handdator

Visa fullständig version : kvälls-/mellanmålsprotein


burton
2006-05-03, 08:05
Har läst runt lite men inte riktigt fått klarhet i om det är fördelaktigt att blanda vassle och kasein i mellanmåls och kvälls drinken.

Ligger i startgroparna för att handla på mig nytt protein. Rent vassle har jag kört på morgonen och efter träning. Splittar en gainer, halva före och halva efter, väntar 20 min så tar jag en vassledrink.

Fram till nu har jag tagit slow prot. på kvällen innan jag går och kramar kudden samt som tillskott på tex någon helgdag då jag inte haft tid att ordna mellanmål eller lunch.

Frågan är nu om jag skall välja en blandad variant (Protec, Milk 90) för kväll och mellanmål. Tar ju mest på kvällen och bara någon gång som mellanmål. Kanske bäst att köra vidare på slow då åsså blanda i lite vassle de gånger jag kör det som mellanmål. Nackdelen är att krent kasein är lite dyrare.

Följande frågor dyker upp i mitt huvud
* Varför är det bra med en kombination av vassle/kasein?
* När är det att föredra att ta en kombination av vassle/kasein (morgon,mellanmål,kväll?)
* När är det att föredra att ta bara kasein? (morgon,mellanmål,kväll?)

När ni ser mitt uppläg ovan hur tycker ni jag skall spendera mynten?

PS Vid deff skall man ju dra ner på framförallt kolhydrater men hur e det med gainer före å efter träning? Det e bra å ta även under deff va?!

Grymt forum måste jag skjuta in!!! *yourock*

Pepz
2006-05-03, 08:10
Tänk inte så mycket. Köp typ protec och ha som mellanmålsprotein/kvällsprotein. Du kommer inte märka någon skillnad i praktiken..

Gainer vid deff är bra om du har plats för det i ditt energiintag. då främst efter träningen!