handdator

Visa fullständig version : Lyssna på "bönemusik"


bladhet
2006-05-04, 16:30
Skulle gå ut och sätta mig solen och ta det lungt efter jobbet, men vad är det som jag får höra när jag kommer ut på ute platsen? jo nå utländsk bönemusik eller nå sånt.. Det låter som om man skulle sitta i en moske.

Kan man anmäla att dom stör utan att få ett hakkors innbränt i pannan?

Kan inte ens ha dörren öppen och se på tv utan att störas av den hemska musiken... ARG

Tolkia
2006-05-04, 16:32
Kan man anmäla att dom stör utan att få ett hakkors innbränt i pannan?
Bara om de spelar så högt som ni brukar göra när störningsjouren kommer och hälsar på på dina fester. :D

bladhet
2006-05-04, 16:34
Bara om de spelar så högt som ni brukar göra när störningsjouren kommer och hälsar på på dina fester. :D


Har aldrig i hela mit liv haft en fest hemma.. har inte ens en stereo i lägenheten..

Ja jag tycker dom spelar lite väl högt, men jag blir ännu mer irriterad för att det är just sån där äckelmusik...

Destra
2006-05-04, 16:36
Har aldrig i hela mit liv haft en fest hemma.. har inte ens en stereo i lägenheten..

Ja jag tycker dom spelar lite väl högt, men jag blir ännu mer irriterad för att det är just sån där äckelmusik...

Kan du inte be som sänka volymen?

Baan
2006-05-04, 16:37
att anmäla någon för han spelar kass/trökig/fundamentalistisk musik kvalificerar någon som idiot av graden A, spelar dom för högt är det en annan femma. notera dock att man ska acceptera viss störning av grannarna innan säg 22, om du nu ändå bor i hyreshus. tough shit mao.

hahavaffan
2006-05-04, 16:42
Sån skit spelas flitigt från motorsvaga BMW-modeller med stora avgasrör här i Malmö.

Tolkia
2006-05-04, 16:48
Spelas en del sit från Volvo 240 med förararmen utanför fönstret också, i synnerhet sommartid. Dock oftast en annan sorts skit.

grisbil3n
2006-05-04, 17:01
Fyfan i helvete, dra på lite gospel på hög volym.

Baan
2006-05-04, 17:07
Sån skit spelas flitigt från motorsvaga BMW-modeller med stora avgasrör här i Malmö.

Det är väl inget fel i att vara miljövän?

Jorgen
2006-05-04, 17:12
Det kunde varit mycket värre.

Det kunde varit dansband. Eller *huga* hårdrock, fyyyy.

grisbil3n
2006-05-04, 17:17
Det kunde varit mycket värre.

Det kunde varit dansband. Eller *huga* hårdrock, fyyyy.

Att du dissar hårdrock kan jag köpa men fan dansband är alltid charmigt. Lättsam musik...

bladhet
2006-05-04, 18:34
Det kunde varit mycket värre.

Det kunde varit dansband. Eller *huga* hårdrock, fyyyy.


Hade varit mycket fint med dansband eller hårdrock. Det är ju i alla fall mer svensk musik än deras alaaa balaa daalahaiii... usch

Baan
2006-05-04, 19:49
Hade varit mycket fint med dansband eller hårdrock. Det är ju i alla fall mer svensk musik än deras alaaa balaa daalahaiii... usch

du vänjer dig snart. sen kommer du inte kunna vara utan din cd "mustafa khomeinis absolute classics gold"

Herkulez
2006-05-04, 19:50
du vänjer dig snart. sen kommer du inte kunna vara utan din cd "mustafa khomeinis absolute classics gold"
:D

thomast
2006-05-04, 20:04
På tal om bönemusik, kan ni tips om några "band"? (Jag är seriös)

Baan
2006-05-04, 20:07
På tal om bönemusik, kan ni tips om några "band"? (Jag är seriös)

:D jag tror inte du ska ta trådstartarens kvalificering av musiken seriöst, det finns ju inget som heter bönemusik. självklart kan du hitta inspelat böneutrop, men det är ju inte musik, det är ungefär som att spela in en kristen bön.

du har en del religiös musik liknande gospel i islam, jag tror rötterna till denna sorts musik är turkiet. mycket av det jag hört är ganska ointressant, ganska whinig musik... å andra sidan har jag inte hört så mycket.

edit: jag förutsätter att det var islam som avsågs.

Metal_boy_
2006-05-04, 20:25
Släng på lite kebabspett på grillen ist och sluta gnäll!

Wennerberg
2006-05-04, 21:17
Det är väl inget fel i att vara miljövän?
är man miljövän som man sätter ett japserör på en sketen bmw? Oftast åker katen också, och typ enmiljard tums slutrör för det skall låta coolt när de kör i 45km/h

Garnax
2006-05-04, 22:24
Jag förstår dig, tycker "böne musik" kristen som muslimsk är lika illa
som vitmaktmusik...

Baan
2006-05-04, 22:45
är man miljövän som man sätter ett japserör på en sketen bmw? Oftast åker katen också, och typ enmiljard tums slutrör för det skall låta coolt när de kör i 45km/h

ja? om man ska hålla på vem som får visa sin bil eller inte så kommer man snart med det resonemanget till att bara han som har den starkaste bilen har rätt att visa upp sig, resten har ju "sketna" sämre bilar.

Wennerberg
2006-05-05, 05:30
ja? om man ska hålla på vem som får visa sin bil eller inte så kommer man snart med det resonemanget till att bara han som har den starkaste bilen har rätt att visa upp sig, resten har ju "sketna" sämre bilar.
Nej, alla har rätt att visa upp sina bilar. Jag brukar visa upp peugeot som saknar framspoiler och kylare.... Just det, där är ett hål i ena dörren också

Scratch89
2006-05-05, 07:38
Släng på lite kebabspett på grillen ist och sluta gnäll!
Tycker du att dina one-liners är roliga?

Tolkia
2006-05-05, 07:46
Jag förstår dig, tycker "böne musik" kristen som muslimsk är lika illa
som vitmaktmusik...
Frågan är dock om det verkligen är "bönemusik" eller arabisk/turkisk/whatever musik i största allmänhet. :D
(tror inte att det är SÅ mycket vanligare att muslimer brassar religiös musik på hög volym än att kristna gör det, och nej, det är inte så vanligt).

hangatyr
2006-05-05, 11:32
På tal om bönemusik, kan ni tips om några "band"? (Jag är seriös)


ngt med den ultrareligiösa C.häggqvist kanske?

hahavaffan
2006-05-05, 11:38
är man miljövän som man sätter ett japserör på en sketen bmw? Oftast åker katen också, och typ enmiljard tums slutrör för det skall låta coolt när de kör i 45km/hPrecis. Sen att skiten gått 60 tusen mil, och dricker mer olja än bensin, bidrar lätt till att miljön försämras i Malmö. Vi får inte glömma den tre meter höga vingen, som, trots full gas, omöjliggör högre hastigheter än de 45km/h wennerberg nämner.

Toxic
2006-05-05, 11:57
Lösningen: Gå och köp en värsting stereo på med Lite hardtrance/hardstyle! mot deras balkong eller uteplats!:D

egge
2006-05-05, 12:36
Prata med dom kanske? Eller kan du inte invandriska? :sleep: