handdator

Visa fullständig version : Clueless


Arrigo
2006-05-02, 21:34
Jag ska försöka bli lite smalare, men kan ingenting om kalorier, vilken träning som är lämpligast osv.

Det kanske är mer passande att göra denna tråd i dagboksdelen, men jag tror att det funkar lika bra här.

Jag tänkte helt enkelt skriva ner vad jag ätit och gjort i motionsväg idag så tänkte jag att ni kan ge en kommentar på om jag skulle gå ner lite i vikt om jag fortsatte såhär.

Frukost brukar jag oftast inte äta, istället äter jag lunchen i skolan.

Lunch: Potatis, falafelbitar, tomat och blandade grönsaker (ärtor, majs, osv) + två glas mjölk

Mellanmål: En portion müsli

Middag: Chili con carne

Kvällsmål: ett äpple

Motion:

Gick till skolan och hem (sammanlagt 45-60 minuters promenad)

Jogging och promenad blandat i cirka 70-80 minuter (ungefär 9 km)

Hur ser detta ut?
Jag har ingen aning om hur det skulle bli om jag gjorde såhär ett par gånger i veckan.

jewzie
2006-05-02, 21:39
Mitt första tips är att du ska äta frukost.

Arrigo
2006-05-02, 21:41
Jag orkar verkligen inte äta frukost på morgonen. Jag kan helt enkelt inte stoppa i mig.

Lunchen blir som min frukost.

jewzie
2006-05-02, 21:41
Om du inte kan så mycket om deff så tycker jag du läser första tråden på deff-forumet, sen att du använder dig utav www.slv.se register för att kolla lite vanliga produkter så du får en kcal-uppfattning. Sen så får du berätta lite mer om dig själv. Styrketränar du? Ålder/längd/vikt och sen ett ungefärligt mål.

Arrigo
2006-05-02, 21:49
Jag har läst första inlägget, men jag vet inte hur det fungerar konkret, alltså hur mycket energi man förlorar på olika aktiviteter och hur mycket energi det är i olika maträtter osv.

Jag är 17 år, är cirka 169 cm och väger cirka 65 kilo.
Jag styrketränar inte, det enda jag gör är att träna lite med min egen vikt, alltså armhävningar, push ups osv. Det gör jag varje kväll.

Målet är att helt enkelt bli av med lite hull och utan att hålla på att räkna kalorier, käka pulver osv.

AlexGBG
2006-05-02, 21:56
Jag har läst första inlägget, men jag vet inte hur det fungerar konkret, alltså hur mycket energi man förlorar på olika aktiviteter och hur mycket energi det är i olika maträtter osv.

Jag är 17 år, är cirka 169 cm och väger cirka 65 kilo.
Jag styrketränar inte, det enda jag gör är att träna lite med min egen vikt, alltså armhävningar, push ups osv. Det gör jag varje kväll.

Målet är att helt enkelt bli av med lite hull och utan att hålla på att räkna kalorier, käka pulver osv.

Den träning du utför gör inte av med så mycket energi, det som "bränner fett" är t.ex. löpning, inlines, simning, cyckling, långa promenader och så..