handdator

Visa fullständig version : Charter!


Solros
2006-05-02, 20:51
Rekommendera ställen!

Kroatien, är det värme, billigt och fest där? Vilken ort isåfall?

The_RobRoy
2006-05-02, 22:09
Bump!

Vill också veta

bluelight
2006-05-02, 22:12
Bularien? Sunny Beach typ! Ska dit nästa sommar.

Gimp
2006-05-02, 22:14
Rekommendera ställen!

Kroatien, är det värme, billigt och fest där? Vilken ort isåfall?

Har ett prisindex på 78 där Sverige är 100 som bygger på 60 vanliga varor och tjänster. Just nu sitter jag och kollar i en bilaga till Aftonbladet som heter Res där det står om sju öar utanför kroatien och vad som finns att hitta där. Jag är själv väldigt sugen på att åka dit. :cool:

Edit: CHARTER?! Bah, aldrig i livet. Jag snackar om att backpacka och resa på riktigt.

Solros
2006-05-02, 22:17
Edit: CHARTER?! Bah, aldrig i livet. Jag snackar om att backpacka och resa på riktigt.

Så tufft, du kan nog lära mig ett och annat om det! :thumbup:

ugglan
2006-05-02, 22:20
Har varit där de senaste 4 somrarna och seglat med farsgubben, så har tyvärr ingen erfarenhet av festlivet där, men varmt och billigt är det iaf.

En idé skulle kunna vara att antingen åka bil ner eller hyra en bil där och köra hela kusten från norr till syd. Sen finns det en nybyggd (2005) motorväg lite mer innåt land att ta när man ska upp igen.

Gimp
2006-05-02, 22:20
Så tufft, du kan nog lära mig ett och annat om det! :thumbup:

Jag lärde mig tre saker på charter; herpes, syfilis och gonorré. :thumbup:

Gimp
2006-05-02, 22:26
Har varit där de senaste 4 somrarna och seglat med farsgubben, så har tyvärr ingen erfarenhet av festlivet där, men varmt och billigt är det iaf.

En idé skulle kunna vara att antingen åka bil ner eller hyra en bil där och köra hela kusten från norr till syd. Sen finns det en nybyggd (2005) motorväg lite mer innåt land att ta när man ska upp igen.

Hyrde ni en segelbåt där nere eller har ni en egen som ligger där? Om ni hyrde en, vad kostade det och behövs det någon speciell behörighet för att få hyra? Det vore otroligt skönt att segla runt där lite i alla fall, kanske när det börjar bli lite kallare här. Något speciellt ställe du kan rekomendera?

ugglan
2006-05-02, 22:40
Har en egen, men vet att det kostar cirka 1500-2500 euro för en vecka beroende på storlek. Tror det krävs skepparexamen och certifiering på UHF-radio (eller kanske VHF, minns ej). Ett par vänner hyrde och var med och seglade runt för två år sen, de hyrde hos http://www.adriatic-charter.com/ - du kanske kan hitta information där.