handdator

Visa fullständig version : Tv licens


Hardcore_pb
2006-05-02, 18:27
jaha då fick man äntligen besök av dessa folk som vill ha in pengar, vilken tur att man inte har tv då. Men det var böter nästa gång om det visade sig att man hade tv påstod herrn, eller hur, om det står en tv igång nästa gång så är den precis införskaffad eller får jag inte köpa tv efter att dom varit på besök *rolleyes*

Markus H
2006-05-02, 18:36
jaha då fick man äntligen besök av dessa folk som vill ha in pengar, vilken tur att man inte har tv då. Men det var böter nästa gång om det visade sig att man hade tv påstod herrn, eller hur, om det står en tv igång nästa gång så är den precis införskaffad eller får jag inte köpa tv efter att dom varit på besök *rolleyes*

De snackar bara skit. De kaninte ge dig böter, de kan bara ge dig ett inbetalningskort som kan betala om du vill....

Johan O
2006-05-02, 21:05
Precis därför jag inte betalar. Hela systemet bygger på att skrämma upp folk och få dig att tro att dom har mer makt än vad dom egentligen har.
Ifall fler visste hur det egentligen ligger till med deras befogenheter, skulle nog licenspengarna staten får in minska drastiskt... *rolleyes*
Dem flesta vet till exempel inte att herr kontrollant EJ får komma in i bostaden utan din tillåtelse.

Gimp
2006-05-02, 21:13
Jag har egentligen inget emot att betala pengar till Radiotjänst för att jag nyttjar deras tjänster men att jag MÅSTE betala pengar för att äga en TV är helt absurt, därför betalar jag inte. Dessutom har jag inte råd heller. :D

christian
2006-05-02, 21:27
Är det inte olagligt att hota med polis, så att säga, om det inte finns grund för en anmälan? Har för mig det, men det låter lite knasigt. Hittar heller inget om det, det kanske går under utpressning eller olaga hot? ;)

Me_Myself
2006-05-02, 21:32
Jag blev jätterädd när dem knackade på i kostym o allt (trodde typ att de kom med besked att någon dött) :(
Så nu betalar jag..

Garnax
2006-05-02, 22:01
Som jag sagt förr tänk på hur orimligt det skulle vara om staten startade
en mobiltjänst och sedan skickade fakturor till alla med mobil med motiveringen
att alla har tillgång till tjänsten...

Men exakt det gör dom med TV...

Pez
2006-05-02, 22:24
Som jag sagt förr tänk på hur orimligt det skulle vara om staten startade
en mobiltjänst och sedan skickade fakturor till alla med mobil med motiveringen
att alla har tillgång till tjänsten...

Men exakt det gör dom med TV...
Nja.

martin_vbg
2006-05-02, 22:37
Nja.

hmm, jo. Grejen är att du behöver inte kolla på deras kanaler eller lyssna på deras radiokanaler. Likadant skulle det vara med mobiltjänsten, du behöver inte använda deras mobiltjänst för att du har en mobiltelefon.

grisbil3n
2006-05-02, 23:58
jävla konstigt att man aldrig sett röken av mupparna, jag pröjsar då fan inte. Har inte ens råd med pålägg på mackan.

Zakath
2006-05-03, 00:38
Jag undrar egentligen varför inte staten löser det här på ett annat effektivare sätt, som att inkludera det i skatten för alla, även om det är "orättvist" :devil:
Eller bara lägger ner svt då det uppenbarligen är väldigt många människor som inte vill betala för de kanalerna.

Jaja, go'natt allesammans!

Yankeee
2006-05-03, 04:50
Jag undrar egentligen varför inte staten löser det här på ett annat effektivare sätt, som att inkludera det i skatten för alla, även om det är "orättvist" :devil:
Eller bara lägger ner svt då det uppenbarligen är väldigt många människor som inte vill betala för de kanalerna.

Jaja, go'natt allesammans!

Saken är ju den att rätt många nog är villiga att betala, iallafall jag. OM jag slapp betala för att svt köper in en massa skitserier och skitfilmer. Ska jag betala ska det vara för en PS-kanal utan en massa dyrt skit. Bara nyheter, debatter, dokumentärer osv och INGA serier / filmer.

skaparn
2006-05-03, 05:40
Saken är ju den att rätt många nog är villiga att betala, iallafall jag. OM jag slapp betala för att svt köper in en massa skitserier och skitfilmer. Ska jag betala ska det vara för en PS-kanal utan en massa dyrt skit. Bara nyheter, debatter, dokumentärer osv och INGA serier / filmer.

Ord! Jag skulle betala för en kanal likt SVT 24 om den fanns som PPV.
Förutom det omöjliga i att betala till ett tvingande system som det med TV-licensen, så vägrar jag betala för dyra sportevenemang, Oddasat och dokusatsningar som Riket.

Edde_1
2006-05-03, 07:17
Men.. Nu har ni ju förstört Skaparns dag med att diskutera TV-licens :furious:

PS: Monarki :D

skaparn
2006-05-03, 07:21
Men.. Nu har ni ju förstört Skaparns dag med att diskutera TV-licens :furious:

PS: Monarki :D

Ja, nu är jag påmind. Som om inte kungens födelsedagsfirande i dagarna tre (minst) i alla medier räckte...