handdator

Visa fullständig version : Bulk


wo0b9n
2006-05-04, 19:47
Hej folket, jag hade tänkt att börja bulka ordentligt nu, lagt på mig 10kg det senaste året och skulle behöva lite mer massa så jag kan börja lyfta liten mer. Fråga inte varför jag vill bulka, det är bara så att jag vill Och behöver det med tanke på mina 80kg på 189cm.

Iallafall åter till frågan, någon som har lust att skriva ner ett bra schema att käka efter? Tacksam för bra svar.:eating:

Liten Men Fet
2006-05-04, 20:04
Hej folket, jag hade tänkt att börja bulka ordentligt nu, lagt på mig 10kg det senaste året och skulle behöva lite mer massa så jag kan börja lyfta liten mer. Fråga inte varför jag vill bulka, det är bara så att jag vill Och behöver det med tanke på mina 80kg på 189cm.

Iallafall åter till frågan, någon som har lust att skriva ner ett bra schema att käka efter? Tacksam för bra svar.:eating:

Behövs inget schema, ät mycket. Sikta in dig på bra mat och ät vansinniga mängder.
Jag hade en period då jag lagade mat, satt i soffan 30 minuter diskade och lagade lite mer mat. Sen tränade jag och gick hem och lagade mat.
Bra käk var tredje timme, mätt som fanken hela tiden och fick inget annat gjort än just äta, tv, träna.
Tar en massa tid och är dyrt. Har du annat och göra som tex ett jobb så får någon annan ge lite tips.

wo0b9n
2006-05-04, 20:07
mjo jobbar som murare, har tillgång till frukost och lunch där..men kan väll dra med mig någon gainer ut när jag jobbar:)

wo0b9n
2006-05-04, 20:16
Någon annan som har ett bra förslag på vad för mat jag kan äta? och hur ofta?

Wikner
2006-05-04, 20:42
Nötter, mycket kalorier

Max
2006-05-04, 21:25
Någon annan som har ett bra förslag på vad för mat jag kan äta? och hur ofta?Vanlig mat, kött och potatis, fisk och ris, hemmagjorda hamburgare o.s.v. Var tredje timma brukar sägas vara en tumregel.

BubbleCum
2006-05-05, 09:21
Visst handlar det om att äta mycket. men vill du slippa ONÖDIGT fett så är det inte riktigt så enkelt.

Börja med att öka till kcal intag med 250 - 500 kcal i veckan. Se vad som händer, om du går upp i vikt så fortsätt så till de tar stopp och öka sedan igen.

Detta är mitt förslag och gör du på detta vis kommer inte hela överskottet lägga sig runt magen och du kommer göra minst lika bra ökningar i muskelmassa ändå.

pragmatist
2006-05-05, 09:55
Tips från coachen: vid snabb viktuppgång är max 25% muskelmassa. Om du är underviktig kanske det inte gör så mycket med lite extra fett men i längden är det inte hållbart. Bättre att gå upp sakta men säkert och slippa ägna ett år åt att deffa bort 20+ kg senare.

wo0b9n
2006-05-05, 16:11
Men hur många kcal ska man normalt ligga på under dagen då? inte så duktig på sånt, brukar bara äta..men kanske en idé att börja räkna vore interessant och se hur det går.