handdator

Visa fullständig version : Jag blir både förbannad, sur och ledsen!


christian
2006-05-02, 19:26
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,818560,00.html

Fyfan vilket as! Vad gör man? Hur förhindrar man? Hur upptäcker man? Hur hjälper man? Maktlös. :(


Första minnet är från när hon var tio år. Pappan frågade om hon och hennes 7-åriga lillasyster ville duscha med honom.

Kwon
2006-05-02, 19:31
Ja, det där e ju en bra fråga Christian.

Hur upptäcker man någonting sådant?

Som lärare har man ju fullt sjå med alla elever tex.

Jazen
2006-05-02, 19:33
sånna människor borde fan stympas...inge jävla vett i huvudet för 5öre....

Larsson
2006-05-02, 19:34
Man känner sig verkligen maktlös när man läser om sådant. Många väljer nog att inte se vad som händer, det blir som en slags försvarsmekanism.

christian
2006-05-02, 19:39
Man känner sig verkligen maktlös när man läser om sådant. Många väljer nog att inte se vad som händer, det blir som en slags försvarsmekanism.

Det tror jag nog också, man kanske anar lite men steget från att ana till att göra något åt det är så ofantligt stort. Tänk om man har fel?

Cilia
2006-05-02, 19:41
jag läste det där med. Tänkte först att det är fördjävligt vilket det är och blev arg på alla inblandade för att dom inte såg signalerna.

Sen tänkte jag efter hur man skulle reagera själv i samma situation och tänkte att det är svårt att se. Jag tror de flesta av oss har svårt att tänka sånt hemskt särskilt om det kommer in en person som verkar vara genuint trevlig och socialt kompetent och som verkar ta bra hand om sin dotter och vilja henne väl. Vi vill nog gärna kunna peka ut brottslingar och se dom som fula och elaka. Det ska nästan stå stämplat pedofil i pannan på dom.

Sen är det även en hemsk sak att anklaga någon för. Tänk om man har fel då har personen fått gå igenom ett helvete. Nu fick istället flickan göra det vilket iofs inte var bättre men nog är det svårt i deras situation när dom har svårt att se indikationera. Men något bör dom ha lärt sig och inte bara säga att dom skulle handla på samma sätt. Till exempel borde dom lära sig att inte förhöra barnet i hemmet med den "misstänkte" i närheten.

PePPinO
2006-05-02, 20:11
Jävligt synd att han placeras i ett sk §18 avdelning....vore bättre att han placeras bland dom andra fångarna, där borde han lära sig vad att vara nåns fru vill säga!!!!
Blir så j*vla f*rbannad, åååå om dom kunde glömma honom i dagrummet bland dom andra fångarna ett tag!!
Dom behöver inte slå ihjäl honom, räcker om dom skadar honom för livet bara!

Sebbe_H
2006-05-02, 20:14
Fyfan, det känns som man vill göra så mycket mot allt sånt, men vi kan inget göra..
Känns förjävligt att läsa om sånt här..

kneger
2006-05-02, 20:17
något har nog gått snett inne i hans huvud alltså..

har man inget jävla vett i huvet är det lika bra att vara inburad 4 lajf om inte värre.

Rock'nRoll
2006-05-02, 20:21
Jadu.. Sånt där får det att vända sig i magen. Ibland känns det dock som att Aftonbladet verkligen gottar sig i egentligen onödiga detaljer i sånna här fall.

Strongman
2006-05-02, 20:21
Nackskott.

christian
2006-05-02, 20:39
Ni som förordar nackskott, sodomi och livstids inlåsning, har ni inga tips, tankar eller idéer på hur man upptäcker såna här personer i förväg och hur man isf skulle behandla dem?

Något har ju uppenbarligen gått snett någonstans. Jag vägrar tro att en person med en sund uppväxt och hälsosamma familjeförhållanden skulle göra något sånt här. Eller? Vad är varningstecknena? Själv utsatt för incest? Men den som utsatte den som utsatte den för incest då? Om ni förstår vad jag menar.

Kwon
2006-05-02, 20:42
Tydligen så verkade han väl normal utåt, annars skulle väl någon ha upptäckt det?

christian
2006-05-02, 20:46
Tydligen så verkade han väl normal utåt, annars skulle väl någon ha upptäckt det?

När man blir äldre och blir/är ensamstående går det att gömma skit mycket bättre än när man t ex bor hemma eller med sambo. Han måste ju ha bott med sina föräldrar som liten eller med sin fd sambo som stor, något måste ju ha skett under lång tid eller kom han bara på en dag att han ville ha sex med sin dotter?

Helena B
2006-05-02, 20:50
Tydligen så verkade han väl normal utåt, annars skulle väl någon ha upptäckt det?

Normal? Blivit fälld för två våldtäkter.

Timmi
2006-05-02, 21:17
Helt jävla sjukt det här. Är sånt här som eggar mig ännu mer till att få de betyg som krävs för att bli socionom och på nått sätt kunna hjälpa. Känns så surt att ingen gör något, eller nån gör säkert något men det märks inte i dagens media då de bara drar upp det negativa.

Under förra året, första året på gymnasiet och bokmal som jag är lyckades jag såklart träffa rätt på självbiografi hyllan när jag satt och läste på rasterna. Tror jag kom igenom tre eller fyra sånna här böcker, helt sjukt att sånt händer....Kan bara hoppas att barnen får mer hjälp, har en väldigt god vän som har haft det svårt och hon får hjälp på ett ganska bra sätt verkar det som. Eftersom jag vet hur dåligt hon kan må trots den hjälpen kan jag bara gissa hur risigt de där tjejerna kan må utan nån hjälp, hoppas på det bästa för dem...

/Tim

Kwon
2006-05-02, 21:19
Normal? Blivit fälld för två våldtäkter.

Jo, och ändå fick han vårdnaden.

Det var tydligen ingen som misstänkte att han skulle gå på dottern.

Griip
2006-05-02, 21:20
Både tingsrätten och hovrätten gav pappan ensam vårdnad om Ida och hennes syster, trots att han var dömd för våldtäkt två gånger under 80-talet.
*grr27* :(

shadowfire
2006-05-02, 21:36
vafan, vad var det här för jävla äckelartikel då... tur jag hann få ner kvargen så pass mkt innan, blev fan illamående av detta...

grisbil3n
2006-05-02, 23:45
Brukar aldrig bli det minsta påverkad av skit jag läser, hör eller ser men detta är skapligt jävla vedervärdigt.

blida
2006-05-03, 00:01
allså,ja läste artikeln tidigare idag på aftonbladets hemsida.

är få ggr ja verkligen blir berörd av artiklar.
men denna gång,denna gång så blir ja så jäkla sur,ledsen och dung snee.
hur fan kan man ens fungera på detta vis i huvet?
hur fan kan man ens få dessa tankar?
hur kan man ens gå från tanke stadiet till verkligt handlande?

*tycker nån moderator att ja går över gränsen nu så gör vad ni vill med inlägget,vill bara markera min stånd punkt och min egna yttrande frihet i just den här saken*


skulle ja träffa den mannen idag så skulle ja slå ihjäl honom.
sånna kryp som han förtjänar inte att leva..hade jag själv varit ekonomiskt oberoende så hade ja utfäst skott pengar på dessa typer av människor.
dom som utnyttjar och gör barn till psykiska "lik"!!!

Cilia
2006-05-03, 08:22
det är alltid lätt att vara efterklok och se alla tecken som man tycker andra borde ha sett. Men igen visst finns det saker dom borde ta till sig som lärdom.


edit: Helena att uppträda normalt är inte samma sak som att man är normal. Å andra sidan skulle jag vilja ha en def på vad som är normalt så vi kan veta vilka som är det för det är ta mig faan inte lätt att veta.

Callister
2006-05-03, 08:30
Normal i sådana här sammanhang är "accepterad", skulle jag säga.

Jag är inte ett dugg förvånad över artikeln, det finns folk till allt!

hahavaffan
2006-05-03, 08:50
Mysig gubbjävel :(

Tricklev
2006-05-03, 09:20
Idiot.