handdator

Visa fullständig version : Minskade problem med magsyra efter viktnedgång.


hasse36
2006-05-01, 10:39
Jag har tidigare haft lite problem med magsyra, dock inte värre än att en Pepsid Duo har räddat mig. De senaste 3 månaderna har jag gått ner ca 10 kg och jag har, vad jag kan minnas, inte haft problem vid ett enda tillfälle.

Jag har inte ändrat mina matvanor eftersom jag har tränat bort fläsket. Faktum är att jag har ätit lite mer än vad jag vanligtvis gör. Dessutom har jag nog druckit mer kaffe än någonsin tidigare.

Någon som känner igen sig?

Krokodil
2006-05-01, 12:11
Jag har tidigare haft lite problem med magsyra, dock inte värre än att en Pepsid Duo har räddat mig. De senaste 3 månaderna har jag gått ner ca 10 kg och jag har, vad jag kan minnas, inte haft problem vid ett enda tillfälle.

Jag har inte ändrat mina matvanor eftersom jag har tränat bort fläsket. Faktum är att jag har ätit lite mer än vad jag vanligtvis gör. Dessutom har jag nog druckit mer kaffe än någonsin tidigare.

Någon som känner igen sig?
+1

Tolkia
2006-05-01, 15:49
Kan inte sätta +1 här, eftersom jag själv har en snäll plåtmage, men sätter ett plus för många som jag känner/känner till som har samma erfarenhet.

Tjorvan
2006-05-01, 19:57
du (som jag) har ett bråck på magmunnen så den ej sluter helt tätt ( det är den som hindrar mat,dryck och syra att åka tillbaka upp) och när fettet på magen försvinner så blir det inte samma tryck på magmunnen och då åker inte syran upp i halsen och svider .
Mina 50 kg minus har gjort stor skillnad iallafall men jag har ju ändrat kosten radikalt förstårs.
Sötmandel är annars suveränt mot sura magar och nyttigare än medicin.

Liten Men Fet
2006-05-01, 20:06
du (som jag) har ett bråck på magmunnen så den ej sluter helt tätt ( det är den som hindrar mat,dryck och syra att åka tillbaka upp) och när fettet på magen försvinner så blir det inte samma tryck på magmunnen och då åker inte syran upp i halsen och svider .
Mina 50 kg minus har gjort stor skillnad iallafall men jag har ju ändrat kosten radikalt förstårs.
Sötmandel är annars suveränt mot sura magar och nyttigare än medicin.

Farsan har haft reflux i många år och fått det medicinerat större delen av tiden, han har trott att kaffe sabbar magen ordentligt men han upptäckte att det var svart te som förstörde för honom. Efter att han börjat dricka grönt te och fortsatt med kaffet så har han kunnat sluta äta medicin.

Så ett tips för dom med sura magar eller reflux-problem är att skippa allt svart te så KANSKE det blir bättre.