handdator

Visa fullständig version : Deklarationshjälp


mini
2006-05-01, 12:51
Är det någon som är grym på siffror, skatter och andra tråkigheter? Jag får inte ihop min ansökan om slutligt uppskov vid försäljning av bostadsrätt. På skatteverket kommer man inte ens fram till telefonkön (go figure) och min revisor är bortrest. Så, Kollo, hjelp...

tano
2006-05-01, 12:52
Är det någon som är grym på siffror, skatter och andra tråkigheter? Jag får inte ihop min ansökan om slutligt uppskov vid försäljning av bostadsrätt. På skatteverket kommer man inte ens fram till telefonkön (go figure) och min revisor är bortrest. Så, Kollo, hjelp...
vops sista minuten.
kan inte hjälpa, får väl försöka komma fram på telefon?
Finns ingen bank eller liknande?

Allan
2006-05-01, 12:53
Är det någon som är grym på siffror, skatter och andra tråkigheter? Jag får inte ihop min ansökan om slutligt uppskov vid försäljning av bostadsrätt. På skatteverket kommer man inte ens fram till telefonkön (go figure) och min revisor är bortrest. Så, Kollo, hjelp...

...det är till att vara ute i god tid ser jag....

Och nej, jag kan inte hjälpa dig med det.


allan

Krokodil
2006-05-01, 12:59
Är det någon som är grym på siffror, skatter och andra tråkigheter? Jag får inte ihop min ansökan om slutligt uppskov vid försäljning av bostadsrätt. På skatteverket kommer man inte ens fram till telefonkön (go figure) och min revisor är bortrest. Så, Kollo, hjelp...
Blankett K2? jag har fortfarande mardrömmar om den! :D

mini
2006-05-01, 13:02
Jag tycker jag är ute i mycket god tid - jag har ju mer än ett dygn på mig att bli klar! Och ja, blankett K2. Jag ser framför mig hur grå män i grå kostymer fnissade ondsint när de formulerade blanketten. Ännu mer förvirrad blir jag av deras broschyr om blanketten.

Krokodil
2006-05-01, 13:05
Jag tycker jag är ute i mycket god tid - jag har ju mer än ett dygn på mig att bli klar! Och ja, blankett K2. Jag ser framför mig hur grå män i grå kostymer fnissade ondsint när de formulerade blanketten. Ännu mer förvirrad blir jag av deras broschyr om blanketten.
Du kan lämna in deklarationen några dagar för sent om du vill, jag har aldrig fått bassning när jag gjort det. *innocent*

Allan
2006-05-01, 13:06
Du kan lämna in deklarationen några dagar för sent om du vill, jag har aldrig fått bassning när jag gjort det. *innocent*

Kommer kosta rejält med stålar fr o m i år.


Jag återkommer


allan

Cilia
2006-05-01, 13:09
Jag kan hjälpa dig, den är inte så svår men dom är inte så pedagogiska på skatteverket.
tror jag behöver gå in och strukturera upp deras blankettavdelning.

Blankett K2? jag har fortfarande mardrömmar om den! :D
tror den har bytt namn till i år

Krokodil
2006-05-01, 13:09
Kommer kosta rejält med stålar fr o m i år.


Jag återkommer


allan
Jag har redan lämnat in.. på teh interweb! :sleep:

Allan
2006-05-01, 13:10
Om jag fattar det rätt ska du använda "Uppskovsavdrag vid byte av bostad" (SKV 2252). Istället för att lämna in för sent lämnar du in en inkomplett blankett och bifogar en skriven bilaga där du specificerar dina yrkanden. DET funkar!


allan
Been there, done that

Allan
2006-05-01, 13:11
Dessutom finns det ingen lag på att man måste använda den förtryckta blanketten, eller blankett överhuvudtaget. Man kan handskriva allting, men se för guds skull till att du får med allting.

allan

Dumleman
2006-05-01, 13:14
Blankett K2? jag har fortfarande mardrömmar om den! :D
Passande namn, de borde döpa fler blankettter efter ytterst svårtillgängliga platser, t.ex. "mount everest".

mini
2006-05-01, 13:22
Den heter vad jag vet fortfarande K2.
Tack för alla svar, jag visste att Kolo skulle hjälpa. *yourock*