handdator

Visa fullständig version : Din första fylla?


Fettecke
2006-04-30, 14:13
vart en liten diskution i senaste "första fylla"-tråden... så nu undrar jag:

Hur var din första "riktiga" fylla. försök att utgå från ett moget tankesätt, att vara dyngfull spy är inte en bra fylla.

Slartibartfast
2006-04-30, 14:13
Angenäm.

Ryska_raketen
2006-04-30, 14:16
Ja skulle vilja ändra ett alternativ. Jag var full och odräglig, men inte fan var det åt helvete för det (enligt mig)

Fatalist
2006-04-30, 14:16
Göteborg, 40 mil hemifrån med 5 råsnygga bratbrudar i västra frölunda. 1dl vodka blandat med 5dl cola, ner i magen på en gång.

PANG! Kunde inte gå, men lyckades efter ett tag få lite kontroll över motoriken igen och då skulle vi bege oss till en superbrat som hette Sten Fisk i den fetaste villan jag festat i!

Kul tills man vaknade ap-bakis och åt middag med tjejen jag sov hos kristna föräldrar medan hon var och hämtade ett par tjejkompisar.

Kul minne! :)

Bite
2006-04-30, 14:16
Det var faktiskt kul som fan, vi hade riktigt roligt den kvällen minns jag.

andeN.
2006-04-30, 14:20
Aldrig varit full, bara skönt berusad. :cool:

King Grub
2006-04-30, 14:23
Aldrig varit berusad.

tinkerbell
2006-04-30, 14:24
Aldrig druckit ...

Tigerkotten
2006-04-30, 14:27
nu valde jag minns inget alls, men det stämde ju inte helt.

Minns första gången jag drack så prövade jag på koff starköl, men det var för äckligt så blev att ge bort skiten.

Andra gången så blev det istället 2dl 97% tandläkarsprit och 2dl 40%. Utblandat med juice i en 2liter cola flaska. Där det började bli tjockt på cola flaskan så fick jag minneslucka och vaknade upp ur när det kanske var 10% kvar i flaskan.

Sedan hade jag medvetande, för mig det vart mycket illamående senare o troligen dagen efter.

Baan
2006-04-30, 14:29
nu valde jag minns inget alls, men det stämde ju inte helt.

Minns första gången jag drack så prövade jag på koff starköl, men det var för äckligt så blev att ge bort skiten.

Andra gången så blev det istället 2dl 97% tandläkarsprit och 2dl 40%. Utblandat med juice i en 2liter cola flaska. Där det började bli tjockt på cola flaskan så fick jag minneslucka och vaknade upp ur när det kanske var 10% kvar i flaskan.

Sedan hade jag medvetande, för mig det vart mycket illamående senare o troligen dagen efter.

läkarsprit och sånt bör ju ha kräkmedel i sig, borde väl vara odrickbart?

Kwon
2006-04-30, 14:30
läkarsprit och sånt bör ju ha kräkmedel i sig, borde väl vara odrickbart?

Nejfan det e bra grejjer.

En polare som är läkare tog hem en massa läkarsprit till en fest en gång.

Var fina krejjer!

Tigerkotten
2006-04-30, 14:31
läkarsprit och sånt bör ju ha kräkmedel i sig, borde väl vara odrickbart?
det gick ner :)

pellep
2006-04-30, 14:32
Avslutningen i nian, polaren bjöd på HB :] (det är mer eller mindre vad man dricker i denna hålan)
Var en mycket trevlig kväll.

Sonny
2006-04-30, 14:32
Aldrig varit ordentligt full bara lite salongsberusad.

Kwon
2006-04-30, 14:33
Aldrig varit ordentligt full bara lite salongsberusad.

Keep it that way bro!

That's the right way! :thumbup:

Baan
2006-04-30, 14:35
Nejfan det e bra grejjer.

En polare som är läkare tog hem en massa läkarsprit till en fest en gång.

Var fina krejjer!

beh han kom bara med kassa grejer ;)

Bartman
2006-04-30, 14:36
Var en riktigt rolig fest, var lagom berusad hela kvällen.

Larsson
2006-04-30, 14:36
Det blev för mycket första gången, så man var nog skapligt odräglig kan jag tänka mig.

Lallle
2006-04-30, 14:39
Har för mig att det var helt okej

Oskis
2006-04-30, 14:48
Drack lagom mycket och var en lyckad fest.

nemd
2006-04-30, 14:59
Ni som röstade aldrig vart full. Respekt åt er. :D

shadowfire
2006-04-30, 15:01
Hälsade på en ytlig polare i Vilhelmina o väldigt mycket gick fel.

¤ absolut kurant hade precis lanserats och jag fick en sådan utköpt (bra o börja kröka på starksprit)
¤ hade inte ätit mer än någon smörgås
¤ blev insmugglad på krogen för första gången i mitt liv och trodde "Hot Shots" var jätteballt att dricka
¤ tackade ja till allt som jag bjöds på, inkl. ren galiuano på en kyrkogård

Slutade fint? Mja. Sista minnesbilden är från då jag står o håller upp väggen på garaget deras, fick för mig att garaget höll på att tippa. Sedan är det svart, men tydligen gick jag o lutade axeln längs väggen genom deras hall o rev ner speglar, tavlor o annat för att direkt däcka i sängen med kläderna på och på rygg (!) ligga o kräkas på mig själv halva natten...

Får vara glad man lever o inte kvävdes av sina egna spyor.
Var helnykter i 1½ år efter första fyllan.

myggan
2006-04-30, 15:02
jag och polarn delade på 50cl smirinoff vodka.

PANG, rakt in i dimman.. har 2-3 10 sekunders minnen från kvällen.

Det var ändå ball.

Mago
2006-04-30, 15:02
Det gick bra.

= Jag blev ruskigt aspackad och däckade och spydde. :D

*Flash*
2006-04-30, 15:03
En jävla massa vodka som dracks ren, jag var kanonglad och vaknade tidigt dagen efter och försökte dra upp mina kompisar som låg och sov.

Zakath
2006-04-30, 15:04
Aldrig varit full eller påverkad av annan stimulantia och kommer aldrig bli det heller så länge min hjärna fungerar som den ska. :)

Flygplan
2006-04-30, 15:06
Gick i 7e klass. 3 pers som delade på en liter vodka, vi var lite rädda för att det inte skulle räcka. De stora tuffa 9orna drack ju minsan en "halva".

Bäst att vi dricker det snabbt tänkte vi.

Nåt groggvirke hade vi inte, så en polare kom på den underbara idén att vi kunde dricka det rent och svepa lite filmjölk efteråt för att dölja smaken.

Det gick som det gick, låg och krälade på ett köksgolv med ansiktet i en hink. En sån där för moppar (faktiskt väldigt gjuten för ändamålet).
Jag var hemma sängliggandes i två dagar efteråt, kunde inte resa mig från sängen. Jag hade nog en djävla tur att jag inte dog.

Det dröjde många år innan jag kunde dricka filmjölk igen kan jag säga....

mini
2006-04-30, 15:11
Jag blev snorfull och kräktes Aurora hela natten och dagen efter. Inte speciellt klassigt med andra ord. Det var faktiskt valborg för.. eh.. många år sedan.

Dissector
2006-04-30, 15:18
Gick jättebra faktiskt =) Ingen enorm fest med galningar. Satt 3-4 kompisar hemma hos en polare och drack whisky och öl och var allmänt glada. Jag tyckte det var jätteskoj :D Skrev en hel del på IRC också, den loggen var en riktig magtumlare sen dagen efter. Kort och gott gick allt utmärkt :)

NiXPhoenix
2006-04-30, 15:19
Aldrig varit full eller påverkad av annan stimulantia och kommer aldrig bli det heller så länge min hjärna fungerar som den ska. :)


Kul att det finns så många som inte dricker här. :)

Har själv druckit cider en gång, kan berätta om det istället.
Det var en lunchrast i nian, vi var några killar som varit och spelat biljard på nån föreningsgård, det var väldigt varmt ute och när vi skulle tillbaka så ville en kompis köpa något att dricka. Jag hängde med honom in på den lilla mataffär som fanns där, han ville köpa något så billigt så möjligt och vi gick runt länge och letade. Förstod inte varför han inte bara kunde köpa en kall cola ur kylen, men nej, han var snål. Köper man godis under hela högstadietiden så försvinner pengarna rätt fort.
Till slut hittade han i alla fall cider av något ovanligt, okänt märke. Kostade ungefär en femma tror jag, 50 cl antagligen så prisvärt var det ju.
Fick ett par klunkar och det var riktigt svalkande och gott, han fick lite revansch för att jag gått och klagat på hans snålhet inne i mataffären.
Väl tillbaka i skolan så hade han så klart flaskan med sig, han "gömde" den i sin ryggsäck och satt sen och visade de andra killarna att han hade alkohol med på lektionen. Han tyckte det var ascoolt, kommer ihåg hur en annan kille bara blev förbannad på honom för att han var så löjlig. :laugh:


Hehe, fick ihop en hel liten historia om mitt enda personliga alkoholminne.

tejpis
2006-04-30, 15:20
Började med att vara full och odräglig, sen kommer jag inte ihåg mer.. vad ska jag rösta på? *spy*

hahavaffan
2006-04-30, 15:22
Första fyllan var en av de grövre jag haft. Trots att jag var både odräglig och äcklig, lyckades jag snärja den tjej jag var tillsammans med i 1½ år och sedan mycket bra vänner, still going strong.

NiXPhoenix
2006-04-30, 15:22
Gick jättebra faktiskt =) Ingen enorm fest med galningar. Satt 3-4 kompisar hemma hos en polare och drack whisky och öl och var allmänt glada. Jag tyckte det var jätteskoj :D Skrev en hel del på IRC också, den loggen var en riktig magtumlare sen dagen efter. Kort och gott gick allt utmärkt :)



Nu är jag fel person att säga det här, men är det inte lite nördigt att sitta hemma framför datorn och supa? IRC. ;)

Zakath
2006-04-30, 15:33
Kul att det finns så många som inte dricker här. :)


Jag blir alltid glad när jag hittar en likasinnad, ger mig lite hopp för mänskligheten :)

:cheers: (mjölk)

ManuelIT
2006-04-30, 15:38
klunka i mig en 70a vodka direkt från flaskan som vi köpt från en lampaffär. smaka pyton i början men hur fullare man blev desto enklare gick det (som vanligt). fick nog i mig mer än hälften innan det börja svartna. jag började spruta ut spya, och sen kom en gammal tant och tog vår flaska och hällde ut den fick jag höra efteråt. jag mådde inte så bra dagen efteråt, men jag blev dock småpoppis i ett par dagar i skolan. tror jag var 14-15 år gammal då.

Pumpovicevic
2006-04-30, 15:45
Dricker aldrig! *flex*

Bönne
2006-04-30, 15:46
Var elva år, drack några öl och lite ren sprit med ett par jämngamla polare, blev något sjujävulskt yr och förvirrad, minns att det var mitt på dagen och vi fick aldrig ta skit för det =)

shadowfire
2006-04-30, 15:53
klunka i mig en 70a vodka direkt från flaskan som vi köpt från en lampaffär. smaka pyton i början men hur fullare man blev desto enklare gick det (som vanligt). fick nog i mig mer än hälften innan det börja svartna. jag började spruta ut spya, och sen kom en gammal tant och tog vår flaska och hällde ut den fick jag höra efteråt. jag mådde inte så bra dagen efteråt, men jag blev dock småpoppis i ett par dagar i skolan. tror jag var 14-15 år gammal då.
Vilken lampaffär säljer vodka?! Den kedjan måste ju bara ha lysande försäljningssiffror i förhållande till sina konkurrenter... :MrT:

Sebbe_H
2006-04-30, 15:58
Vilken lampaffär säljer vodka?! Den kedjan måste ju bara ha lysande försäljningssiffror i förhållande till sina konkurrenter... :MrT:


Avslutning i 8:an, slottskogen ftw! haha 12 öl var rätt packad och mamma blev inte glad.. :D

userfriendly
2006-04-30, 16:05
min första riktiga fylla (varit småfull innan) va på valborg (japp årsdag idag!) i sjuan, nä rjag var 13... alltså 7 år sedan. Snodde en flaska whiskey hemifrån som jag o några delade på. drack typ 2,5 dl osen va den kvällen gjord.

Ninjasmurf
2006-04-30, 16:11
Första riktiga fyllan var på klass-studentfesten, drack massor av allt (mest öl och cider), minns att jag höll i en lyktstople och lekte arne anka... Bakis i 2 dar efter det.

ManuelIT
2006-04-30, 16:17
Vilken lampaffär säljer vodka?! Den kedjan måste ju bara ha lysande försäljningssiffror i förhållande till sina konkurrenter... :MrT:

det hade den säkert innan polisen bomma igen

Susanne
2006-04-30, 16:18
För en herrans massa år sedan..var väl 15 om jag inte missminner mig, blev skjutsad till polisstationen efter att ha försökt dricka vatten inne på Folkets Park (gymnasiedisco) och ertappats med att det blev översvämning..märkte inget. Sa inte ett knyst om vart jag bodde eller så i ca 3h, sen kröp det fram och blev hämtad..endast 8 mil enkelväg hem. Jag var inte populär hemma. :em:

En annan gång, var väl 16 och hade just flyttat till studentboende, en minietta med "kokmöjligheter" och dusch i källaren. Var så pass smart att jag gick hem från utestället i -10 och utan jacka. Kan fortfarande höra "utgång = hemgång". När jag kom hem insåg jag att jag inte hade några nycklar och la mig för att sova på soffan som stod utanför i en så kallad kallvind.

Vid 19 insåg jag att sprit inte var min grej och har hållit mig nykter sedan dess, ser ingen anledning till att dricka alkohol. Det är dyrt och dumt.

Metal_boy_
2006-04-30, 16:20
Kommer inte ihåg vilken gång som var första gången faktiskt. Jag blev nog rätt redlös dock.

sissa
2006-04-30, 16:22
Jag kommer faktiskt inte ihåg. Och det beror inte på att jag var aspackad.

Det var rätt lugnt vill jag minnas. Det är först de senaste åren jag börjat bli riktigt askalas och jobbig och vidrig och patetisk. Aldrig försent med andra ord...

GymTT
2006-04-30, 16:32
Minns det som en rolig kväll.

Pingu
2006-04-30, 16:33
Gick bra, har iofs alltid gått bra dom få gånger Pingu har supit till *flex*

muddler
2006-04-30, 17:42
min första fylla gick skitbra! groggade på explorer och shweppes :=) drygade ut med ett 6-pack folk, har aldrig mått så bra i livet :D både på gott och ont det där man fick ju så att säga en ganska positiv erfarenhet av alkohol...

grisbil3n
2006-04-30, 19:15
Drack sprit och öl ute i skogen i tillräcklig mängd för att bli skitfull, men mina goda vänner assisterade mig. 15-16 tror ja man var då.

hum
2006-04-30, 19:58
hmm var 13 år gammal och minns mest att jag låg på marken och garvade - så det var väl kul.

egge
2006-04-30, 21:47
Blev hemskjutsad vid 11. :em:
Klassfest, tvåtimmars minneslucka. Var tydligen ganska så odräglig, nära å åka på spö 2 ggr. Ville sätta på alla tjejer i klassen tydligen (vilket jag fick höra heeela veckan efter). Började med cider men gick över på de lite tyngre grejerna sen. Dröjde ett tag till nästa fylla. ;)

Helena B
2006-04-30, 22:18
Den var kanon (av det jag kommer ihåg). Var på Kollo i Smögen och killarna som arbetade på campingen brevid bjöd på dricka. Kan säga att det var fler saker jag prövade på för första gången den kvällen.

HenrY
2006-04-30, 22:27
Den var kanon (av det jag kommer ihåg). Var på Kollo i Smögen och killarna som arbetade på campingen brevid bjöd på dricka. Kan säga att det var fler saker jag prövade på för första gången den kvällen.

Som vad?

n1tro
2006-04-30, 22:30
aldrig varit full elr berusad av ngt annat

Helena B
2006-04-30, 22:34
Som vad?

Som att flyga och gå på vattnet :D Du vet vad jag menar Henry...eller det kanske du inte gör (skulle iofs inte förvåna mig) *popcorn*

HenrY
2006-04-30, 22:36
Som att flyga och gå på vattnet :D Du vet vad jag menar Henry...eller det kanske du inte gör (skulle iofs inte förvåna mig) *popcorn*

Nej jag vet faktiskt inte vad du menar.... Men tar det via PM? *popcorn*

Diana
2006-04-30, 23:27
Har man sagt a får man säga b.. :naughty:

Diana
2006-04-30, 23:28
Mitt första alkoholintag gick faktiskt bra, minns inte exakt ålder men fick smaka en del vin(kvantitet okänd :D) av mor och far... däckade vid köksbordet en MKT kort stund senare.. :D

Min första fylla va mindre smickrande :laugh: minns inte mkt mer än att det var fest och att jag och två kompisar bla. gick ut och sommnade vid en sten *screwy*

Helena B
2006-04-30, 23:29
Har man sagt a får man säga b.. :naughty:

:angel: Bra att någon förstår vad jag menar iaf :rolleyes: :D

HenrY
2006-04-30, 23:35
Bra att någon förstår vad jag menar iaf :rolleyes: :D

Haha nej nej, Diana fattar inte heller!:D

INGEN förstår vad du menar, så SÄG!:D :devil:

Diana
2006-04-30, 23:38
Haha nej nej, Diana fattar inte heller!:D

INGEN förstår vad du menar, så SÄG!:D :devil:
Finns det ett skäl att du heter 'Banned user'..? :D *popcorn*

HenrY
2006-04-30, 23:41
Finns det ett skäl att du heter 'Banned user'..? :D *popcorn*

Njaaaaah.... *innocent*
Jag vart faktiskt bannad en gång av Allan, men sen kom han på att.... Ja, jag helt enkelt är bäst och att han inte kan banna mej då han står under mej i rang!:D

Helena B
2006-04-30, 23:47
Njaaaaah.... *innocent*
Jag vart faktiskt bannad en gång av Allan, men sen kom han på att.... Ja, jag helt enkelt är bäst och att han inte kan banna mej då han står under mej i rang!:D

Tycker att det borde stå bannad och kaxig user. Jarod och Pez hear my prayer!

Davil
2006-04-30, 23:48
Jag var 11år och fick 2 folköl av min storebror. Jag blev rätt full och snubblade på en hög kant in till toan så jag skallade mig på toaringen *screwy*

Diana
2006-04-30, 23:50
Njaaaaah.... *innocent*
Jag vart faktiskt bannad en gång av Allan, men sen kom han på att.... Ja, jag helt enkelt är bäst och att han inte kan banna mej då han står under mej i rang!:D
Haha :D
Tss, du använde ditt jag-treeenar-med-kinggrub-kort :D erkänn nu :naughty:

HenrY
2006-04-30, 23:58
Haha :D
Tss, du använde ditt jag-treeenar-med-kinggrub-kort :D erkänn nu :naughty:

Hehe jupp, jag hotade honom med att jag skulle skicka bilderna på han och King Grub i duschen här i Norrtälje till Aftonbladet, samt lägga ut dom på body´s forum. VIPS, så kunde jag komma in på kolo igen!:D

Diana
2006-05-01, 00:39
Hehe jupp, jag hotade honom med att jag skulle skicka bilderna på han och King Grub i duschen här i Norrtälje till Aftonbladet, samt lägga ut dom på body´s forum. VIPS, så kunde jag komma in på kolo igen!:D
:D
Om helena skrivet sina upplevelser så postar du bilderna :laugh:

Nina L
2006-05-01, 06:10
Det var skitkul, fast jag var givetvis pinsam. Jag har ett luddigt minne av att jag sa "Förlåt för att jag är full" till en gammal tant.

Metal_boy_
2006-05-01, 06:16
Det var skitkul, fast jag var givetvis pinsam. Jag har ett luddigt minne av att jag sa "Förlåt för att jag är full" till en gammal tant.


Hon tittade medlidande på dig, klappade dig på axeln och utbrast " Jag förstår dig lilla vän"?

:D

grisbil3n
2006-05-01, 06:34
Det var skitkul, fast jag var givetvis pinsam. Jag har ett luddigt minne av att jag sa "Förlåt för att jag är full" till en gammal tant.

Det där känner jag igen från nån film...

Säger inte att du ljuger för den sakens skull kan tilläggas.

Nina L
2006-05-01, 06:56
Det där känner jag igen från nån film...Och varför skulle jag ljuga om en sån sak!?"#!½

skaparn
2006-05-01, 06:56
vart en liten diskution i senaste "första fylla"-tråden... så nu undrar jag:

Hur var din första "riktiga" fylla. försök att utgå från ett moget tankesätt, att vara dyngfull spy är inte en bra fylla.

Definitionen du lade till fick mig att byta alternativ, när jag tänker efter gick det nog inte så bra.