handdator

Visa fullständig version : Träna annorlunda???


roge
2006-05-04, 20:18
Tja!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att ändra mitt schema...
När jag tränar hemma gör jag armhävningar pushups och sånt.

Kör så här nu:

Måndag. Simmar, tränar hemma.
Onsdag. Simmar, tränar ryggen hemma.
Fredag. Simmar.
Lördag. Hugger ved. Tränar hemma.

Okej när jag hugger ved är det inte så som man tänker sig, en vanlig yxa och några små pinnar man delar på mitten.
Jag klyver meterved med farsan och använder 7kg slägga och kilar för att smacka sönder sura gamla åkergranar. Oftast hugger vi flera timmar och flera kubik.
Så det är jäkligt tungt med andra ord och jag klassar det som träning.

Mest undrar jag om jag ska simmar för mycket.. Man blir ju ganska trött av det..
Träna på gym kommer inte på fråga... Det kostar en massa pengar och dessutom får man bara en massa skador. Jag gör säkert jävligt fel när jag tränar men det finns ingen som kan visa mig här endå så.. Så no-offense mot gym..
Det är det absolut bästa sättet att nå grymma resultat men just nu är det ingen träningsform som tilltalar mig.

King Grub
2006-05-04, 20:23
Mest undrar jag om jag ska simmar för mycket.. Man blir ju ganska trött av det..

Känner du att du inte hinner återhämta dig, eller att det inverkar menligt på dina övriga aktiviteter, kanske du bör se över mängden. Annars är det inget fel på simningen i sig, men den måste ju ses i ljuset av din övriga träningsmängd och vad du själv prioriterar.