handdator

Visa fullständig version : Motion innan frukost?


Da2
2006-05-03, 10:06
Det skrivs ju en del om att fettförbränningen minskar resten av dagen, om man motionerar på morgon innan frukost. Spelar det då någon roll om man gör det innan frukost eller någon annan tidpunkt på dagen? Är det bara en myt att den totala fettförbränningen blir högre genom morgonpromenaderna innan frukost?

Tack för svar..

Da2
2006-05-03, 10:49
någon?

Da2
2006-05-03, 22:22
Svar?? Plz_

maRRtin
2006-05-03, 22:39
Totala fettförbränning för det dygnet borde bli densamma så länge energiintag och uttag är samma.

Da2
2006-05-03, 22:49
Totala fettförbränning för det dygnet borde bli densamma så länge energiintag och uttag är samma.

Jo. Men det jag vill åt är frågan om det spelar någon roll när man motionerar, morgon innan frukost eller annan tid på dagen. Detta om man är ute efter optimal fettförbränning.

maRRtin
2006-05-03, 23:04
Jo. Men det jag vill åt är frågan om det spelar någon roll när man motionerar, morgon innan frukost eller annan tid på dagen. Detta om man är ute efter optimal fettförbränning.
Ja och jag svarade att fettutaget förmodligen blir same same oavsett när du motionerar så länge energiintag och uttag är samma.

Fördelen med motion på fastande mage är man anväder mycket fett just vid det passet som energi för att sedan använda kolhydrater och protein till t ex ett styrkepass på eftermiddagen. Men för själva viktnedgången gör det ingen skillnad. Börjar man dessutom dagen med ett rejält kardiopass så får man ett fint underskott som blir lättare att hålla under dagen sen.