handdator

Visa fullständig version : Gitarr på blocket !


Bronkitkorv
2006-05-02, 16:37
http://www.blocket.se/vi/7806033.htm?ca=8_s

Vad tror ni jag vet ingenting om vilka micar som är värda vad och inget om stall heller. Men jag skulle kunna tänka mej att köpa den om den är bra eller ok. Hur är träet ???

Nejv
2006-05-02, 16:40
Va fan har han gjort den själv eller?

mathor
2006-05-02, 16:41
http://www.blocket.se/vi/7806033.htm?ca=8_s

Vad tror ni jag vet ingenting om vilka micar som är värda vad och inget om stall heller. Men jag skulle kunna tänka mej att köpa den om den är bra eller ok. Hur är träet ???

Det beror helt på vad du tänkt spela och vilka krav du har.

ugglan
2006-05-02, 16:43
Skulle nog inte lägga pengar på något nån suttit och snickrat ihop hemma. Man får oftast vad man betalar för när det gäller gitarrer.

Bronkitkorv
2006-05-02, 17:05
Det verkar ju vara en byggsats från en fabrik. Men brorsan sa att det var vanliga billiga grejer tydligen och då kan man ju lika gärna köpa en av dessa billiga kopior som är ihopbyggd för samma pengar. Fast då är det inget för mej. Hade jag däremot kunnat tjäna på att det är en byggsats så.....

Bronkitkorv
2006-05-02, 17:07
Det beror helt på vad du tänkt spela och vilka krav du har.
Blues och rock, ganska höga krav. Jag spelar nu mest klassisk musik och dom gitarrerna spelar träslaget en hel del roll men hur är det med elgitarrer :confused:

Mental
2006-05-02, 17:10
Blues och rock, ganska höga krav. Jag spelar nu mest klassisk musik och dom gitarrerna spelar träslaget en hel del roll men hur är det med elgitarrer :confused:

Då skulle jag nog inte köpa något jag inte provspelat...

grisbil3n
2006-05-03, 01:31
Onekligen rätt billigt i vilket fall somhelst.

Officer
2006-05-03, 06:50
Skulle nog inte lägga pengar på något nån suttit och snickrat ihop hemma. Man får oftast vad man betalar för när det gäller gitarrer.


Ta och lugna ner oss ett litet snäpp här :)

Det finns hemmabyggen som är så fruktansvärt bra och kvalitativa så att inte ens självaste dyra original kommer i närheten av det sound man har åstadkommit genom just det - hemmabygge. Man kan konfigurera precis hur man vill ha det osv.

Men att döma från delarna på just den annonsen och de låga priset så tror jag definitivt att det inte är något att ha om det är en kvalitetsgura du vill ha.

Ett par bra mickar kostar kring 1000 spänn, och träet minst lika så, och det är bara början!