handdator

Visa fullständig version : Kan man förlora muskler på ett dygn utan kost?


krilleh
2006-05-02, 20:35
Ja om man tex är sjuk och verkligen itne kan äta mat under ett helt dygn säger vi. HUR pass negativt är det? Kmr man rent av förlora muskelmassa under denna korta perioden?

jakkan
2006-05-02, 20:56
tveeeeeeeeeeeeeeeksamt, grubb kommer nog snart med 17forskarrapporter

Trident
2006-05-02, 20:58
Jag inbillar mig att jag kan förlora uppemot 1 kg muskler på ett dygn..

Hög aktivitet, lite mat.. *rolleyes*

Sheogorath
2006-05-02, 21:05
Hög aktivitet, lite mat.. *rolleyes*

*host* *host*

krellik
2006-05-02, 21:16
Om du springer ett maraton och inte äter på hela dan kan jag lova dej att du kommer att tappa muskler...

Men om du vilar ut och fyller på med näring så lär det återställas rätt snabbt tror jag...

BigForre
2006-05-02, 22:16
Ja, men själklart kan du tappa muskler...proteinsyntes och proteinoxidation pågår ständigt och påverkas av precis allt du gör. Oxideras mer protein än vad som nybildas under ditt dygn kommer du att ha förlorat muskler. Just eftersom detta påverkas av så förbannat mycket faktorer kan ingen människa svara på din fråga. Det jag kan säga dig däremot är att det är att det kommer att röra sig om så förbannat små mängder om du nu skulle gå ner att du kan skita i det. Att vara STOR eller liten är inget som avgörs på en dag eller enstaka timmar i ditt liv, utan hur du lever ditt liv som helhet.

Jazen
2006-05-02, 23:36
vi snackar nog inte nå synligt ^^

Griip
2006-05-02, 23:39
Om du springer ett maraton och inte äter på hela dan kan jag lova dej att du kommer att tappa muskler...

Men om du vilar ut och fyller på med näring så lär det återställas rätt snabbt tror jag...


Hur går det där ihop? Kommer musklerna tillbaka bara man äter?