handdator

Visa fullständig version : Fett på nedre delen av magen


Ssigge
2006-05-02, 19:55
Har väldigt svårt att få bort det sista fettet på "nedre delen" av magen eller vad man ska säga,

Har lyckats deffat bort ca 10cm i midjan och har nu 76cm , men det är den sista fettansamlingen på nedre delen av magen som inte vill bort!, nån som har tips?

Mental
2006-05-02, 19:57
fins 2 sätt, fettsug eller fortätt deffa.

Eller möjligen träna resten av överkroppen så mycket att man inte ser fettet på magen :D

Jorgen
2006-05-02, 20:00
fins 2 sätt, fettsug eller fortätt deffa.
http://bestsmileys.com/signs12/17.gif

Cerberus
2006-05-02, 20:01
Du kan ju bygga i satans massa år tills du blir kolossalt stor, då lär musklerna synas hyfsat tydligt fastän hög BF%.

Eller dra ut o kuta oftare ;)

Ssigge
2006-05-02, 20:03
Men det är inte så at jag har hög BF%, jag kan se de 4 översta rutorna, men de undre vägrar komma fram

King Grub
2006-05-02, 20:08
Du kan ändå inte göra annat. Och deffar du tills dom nedre kommer fram, får du acceptera att fettet på resten av kroppen också minskar. Du kan inte avgöra var det skall försvinna.

Jorgen
2006-05-02, 20:13
Men det är inte så at jag har hög BF%, jag kan se de 4 översta rutorna, men de undre vägrar komma fram
Det är möjligt, men du har fett kvar på nedre delen av magen säger du.
Vill du få bort det så får du fortsätta deffa.

Hur lång är du och vad väger du?

Ssigge
2006-05-02, 20:33
Jag är 1.80 lång och väger nu 70kg, Har redan gått ner 10 kg och det känns som jag knappt kan gå ner mer i fett utan att förlora muskler

Jorgen
2006-05-02, 20:47
Jag är 1.80 lång och väger nu 70kg, Har redan gått ner 10 kg och det känns som jag knappt kan gå ner mer i fett utan att förlora muskler
Då är det bara att välja. Vara nöjd eller fortsätta deffa.

King Grub
2006-05-02, 20:49
Det är inte alltid rättvist hur fettcellerna är fördelade och placerade.

jocke_kofot
2006-05-02, 21:22
Om man forstätter deffa, och sen försöker lägga på sig lite fett igen för att slippa se ut som ett benrangel, borde det inte troligtvis hamna mer utspritt över hela kroppen då?

Har ungefär samma problem och är också 1.80 lång och väger 70kg.

King Grub
2006-05-02, 21:28
Tyvärr kan du inte bestämma var du lägger på dig mest fett vid viktuppgång heller, och det sker oftast inte jämnt utspritt över kroppen.

thezet
2006-05-02, 21:33
Jag är 1.80 lång och väger nu 70kg, Har redan gått ner 10 kg och det känns som jag knappt kan gå ner mer i fett utan att förlora muskler
Det är av den anledningen som amatörbyggare i lägre sammanhang ofta kommer in på scenen som skelett. För en ren byggare är det en verklig utmaning att förlora det sista fettet utan för stor muskelförlust. Med dina mått i tanken blir den bistra slutsatsen att du får välja mellan det sista magfettet och en utmärglad kropp.

jocke_
2015-07-07, 16:14
"Drar av en liten halvskön bump" Hur har det gått för TS?

Har samma problem, efter 1.5 års nattjobb med dålig mat/rutin samt sömn så gick jag upp en del, tappat runt 25-30 cm runt midjan sen nyår. Men nu har jag såna sjuka problem med att få bort det sista överflödiga fettet vid naveln, midjemåttet har stått stilla över en månad nu.

Är det bara att fortsätta att ligga på ett underskott samt hård träning, läst att fettcellerna kan lägga sig rätt bra precis på nedre magpartiet men detta börjar bli lite smått frustrerande? Någon gång borde de väl bli mjukare och "lösas upp"? Men hur lång tid kan det ta?

82 kg, 176 cm lång. Gymmar sex dagar i veckan samt att jag kör på med några morgonpromenader i veckan, snittar runt 15 000 steg per dag.

Ligger runt ~200 gram protein, ~180 gram kolhydrater med vitargo inräknat före/efter träningen. ~50 gram fett. Öka/sänka något?

AquaRegia
2015-07-07, 17:50
82 kg, 176 cm lång.

Om du inte är rejält rippad så har du mycket fett kvar du kan bli av med, fortsätt deffa du så försvinner det förr eller senare.

Gober
2015-07-07, 19:56
"Drar av en liten halvskön bump" Hur har det gått för TS?





Jadu! Om inte TS kommit i form efter nio år så lär TS aldrig komma i form.

jocke_
2015-07-07, 20:02
Om du inte är rejält rippad så har du mycket fett kvar du kan bli av med, fortsätt deffa du så försvinner det förr eller senare.

Direkt rippad är jag inte, tycker dock att det är knepigt att det tokfastnar där vid 88-90 cm. Ligger runt 14% kroppsfett så visst har jag en bit kvar. Men det är i princip endast på magen fettet är kvar enligt kalipermätningarna..

Hur lång tid kan det ta innan fettet blir sk. "lösare" varierar förstår jag men, det står tokstilla.

Gober
2015-07-07, 21:07
Lyle McDonald har ett bra upplägg för stubborn fat. Kräver dock lite tillskott som inte får säljas i Sverige. Men funkar kanske ändå.

Sheogorath
2015-07-07, 21:18
There is no such thing as stubborn fat - only stubborn fatties

Aka: är du inte deffad nog så får du deffa mer.

Korash
2015-07-07, 22:39
Lyle McDonald har ett bra upplägg för stubborn fat. Kräver dock lite tillskott som inte får säljas i Sverige. Men funkar kanske ändå.

Behöver inte vara mer sant för det, men för mig har det fungerat som du säger. Har kört både med och utan dessa med goda resultat.
Grejen med yohimbine är just att man blir tvungen att utföra cardion fastande för att inte tillskottet skall vara förgäves.


Har deffat helt utan cardio och känt mig nästintill rippad på vissa delar av överkroppen (separation biceps etc) men fortfarande bärt på en del fett kring nedre magen... kontra deff med cardio hela vägen där jag kommit ner i fett % mer jämt.

Lyle går in i detalj på det men här är en kort version:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/fasted-cardio-and-fat-loss-qa.html/

Sheogorath
2015-07-08, 05:59
Har deffat helt utan cardio och känt mig nästintill rippad på vissa delar av överkroppen (separation biceps etc) men fortfarande bärt på en del fett kring nedre magen... kontra deff med cardio hela vägen där jag kommit ner i fett % mer jämt.

Det här kan säkert stämma om man har en relativt stillasittande vardag men jag har svårt att tro att det spelar någon roll om man har ett jobb där man får röra på sig en del. Har man en stillasittande vardag finns det ju ändå all anledning att lägga in kardiovaskulär träning.

jocke_
2015-07-08, 07:45
Tack, får söka lite på Lyle McDonald. Så får vi se om det lossnar till slut. Kommer hur som fortsätta med gymmet/kondition samt kosten. Vill se hur upplägget under fettet ser ut, kanske blir mersmak.

Mell
2015-07-08, 08:54
Kommer säkert inte som någon nyhet för dig men när du fått ner ditt kroppsfett så lågt att det fettet på nedre delen av magen är borta så har du troligtvis väldigt lite fett på kroppen överlag (givet att du har ofördelaktig fettfördelning), också i förhållande till vad du hade innan nyår (enligt din beskrivning). Att behålla en sån låg fettnivå över tid för dig kommer troligtvis vara en väldigt stor ansträngning där det krävs att du hela tiden måste aktivt tygla de signaler som hjärnan skickar till dig att den behöver mer energi. Jag har samma problem med fettet på nedre magen men har börjat acceptera det istället, inte hållbart i längden att konstant lägga sin mentala energi på att hålla kroppsfettet tillräckligt lågt.

Bärsärk
2015-07-08, 09:00
Jag gick ner 15 kg en gång utan att allt för mycket hände kring midjan, ibland är inte livet rättvist.

Shqypnia
2015-07-08, 10:30
Går jag upp i vikt så sätter det sig direkt på magen, röven och ansiktet..

jocke_
2015-07-08, 12:25
Läst Lyle McDonald upplägg nu men känner att det kanske inte är något för någon som inte vill tappa i styrka? Får hellre ta lite längre tid än att "stressa" ner sig.

Köra styrketräning/kondition på fastande mage känns som ett vinnande koncept för att tappa muskler, kan dock ha missförstått texten då koncentrationen att läsa långa engelska texter efter ett hårt benpass är minimalt:)

Tycker det är knepigt med "stubborn fat" hur som. På benen och armarna ploppar det upp mer och mer ådror som man aldrig sett innan. De man haft blir mer och mer synliga, men magens mått står blixtstilla. Inte för att det är mycket ådror men, ja.