handdator

Visa fullständig version : Ang. SLDL


michael
2002-11-22, 23:22
Provade idag båda varianterna, Stiff och Straight legged deadlift.
Kan väl säga att straight kändes som det tog mest på hamstringsen eller baksida lår, körde dock inte fullt ner på den eftersom jag inte ville kröka ryggen(för mycket) , tog dock rätt mycket på korsryggen , känner mig lite småtrött i den! skall det vara så? :) Vill ju köra marklyft immorn men i längden kanske jag blir övertränad?

Lord_X
2002-11-23, 17:50
Att köra med spikraka ben är att tigga om knäproblem så gör inte det. SLDL är en övning främst för korsryggen, inte baksida ben som många verkar tro. Även vanliga marklyft tar bra på baksidan av benen, så variera dem varannan vecka en gång i veckan kan ju vara en idé.

Bamse
2003-06-16, 18:12
Hörni, ni som kör SLDL.... Brukar ni variera det med vanliga marklyft? Typ varannan vecka SLDL, varannan vecka vanliga marklyft?

Arne Persson
2003-06-16, 18:52
Lord_X: Hur motiverar du att SLDL inte skulle vara en bra hamstringsövning? Att den även tar bra på ländryggen är ju ganska uppenbart.

Niclaaas
2003-06-16, 18:53
han skrev det för ett halvår sen....efter det där inlägget har han lovat att aldrig mer vara inne på kolozzeum så vänta dig inget svar

Arne Persson
2003-06-16, 18:56
Ops, det såg jag inte. :( Glöm mitt inlägg!

Niclaaas
2003-06-16, 18:57
när bamse:smash: har skrivit senast i en tråd gör man bäst i att kolla om den är ny eller inte ;)

Survivor
2003-06-17, 12:50
Originally posted by Bamse
Hörni, ni som kör SLDL.... Brukar ni variera det med vanliga marklyft? Typ varannan vecka SLDL, varannan vecka vanliga marklyft?
Japp, kanske inte varannan vecka hela tiden.. Men ungefär så, typ :D

LordX skrev typ såhär...
"sldl är en övning främst för korsryggen", "ÄVEN vanliga marklyft tar bra på baksidan av benen"...

Vari ligger påståendet att sldl INTE skulle vara en bra övning hamstring? Tycker att det låter som motsatsen.

Men men, får väl sluta stå med spikraka ben i sldl då.. Har lite ont i knäna :sleep: Men jag tror att det mer beror på mina 20 reppare breathing benpressar. mwehehehe... :laugh: :em: :D