handdator

Visa fullständig version : Äta som vanligt men gå ner i vikt?


H@mpah
2006-05-02, 18:53
Hej

Kan man bränna bort maximalt med underhudsfett utan att väga o räkna på allt man äter?

Säg att man håller sig till regelbundna mattider: Frukost, Lunch, Mellanmål, Middag och någon frukt på kvällen men äter vad man vill under dessa måltider.. Och man kör cardio 3 gånger, gym tre gånger och promenader 2 gånger i veckan.

När jag säger "äta vad man vill" menar jag förstås inte hamburgare och pizza varenda dag, men att äta såser och så, ni förstår nog *innocent* :)

userfriendly
2006-05-02, 19:02
"äta som vanligt men gå ner i vikt" - av den rubriken att döma så behöver du bara lägga på mer cardio.

Det är väldigt svårt att bygga muskler under en diet, man får fokusera på att antingen bränna fett eller bygga muskler

mer muskler med samma "fetthalt" ger ju dock en lägre fetthalt totalt sett

King Grub
2006-05-02, 19:29
Om du hamnar på kaloriminus: ja. Annars inte. Har du ingen koll, blir det svårare att se till att det målet uppnås.

Tintomara
2006-05-02, 22:20
Kan man bränna bort maximalt med underhudsfett utan att väga o räkna på allt man äter?
Klart man kan gå ner i vikt utan att väga och räkna - och med helt vanlig mat också. Men kan t.ex välja bort vissa uppenbara fett- och sockerbomber + dra ner på portionsstorlekarna om man vet med sig att man är en storätare. (Jag vet en som gick ner 80 kg i vikt på typ ett par års tid - genom att äta på assiett i stället för på fullstor tallrik.)

Säg att man håller sig till regelbundna mattider: Frukost, Lunch, Mellanmål, Middag och någon frukt på kvällen men äter vad man vill under dessa måltider.. Och man kör cardio 3 gånger, gym tre gånger och promenader 2 gånger i veckan.

När jag säger "äta vad man vill" menar jag förstås inte hamburgare och pizza varenda dag, men att äta såser och så, ni förstår nog *innocent* :)Du får väl prova och se vad det ger för resultat på några veckor!
Om det funkar så är det ju strålande.
Om det går åt pipan så blir du kanske tvungen att fundera en gång till på maten och/eller portionsstorlekarna.