handdator

Visa fullständig version : Minskat sötsug


ZeroX
2006-05-03, 00:33
Är på jakt efter något som minskar sötsuget och gärna aptiten också...
det finns inget man kan äta som INTE är kosttillskott som minskar sötsuget?
Annars har jag finns ju Lose It men vill gärna komma undan lite billigare :naughty:

//Christian

elvira
2006-05-03, 03:16
de sags att lukta pa en banan kan hjalpa
sags ocksa att borsta tanderna hjalper, tycker iallafall ja att de gor
krom sags ju minska

Helena B
2006-05-03, 21:42
Krom funkade på mig för sötsuget.

Larsson
2006-05-03, 21:47
Krom funkade på mig för sötsuget.
Hur tar man krom?

Helena B
2006-05-03, 21:49
Hur tar man krom?

Jag köpte i tablettform.

Greg
2006-05-03, 21:52
Jag gick den hårda vägen, slutade äta godis. Dock så ska du inte utesluta det helt, man får ju unna sig något.

Minska aptiten? Drick mycket vatten. Dra ner på storleken på portionerna så kommer allt sen.

Detta har fungerat hyfsat för mig iallafall.

(- 30 centimeter i midjan and counting)

EiseltUK
2006-05-03, 22:57
Det bästa är troligen att dra ned på kolhydraterna ordentligt. Har märkt en tydlig koppling mellan kolhydratintag och sötsug på mig själv. Annars kan jag rekommendera Glykemin från Paulúns som innehåller bl a krompolynikotinat som har funkat ganska bra när jag testade det senast, men det kan ju vara en viss placebo också så klart.

/ Henrik

Cerberus
2006-05-03, 23:06
Tror det är bra om man minskar på godis och annan söt mat. Söta smaker stimulerar ju aptitcentret i hjärnan och man vill ha mer..

Helt utesluta tror jag ej på dock, frukter e ju goda som fan och nyttiga.

Man kanske ska pröva krom..vad exakt gör krom?

timoat
2006-05-04, 10:25
Om jag får ett sötsug, brukar jag fylla en petflaska (1.5 l) med lite för mycket fun light + vatten (så det blir lite äckligt sliskigt och sött) och sen klämma hela så fort jag kan. Sötsuget är efter det som bortblåst kan jag lova.

tinus
2006-05-04, 11:19
Krom och en jefla massa tuggis/lightläsk funkar för mig

Robert.E
2006-05-04, 11:52
Jag hade också ett hemskt sötsug innan..Men sen jag började Äta en ordentlig frukost
och måltider på givna tider så försvann det..Förmodligen pga att inte blodsockret åker
berg & dal bana längre...

devi
2006-05-04, 15:10
Disciplin. Svårare är så är det inte. Jag åt godis 7 dagar i veckan och vågen stod på 100kg. Bestämde mig för att sluta med sötsaker bara så där, och gick ner 42kg. Så disciplin.

Cerberus
2006-05-04, 15:24
Disciplin. Svårare är så är det inte. Jag åt godis 7 dagar i veckan och vågen stod på 100kg. Bestämde mig för att sluta med sötsaker bara så där, och gick ner 42kg. Så disciplin.

jo men jag tycker inte det är nödvändigt att HELT utesluta godis. Det är ju gott, om man kan hålla det till en begränsad nivå så är det okej(transfetterna oroar mig dock).

Pepz
2006-05-04, 15:28
Håller med om disciplinen! Om du är sugen så tilåt dig inte att äta nått snask, det gör bara suget värre.

ät en morot eller gurka när det blir som värst. Gör en dip på kvarg och vitlök och dippa i..

Cerberus
2006-05-04, 15:29
Håller med om disciplinen! Om du är sugen så tilåt dig inte att äta nått snask, det gör bara suget värre.

ät en morot eller gurka när det blir som värst. Gör en dip på kvarg och vitlök och dippa i..

Tycker att frukt är gott, det brukar ge bot på sötsuget hyfsat iaf.

Tenzu
2006-05-04, 19:50
Jag har en(1) C-vitaminbrus som ska räcka hela dagen, känner jag för nått sött så biter jag av en liten bit, rejält sött och räcker en stund. Låter skumt men funkar för mig för att ta bort sötsuget faktiskt.

devi
2006-05-04, 21:29
jo men jag tycker inte det är nödvändigt att HELT utesluta godis. Det är ju gott, om man kan hålla det till en begränsad nivå så är det okej(transfetterna oroar mig dock).
Bara en liten godis blir 10 små godisar på några sekunder...

dojjan
2006-05-04, 21:49
En sak som funkar för mig är att äta mer mat. Väldigt enkelt. och om jag blir sugen försöker jag äta en frukt istället :thumbup:

Fredrik_S
2006-05-04, 22:52
Grub sa att han inte har nått sötsug. Så då bestämde jag mig för att inte ha nått sötsug heller.

Den naturliga sötman som finns i majs paprika morötter och frukter räcker mer än väl för mig numer. För att inte tala om jordgubbar och hallon.

Att unna sig är dåligt. Varför unna sig något man mår sämmre av? Bättre å unna sig näringsrik och bra mat jämt så man mår bra jämt.

Cerberus
2006-05-04, 22:54
Bara en liten godis blir 10 små godisar på några sekunder...

yeah men jag e inte uberdeffad heller hehe. I just like candy, har inte tagit steget till att helt bli morotsätare.

Fredrik_S
2006-05-04, 22:55
Jag har en(1) C-vitaminbrus som ska räcka hela dagen, känner jag för nått sött så biter jag av en liten bit, rejält sött och räcker en stund. Låter skumt men funkar för mig för att ta bort sötsuget faktiskt.

EXTREMT dåligt för tänderna.
Dina tänder kan nog inte utsättas för något mer plågsamt än småätning av en C-vitaminbrus.
Skulle vara munsköljning med kungsvatten då.

fonzie
2006-05-11, 08:38
Vart köper man krom?

Paddy_9
2006-05-11, 10:22
när jag blir riktigt riktigt sötsugen. köper jag Läkerol (sugarfree) eller extra med nån god smak. funkar kanon! *flex*

Helena B
2006-05-11, 16:40
Vart köper man krom?

Där kosttillskott säljs.

gasoliner
2006-05-13, 13:14
Kan hålla med om att Krom funkar, klart minskat sötsug upplevde jag iallafall.

men disciplin finns inte på burk ännu tyvärr..*popcorn*