handdator

Visa fullständig version : Lost


Sidor : [1] 2 3

Skrollovicz
2006-05-02, 07:48
Finns det några Lost-fans på Kolo?
Vad har ni för teorier :P ?

grisbil3n
2006-05-02, 08:03
Hittade du inte förra tråden? Nåväl, jag diggar serien skarpt, även om säsong 1 var mycket bättre. Har inga teorier, lär ju visa sig vara något riktigt jävla twistat i slutändan.

kharon
2006-05-02, 08:05
Jag säger bara what's up with the isbjörns!?!?

grisbil3n
2006-05-02, 08:08
Jag säger bara what's up with the isbjörns!?!?

Jävligt bra fråga men jag tycker dom är ett jävligt coolt inslag i varje fall.

Skrollovicz
2006-05-02, 08:12
Isbjörnarna lär ju vara hallucinationer..

mangs
2006-05-02, 08:13
OMFG! N00bs aso *whatever* *rolleyes* ;)

VI har redan en tråd som behandlar Lost och diskussionen med isbjörnen har väl varit mer elelr mindre besvarad sedan avsnittet orientation i början av säsong 2. Om ni gillar att diskutera lost så gå in på forumet:


4815162342 (http://4815162342.com/forum/index.php)

Här finns det tonvis med teorier och många många timmars underhållning. De/vi analyserar lost frame by frame både framlänges och baklänges.

Skrollovicz
2006-05-02, 08:17
OMFG! N00bs aso *whatever* *rolleyes* ;)

VI har redan en tråd som behandlar Lost och diskussionen med isbjörnen har väl varit mer elelr mindre besvarad sedan avsnittet orientation i början av säsong 2. Om ni gillar att diskutera lost så gå in på forumet:


4815162342 (http://4815162342.com/forum/index.php)

Här finns det tonvis med teorier och många många timmars underhållning. De/vi analyserar lost frame by frame både framlänges och baklänges.
Nice länk :)

Papi
2006-05-02, 08:20
Bra serie inledningsvis! Riktigt bra!
Tyvärr har skaparna fått för många dollartecken i ögonen och nu håller det på att gå käpprätt åt helvete. *grr*
De mjölkar varje avsnitt för allt vad de är värda och handlingen rör sig knappt framåt överhuvudtaget. De lär väl gå samma väg som X-Files, när folk slutat titta så hittar de på en halvhjärtad avslutning där de försöker knyta ihop alla trådar.
Verkligen synd. Hade de nöjt sig med 2 säsonger och avslutat serien så hade den blivit en klassiker!

Diana
2006-05-02, 08:29
Bra, men för jävla mkt overkliga inslag *screwy* kanske hade jag för höga förhoppningar.. har rätt svårt för overkligt kraffs.. teorin om halucinationer förändrar ju en del iofs :thumbup:

mangs
2006-05-02, 08:37
Bra, men för jävla mkt overkliga inslag *screwy* kanske hade jag för höga förhoppningar.. har rätt svårt för overkligt kraffs.. teorin om halucinationer förändrar ju en del iofs :thumbup:


Jag tror dock Isbjörnen faktiskt var där på ön. Skaparna säger att allting som sker ärnaturligt och att de faktiskt är fysiskt på ön. Sedan är det ju som så att vad Lindelof och grabbarna säger kanske man skall ta med en nypa salt.


De vill ju helt enkelt ha så många tittare som möjligt på så många avsnitt som möjligt. Jag tycker de skulle hålla sig till 2 kanske max 3 säsonger men de har ju redan från början sagt att om det blir som de tänkt så blir det 6 säsonger. Dock dalar intresset i serien kraftigt i USA vilket kanske gör att de kommer speeda upp takten och därmed kanske ta bort någon av de sista säsongerna. Jag ser fram emot de sista avsnitten på denna säsongen då de tydligen skall vara något i hästväg. :D

Papi
2006-05-02, 08:44
Jo, men varför ska de vänta tills de tre sista avsnitten för säsongen innan det händer något, och bara ha en massa utfyllnad innan dess? Bad storytelling! De två senaste avsnitten var ju rent skräp. Kan man inte fylla en säsong med intressanta historier, så är det dags att runda av serien.
Är överdrivet negativ nu... Egentligen tycker jag att serien är jättebra, men jag blir orolig att de kommer sabba allt.

grisbil3n
2006-05-02, 09:06
Bra serie inledningsvis! Riktigt bra!
Tyvärr har skaparna fått för många dollartecken i ögonen och nu håller det på att gå käpprätt åt helvete. *grr*
De mjölkar varje avsnitt för allt vad de är värda och handlingen rör sig knappt framåt överhuvudtaget. De lär väl gå samma väg som X-Files, när folk slutat titta så hittar de på en halvhjärtad avslutning där de försöker knyta ihop alla trådar.
Verkligen synd. Hade de nöjt sig med 2 säsonger och avslutat serien så hade den blivit en klassiker!

Tänk på att X-files är 9 säsonger, och dom första sex är enligt mig fenomenala.

Kebab-Arne
2006-05-02, 09:15
Är X-files helt nerlagt nu eller?
Har själv ingen aning, följde det ett tag...

Lost har totalt ballat ur, märktes direkt när säsong 2 började att de ville dra ut på det mer.

Blir så jävla dumt om de ska skapa en massa avsnitt om hallucinationer. Sen har de varit så smarta (jobbiga?) så de kan spela vidare hur mycket de vill om karaktärernas bakgrund.

Den säsong Tv4 sänder av 24 är en bättre serie än det Lost som går nu. Var tvärtom för ett tag...

grisbil3n
2006-05-02, 09:19
Är X-files helt nerlagt nu eller?
Har själv ingen aning, följde det ett tag...

Japp, ganska pissig upplösning tyvärr.

kreator
2006-05-02, 09:25
känns ofta som om upplösningen i serier/filmer suger nuförtiden(Kanske förut också)

Förutom SAW filmerna kommer jag inte på nåt som har bra slut...

mangs
2006-05-02, 10:26
känns ofta som om upplösningen i serier/filmer suger nuförtiden(Kanske förut också)

Förutom SAW filmerna kommer jag inte på nåt som har bra slut...


Jag gillar verkligen filmer/serier som slutar på ett förvånande men häftigt sätt. Tex som Saw, De misstänkta, Sjätte sinnet mfl.

Man skall få känslana att man vill kolla igenom alltihop en gång till eftersom slutet fick en att tänka till.

Jag hoppas att Lost har något riktigt bra slut och inte ett sådant lyckligt Hollywood-slut typ att alla blir räddade och vi står där utan att få reda på hälften av alla de mystiska intriger de byggt upp. Det finns en anledning att just dessa människor är på ön och troligtvis är det någon som ligger bakom det hela .

Dharma

Papi
2006-05-02, 10:28
känns ofta som om upplösningen i serier/filmer suger nuförtiden(Kanske förut också)

Finns väl främst två anledningar till detta:
I serier som X-Files och Lost (kanske) så har man inget slut planerat från början. Man har en bra ide som man kör på och så hittar man på storyn allt eftersom tiden fortskrider. När intresset för serien försvunnit, så försöker man knyta ihop det så gott det går, men misslyckas ofta. För många olika författare utan tydliga riktlinjer genom åren gör att det blir hopplöst.

Andra anledningen är den motsatta. Serien går för dåligt och blir nedlagd i förtid. I bästa fall lyckas författarna avsluta serien någorlunda snyggt, men oftast blir det framstressat och otillfredsställande.
Serien Firefly t ex blev ju nedlagd illa kvickt tyvärr. Den fick inget riktigt avslut, men ett par år senare lyckades man göra en långfilm (Serenity) som knöt ihop de viktigaste trådarna. Mycket bra film för övrigt, men man tjänar på att ha sett Firefly innan (finns bara 13 avsnitt).

Den enda serien jag känner till som verkligen blivit avslutad enligt planerna är väl Babylon 5. Den planerades att vara 5 säsonger redan från början, innan man ens börjat filma. Michael J. Straczynski (sp?) hade hela storyn planerad och avvek inte från den nämnvärt.
Serien gick inte särskilt bra och var nedläggningshotad i princip hela tiden, men mirakulöst nog fick de köra klart alla 5 säsongerna trots en massa finansiella problem och hopp mellan kanaler.
Ser man den från början till slut så märks det att författaren vet var serien är påväg hela tiden. Saker man ser i första säsongen får sin förklaring långt senare och allting hänger ihop riktigt snyggt.
Sedan tycker jag nog att det var lite väl många "filler-avsnitt" och det märks i 4:e säsongen att de trodde att serien skulle bli nedlagd och att de inte skulle få göra någon sista säsong, så det blir lite stressat där. Annars är det en kanonserie (om man gillar sci-fi)! :thumbup:

mangs
2006-05-02, 11:28
Finns väl främst två anledningar till detta:
I serier som X-Files och Lost (kanske) så har man inget slut planerat från början. Man har en bra ide som man kör på och så hittar man på storyn allt eftersom tiden fortskrider. När intresset för serien försvunnit, så försöker man knyta ihop det så gott det går, men misslyckas ofta. För många olika författare utan tydliga riktlinjer genom åren gör att det blir hopplöst.

Andra anledningen är den motsatta. Serien går för dåligt och blir nedlagd i förtid. I bästa fall lyckas författarna avsluta serien någorlunda snyggt, men oftast blir det framstressat och otillfredsställande.
Serien Firefly t ex blev ju nedlagd illa kvickt tyvärr. Den fick inget riktigt avslut, men ett par år senare lyckades man göra en långfilm (Serenity) som knöt ihop de viktigaste trådarna. Mycket bra film för övrigt, men man tjänar på att ha sett Firefly innan (finns bara 13 avsnitt).

Den enda serien jag känner till som verkligen blivit avslutad enligt planerna är väl Babylon 5. Den planerades att vara 5 säsonger redan från början, innan man ens börjat filma. Michael J. Straczynski (sp?) hade hela storyn planerad och avvek inte från den nämnvärt.
Serien gick inte särskilt bra och var nedläggningshotad i princip hela tiden, men mirakulöst nog fick de köra klart alla 5 säsongerna trots en massa finansiella problem och hopp mellan kanaler.
Ser man den från början till slut så märks det att författaren vet var serien är påväg hela tiden. Saker man ser i första säsongen får sin förklaring långt senare och allting hänger ihop riktigt snyggt.
Sedan tycker jag nog att det var lite väl många "filler-avsnitt" och det märks i 4:e säsongen att de trodde att serien skulle bli nedlagd och att de inte skulle få göra någon sista säsong, så det blir lite stressat där. Annars är det en kanonserie (om man gillar sci-fi)! :thumbup:


Det är ju lite så de jobbar med Lost också. De påstår sig ha ett manus som sträcker sig över 6 säsonger och att de redan bestämt i vilken riktning serien skall gå och att slutet är bestämt. Däremot kommer det ju ske små förändringar på vägen.

Kommer ett nytt avsnitt imorgon och det skal lbli spännande.

Skrollovicz
2006-05-02, 15:07
Jag är nästan 100 på att dom är med i nåt slags experiment utan att veta om det. Bara en känsla jag har. Och dom där numren är anledningen till att just de blev utvalda - alla har nån connection till numrena.. så tror jag :)

Tomten
2006-05-02, 16:31
Det är ju lite så de jobbar med Lost också. De påstår sig ha ett manus som sträcker sig över 6 säsonger och att de redan bestämt i vilken riktning serien skall gå och att slutet är bestämt. Däremot kommer det ju ske små förändringar på vägen.

Kommer ett nytt avsnitt imorgon och det skal lbli spännande.

Hahahaaaaa...

Tror inte för fem öre att J.J Abrahams har planerat sex säsonger i förväg. Fan vad han våldtog alias...

fonzie
2006-05-02, 17:03
:sleep:

King Grub
2006-05-04, 09:04
Argh; ett Ana Lucia avsnitt. Hennes karaktär gör mig irriterad. *grr*

Jay-Z
2006-05-04, 09:15
Argh; ett Ana Lucia avsnitt. Hennes karaktär gör mig irriterad. *grr*

Tänk bara 'Nimrod' så flyttas fokus rätt fort. :D

King Grub
2006-05-04, 10:19
Men vilket jäkla slut på E20. http://tb.syntheticstream.com/Forums/App_Themes/Black/Images/Emoticons/icon_eek.gif

ugglan
2006-05-04, 10:44
Äntligen hände någonting. Fast det lär väl ta 3 veckor innan man får veta varför.

King Grub
2006-05-04, 10:53
Nu kommer det ett avsnitt i veckan i tre veckor utan uppehåll i alla fall, och det är utlovat en actionfylld säsongsavslutning.

Skrollovicz
2006-05-04, 11:28
Vet nån hur många säsonger som är inplanerade?
Rykten säger att det finns material för 9 säsonger!

Papi
2006-05-04, 11:57
Vet nån hur många säsonger som är inplanerade?
Rykten säger att det finns material för 9 säsonger!
Sånt ska du inte tro på. De kommer att köra Lost tills folk slutar att titta.

Snake
2006-05-04, 12:41
:sleep: som vanligt, förutom slutet som var hjärndött.

Jazen
2006-05-04, 12:54
hoppas inte på fler säsonger, inge kul när dom drar ut på det så jäääääävla mycket

Snake
2006-05-04, 12:59
hoppas inte på fler säsonger, inge kul när dom drar ut på det så jäääääävla mycket

En säsong 3 är redan planerad.

Tenzu
2006-05-04, 14:11
sicket bajsavsnitt. ingenting ingenting ingenting och så 3min action.

devi
2006-05-04, 15:06
Dagens Lost avsnitt är skit! Vad som började som en av de bästa serierna någonsin, är idag rent ut sagt smörja. Bolaget drar ut på skiten så mycket som möjligt. Fjantigt.

Slartibartfast
2006-05-04, 18:30
Jag har kollat nio första avsnitten av säsong 1 nu och det började verkligen bra, men de tre senaste avsnitten har blivit sämre och sämre. Börjar det suga mera än såhär?

bladhet
2006-05-04, 18:37
Det ända som gör serien värd att titta på ibland är den orhört sexiga kate som skuttar omkring i sina smutsiga kläder.

King Grub
2006-05-04, 18:41
Jag har kollat nio första avsnitten av säsong 1 nu och det började verkligen bra, men de tre senaste avsnitten har blivit sämre och sämre. Börjar det suga mera än såhär?

Säsong 2 börjar bra, men urartar snabbt.

stefannn
2006-05-04, 19:32
vem faan är jesse?? snubben som inflitrerade deras gäng eller??

Tigerkotten
2006-05-04, 20:05
Spoileeeeeeeeeeeers prat





Så vad tror ni allt handlade om på slutet då?
Jag antar han sköt sig själv i armen, sedan kommer på en historia att fången sköt ana louisa o den andra tjejen o den mörka. Så han fortfarande ska spana på dom vanliga, men frågan e varför? Har han blivit hjärntvättad av dom eller så gör han så pga han vill se sin son igen? Jaddu vem vet!

edgen_ÖSD
2006-05-05, 00:51
Spoileeeeeeeeeeeers prat





Så vad tror ni allt handlade om på slutet då?
Jag antar han sköt sig själv i armen, sedan kommer på en historia att fången sköt ana louisa o den andra tjejen o den mörka. Så han fortfarande ska spana på dom vanliga, men frågan e varför? Har han blivit hjärntvättad av dom eller så gör han så pga han vill se sin son igen? Jaddu vem vet!


Måste nästan vara så att the others har givit honom ett ultimatum. Ge oss Henry, annars kommer du aldrig få Walt tillbaka. Just därför sköt han sig i armen, som du sa. Dock är jag inte säger på att hon blondinen (glömt namnet) är död, hon blev ju "bara" skjuten i magen. Dock ett jäkligt bra slut tycker jag. Nu MÅSTE det ju hända nåt. Så slipper vi förhopningsvis se Ana- Lucia mer!

Tigerkotten
2006-05-05, 00:54
Men sedan detta också, dom andra hade nog gått med på att ge henry i utbyte mot Walt tror jag..

Så det är mysko det, tror han ska bli spion. To be continue!

edgen_ÖSD
2006-05-05, 00:58
Men sedan detta också, dom andra hade nog gått med på att ge henry i utbyte mot Walt tror jag..

Så det är mysko det, tror han ska bli spion. To be continue!

Jo, det är ju lite skumt...

Det skulle vara om inte Micheal trodde så av nån anledning.

kharon
2006-05-05, 11:35
Måste nästan vara så att the others har givit honom ett ultimatum. Ge oss Henry, annars kommer du aldrig få Walt tillbaka. Just därför sköt han sig i armen, som du sa. Dock är jag inte säger på att hon blondinen (glömt namnet) är död, hon blev ju "bara" skjuten i magen. Dock ett jäkligt bra slut tycker jag. Nu MÅSTE det ju hända nåt. Så slipper vi förhopningsvis se Ana- Lucia mer!

Tror det jag med!

Skrollovicz
2006-05-05, 18:58
Verkar som att tv4 ska bara visa 3 avsnitt till av säsong 2 och sedan ta uppehåll på 2 månader innan de visar de 2 sista avsnitten! varav sista avsnittet är ett rafflande dubbelavsnitt!

Fy fan för tv 4!!!

Daijmen
2006-05-05, 20:16
Grub, du kör självklart 720 p-versionen på din plasma eller? Måste va grymmt snyggt. :)

Three pigs
2006-05-05, 20:55
vart fick ni tag på E20? =O

Daijmen
2006-05-05, 21:00
Den finns ju ute sen ett tag...Leta noggrannare

Sultanen
2006-05-05, 21:01
visste ju att Ana-Lucia skulle dö nu när hon åkt dit för rattfylla irl + att dom ville bli av me henne.. men d vart lite konstit slut där men spännande =)

Wennerberg
2006-05-05, 21:27
visste ju att Ana-Lucia skulle dö nu när hon åkt dit för rattfylla irl + att dom ville bli av me henne.. men d vart lite konstit slut där men spännande =)
Hon som spelar libby åkte dit samma kväll.

cortez
2006-05-05, 22:37
Så slipper vi förhopningsvis se Ana- Lucia mer!

Vad e det för fel på Ana-Lucia?
Hon e ju het.:naughty:

mathor
2006-05-06, 00:17
När Ana-Lucia och Libby blev skjutna tänkte jag direkt på rattfyllerierna. Lite osmidigt sätt att bli av med dem kanske, om än välkomnat.

edgen_ÖSD
2006-05-06, 01:27
Vad e det för fel på Ana-Lucia?
Hon e ju het.:naughty:

Jo visst, men så har hon ju samma glada min som Chloe O'Brian i 24...:rolleyes: :D

myggan
2006-05-06, 09:56
ja, lost har verkligen blivit riktigt riktigt dåligt nu igen..

helt meningslöst avsnitt med 2 minuter panikartad action.

cortez
2006-05-06, 21:38
När Ana-Lucia och Libby blev skjutna tänkte jag direkt på rattfyllerierna. Lite osmidigt sätt att bli av med dem kanske, om än välkomnat.

Där har du rätt i:D

blasr
2006-05-06, 21:39
När Ana-Lucia och Libby blev skjutna tänkte jag direkt på rattfyllerierna. Lite osmidigt sätt att bli av med dem kanske, om än välkomnat.

Jag har längtat efter att Ana-Lucia ska försvinna. Hon passade inte in på ön.

Tenzu
2006-05-11, 19:33
Nya avsnittet är riktigt bra, äntligen händer det lite hoho :hbang:

King Grub
2006-05-11, 19:37
Ja, dagens avsnitt var inte helt fel. Hoppas nu bara att den utlovade "rollercoaster-ride":n håller i sig kommande avsnitt.

Gimp
2006-05-11, 19:44
Är det här sista säsongen och när visas sista avsnittet av den här säsongen så jag kan tanka hem alla och sträcktitta? :thumbup:

King Grub
2006-05-11, 19:45
Är det här sista säsongen och när visas sista avsnittet av den här säsongen så jag kan tanka hem alla och sträcktitta? :thumbup:

1. Nej. Det lär blir ett antal säsonger till. Det är väl tal om att det skall bli sex stycken?

2. Kolla kalendern:

http://www.pogdesign.co.uk/cat/

Skrollovicz
2006-05-11, 20:08
Enligt JJ Abrams ska säsongsavslutningen vara något i hästväg.

Synd bara att TV 4 tar uppehåll under hela jävla sommaren.

devi
2006-05-11, 20:13
Säsongsuppehåll, transportavsnitt, oändliga säsonger och allmänt fjantigt. Varför kollar man på Lost överhuvudtaget?

n1tro
2006-05-11, 20:18
Säsongsuppehåll, transportavsnitt, oändliga säsonger och allmänt fjantigt. Varför kollar man på Lost överhuvudtaget?

ja, varför :)

Skrollovicz
2006-05-11, 20:19
För att det äger apa :)

Snake
2006-05-25, 12:13
Mastig säsongsavslutning, lite seg cliffhanger dock.

King Grub
2006-05-25, 12:15
Äntligen hände det saker, och det med råge, i alla fall.

Da2
2006-05-25, 12:17
Lost är B.

Angel
2006-05-25, 12:37
va de 22 som va sista avsnittet nu?



fan va ja kommer sakna ana lucia, hon äger.

Angel
2006-05-25, 12:38
va de 22 som va sista avsnittet nu?

o 23 o 24 e dubbelavsitt?


fan va ja kommer sakna ana lucia, hon äger.

King Grub
2006-05-25, 12:38
va de 22 som va sista avsnittet nu?



fan va ja kommer sakna ana lucia, hon äger.

Avsnitt 23 och 24 är ute. Dom sändes i dag (i går i USA) och är säsongsavslutningen.

Srednq
2006-05-25, 12:55
tv4 fortsätter att sända till hösten. dom tre sist avsnitten

Tigerkotten
2006-05-25, 14:50
Asså vilka fan e dom där others e frågan, och nu verkade det ju bli värsta livet ang magnet grejset med.

Jäkligt dåligt av pappan att göra så mot sina vänner tycker jag.

Gillade Desmond men antar att han e död nu så det är trist isåfall.

bass
2006-05-25, 15:55
Skaparna av serien upphör verkligen aldrig med att förvåna en!

Har ni lagt märke till det nätverk av hemsidor som finns ute nu i takt med att säsong 2 visades.

T.ex

http://www.thehansofoundation.org

http://www.widmoregroup.com/

http://thedharmainitiative.org/

Allting hör samman med varandra på ngt sjukt sätt, kolla in länken Corporate på Widmore Groups' hemsida, mannen längst ner till höger var ju Lockes fejkpappa?

Shit, man är verkligen helt lost..speciellt efter säsongfinalen.

mathor
2006-05-25, 16:03
Nej! Adewale!

Olsson
2006-05-25, 16:05
Tyckte för några avsnitt sedan att serien hade lagt av sig lite. Men säsongsavslutnignen var ruggigt bra. Kanske det bästa avsnittet av alla. Det blir en lång väntan på säsong 3.

Jay-Z
2006-05-25, 16:24
Äntligen börjar det hända saker. Och då är det säsongsavslutning.

Never ending story? Gilligan's Island, anyone? :MrT:

ikariotis
2006-05-25, 16:33
Undrar hur han ska förklara alla konstiga fenomen som inträffat om det inte blir en evighetsserie typ, men då har hela charmen förstört. Det börjar redan tappa klass...max 1, 2 sässongen till och när kommer närmare någon förklaring. Hoppas regisören redan har allt planerat annars kommer det blir värdelöst slut och då har hela serien tappat sitt värde.

Jishuku
2006-05-25, 17:05
Skaparna av serien upphör verkligen aldrig med att förvåna en!

Har ni lagt märke till det nätverk av hemsidor som finns ute nu i takt med att säsong 2 visades.

T.ex

http://www.thehansofoundation.org

http://www.widmoregroup.com/

http://thedharmainitiative.org/

Allting hör samman med varandra på ngt sjukt sätt, kolla in länken Corporate på Widmore Groups' hemsida, mannen längst ner till höger var ju Lockes fejkpappa?

Shit, man är verkligen helt lost..speciellt efter säsongfinalen.


Grymt.. gillar verkligen när de bygger vidare sådär till hemsidor osv. Blir å lusläsa de där sidorna. :thumbup:
Sista avsnittet var riktigt bra förövrigt. All is forgiven.

Alexlindgren
2006-05-25, 17:08
Vart fick ni sista avsnittet från. Hittar inte :cryout:

n1tro
2006-05-25, 17:26
statyn, anyone

King Grub
2006-05-25, 17:27
statyn, anyone

Med fyra tår.

Någon som hann se om "the others" också har fyra tår? Det var någon som mumlade något om det på ett amerikanskt forum.

Tigerkotten
2006-05-25, 17:33
Med fyra tår.

Någon som hann se om "the others" också har fyra tår? Det var någon som mumlade något om det på ett amerikanskt forum.

Ja statyn var weirdo, men om dom har 4tår borde dom ju sett det på henry tycker man.

bass
2006-05-25, 18:18
Vad tror ni de för Jack, Kate och Sawyer då? Tror ni det finns en annan ö i närheten med deras HQ eller?

Jay-Z
2006-05-25, 18:49
Någon som sitter på länk till något vettigt Lost-forum?

Tenzu
2006-05-25, 18:53
The others verkade inte bry sig när allt blev kritvitt av EMPn, som att det var väntat typ. "Jaha" och sen fortsatte alla med vad de höll på med *screwy*

Lyllo Charlie förresten, får hångla med Claire i Serien och är ihop med Kate irl lol

Olsson
2006-05-25, 19:23
Någon som sitter på länk till något vettigt Lost-forum?

Tycker tv.com är bra. http://www.tv.com/lost/show/24313/summary.html finns forum alltmänt för serien och sen reviews från varje episod där man kan läsa lite om folks tankar om episoden. Ibland snappar man upp något man själv missat.

christian
2006-05-25, 19:28
God damn vad bra avsnitt!

Synd bara att allt kommer dras ut på nästa säsong, igen. Egentligen borde man ju bara se säsongsavsluten.. =)

Angel
2006-05-25, 19:41
hur har Bad twin boken me hanso o göra då? hmmm

rQx
2006-05-25, 20:07
Ja statyn var weirdo, men om dom har 4tår borde dom ju sett det på henry tycker man.
Statyn kanske inte föreställer en människa? :)

Tenzu
2006-05-25, 20:20
Statyfoten fick mig att tänka på kolossen på Rhodos och antiken, sandalbeklädd som den var. Kanske är de på Atlantis :OO

Olsson
2006-05-25, 20:24
När henry går på bryggan har han fem tår ialla fall.

n1tro
2006-05-25, 20:30
Statyfoten fick mig att tänka på kolossen på Rhodos och antiken, sandalbeklädd som den var. Kanske är de på Atlantis :OO


ja men det gick ju några teorier om atlantis, och ngn mayakultur... på ett forum om jag minns rätt

Tigerkotten
2006-05-25, 20:40
Statyfoten fick mig att tänka på kolossen på Rhodos och antiken, sandalbeklädd som den var. Kanske är de på Atlantis :OO


Tänkte också så, började tänka på spelet God of War en del :D

Daijmen
2006-05-25, 21:00
seg säsongsavslutning, inte så bra som jag väntat mig. Nått i hästväg var det inte enligt mig iaf...

Jarod
2006-05-25, 21:19
Nåja...bättre än inget iaf. Schysst att man fick se lite av det man undrat.

Bermuda Triangeln anyone?

Angel
2006-05-25, 21:49
Fan va grymt Lost blivit nu, det va segt i mitten på säsongen där men nu har man fått en massa svar känns de som, när kör dom nästa säsong?

Angel
2006-05-25, 21:52
aah ja e så tillfredställd nu

trasan
2006-05-25, 21:55
aah ja e så tillfredställd nu
????????????
JAG VILL SE MER!!!

n1tro
2006-05-25, 22:01
efter sommaren

Angel
2006-05-25, 22:11
????????????
JAG VILL SE MER!!!


Jag med, men ja e lite tillfredsställd iallfall...

n1tro
2006-05-25, 22:18
Med fyra tår.

Någon som hann se om "the others" också har fyra tår? Det var någon som mumlade något om det på ett amerikanskt forum.

tyvärr hann jag inte se det, ska ge det ett försök imorn...

trasan
2006-05-25, 22:28
:D Jag ber alla ta en titt på sista scenen, vem det är som ringer :D











-> JACK!!!

Olsson
2006-05-25, 22:53
:D Jag ber alla ta en titt på sista scenen, vem det är som ringer :D

-> JACK!!!

ehh va? var kommer jack in i bilden?

Jay-Z
2006-05-25, 22:56
ehh va? var kommer jack in i bilden?

Han tyckte att han var lik Jack, gissar jag.


Others hade tre tår med simhud mellan. Spoooky.

trasan
2006-05-25, 22:56
ehh va? var kommer jack in i bilden?

KOlla riktigt noga på han som ringer... det är Jack... Utan tvivel!

Tenzu
2006-05-25, 22:57
ehh va? var kommer jack in i bilden?
Det är han som är portugisen som ringer från observationsstationen på Sydpolen eller vart det nu är. Eller hans tvillingbror kanske.

Jay-Z
2006-05-25, 22:59
Grappar. Dags att förnya glasögonrecepten imorgon.

stenis
2006-05-25, 22:59
Statyn kanske ska föreställa ledaren för "the others", halva benet på honom iaf :D

Henry verkar ju iaf vara ledaren av dom iaf, de hade man iofs haft känner av redan innan. Får hålla ett öga på hans fot i fortsättningen o se hur många tår han har :D

Trevligt avslut på säsong 2 iaf helt klart, väntar med spänning på 3e nu :thumbup:

stenis
2006-05-25, 23:00
KOlla riktigt noga på han som ringer... det är Jack... Utan tvivel!

Ta de lugnt med flaskan nu grappen :D det är icke jack.

trasan
2006-05-25, 23:10
Ta de lugnt med flaskan nu grappen :D det är icke jack.

Jo!! så stenhårt ! dock ska jag ta det lugnt med flaskan och gå o nana nu *spy*

stenis
2006-05-25, 23:11
Jo!! så stenhårt ! dock ska jag ta det lugnt med flaskan och gå o nana nu *spy*

haha gör så, ska sussa jag med nu :D nattinatt kolozzzzzzzz

Tenzu
2006-05-25, 23:14
uh oh! "Bad twin" dumdumdum..

förresten lol@1:22:23 :D

Daijmen
2006-05-25, 23:59
hahah :hbang:

blasr
2006-05-26, 07:36
uh oh! "Bad twin" dumdumdum..

förresten lol@1:22:23 :D

Boobgrab på Kate :D?

Ottenbaum
2006-05-26, 12:12
Boobgrab på Kate :D?

Hahaha, pinsamt :thumbup:

Griip
2006-05-26, 16:14
jag blir helt störd av det här nu.. lost är ju fan sjukt.. blir galen allvarligt talat *grr27* :devil: *cry*



måste nog ha en grogg eller 4815162342 så jag kan tänka på annat närmsta 2 månaderna

stefannn
2006-05-26, 16:29
Nåja...bättre än inget iaf. Schysst att man fick se lite av det man undrat.

Bermuda Triangeln anyone?

wow tänk om dom är i bermuda triangeln... jävlar vad nyskapande det hade varit... shit asså

christian
2006-05-26, 16:29
I´d hit it.

http://www.kylig.com/temp/kateboobgrab.jpg

krilleh
2006-05-26, 17:20
allting verkar vara fake =/

Varför ville de lura den ena stationen att de andra ställs för ett expriment att trycka på en knapp fast den i själva värket måste tryckas ner.. Och sen när de skickar alla anteckningsböcker så kommer de bara ut i vildmarken. Då kan de ju inte veta hur länge de håller på att skicka ut såna där burkar... Makes no sence =/

Versus
2006-05-26, 17:53
allting verkar vara fake =/

Varför ville de lura den ena stationen att de andra ställs för ett expriment att trycka på en knapp fast den i själva värket måste tryckas ner.. Och sen när de skickar alla anteckningsböcker så kommer de bara ut i vildmarken. Då kan de ju inte veta hur länge de håller på att skicka ut såna där burkar... Makes no sence =/

Inte mycket i Lost som makes sence alltså.

Rätt bra avsnitt ändå tycker jag. Kul när det händer lite krejer *popcorn*

När visas sesång tres på amerikansk tv?

stefannn
2006-05-27, 12:40
allting verkar vara fake =/

Varför ville de lura den ena stationen att de andra ställs för ett expriment att trycka på en knapp fast den i själva värket måste tryckas ner.. Och sen när de skickar alla anteckningsböcker så kommer de bara ut i vildmarken. Då kan de ju inte veta hur länge de håller på att skicka ut såna där burkar... Makes no sence =/
men sjöävla grejen med stationerna är ju att "forskarna" som ska övervaka dom har dragit därifrån...

rQx
2006-05-27, 13:04
men sjöävla grejen med stationerna är ju att "forskarna" som ska övervaka dom har dragit därifrån...
Vem har sagt att forskarna varit på ön överhuvudtaget? Ingen på stationerna har träffat dem där.

krilleh
2006-05-27, 13:09
men sjöävla grejen med stationerna är ju att "forskarna" som ska övervaka dom har dragit därifrån...

ja men det spelar ingen roll.. Fortfarande så kommer de där plastburkarna ut i vildmarken så hur kan de ha koll på undersökningen då?

rQx
2006-05-27, 13:14
meterology, psychology, para-psychology, zoology, electro-magnetism and utopian sociology

Detta är vad dom skulle studera...

Fattar inte vad allt betyder men psykologi är "the pearl" och elektromagnetism är "the swan". Zoologi är isbjörnen alltså måste det vara en station till på ön där de övervakar isbjörnen i ett tropisktklimat?
Meterologi kan ju vara sista stationen vi såg i säsongsfinalen? Vad är de två sista? :)

krilleh
2006-05-27, 13:25
meterology, psychology, para-psychology, zoology, electro-magnetism and utopian sociology

Detta är vad dom skulle studera...

Fattar inte vad allt betyder men psykologi är "the pearl" och elektromagnetism är "the swan". Zoologi är isbjörnen alltså måste det vara en station till på ön där de övervakar isbjörnen i ett tropisktklimat?
Meterologi kan ju vara sista stationen vi såg i säsongsfinalen? Vad är de två sista? :)

Men the others är väl inte forskarna? :S

rQx
2006-05-27, 13:27
http://bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=390501

link till google earth på koordinaterna 4.815 162.342
Enligt honom ligger dessa kooardinaterna på rutten som flygplanen tar mellan sydney och LA. Titta lite längre upp så ser ni en ö, piloten sa att de var borta från rutten, området heter också Devil's Triangle och är liknande med Bermuda Triangeln. Inte jag som kommit på det, läst på ett forum.

rQx
2006-05-27, 13:33
Men the others är väl inte forskarna? :S
Who knows.

stefannn
2006-05-27, 19:32
ja men det spelar ingen roll.. Fortfarande så kommer de där plastburkarna ut i vildmarken så hur kan de ha koll på undersökningen då?
men dom gick väl dit och hämtade dem när dem hade undersökningarna...

Xforce
2006-05-27, 19:34
Grubben som var i luckan samtidigt som desmond, det är ju samma snubbe som tvingade said att tortera hans chef under kriget! *popcorn*

stefannn
2006-05-27, 19:41
Grubben som var i luckan samtidigt som desmond, det är ju samma snubbe som tvingade said att tortera hans chef under kriget! *popcorn*
jo han säger ju att när han ger order lyssnar folk

King Grub
2006-05-27, 19:54
Grubben som var i luckan samtidigt som desmond, det är ju samma snubbe som tvingade said att tortera hans chef under kriget! *popcorn*

Vad har jag där att göra? http://bestsmileys.com/paranoid/3.gif

mangs
2006-05-27, 20:02
Grymt bra säsongsavslutning med en hel del svar och några nya frågor. De är verkligen grymma på detta. Skal lbli spännande att kolla nästa säsong men jag skall nog plöja igenom hela S1-s2 nu i sommar om jag har tid. Lost är helt klart den serie som fångat mitt intresse mest. Det här med statyn var hur grymt som helst, lite läskigt sådär.

På slutet kändes det lite som om hela ön går ut på att Desmond skall vara där, placerad av tjejens pappa och att tjejen med väldigt mycket kontakter och pengar nu äntligen kan få reda på var han är. I ett gammalt avsnitt däremot såg Jack fotot på Des och Pen som tjejen hette och han frös till precis som om han kände henne.


har hela tiden trott att Lost handlat om något skumt tankeexperiment eller att de alla är connected på något sätt. Tror iofs fortfarand epå det i någon form men alla kopplingar till forskning, religioner, kultur, filosofer, antiken, militären mm får mig nästan att tro att de alla simmar omkring i en flummig historie-bok. :D

Xforce
2006-05-27, 20:10
Vad har jag där att göra? http://bestsmileys.com/paranoid/3.gif

Grubben är alltid i mina tankar.. *kissass*

ikariotis
2006-05-31, 11:11
spängdes hela magnetism grejen i luften nu eller? extremt grofft avslut vare i allfall =)))

krilleh
2006-05-31, 11:40
men dom gick väl dit och hämtade dem när dem hade undersökningarna...

haha det låter ju lite konstigt. Om dom nu skulle ha använding för alla anteckningsböcker borde de ju knappast anordna de så att rullarna kommer ut i vildmarken. Och det verkar vara jäklans många där så tror inte de går dit för att hämta. Tänk dig att en sån där "hållare" har ett helt anteckningsblock fyllt med skit. Det lär ju inte gå på en dag att skriva.

Just nu känns de som att inget stämmer. iaf inte de där med hatchen och rullarna. varför ljuga om att knappen är ofarlig och allt är ett test så att de ska skriva ner massa saker som folk gör i detalj för att sedan skicka iväg den ut i vildmarken? Möjligen för att lura de där nere att det var ett seriöst projekt men i själva värket inget projekt alls, vilket jag ifs itne ser nån poäng med.

jaja, intressant är det iaf :)

s_himself
2006-05-31, 11:41
det hela är en stor filosofisk fråga på något sätt. Det coola är ju att desmond och locke pratade. Det är ju två filosofer som funnits som hade liknande tankar osv.


lost verkar innehålla massa filosofiska frågor. Tänk om alla dom som överlevde på ön istället är döda. och dom som dog överlevde. Sedan är ön en gråzon mellan himmlen och helvetet typ. och the others är de goda som bestämmer vilka som ska få komma till himmeln och inte. jag är fruktansvärd förvirrad. Jag och tjejen sitter ofta och pratar om detta och vet varken ut eller in längre. Och vem är the others ledare? Är det Henry? Han sa att deras ledare va mycket större och bla bla bla än han den skäggiga. Och henry verkar ju bestämma över skäggis. Men är det någon ledare över henry? hmm hmm hmm..

rbn
2006-05-31, 11:43
Någon mer än jag som tänkte på att siffrorna "7418880" som visades på gubbarnas skärm precis i slutet är "4 x 8 x 15 x 16 x 23 x 42"? :)

The_RobRoy
2006-05-31, 11:57
Någon mer än jag som tänkte på att siffrorna "7418880" som visades på gubbarnas skärm precis i slutet är "4 x 8 x 15 x 16 x 23 x 42"? :)

Nix, coolt, märkte du det själv? :)

rbn
2006-05-31, 12:03
Nix, coolt, märkte du det själv? :)

Ja faktiskt. Jag har multiplicerat den sifferkombinationen tidigare vid något tillfälle bara "för att". Så såg jag dessa siffror på deras skärm och tyckte att dem verkade bekanta, så kom jag på det :)

Tenzu
2006-05-31, 12:30
8 15 16 23 42 står också på "vaccin"-flaskorna. Börjar kännas tveksamt om de kommer kunna svara på alla frågor, visst en del kan man ju hitta på svar till men som t ex det svarta molnet som käkade upp människor och Mr Echo hade staredown mot, vad var det liksom. Eller snubben som satt på samma psykhem som tjockisen och sen hoppade nedför klippan, lol? etc etc etc

hejhopp
2006-05-31, 12:40
Den börjar spåra ur ordentligt den där serien nu alltså. Borde ha slutat med att dom lyckades komma ifrån ön i säsong 1. Börjar hålla samma klass som 343:e avsnittet av vita lögner.

krilleh
2006-06-01, 17:55
det hela är en stor filosofisk fråga på något sätt. Det coola är ju att desmond och locke pratade. Det är ju två filosofer som funnits som hade liknande tankar osv.


lost verkar innehålla massa filosofiska frågor. Tänk om alla dom som överlevde på ön istället är döda. och dom som dog överlevde. Sedan är ön en gråzon mellan himmlen och helvetet typ. och the others är de goda som bestämmer vilka som ska få komma till himmeln och inte. jag är fruktansvärd förvirrad. Jag och tjejen sitter ofta och pratar om detta och vet varken ut eller in längre. Och vem är the others ledare? Är det Henry? Han sa att deras ledare va mycket större och bla bla bla än han den skäggiga. Och henry verkar ju bestämma över skäggis. Men är det någon ledare över henry? hmm hmm hmm..

Henry värkar tyvär inte vara så pålitlig då han sa att han aldrig tryckte på knappen, men det måste han ha gjort annars skulle ju marken skaka och alla grejjer åka till magneten och möjligen skulle allt förstöras(vilket vi inte vet ifs). Så han kan nog ljuga om att ledaren är så stor osv. Men om de då är han som är ledaren så måste han ha hamnat i fällan med flit, för ofta en ledare är så dum.

sgtbarnes
2006-06-01, 23:23
när börjar s3 sändas i usa?

Pepparkakssmurfen
2006-06-01, 23:27
Sista avsnittet(säsong 2): i slutet av kapitlet;vad talade killarna i tältet för språk?

Varför är de på något kallt ställe för att hitta Desmond när han är på ett varmt ställe?

Vad är grejen med magnetfältet nere i "bunkern" som sattes igång av att de inte tryckte in sifferkombinationen?

När börjar säsong 3 visas i usa?

Tenzu
2006-06-01, 23:34
Sista avsnittet(säsong 2): i slutet av kapitlet;vad talade killarna i tältet för språk?

Varför är de på något kallt ställe för att hitta Desmond när han är på ett varmt ställe?

Vad är grejen med magnetfältet nere i "bunkern" som sattes igång av att de inte tryckte in sifferkombinationen?

När börjar säsong 3 visas i usa?
Portugisiska med Sydamerikansk dialekt.

För att bäst registrera förändringar i jordens magnetfält så borde de vara vid antingen nord eller syd-polen. och eftersom det var ljust ute och det är midvinter på norra polen vid den här tidpunkten så är det troligen Syd.

Nån typ av överbelastning följt av en krafting EMP.

Sån nörd man är :em:

Pepparkakssmurfen
2006-06-01, 23:46
Jag hade tippat på att de talade rumänska,där ser man

Men hur kan de veta att Desmond befinner sig där vid den starka magneten? och varför letar exflickvännen efter honom?

Vad var ljuset och ljudet man fick se egentligen?

Vilka är "de andra",varför hade Tom lösskägg? Varför blev han arg när kvinnan avslöjade hans namn?


Portugisiska med Sydamerikansk dialekt.

För att bäst registrera förändringar i jordens magnetfält så borde de vara vid antingen nord eller syd-polen. och eftersom det var ljust ute och det är midvinter på norra polen vid den här tidpunkten så är det troligen Syd.

Nån typ av överbelastning följt av en krafting EMP.

Sån nörd man är :em:

s_himself
2006-06-02, 09:05
Henry värkar tyvär inte vara så pålitlig då han sa att han aldrig tryckte på knappen, men det måste han ha gjort annars skulle ju marken skaka och alla grejjer åka till magneten och möjligen skulle allt förstöras(vilket vi inte vet ifs). Så han kan nog ljuga om att ledaren är så stor osv. Men om de då är han som är ledaren så måste han ha hamnat i fällan med flit, för ofta en ledare är så dum.


Han hamnade givetvis i fällan självmant för att bli tillfångatagen. Han var ju påväg till Stranden för att hämta locke. Hela den biten är ju planerad. Förmodligen gjorde han det själv för att han är själv den enda han kan lita till 100% på att han inte säger fel saker eller avslöjar något till locke och dom andra. Vem skulle dessutom misstänka att han som blir tillfångatagen är deras ledare. och det verkar väldigt planerat detta med michel från början att när dom tillfånga tog honom så stack henry för då hade dom en plan på hur han kulle kunna bli fritagen.


Jag undrar fortfarande vad hurley har med allt att göra. sifferkombinationen har följt honom längst av alla. Varför fick han gå tillbaka till lägret och inte dom andra?

krilleh
2006-06-02, 10:23
Jag hade tippat på att de talade rumänska,där ser man

Men hur kan de veta att Desmond befinner sig där vid den starka magneten? och varför letar exflickvännen efter honom?

Vad var ljuset och ljudet man fick se egentligen?

Vilka är "de andra",varför hade Tom lösskägg? Varför blev han arg när kvinnan avslöjade hans namn?

De andra låtsas vara människor dom inte är. Varför förstår jag inte. Är väl nåt expriment eller så vill de bara se ut som luffare med skägget alltså. För igentligen är de smarta personer som gör massa undersökningar och tester (walt).

krilleh
2006-06-02, 10:25
Han hamnade givetvis i fällan självmant för att bli tillfångatagen. Han var ju påväg till Stranden för att hämta locke. Hela den biten är ju planerad. Förmodligen gjorde han det själv för att han är själv den enda han kan lita till 100% på att han inte säger fel saker eller avslöjar något till locke och dom andra. Vem skulle dessutom misstänka att han som blir tillfångatagen är deras ledare. och det verkar väldigt planerat detta med michel från början att när dom tillfånga tog honom så stack henry för då hade dom en plan på hur han kulle kunna bli fritagen.


Jag undrar fortfarande vad hurley har med allt att göra. sifferkombinationen har följt honom längst av alla. Varför fick han gå tillbaka till lägret och inte dom andra?

Ja men hans uppdrag var att få hem locke. Lyckades han med det? Nej. Och om nu hans uppdrag inte var de så vad fan gjorde han där? förutom att bli misshandlad X antal ggr. Tror inte de va planerat. Tror de gick nå fel och senare bestämde de den där planen att få tillbaka henry.

King Grub
2006-10-04, 07:31
Bump!

*uppdate*

I morgon börjar säsong 3!

Snake
2006-10-04, 08:00
Bump!

*uppdate*

I morgon börjar säsong 3!

Blir väl som vanligt då; två första avsnitten händer det grejer sen är det ZZZzzz igen några eps, sen blixtrar den till igen sen ZZZzzzz och sen då är vi framme vid säsongsavslutningen.

mangs
2006-10-04, 08:06
Det kommer säkert bli kul men det känns lite som om man har glömt den där rätta lost-känslan nu under det långa uppehållet. Borde kanske kolla igeom lite gamla avsnitt först.

Skall bli spännand eoch se hur de spinner vidare på säsongsavslutningen. Säsong 2 var ju helt annorlunda jämförd med säsong 1 tex.

Dessutom skal ldet väl in lite fler karaktärer i handlingen. Troligtvis kommer vi väl även få följa folk i den riktiga världen som söker efter ön eller var det nu är de befinner sig, annars känns ju avslutningen på säsong 2 tämligen värdelös.

King Grub
2006-10-04, 08:08
Synd att du är tvungen att titta då. :(

Snake
2006-10-04, 08:13
Äh, sluta dampa dig, du vet vad jag talar om. Säsong 1 höll i princip hög klass nästan hela säsongen medans i säsong 2 så föll dom in i den klassiska mainstream-bajsproduktionen som så många andra serier.

krilleh
2006-10-04, 08:24
jo nu har ändå entourage uppehåll ett halvår, så nu blir det lost ist :D och självklart pb!

Jay-Z
2006-10-04, 08:27
jo nu har ändå entourage uppehåll ett halvår, så nu blir det lost ist :D och självklart pb!

Glöm inte Heroes!

thomast
2006-10-04, 08:33
Bump!

*uppdate*

I morgon börjar säsong 3!

Det är väl fortsättningen på säsong 2? TV4 bröt ju innan de sista avsnitten.

mangs
2006-10-04, 08:36
Jag tror inte Grub syftade på TV4 utan abc. :cool:

King Grub
2006-10-04, 08:40
Det är väl fortsättningen på säsong 2? TV4 bröt ju innan de sista avsnitten.

Vem följer dom svenska avsnitten X veckor efter? :confused: Orka vänta. :)

JJ
2006-10-04, 09:37
Vem följer dom svenska avsnitten X veckor efter? :confused: Orka vänta. :)

Alla som inte är hemmafruar och glor på tv hela dagarna.

King Grub
2006-10-04, 09:47
Tror du att det är direktsändning? :) Snarare tvärtom, att man verkligen kan bestämma när man vill/har tid att titta. Även om man slavar i margarinfabriken på dagarna.

JJ
2006-10-04, 09:57
Tror du att det är direktsändning? :) Snarare tvärtom, att man verkligen kan bestämma när man vill/har tid att titta. Även om man slavar i margarinfabriken på dagarna.
Slavar man i margarinfabriken måste man tvätta och städa när man kommer hem. Om man inte har hemhjälp.;)

Fultjack
2006-10-04, 10:06
ser verkligen fram emot season 3 :thumbup:

King Grub
2006-10-04, 10:24
Slavar man i margarinfabriken måste man tvätta och städa när man kommer hem. Om man inte har hemhjälp.;)

Irrelevant. Ännu mer: snarare tvärtom, att man verkligen kan bestämma när man vill/har tid att titta. :sleep:

On topic: kvällens/morgondagens avsnitt låter i alla fall intressant, med Jack, Kate och Sawyer som fångar hos the Others.

n1tro
2006-10-04, 10:43
s03e00 är ju ute men det är bara en genomgång av karaktärerna och lite vad som hänt under de föregående två säsongerna... det var kul att kolla igenom det lite snabbt men inget som man behöver ;)

mangs
2006-10-04, 10:44
Dessutom kan man "snabbspola" reklamen. ;)

Dagens avsnitt "A Tale of Two Cities"
SEASON PREMIERE
In the season premiere episode, Jack, Kate and Sawyer begin to discover what they are up against as prisoners of "The Others."


hmm, lite längre ned på deras sida visas ett lost magazine och vem är på omslaget, jo, Shannon, Ana-lucia och Libby vilka alla tre är döda. Något säger mig att vi kommer få återse vissa eller alla av de personer som dött på ön men nu gissar jag bara.

polaren
2006-10-04, 10:47
Äh, sluta dampa dig, du vet vad jag talar om. Säsong 1 höll i princip hög klass nästan hela säsongen medans i säsong 2 så föll dom in i den klassiska mainstream-bajsproduktionen som så många andra serier.

Det finns många som tycker som du, men jag förstår inte riktigt varför. Jag tycker att det händer spännande saker hela tiden, som gör att man blir sugen på nästa avsnitt.

Om du tycker det är så tråkigt så kan du ju skita i att se det, och sen när serien läggs ner se det sista avsnittet; för det verkar vara ett slut du väntar på.

Snake
2006-10-04, 10:52
Om du tycker det är så tråkigt så kan du ju skita i att se det, och sen när serien läggs ner se det sista avsnittet; för det verkar vara ett slut du väntar på.

Nej det går inte, dom asen lever ju för att skapa ett beroende hos oss tv-freaks, sen är man hooked. Jag kikar t.ex. fortf. på Glamour.

Kabuto
2006-10-04, 11:53
Aaahh äntligen börjar det om igen :)

Tycker lost är bättre än prison break..

polaren
2006-10-04, 11:54
Nej det går inte, dom asen lever ju för att skapa ett beroende hos oss tv-freaks, sen är man hooked. Jag kikar t.ex. fortf. på Glamour.

Men då tycker du ju att det är bra ju ;)

Three pigs
2006-10-04, 13:10
Yes! fan va gött att lost börjar igen!
mmmmmmm..... :D

mangs
2006-10-05, 07:56
Nå, vad tyckte ni?

*innocent*

Kabuto
2006-10-05, 08:10
Ska se det direkt jag kommer hem från AF :D

King Grub
2006-10-05, 08:12
Nå, vad tyckte ni?

*innocent*

Förvirrande. Och inte riktigt den pangöppning jag hoppades på, men samtidigt inte någon besvikelse heller.

Nu över till Jericho.

Pepparkakssmurfen
2006-10-05, 08:56
Gårdagens Lost; upprepning av vad som hände i förra säsongens sista avsnitt,hände inte mycket nytt. Tråkigt(är det det här man väntat på hela sommaren,wtf?1!)
Hoppas de skärper till sig till de kommande avsnitten.

King Grub
2006-10-05, 08:59
Du pratar om TV4:s eller? Första avsnittet av säsong 3 var i alla fall inga upprepningar.

Pepparkakssmurfen
2006-10-05, 08:59
Du pratar om TV4:s eller? Första avsnittet av säsong 3 var i alla fall inga upprepningar.

Jaa,Tv4:s lost.

Pepparkakssmurfen
2006-10-05, 09:01
Nej,vad dum jag är. Tv4 visar ju de sista säsong 2 avsnitten nu(som jag såg i våras/somras). Tänkte väl att "jag sett" de tidigare... http://bestsmileys.com/silly/8.gifhttp://bestsmileys.com/silly/8.gif

King Grub
2006-10-05, 09:06
He he. Inte så konstigt då. :) I USA började ju säsong tre i går (i dag här). Och där var det inte mycket upprepningar, även om det inte var något mästerligt avsnitt heller.

TrIff
2006-10-05, 10:03
He he. Inte så konstigt då. :) I USA började ju säsong tre i går (i dag här). Och där var det inte mycket upprepningar, även om det inte var något mästerligt avsnitt heller.
Det hade jag missat! Ska genast köpa avsnitten då.

TrIff
2006-10-05, 10:11
He he. Inte så konstigt då. :) I USA började ju säsong tre i går (i dag här). Och där var det inte mycket upprepningar, även om det inte var något mästerligt avsnitt heller.
Det hade jag missat! Ska genast köpa avsnittet då.

Tomten
2006-10-05, 11:28
Vad jag hatar med Lost är att det är omöjligt att sympatisera med någon av karaktärerna, eftersom alla är helt jäkla körda i huvudet och verkar vara lika smarta som chimpanser.

Snake
2006-10-05, 14:04
Ja vad säger man...:sleep:

Som tur är räddade Jericho min dag och nu ska jag se The nine.

Fultjack
2006-10-05, 15:17
tyckte det var rätt bra avsnitt även om det är mycket som är oklart..
bara se fram emot nästa veckas avsnitt då :thumbup:

Tenzu
2006-10-05, 18:30
mjo helt ok, fast det hade suttit bättre med ett dubbelavsnitt i början för att komma in i storyn ordentligt igen, kanske skulle omkolla ett par av de sista avsnitten - varit långt uppehåll..
Battlestar galactica börjar snart också *popcorn*

mangs
2006-10-05, 19:54
Kan rekommendera lost 300. dvs avsnitt 00 av säsong 3 den summerar på ett snabbt sätt allt (eller i alla fall det vikigaste) som hänt tidigare.


Håller med om 1an, ingen riktig höjdare och jack har verkligen blivit en person som man retar sig på.

Dock sade Juliette några intressanta saker som fick en att fundera. Förresten, var det inte hon som var på fotot i hatchen tillsammans med Desmond för typ 20 avsnitt sedan?

dynamo
2006-10-05, 20:04
Tyckte avsnittet var knappt sevärt. Blir det inte bättre på några avsnitt lägger jag kanske ner den serien.

Jericho var bra, fast kändes lite tunnare än tidigare avsnitt.

Kabuto
2006-10-05, 20:09
Avsnittet var ok men inte mycke mer. När en ny säsong börjar ska det hända många nya saker så man har massa att se fram emot till nästa avsnitt.
Blev för mycket Jack i första avsnittet helt enkelt! :)

Jay-Z
2006-10-05, 20:30
Jag lackar. Hur ska de knyta ihop den här påsen? Dags att sluta med att röka crack samtidigt som de skriver manus.

n1tro
2006-10-05, 20:33
Tyckte avsnittet var knappt sevärt. Blir det inte bättre på några avsnitt lägger jag kanske ner den serien.

Jericho var bra, fast kändes lite tunnare än tidigare avsnitt.

haha ingen LÄGGER NER serien :P även du har 40 minuter i veckan haha ... därför tror jag inte på dig ;)

dynamo
2006-10-05, 20:59
haha ingen LÄGGER NER serien :P även du har 40 minuter i veckan haha ... därför tror jag inte på dig ;)

Har över 10 avsnitt av bra serier i buffern och utöver det finns det flera serier jag inte gloat på ännu som verkar intressanta.

Nåja, jag hoppas den tar sig.

Sebbe_H
2006-10-05, 21:20
Rötet avsnitt, fattade inte ett skit:P

Weird
2006-10-05, 21:46
så fruktansvärt tråkigt avsnitt hoppas de blir bättre.....

zoltan_hellhound
2006-10-05, 21:48
Börjar önska att de alldrig tar sig ifrån ön.hoppas nästan att de ska förgöras av the others

Jay-Z
2006-10-12, 07:48
Avsnitt 2 idag!

De där jävla Others. Jag lackar snart.

Pepparkakssmurfen
2006-10-12, 08:47
När börjar säsong 3 på fyran? Nästa vecka?

Snake
2006-10-12, 12:19
Avsnitt 2 idag!

De där jävla Others. Jag lackar snart.

:)

Men det är en jävla tur att vi får se alla dessa look-backs, det är ju seriens behållning *rolleyes*
Tro när dom ska lägga i 1ans växel och skippa att köra serien i friläge....

n1tro
2006-10-12, 12:58
trevligt avsnitt. undra vad jack får för erbjudande då

Tigerkotten
2006-10-12, 13:36
så jäkla skumt allt, men det gör det intressant... Vad gör de där på Ön om de kan, om de vill åka iväg? Ledaren hade ju varit där hela sitt liv sa han. Tänkte annars skulle "sjuka" personer skickas dit så de kan överleva osv..

Men nää jag hajjar inte alls.. :D

mangs
2006-10-19, 13:53
Var det inget avsnitt igår/inatt eftersom det inte diskuteras här?

grabben i skogen
2006-10-19, 13:56
jo. det var det. såg det nyss.

King Grub
2006-10-19, 14:10
Första kvarten var tråkig, och jag var orolig att det skulle bli ett tråkigt avsnitt också, men sedan skärpte det till sig.

Sebbe_H
2006-10-19, 15:37
det blev bättre efter ett tag, som grubben säger.

Bra avsnitt.

krilleh
2006-10-19, 16:44
*SPOILER*

De överlevde alltså från hatchen. fattar inte hur de kunde göra det men de var ju en bra nyhet

rQx
2006-10-19, 17:07
Hur kunde den implodera och sen flyger dom utåt? (verkar ju vara så)

mangs
2006-10-19, 18:35
Dessutom verkar de eller i alla fall delar av de utrustats med övernaturliga krafter. Hur kom de ut ur hatchen och varför var Desmond naken. Vem pratade Mr Eko om?

trasan
2006-10-19, 18:44
Desmond IS EEEEEEEEEEEVIL!!!!!!!!!!!!

krilleh
2006-10-19, 18:47
Desmond IS EEEEEEEEEEEVIL!!!!!!!!!!!!

Desmond is the shit ;)

Tenzu
2006-10-19, 19:54
För mycket skumt shit tror nog int det finns någon förklaring till allt faktiskt utan vi har att se fram emot ett tiotal säsonger på "den mystiska ön där konstiga saker händer".

krilleh
2006-10-21, 17:15
För mycket skumt shit tror nog int det finns någon förklaring till allt faktiskt utan vi har att se fram emot ett tiotal säsonger på "den mystiska ön där konstiga saker händer".

Så det skulle vara mer underhållande att kolla när de springer runt på stranden och hoppas bli räddade?

Philippp
2006-10-21, 18:10
de flög ju inte ur hatchen det var isbjörnen som kom och saved the day typ!

n1tro
2006-10-21, 18:29
var väl ok

HookersUnited
2006-10-21, 21:04
var väl ok
+1

Så länge mr echo lever får jag vara glad

n1tro
2006-10-21, 21:45
+1

Så länge mr echo lever får jag vara glad

echo bravo alpha delta osv han heter mistöör eko :D. men han är en skön prick...

Tenzu
2006-10-21, 22:02
Så det skulle vara mer underhållande att kolla när de springer runt på stranden och hoppas bli räddade?
vad yrar du om

Tigerkotten
2006-10-26, 13:41
Så störda de där "others", men endå bra ang de dära med pacemakern :)

O om denna ö är så nära deras, tycker jag det är väldigt skumt att de vanliga inte begett sig på en tur o gå runt hela Ön. Det är nog bland de första jag hade iaf gjort. För vem vet om man kan se då.

Wennerberg
2006-10-30, 03:23
Ön kanske är osynlig :)

Desmond kan ju uppenbarligen se in i framtiden nu, vad tror ni hände vid luckans imposion?

King Grub
2006-10-30, 05:40
Snart blir det ett monsteruppehåll... *cry* Både för Lost och Prison Break.

Calleman
2006-10-30, 08:00
Snart blir det ett monsteruppehåll... *cry* Både för Lost och Prison Break.

Usch då, vad innebär ett monsteruppehåll i konkreta veckor?

King Grub
2006-10-30, 08:05
Avsnitt 6 sänds 8 november... och avsnitt 7 sänds 7 februari.

För Prison Break gäller årets sista avsnitt 20 november, och där finns det inte ens datum på TV.Com för när den kommer tillbaka.

Calleman
2006-10-30, 08:06
Jag blir trött, varför gör dem så egentligen?

Pepparkakssmurfen
2006-10-30, 08:53
Avsnitt 6 sänds 8 november... och avsnitt 7 sänds 7 februari.
...

WTF?!? Igen?1!
NEEEEJJJJJ!!!!

Bronkitkorv
2006-10-30, 08:58
Avsnitt 4 var ju ett ganska tråkigt jävla skit avsnitt. Föregåeånde avsnitt var ju mycket bättre.

Fultjack
2006-11-02, 12:38
shit dagens avsnitt var riktigt bra imo
många frågetecken , mkt spänning och en viss person dör , hoppas nästa blir minst lika bra :thumbup:

Nalfaren
2006-11-02, 13:48
Gillade inte alls dagens avsnitt.
Kändes inte bra helt enkelt, tyvärr :|

Tigerkotten
2006-11-02, 14:35
Tycker inte avsnittet var så speciellt heller, lite rolig twist det dära ang det där me "the others". Att hon verkar vilja få bort honom. Vem vet kanske hon är största banditen av de alla.

HookersUnited
2006-11-02, 16:42
+1

Så länge mr echo lever får jag vara glad
:cryout:

Absinteh
2006-11-02, 18:11
Jag tycker det var Sjukligt bra avsnitt. *popcorn*
Lost freak som jag är

Jay-Z
2006-11-02, 20:42
Nu är det rätt nära till hands att jag lägger ner den serien. *grr*

Alexlindgren
2006-11-03, 01:03
Polarn gav mig tips på en teori.

Mr. Echo dog ju detta avsnitt, men han kanske egentligen kom till himlen.

"You're next"

Han kanske kom till ön för att inse att han inte gjort något fel i livet, utan att han har gjort allting med goda avsikter.

När han då insåg det, så dog han och fick komma till himlen. Ön är bara en slags skärseld.

mangs
2006-11-03, 10:30
Nej det är den inte har skaparna av serien sagt, även om vissa saker tyder på det.

Man skall ha i åtanke att de tre senaste personerna som dött i serien, åkt dit för rattfylla på ön. Tror inte det är en slump att dessa försvinner ur handlingen. jag tror tex att Echo skulle ha en mer betydande roll framöver men med detta avsnitt så fick vi reda på det viktiga i hans liv samt att Locke nu tog över stafettpinnen.

"Don't mistake coincidence for faith"

Dessutom är jag tämligen säker på att videon som visades för Jack är en del i nedbrytningsprocessen. Det är ganska tydligt att han kommer bli sviken av henne framöver. This is all part of the plan!

Slartibartfast
2006-11-06, 20:32
Fy fan vad man får i nerverna med denhär jävla skitserien! Åt f1ttan med the others, de är så jävla dryga med sitt jävla hemlighetsmakeri. Jag hatar denhär serien! Jag vill bara att alla ska dö.

King Grub
2006-11-06, 20:48
Efter veckans avsnitt slipper du den på lääänge. ;)

Fultjack
2006-11-09, 12:32
dagens avsnitt var en besvikelse imo, riktigt tråkig avslutning för detta år*grr*

s_himself
2006-11-09, 12:36
Polarn gav mig tips på en teori.

Mr. Echo dog ju detta avsnitt, men han kanske egentligen kom till himlen.



När dog Mr.Echo? I den svenska serien så har han inte hunnit dö iaf. Och om du kollar en amerikanska så tror jag inte du ska skriva ut spoilers? eller ?

HenrY
2006-11-09, 13:23
Efter veckans avsnitt slipper du den på lääänge. ;)

Say what now?

En jävla PAUS igen??:confused: *grr27* *screwy*

Edit: MEN VA I HELVETE! Fan tyckte ju precis serien startade igen....

Tigerkotten
2006-11-09, 13:24
När dog Mr.Echo? I den svenska serien så har han inte hunnit dö iaf. Och om du kollar en amerikanska så tror jag inte du ska skriva ut spoilers? eller ?

Vi snackade om de SENASTE avsnitten här och har gjort det hela tråden. Gör en egen Lost Svenska tråd isåfall :p


Jag tyckte faktiskt dagens avsnitt var rätt bra. Damn "Fräcknis" är het! :D

Men det e skumt, vad kommer ske om han låter han dö? Sedan visste han om att det enbart var en Ö och ingen plats att ta vägen?

För den där blonda verkar ju lite psyko så att lita på henne mjaeeee.

O det där med mr Echos stav, kommer de gå norr nu för o sedan se att det finns en till Ö nu kanske? Vi får se... om 3mån typ :furious:


49. 3- 1 301 4 Oct 06 A Tale of Two Cities
50. 3- 2 302 11 Oct 06 The Glass Ballerina
51. 3- 3 303 18 Oct 06 Further Instructions
52. 3- 4 304 25 Oct 06 Every Man for Himself
53. 3- 5 305 1 Nov 06 The Cost of Living
54. 3- 6 306 8 Nov 06 I Do
55. 3- 7 307 7 Feb 07 Not In Portland
58. 3-10 28 Feb 07 Tricia Tanaka is Dead

grabben i skogen
2006-11-09, 13:32
wtf ska de inte sändas förrän i februari!? skandal!

ManuelIT
2006-11-09, 16:40
det senaste avsnittet var ju fan svinbra, spännande som fan.

Srednq
2006-11-09, 22:26
Say what now?

En jävla PAUS igen??:confused: *grr27* *screwy*

Edit: MEN VA I HELVETE! Fan tyckte ju precis serien startade igen....


tv4 kan inte sända tvserier. deras jävla uppehåll gör att man skiter i å kolla

Sebbe_H
2006-11-09, 22:31
tv4 kan inte sända tvserier. deras jävla uppehåll gör att man skiter i å kolla

Vi snackar fortfarande om de amerikanska avsnitten.

Srednq
2006-11-09, 22:52
Vi snackar fortfarande om de amerikanska avsnitten.


så går de när man inte läser hela tråden

mangs
2007-02-06, 10:04
Imorgon börjar det igen och kommer sedan köra 16 veckor utan avbrott. Det har snackats en hel del om att producenterna vill korta ner serien och ge den ett värdigt slut så jag skulle inte förvåna mig om dessa 16 asvnitt blir de sista.

King Grub
2007-02-06, 10:15
Så sent som förra månaden sade Damon Lindelof:

"Season one is the introduction, season two is the hatch, season three is the Others, I don't want to tell you what season four is going to be, and then there's a wrapup season.

Från Television Critics Association press tour i januari.

mangs
2007-02-06, 10:40
Så sent som denna månaden har de planerna ändrats eftersom tittarna sjunkit från 22 till 15 miljoner tittare i USA. Lindelof och JJ vill inte att serien skall gå på tomgång som ArkivX gjorde på slutet utan de vill att folk skall komma ihåg serien som någonting bra. Dessutom har de någon ny serie på gång. Jag önskar att jag har fel men mycket tyder på att vi inte kommer få 5-6 säsonger och sedan en biofilm som förklarar allt. :(

mangs
2007-02-06, 11:09
flåt, det skulle vara från 22 till 17.8 miljoner tittare. Riktigt så illa var det inte. Dock kvarstår faktum att magnialtittarna kommer lämna serien om inte allt snart får ett slut. Jag hoppas dock att de följer sin ursprungliga plan som de påstås ha, detta borde ge oss fans det bästa möjliga, istället för att konstlat slut där mycket har fått klippas bort. Tyvärr är det väl dock så att money talks.

mangs
2007-02-08, 03:07
He He,

Sitter här på mitt hotellrum i Boston och Skall precis se Lost direkt på ABC. De har någon sammanfattning nu precis före. Alltså kommer jag antagligen vara först på Kolozzeum med att se detta avsnitt.

mangs
2007-02-15, 05:14
Woohoo, det börjar ta sig som pyromanen sade när han brände ner kyrkan.


Dagens Lost-avsnitt var kanske det bästa så här långt. En del mystik blandat med den bästa karaktären.

Nästa vecka kommer vi dessutom få svar på ännu fler frågor. Det känns som om de nu höjer tempot för att kunna göra en snygg avslutning.*drool*

King Grub
2007-02-15, 10:38
Vilket hemskt misslyckat, urtråkigt Desmond-avsnitt. Trippy, tråkigt och seeeegt.

Timme
2007-02-15, 10:40
Jag hor nog tröttnat på lost tyvärr. :(

ManuelIT
2007-02-15, 11:15
vaaa?!
jag tyckte det senaste avsnittet var freaky och spännande som fan, jag tyckte om den. dock så är jag jävligt orolig över hur allt kommer förklaras, skaparna verkar gräva ner sig i ett djupt hål av massa mysterier som kommer bli svårt att ta sig upp från o få till ett bra slut på det hela

hursomhelst så har jag börjat tröttna på alla serier jag följer (prison break, the oc, desperate housewives, greys anatomy) förutom just Lost, lika spännande varje gång*drool* *cupid*

666white
2007-02-15, 11:27
Säsong 1 var kanong
Säsong 2 meningslös, stampade på samma spår.
säsong 3 orka titta.

Är säsong 3 bra eller kommer det flera säsonger?