handdator

Visa fullständig version : Ketorecept - Svenska


Tanman
2002-11-25, 09:42
Har precis påbörjat en period av Ketodiet i undersökningssyfte och behöver recept och förslag på vad man kan äta. Vandrade runt i mataffärer igår och det verkar som om anledningen att man får bra deff av Keto är att det inte finns något att äta!
Som uthållighetsidrottare är jag van med en massa pasta/ris och lite köttfärssås till.. nu ska man äta bara köttfärssåsen, hur f.n det nu ska gå till.. jag får väl dricka olja dagen lång..vilken olja rek. som dryck :D

Ps. Jag kommer att rapportera på www.skalmsta.com om hur jag upplever dieten om någon är intresserad. Ds

Grahn
2002-11-25, 09:55
Rapsolja

Ägg, ost, fett kött.....håller med...inte är det mycket man får äta om man vill ha total keto inte.

Munter
2002-11-25, 12:37
...och det verkar som om anledningen att man får bra deff av Keto är att det inte finns något att äta! Heheh :)

Finns ju hur mycket som helst att äta. Tryck kyckling, fisk, proteinshakes och ägg hela dagarna, vräk på med oljor.

eiselt
2002-11-25, 18:36
Rapsolja och olivolja är en bra grund + linfröolja och kanske lite fiskolja. Du kan blanda rapsoljan i proteindrinkar. Olivoljan använder du till den vanliga maten, linfröolja tar du rent och fiskoljan tar du i kapslar (om du äter mycket fet fisk så kan du hoppa över fiskoljan).

Kolla med Ketostickor som du kan köpa på Apoteket så blir det roligare.

/ Henrik

Tanman
2002-11-25, 20:04
Tack för tipsen! Första dagen snart avklarad och Ketostix inköpta. Ska testa imorgon bitti.

Grahn
2002-11-26, 10:07
Originally posted by eiselt
Rapsolja och olivolja är en bra grund + linfröolja och kanske lite fiskolja. Du kan blanda rapsoljan i proteindrinkar. Olivoljan använder du till den vanliga maten, linfröolja tar du rent och fiskoljan tar du i kapslar (om du äter mycket fet fisk så kan du hoppa över fiskoljan).

Kolla med Ketostickor som du kan köpa på Apoteket så blir det roligare.

/ Henrik

Blanda rapsolja i kaseindrinkar borde vara väldigt bra då de blir ännu långsammare men att blanda olja i en vassledrink efter träning eller på morgonen är ju direkt motverkande av syftet.....

Tanman
2002-11-26, 10:16
Tack för alla tips. Är ni intresserade så lägger jag in en rapport om framstegen/bakslagen dag för dag på www.skalmsta.com