handdator

Visa fullständig version : Schemaändring, tips


Halldin
2006-05-02, 18:16
Mina triceps släpar ganska ordentligt, så det är hög tid att ändra upplägg har jag kommit fram till.

F.n ser det ut såhär:

Dag1: Biceps-Axlar-Triceps
Dag2: Rygg-Biceps
Dag3: Ben-Mage

Detta är inte heligt, och det förekommer en del annat osv.

Hursomhaver.

Hur ska man lägga upp det? En egen dag för axlar/triceps? Triceps och biceps på samma dag? Hur hade ni gjort?

Jag kör bänkpress, marklyft och knäböj så att exempelvis blanda bröst och rygg lär inte funka speciellt bra.

mangs
2006-05-02, 18:51
Mina triceps släpar ganska ordentligt, så det är hög tid att ändra upplägg har jag kommit fram till.

F.n ser det ut såhär:

Dag1: Biceps-Axlar-Triceps
Dag2: Rygg-Biceps
Dag3: Ben-Mage

Detta är inte heligt, och det förekommer en del annat osv.

Hursomhaver.

Hur ska man lägga upp det? En egen dag för axlar/triceps? Triceps och biceps på samma dag? Hur hade ni gjort?

Jag kör bänkpress, marklyft och knäböj så att exempelvis blanda bröst och rygg lär inte funka speciellt bra.


Hmm, det känns som du missat bröst i ditt upplägg men jag antar att du kör det på dag 1 istället för Biceps?

Ett alternativ skulle kunna vara att bryta ut denna muskelgrupp och köra den skilt från Triceps. Då Triceps aktiveras även under bröstdagen så får du då 2 träningstillfälle per vecka. Kaske värt att prova?

Ett förslag:
1. Bröst+Övre rygg + mage
2 Ben + Korsrygg
3. Axlar+armar

Kan dock bli övertränad i armarna här om man inte är försiktigt.

Här är ett annat förslag:
1.Axlar+Triceps
2.Rygg+Biceps
3. Bröst+mage
4.Ben

z_bumbi
2006-05-02, 18:52
Bröst, triceps

Rygg. biceps

Axlar, triceps

Ben

Alt

Bröst, axlar

Ben

Rygg, triceps

Flytta om så att det blir bra vila mellan de pass där triceps påverkas.

Jag skulle även kunna tänka mig att flytta marklyft till bendagen så kan du köra axlar eller triceps på ryggdagen men i övrigt behålla ditt nuvarande (Flytta runt så att inte mark krockar med rygg och bröst, axlar, triceps inte ligger för nära.).

Sen finns det otaliga varianter på dessa variationer. :)

Halldin
2006-05-02, 19:22
Hmm, det känns som du missat bröst i ditt upplägg men jag antar att du kör det på dag 1 istället för Biceps?

Helt rätt, bröst ska det stå där :)
Ska läsa igenom vad ni skrivit, fyll gärna på.

Halldin
2006-05-02, 19:40
Bröst, triceps

Rygg. biceps

Axlar, triceps

Ben


Detta låter ganska lockande, ska fundera på denna lite mer.

Tackar. :thumbup:

Liten Men Fet
2006-05-02, 23:46
Jag skulle testat z_bumbis model:

Bröst, triceps

Rygg. biceps

Axlar, triceps

Ben

Men bytt ut vader från ben-dagen mot biceps, så jag körde rygg/vader och ben/bicep för att jag är helt stumm i armarna efter ett ryggpass.

Halldin
2006-05-08, 19:20
Det är ingen risk att triceps hamnar för nära någonting annat, räcker det med bara en dags vila emellan? Två dagar mellan passen alltså? Generellt d.v.s

Sen, varför är många emot bröst/triceps på samma dag?

Liten Men Fet
2006-05-08, 19:27
Det är ingen risk att triceps hamnar för nära någonting annat, räcker det med bara en dags vila emellan? Två dagar mellan passen alltså? Generellt d.v.s

Sen, varför är många emot bröst/triceps på samma dag?

Vet inte, jag tycker det är en bra kombo fast jag får välja bort en del tricepövningar när mina axlar är trötta. Tex kan jag inte köra tricepextension runt huvudet eller frenchpress för då får jag ont i axlarna. Men jag kör dips, smalbänk och pushdown om jag ids.
Funkar för mig.

Halldin
2006-05-16, 20:04
Var bör lämpligast klämma in underarmarna?

Halldin
2006-05-20, 17:34
Bömp.