde 52 armhävningar tidigare på dagen är det ju förstårligt. Jag hade nog skitigt i passet. Men vf inte hela världen, bara käka på som en galning och sen vila rejält.

Filthy
2002-11-27, 10:46
En till som kommer in å är i min klass.. Eller njaaaa inte i min klass men vi har liknande vikt iaf1 :thumbup:

om 2 år så är jag om dig vettu :P.. Det e mitt mål. gå om så många som möjligt här inne.. Biffarna skippar jag dock ;)

Kan göra så här istället för alla biffar här inne :booty:

:notme:

daslax
2002-11-27, 17:07
Ey dagboken...

Idag hinner jag inte att träna, pga en massa saker. Men jag tränar biceps och mage på lördag istället. thats all for now..

:muscle:

daslax
2002-11-28, 18:21
JIPPI JAG ÄR SÅ GLAD! :)
Idag gick träningen väldigt bra. Bästa Axlar, triceps-passet någonsin. Kanske inte viktmässigt men kontaktmässigt. Jag hade så ont i armarna och axlarna att jag hade besvär att bära hem ryggsäcken :hbang: .De sista 100 metrarna fick jag bära den i tänderna :D...

Axlar:
Hantelpress: 23.5kg@6, 23.5kg@5, 21kg@7
Militärpress: 45kg@6, 45kg@6, 45kg@5
Sidolyft: 15kg@10, 15kg@10, 15kg@9
"Technogym Maskin" för baksida axlar: 45kg@7, 45kg@6, 45kg@6

Triceps:
Jag var på fitnessmässan nu i helgen och jag hörde när "Atlas" stod och snackade med Ove Rytter då sa han typ: "Jag har fin form på mina triceps nu för att Jag har kört mkt cable med en hand". Detta gjorde mig såklart extremt nyfiken på övningen så jag provade den. Men den var inte så bra iaf för mig :em:
Men iaf så här blev mitt tricepspass:

Liggande tricepspress: 30kg@8, 30kg@8, 30kg@7
Pushdowns: 6@Helamagasinet, 5@Helamagasinet, 5@Helamagasinet (hela magasinet är 70kg, men det känns ju mkt bättre att skriva hela magasinet :)
Cable med rep (bakom nacken): 50kg@6, 50kg@6

Så såg mitt pass ut. Jag är nöjd men Erik Ölwe lär ju fnissa åt mig och mina vikter....

//Over and out

daslax
2002-11-29, 19:32
Ett nytt väl genomfört pass, bra kontakt höjde mig i några övningar så jag ska inte klaga :hbang:. Detta var första benpasset på flera månader då jag sket i knäböj, eftersom jag har blivit medveten om vad knäböj kan göra mot min fina ryggrad. Jag tänker inte gå som ringarn i notredame resten av mitt liv....
Men iaf så här blev passet:

Benpress: 190kg@11, 190kg@11, 190kg@9
Lårcurl(baksidan): 55kg@8, 55kg@6, 55kg@7
Benspark: 62.5kg@7, 62.5kg@7, 62.5kg@4

Den sittande vadpressen som jag har på gymmet är riktigt usel :cryout: Kudarna är typ bortslitna så låren går ju sönder, därför tränar jag mina vader endast i en stående vadpressmaskin.

125kg@13, 125kg@13, 125kg@10

Jag ska höja denna vikt nästa gång :muscle:

daslax
2002-11-30, 21:22
Tja...
Ännu ett väl genomfört träningspass. Jag började med att värma upp mina biceps på hantlar efter max-ot. Efter detta såg det ut på följande sätt:

Pushups (en arm i taget): 40kg@5, 40kg@4, 35kg@5
Curlstångscurl sittandes: 37.5kg@8, 37.5kg@7, 37.5kg@6
Curlstångscurl stående: 45kg@6, 45kg@5, 45kg@5

Crunches med rep: 70kg@12, 70kg@11, 70kg@8, 70kg@10
Benlyft (med 5kg vikt): 10 reps, 8 reps
MIN MAGE GÖR SÅÅÅ ONT JUST NU :angel:

så det var allt

Valrossen
2002-11-30, 21:29
Tjena!!

Vem är Erik Ölwe??:confused:

MVH
Jimmy

dared
2002-12-01, 00:35
Coleman såklart :bpump: :bpump:

:notme:

Filthy
2002-12-01, 16:34
Jävlar 40 kgs hantlar för biceps...

im impressed

are you impressed? im in impressed

michael
2002-12-01, 19:43
Hmm, 80kgs shrugs, 75kgs latsdrag med v-handtag och 40kgs hantlar för BICEPSCURLS?!?! du råkar inte ha 52cms överarmar på en liten kropp tro?

Valrossen
2002-12-01, 19:52
Det står curlstång. :smash:

michael
2002-12-01, 19:55
hur fan kör man sittandes med curlstång? halva rörelsebanan isåfall?

dared
2002-12-01, 21:20
Originally posted by michael
hur fan kör man sittandes med curlstång? halva rörelsebanan isåfall?

preachercurl

Filthy
2002-12-02, 10:45
Fan måste läst fel.. Även fast jag kollade offta...

Tror nån har editerat lite i den här tråden :notme: :devil:

daslax
2002-12-02, 17:02
Erik Ölwe är en polare som tror att han är större än dem i BK-sportmag :) Sedan curlstångscurl är alltså EZ-stång så mina armar är inte stora, jag har 39 cm runt biceps...

Ska dra till gymmet nu och köra rygg, traps...
:muscle: :muscle: :muscle: :muscle:

padman
2009-07-27, 08:58
Hej kära läsare! :love:
Nu är det dags för ännu en dagbok i vårt fantastiska forum. Detta blir min första och jag är övertygad om att det kommer bli riktigt kul att skriva. Här nedan följer lite nödvändiga fakta...

« Introduktion »
Kön: Man
Ålder: 18 år (fyller 19 i april)
Längd: 179 cm
Vikt: ~69 kg
Antal träningsmånader: 8 st

« Bakgrund »
Min idrottskarriär är som 50% av alla andra killars. Jag började spela fotboll när jag var tio bast och höll på med det ända tills 8:te klass då upptäckte jag kampsport. Detta satsade jag relativt hårt på och det är jag mkt tacksam för, eftersom den har givit mig en grundstyrka och bra koordination.
I alla fall när jag började träna vägde jag 58 kg, dvs jag var ultra deffad. Nu har jag gått upp några kilon som ni ser. Jag kan även nämna att min kroppstyp är mesomorfen, enligt Fredrik Carlssons lilla lexikon. Jag har med andra ord smala leder, relativt breda axlar och lätt för att gå ner i vikt.

« Kost » :eating:
Jag kommer aldrig orka bokföra allt jag äter varje dag, räkna kalorier osv. Därför följer nu en generell dag i mitt tarmsystems liv:

Mål 1:
Här blir det the one and only fibergröt, ungefär 3-4dl (Jag har provat kornris också men ngt äckligare får man leta länge efter)

Mål 2:
Om det skulle finnas något som är äckligare än kornris
så skulle det vara maten i min skola :cryout:. Men som tur är finns det ju mjölk i massor, så det blir en del mjölk på lunchrasten. Ungefär 1.5 liter.

Mål 3:
Någon halvtimme innan träning brukar jag äta några mackor med kalkonbröst samt dricka lite mjölk för att inte träna på tom mage.

Mål 4:
Direkt efter träning dricker jag 50 g dextropur + mitt kosttillskot som för tillfället är tripple way fuel (ngn banan förekommer ibland också).

Mål 5.
Jag har sedan förra veckan börjat med ett matschema, så jag alltid får en proteinrik måltid :). Min favorit rätt är kyckling med wokade grönsaker, basmati och någon yoghurtsås. Den brukar jag äta 2ggr/vecka.


(Mål 6).
Ibland inträffar det att jag känner mig jätte hungrig på kvällen. Som om min mage inte hade varit med på Robinson. Då äter jag mackor och dricker mjölk (igen). Sedan så ungefär 1ggr/vecka dricker jag en burk tonfisk ner mixad i 1 liter filmjölk, 1 timme innan jag går och lägger mig.

« Träning »
Jag tränar varje vardag och sedan så kör jag ett extra pass varannan söndag, detta reagerar min kropp väldigt positivt på. När jag tränar kör jag med max-ots uppvärming den är ju den bästa. Sedan blir det väl diverse basövningen och några isoleringsövningar, ni ser ju vilka övningar jag kör när jag bokför dem i dagboken. Min nuvarande splitt ser ut på följande sätt:

Mån: Rygg, Traps
Tis: Bröst, Underarm
Ons: Biceps, Mage
Tors: Axlar, Triceps
Fre: Bak/framsida lår, vader
Lör: Vila
Sön: Vila el. extra pass

« Målsättning »
Enda sedan jag började grundskolan har jag haft ett yrke i sikte nämligen helikopterpilot i försvarsmakten. Jag har redan mönstrat och ska göra lumpen som närskydd med befälsutbildning. Denna befattning är ”realtivt hård” så just nu tränar jag för att klara av den. Målsättningen i år är väl att bänka tresiffrigt och få starkare ben.

Jag hoppas nu att ni kommer kommentera min dagbok som in i helvete. Lite tips och trix skulle ju inte skada heller :thumbup:


ska bli intressant o. följa den här journalen, lycka till!