handdator

Visa fullständig version : PizzaSallad??


Krille 87
2006-05-03, 00:21
Vad säger ni om pizzasallad?? Tycker de e så gött men hur nyttigt är det egentligen??

Cerberus
2006-05-03, 00:24
tycker det e jättenyttigt :D kanske inte i enorma mängder då oljan höjer totala kcal rätt rejält men det e nog det nyttigaste pizzeriorna har.

Har för mig att runt 100g pizzasallad ger ungefär lika många kcal.

AlexGBG
2006-05-03, 05:11
nja, 100g olja kanske.. men gör man egen pizzasallad av vitkål och en vinegrättdressing så kan man ju dra ner på oljan ganska mycket.. bara blanda typ vinäger, olja, kryddor, t.ex. nån slags salladskrydda

z_bumbi
2006-05-03, 06:06
Vad säger ni om pizzasallad?? Tycker de e så gött men hur nyttigt är det egentligen??

Vitkål
Olja (Ofta olivolja)
Vinäger
Socker
Salt
Kryddor

Med andra ord bra mat.

Sparre
2006-05-03, 09:31
Har för mig att runt 100g pizzasallad ger ungefär lika många kcal.

Som vadå?

Pellefant
2006-05-03, 09:47
Som vadå?

Han menar 100g = ca 100 kcal.

Krille 87
2006-05-03, 22:31
Tack för svaren :thumbup:..

JoeyP
2010-07-28, 14:42
Snackar ni om pizza sallad man får när man köper pizza? Är den nyttig?

Eddie Vedder
2010-07-28, 14:45
Snackar ni om pizza sallad man får när man köper pizza? Är den nyttig?

1. Tråden är fyra år gammal

2. Givetvis beror det på vad de har i på den pizzerian du väljer samt hur din kost ser ut i övrigt.

Du är en unik medlem Joey, aldrig tidigare har jag varit med om en Koloit som bara blir mer och mer optinojjig ju längre tid han/hon hänger här.

JoeyP
2010-07-28, 14:50
1. Tråden är fyra år gammal

2. Givetvis beror det på vad de har i på den pizzerian du väljer samt hur din kost ser ut i övrigt.

Du är en unik medlem Joey, aldrig tidigare har jag varit med om en Koloit som bara blir mer och mer optinojjig ju längre tid han/hon hänger här.

Haha va :D Det är väl bra att jag inte startar nya trådar?

Opti nojjig och opti nojjig. Blev nyfiken då jag vill lyckas bra med min viktuppgång utan att behöva gå hungrig. Man ska ju gå upp försiktigt. Tänk om det är 50g olja i salladen det vet ju inte jag? Kan ju förstöra en hel dags beräkningar.

Eddie Vedder
2010-07-28, 14:51
Haha va :D Det är väl bra att jag inte startar nya trådar?

Ja det är sant. ;)

Tänk om det är 50g olja i salladen det vet ju inte jag?

Nej precis. Men hur ska vi veta? Och det behöver ju inte vara onyttigt heller.

JoeyP
2010-07-28, 14:54
:D

När jag syftade på nyttigt menar jag nog kcal mängden mest.
Är verkligen imponerad av hur fan Andreas engström kunde ha så bra koll på sin energiförbrukning.

Att gå upp linjärt 2hekto i VECKAN?? Det är ju helt sjukt bra.

Baboom
2010-07-28, 15:45
:D

När jag syftade på nyttigt menar jag nog kcal mängden mest.
Är verkligen imponerad av hur fan Andreas engström kunde ha så bra koll på sin energiförbrukning.

Att gå upp linjärt 2hekto i VECKAN?? Det är ju helt sjukt bra.

Tack, men riktigt så var det inte. Jag snittade på 2hg i veckan :) Men ibland stod vågen på 0 och ibland på 4hg, men snittet blev 2hg/vecka under mätperioden.

Sniggel
2010-07-28, 16:27
Kan tänka mig att om man tävlar så mycket som Andreas och inte skiftar för mycket i vikt, får man nog mer eller mindre exakt koll (+-50 kcal) på var gränsen går för att ett kaloriintag ska bli ett kaloriöverskott vid ett visst fysiskt utgångsläge (vikt, bf och träningsmängd m.m).

Seb74
2010-07-28, 17:45
1. Tråden är fyra år gammal

Aha, det var härifrån jorden kom som jag fick i ögat nyss...nån som grävt ordentligt :D

Vill gärna lyckas med nåt liknande nångång, men verkar jobbigt...först ska man fram med arkeologspaden, sen ska man hitta en lämplig plats att gräva, och sen ska man gräva också...njae... :Virro