handdator

Visa fullständig version : Gym i Midsommarkransen?


olle lindblad
2006-05-04, 14:59
Jag kommer flytta till Midsommarkransen snart. Har någon tips på bra gym i närheten? Säg inte Sats Liljeholmen, jag har varit där och kollat.

klingen
2006-05-04, 15:07
på simhallen i västertorp finnt det bra gym nere i källaren. Södra TK styrke lyfts och tyngdlyftnings klubb. Om man som jag helst kör med fria vikter, så är det himlen. Vill man däremot köra med futuristiska maskiner finns det också där.

Men jag rekomenderar starkt södra tk.
västertorp ligger ca 5 min från liljholmen/midsommarkransen med tåget mot fruängen.

devi
2006-05-04, 15:14
Tunnelbana till stan?

olle lindblad
2006-05-04, 15:29
på simhallen i västertorp finnt det bra gym nere i källaren. Södra TK styrke lyfts och tyngdlyftnings klubb. Om man som jag helst kör med fria vikter, så är det himlen. Vill man däremot köra med futuristiska maskiner finns det också där.

Men jag rekomenderar starkt södra tk.
västertorp ligger ca 5 min från liljholmen/midsommarkransen med tåget mot fruängen.
Intressant. Öppettider?

klingen
2006-05-04, 15:38
devi: tunnelbanan från från stan mot fruängen, hållplats Hägerstensåsen, gå av längst fram. ta vänster från stationen, gå 1 stenkast = västertorpshallen


olle lindblad: Öppettiderna är inte så bra på sommaren. snart går hallen över till sommar tider, dom e dåliga. Har tyvärr inte memorerat dom än. men jag kommer bli ledsen o besviken den dagen jag står utanför o inte kommer in. Men övriga året är dom bra. typ 07 - 22. eller om dom öppnar ännu tidigare ibland tom.

christian
2006-05-04, 16:26
:thumbup: för södra TK. Mycket fria vikter och stänger, ofta rätt lite folk. Nu även med benpress och smith.

Krokodil
2006-05-04, 16:31
Intressant. Öppettider?
"Vi bedriver träning måndag - fredag 16.30 - 20.00 i styrkelyft och tyngdlyftning"

http://hem.passagen.se/sodratk/

christian
2006-05-04, 16:36
"Vi bedriver träning måndag - fredag 16.30 - 20.00 i styrkelyft och tyngdlyftning"

http://hem.passagen.se/sodratk/

... då finns det andra där och ofta folk som kan något.

Däremot kommer du in så länge Västertorpshallen är öppen:
http://www.stockholm.se/templates/template_121.asp_Q_mainframe_E_template_120.asp_Q_ number_E_1484_A_category_E_194_A_cat1_E_163_A_cat2 _E_483_A_cat3_E_24_A_c_E_483_A_name_E_V%E4stertorp s+sim-+&+idrottshall

obesogen
2006-05-04, 17:49
Jag kommer flytta till Midsommarkransen snart. Har någon tips på bra gym i närheten? Säg inte Sats Liljeholmen, jag har varit där och kollat.

24/7 fitness i hornstull ska vara schyst, grymt billigt, helt nybyggt och öppet dygnet runt. Dom hade nått nyöppnaterbjudande på 1750 spänn för ett år.

Helena B
2006-05-04, 21:25
Jag kommer flytta till Midsommarkransen snart. Har någon tips på bra gym i närheten? Säg inte Sats Liljeholmen, jag har varit där och kollat.

Har Sats flyttat till Liljeholmen? Menar du inte Telefonplan? WC i Liljeholmen självklart, finns även E2 där. Vart i Kransen ska du flytta?

Krokodil
2006-05-04, 21:35
Har Sats flyttat till Liljeholmen? Menar du inte Telefonplan? WC i Liljeholmen självklart, finns även E2 där. Vart i Kransen ska du flytta?E2 finns inte längre, SATS har köpt upp dem.

Helena B
2006-05-04, 21:38
E2 finns inte längre, SATS har köpt upp dem.

Jaha där ser man så nu finns det Sats både i Liljeholmen och Telefonplan, låter kanon.

olle lindblad
2006-05-04, 21:56
Har Sats flyttat till Liljeholmen? Menar du inte Telefonplan? WC i Liljeholmen självklart, finns även E2 där. Vart i Kransen ska du flytta?
Svandammsvägen, 50 meter från tunnelbanan.

Helena B
2006-05-04, 22:00
Svandammsvägen, 50 meter från tunnelbanan.

Trevligt, ligger parallellt med min väg.

Rockhard
2006-05-04, 22:12
Södra TK är det där vid bussparkeringen? I idrottshallen vid brännkyrka gymnasium kanske, men jag hörde att dom hade stängt det...

christian
2006-05-04, 22:13
Södra TK är det där vid bussparkeringen? I idrottshallen vid brännkyrka gymnasium kanske, men jag hörde att dom hade stängt det...

Södra TK ligger inne i västertorpshallen.

olle lindblad
2006-05-04, 22:14
Södra TK är det där vid bussparkeringen? I idrottshallen vid brännkyrka gymnasium kanske, men jag hörde att dom hade stängt det...
Sist jag kollade var det nedlagt iaf.

Rockhard
2006-05-04, 22:16
Hmm...antar att det inte är södra tk nere vid bussparkeringen i midsommarkransen, ligger iaf nån typ av lyftarklubb där...

klingen
2006-05-05, 07:20
Hmm...antar att det inte är södra tk nere vid bussparkeringen i midsommarkransen, ligger iaf nån typ av lyftarklubb där...


Är inte det typ spårvägens tyngdlyftar klubb då ? Det ska ligga nån sån där.

Helen@
2006-05-05, 10:52
på simhallen i västertorp finnt det bra gym nere i källaren. Södra TK styrke lyfts och tyngdlyftnings klubb. Om man som jag helst kör med fria vikter, så är det himlen. Vill man däremot köra med futuristiska maskiner finns det också där.

Men jag rekomenderar starkt södra tk.
västertorp ligger ca 5 min från liljholmen/midsommarkransen med tåget mot fruängen.

Gymmet ligger ej längre nere i källaren. Är uppflyttat till stora lokaler bredvid simbassängen. Nordicmaskinerna är ett minne blott, tyvärr. Istället har de nu Cybex. Fria vikter och stänger finns dock ej i så stor utsträckning och att de fria vikterna samt, Smithmaskin + Cable-cross är förlagt i ett litet rum *suck* ofta trångt där. Massor av konditionsmaskiner med utsikt över bassängen.

Stället duger gott och väl åt oss vanliga dödliga :D

Vänligen
//Helena

christian
2006-05-05, 10:55
Gymmet ligger ej längre nere i källaren. Är uppflyttat till stora lokaler bredvid simbassängen. Nordicmaskinerna är ett minne blott, tyvärr. Istället har de nu Cybex. Fria vikter och stänger finns dock ej i så stor utsträckning och att de fria vikterna samt, Smithmaskin + Cable-cross är förlagt i ett litet rum *suck* ofta trångt där. Massor av konditionsmaskiner med utsikt över bassängen.

Stället duger gott och väl åt oss vanliga dödliga :D

Vänligen
//Helena

Kom och joina oss i Södra TK då? Då slipper du cyberspace-maskiner....

Helen@
2006-05-05, 12:03
Kom och joina oss i Södra TK då? Då slipper du cyberspace-maskiner....

Var ligger det då??? Har ju valt Västertorpshallen för det ligger typ 2 minuter hemifrån *blivit lat på äldre dar* *rolleyes*

//Helena :)

klingen
2006-05-05, 12:38
Helen@: Södra Tk ligger i källaren, bredvid där det gamla nordic gymmet var,
där det är nån aerobic sal nu.
När du går igenom receptionen/biljettlukan/entren så finns det en
trappa ner bakom den. Gå ner för den. Så står det Södra TK på
dörren. E det nån där så är den ofast uppställd. Kom ner vet ja.