handdator

Visa fullständig version : Vikt fråga


wo0b9n
2006-05-03, 22:16
Hej, är 19år, väger 80kg och är 189cm lång. Som ni ser så väger jag inte speciellt mycket har dock ökat runt 10kg på ungefär 6-7månader.

Nuhar jag en fråga till er, Hur lång tid tror ni det kan ta för mig att gå upp 10kg om jag verkligen pressar mig själv med kosten, vilan och träningen? äter i princip allt utom fisk & fågel.. och tränar rätt det vet jag, slarvar dock med vilan & maten ibland pga ont av tid.

tacksam för svar:eating:

Wikner
2006-05-03, 22:18
2 månader och 4 dagar tror jag.

wo0b9n
2006-05-03, 22:19
2 månader och 4 dagar tror jag.

lönt o slita på tangenterna för det där:)?

btw jag vet att det är svårt att få ett svar, men hade varit roligt o se om man kan klara av det.

Cerberus
2006-05-03, 23:00
Tycker du ska lugna ner dig med viktökandet, med så kraftig viktökning så lär större delen av kilona bestå av kroppsfett. Tror det är rätt få som tränar för att öka kroppsfett faktiskt.

Bara för att du ökar i kg så betyder det inte att du får en massa muskler på det, av egen erfarenhet så brukar det va större del fett och mindre del muskler.

Ät med måtta och ät nyttigt, och börja äta fisk och fågel för bövelen! Bättre byggarmat får du leta efter :).

Det är väl roligare att öka mer i muskler och mindre andel fett än vice versa?

pragmatist
2006-05-04, 00:43
Vid en traditionell "grisbulkning" kommer högst 25% vara muskler. Högst. Resten är vatten och fett, som du sedan måste bli av med på något sätt. Snabb viktökning är en typiskt dum idé, med andra ord.

Att gå upp tio kilo på någon månad är för övrigt hur enkelt som helst, det är bara att göra en "Supersize Me". :D